Kanske drar vidare till Finland, han har insett att Djurgården behöver en hjärttransplantation.
SHL 21/22: Örebro HK - Djurgårdens IF 23/10
-
Lättare att se matcherna nu när det är konstaterat att JE har fuckat upp scoutingen totalt...man blir glad för varje poäng/vunnen kamp etc istället...
Barry har vad han har att arbeta med...den sena uppstarten får JE stå till svars för, även spelsystemet alt avsaknaden av det..!?
Engsund, Arnesson, Bengtsson, Videll, Ingman för att nämna några med HA nivå som högsta troliga peak..!? Och därtill bara 60% chans på Josefsson's risk att inte få återfall...
Bergfors får man hoppas att han frisknar till och kan "börja" spela igen...Strandberg längtar bort !?
Hur kan JE komma undan ansvaret en dag till..luften internt är unken och måste vädras ut..
T o m speaker båset m klockan och push faktorn har tappat luften...och fuckar upp varje hemma match !?
Barry har vad han har att arbeta med...den sena uppstarten får JE stå till svars för, även spelsystemet alt avsaknaden av det..!?
Engsund, Arnesson, Bengtsson, Videll, Ingman för att nämna några med HA nivå som högsta troliga peak..!? Och därtill bara 60% chans på Josefsson's risk att inte få återfall...
Bergfors får man hoppas att han frisknar till och kan "börja" spela igen...Strandberg längtar bort !?
Hur kan JE komma undan ansvaret en dag till..luften internt är unken och måste vädras ut..
T o m speaker båset m klockan och push faktorn har tappat luften...och fuckar upp varje hemma match !?
Ja, håller med, det ska verkligen bli intressant när de är tillbaka, om Gragnani även kan få ordning på dem....emilin skrev: ↑2021-10-23 20:33:56Bland annat våra 2 så kallade toppbackar, ska bli intressant när de är tillbaka hur det kommer se ut.BigJ skrev: ↑2021-10-23 20:25:47Han hade behövts från början , tycker redan han får övriga backar att prestera liite bättre. Fattas dock en hel del fortfarande.diftobbe89 skrev: ↑2021-10-23 20:18:10Ja herrejävlar vad bra Gragnani är, knappt inkörd men ändå tydlig klasskillnad mot övriga. Han är ju tyvärr ganska ensam och få dra ett stort lass så hoppas han kan hålla denna nivån över tid.BigJ skrev: ↑2021-10-23 20:06:11Jodå jag förstod och håller helt med, bra match sett till förutsättningarna och stort hyll till ungdomarna och Gragnani som kommer in och gör det jävligt bra direkt trots att han inte spelat på så länge, fantastisk spelare.diftobbe89 skrev: ↑2021-10-23 19:54:53
Tycker synd om kidsen.. Nedå.. Men stämplar man in och tävlar och gör en sånhär prestation med så många man borta borta mot Örebro så tycker jag fan inte man ska skälla, det är endast laget jag backar. Vart vi står som förening och Jocke och hela den biten där är jag jävligt kritisk.
Risken är ju dock att Barry måste köra så hårt med Gragnani nu så han skadas igen.
Tycker fortfarande dock att två bra backar behövs in som ersätter Ingman och Bengtsson, tycker våra egna juniorer överglänser bägge dessa.
Vänta med att summera säsongen innan 55 matcher är spelade.STINGRAY71 skrev: ↑2021-10-23 22:32:32 Lättare att se matcherna nu när det är konstaterat att JE har fuckat upp scoutingen totalt...man blir glad för varje poäng/vunnen kamp etc istället...
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det känns mörkt... Ja nästintill kört.
Laget och ledningen tycks vara helt paralyserade.
Wennerholm På Aftonblaskan fruktar att Stockholm nu kommer stå utan Shl lag nästa säsong.
Jag känner det samma.
Jag lägger skulden på den som lägger det stora pusslet :
JE
"Djurgården förlorar igen och jag sitter och funderar över stockholmshockeyns död.
En gammal rädsla som aldrig blivit verklighet.
Men landets största hockeydistrikt riskerar att stå helt utan lag i SHL nästa säsong."
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... an-shl-lag
Laget och ledningen tycks vara helt paralyserade.
Wennerholm På Aftonblaskan fruktar att Stockholm nu kommer stå utan Shl lag nästa säsong.
Jag känner det samma.
Jag lägger skulden på den som lägger det stora pusslet :
JE
"Djurgården förlorar igen och jag sitter och funderar över stockholmshockeyns död.
En gammal rädsla som aldrig blivit verklighet.
Men landets största hockeydistrikt riskerar att stå helt utan lag i SHL nästa säsong."
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... an-shl-lag
Då sa jag till domaren på ren svenska: "Go home".
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
- Christer Abrahamsson
Det ska göra ont att möta Djurgården :
http://www.youtube.com/watch?v=ydao4l6Eb74
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Ja vi kan ju prata om sämre förutsättningar än landsbygden men denna säsong är allt Jockes fel. Misslyckats totalt.
Skulle vara helt sinnessjukt om SHL stod utan ett Stockholmslag nästa säsong.
Avskaffa tre mot tre.
- Czerkawski
Jag blir inte gladare om aik eller ssk skulle gå upp. Mardrömmen vore om DIF stod utan SHL-lag.
Lite söndagstrött men jag tänker att du menar 52? De tre extra handlar om.. jag vet inte?Praetori skrev: ↑2021-10-23 23:00:24Vänta med att summera säsongen innan 55 matcher är spelade.STINGRAY71 skrev: ↑2021-10-23 22:32:32 Lättare att se matcherna nu när det är konstaterat att JE har fuckat upp scoutingen totalt...man blir glad för varje poäng/vunnen kamp etc istället...
Fortsatt djupt oroande hur vissa här ser gårdagens debacle som ett steg i rätt riktining. Vi spelar ju för helvete Hockeyallsvensk hockey. Ja, Gragnani är bra, riktigt bra. Han kan lyfta sin formation. Övriga är precis som de varit innan. Inte alls där de ska vara.
När han är tillbaks: Högström är bra offensivt men har aldrig varit bra i defensiven, vilket är märkligt då han är back.
Övriga som inte är på plats pga skador/missnöje/etc är inte heller toppspelare i ett topp-tre-lag. De är, när allt funkar, dugliga SHL-spelare så jag fattar fan inte vad det en del väntar på. Att samtliga pjäser ska överprestera? Eller att vi ska få en Säcken-effekt utan att något händer på ledningssidan/i båset OCH på isen?
"Kejsarens nya kläder" är en saga som många behöver läsa och begrunda. Bara för att man VILL att något ska vara på ett visst sätt betyder det inte att det ÄR på det sättet.
Som jag ser det måste flera saker hända för att vi ska vinna matcher:
1. Backspelet måste bli riktigt bra. Vi måste ju stänga skottsektor och tvinga ut motståndet till sargerna. DVS INTE släppa in dem i slottet.
2. Backspelet måste bli riktigt bra. Vi måste klara av att räkna in motståndarna när de kommer in i zon och INTE stirra på puck eller jaga bakom mål med fler spelare än nödvändigt.
3. De offensiva spelarna måste hitta sätt att synka med defensiven och krympa avståndet till backarna.
4. Uppspelen måste ju ske samlat i de flesta fall och spelrna behöver ju anfalla tillsammans. Med understöd.
5. Skott.. skjut för helvete. Lobba in. Flippa in. Lägg puck på mål och CRASH THE FUCKING NET.
6. Lugn. Harmoni. Glädje. Leta reda på de negativa krafterna och skicka dem från klubben. Sänken i form av sura, tråkiga och negativa människor MÅSTE bort.
Men jag är inte utbildad i ämnet så ovanstående är ju enbart baserat på mina funderingar från utsidan så... jag har kanske fel.
Hur som helst... Kejsaren är fucking naken.
Addon: Det jag ser som ett steg i rätt riktning från gårdagens förlust är att flera spelare kämpade. De visade lite hjärta. Det är ju alltid något.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Wennerholm sparkar in öppna dörrar igen. Vinner vi 5 raka kommer han skriva att "det kan räcka till SM-guld". Självinsikten hos den karln, herregudMattias_87 skrev: ↑2021-10-24 07:28:45Ja vi kan ju prata om sämre förutsättningar än landsbygden men denna säsong är allt Jockes fel. Misslyckats totalt.
Säg den glädje som varar
Att Wennerholm skriver domedagsrubriker om ett lag är det bästa som kan hända det laget.
Finns ingen större kappvändare än den karln, stämmer alltid med i kören om det som är populärt just nu.
Finns ingen större kappvändare än den karln, stämmer alltid med i kören om det som är populärt just nu.
Han ser dessutom inte ut som han gör på visningsbilden. Den måste vara från tidigt 90-tal.DIF_Soldier skrev: ↑2021-10-24 13:00:02Wennerholm sparkar in öppna dörrar igen. Vinner vi 5 raka kommer han skriva att "det kan räcka till SM-guld". Självinsikten hos den karln, herregudMattias_87 skrev: ↑2021-10-24 07:28:45Ja vi kan ju prata om sämre förutsättningar än landsbygden men denna säsong är allt Jockes fel. Misslyckats totalt.
Men, allvarligt, så måste den detaljen diskuteras. I den överlägset största staden i Sverige borde det finnas minst två lag i högsta serien. Men vi klarar inte det. Och vi, Stockholms Stolthet, har inte vunnit guld sedan 2001. Så, jag tycker inte han sparkar in öppna dörrar i artikeln. Han riktar spotlightsen mot en reell fara. Om inte Djurgårdens IF Hockey får ordning på grejerna kommer vi att åka ut/ner/bort.
Så. Sluta förlora för helvete.
Jag tycker inte att det går att dra de parallellerna. Det är ingen i laget eller lagledningen som förnekat att det sett ut som skit.
Där vi skiljer oss från HV och Brynäs eller tom oss själva året vi åkte ur är att spelarna verkar ha ett bra förtroende för Barry och tränarstaben. Man vet vart man felar och vart bristerna ligger. Ärlighet och öppenhet med vart truppen just nu ligger men vad det finns potential till är knappast "Kejsarens Nya Kläder" utan snarare professionellt.
Ja DIF Hockey sitter i en skitsits men jag har sett säsonger förr där vi inte kommit ihop som ett lag förrän långt senare (där det dessutom lett till SM-guld, även om jag inte drar sådana växlar just nu).
Man har även sett lag som Frölunda och Oskarshamn gå kräftgång för att sedan hitta sin identitet och spela stabilt resten av säsongen.
Den avgörande faktorn är om spelarna och ledningen har förtroende för varandra. Spelarmaterialet har vi även om det är tunt på backsidan.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
När DIF Hockey hojtar "Vi tar topp 6" med ett lag som inte ens är klart innan säsongen börjar och utan en huvudtränare på plats känns kopplingen till sagan Kejsarens nya kläder relevant, tycker jag. En kognitiv disonans. DIF Hockey marscherar fram under parollen "Vi kommer vara topp 6!" och runt omkring ser vi alla att det är en galenskap och orimlig paroll sett till omständigheterna.Praetori skrev: ↑2021-10-24 20:36:30Jag tycker inte att det går att dra de parallellerna. Det är ingen i laget eller lagledningen som förnekat att det sett ut som skit.
Där vi skiljer oss från HV och Brynäs eller tom oss själva året vi åkte ur är att spelarna verkar ha ett bra förtroende för Barry och tränarstaben. Man vet vart man felar och vart bristerna ligger. Ärlighet och öppenhet med vart truppen just nu ligger men vad det finns potential till är knappast "Kejsarens Nya Kläder" utan snarare professionellt.
Ja DIF Hockey sitter i en skitsits men jag har sett säsonger förr där vi inte kommit ihop som ett lag förrän långt senare (där det dessutom lett till SM-guld, även om jag inte drar sådana växlar just nu).
Man har även sett lag som Frölunda och Oskarshamn gå kräftgång för att sedan hitta sin identitet och spela stabilt resten av säsongen.
Den avgörande faktorn är om spelarna och ledningen har förtroende för varandra. Spelarmaterialet har vi även om det är tunt på backsidan.
"Spelarmaterialet har vi även om det är tunt på backsidan" - så, vi har alltså inte spelarmaterialet. Vi har ganska bra spelare i offensiven men vi saknar tyngd och kraft i backlinjen. Vi väver vår säsong av osynliga trådar och. Kejsaren är naken.