Djurgårdens IF - Södertälje SK, 18/12 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Berra
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: 70 km söder om Hovet

Inlägg av Berra »

Ok, en förlust mot seriens sämsta lag. Det kan jag ta, sånt kan hända. Med vad som stör mig mest är att ingen stod upp mot den där 44:an i ssk. Han gav sig på både Ryno och Bengan, den siste var till och med tvungen att stå över ett byte i tredje efter att ha blivit misshandlad. Den förste blev utvisad efter att ha blivit fasthållen och misshandlad i andra, vilket gav 5 mot 3 och 2-3 målet. Att domarna är sopor vet vi redan, så jag tänker inte gå in på det. Men var fanns uppslutningen kring de egna lagkamraterna i kväll? Säcken sen, ändra alla femmor och sedan rulla på i god anda och ge alla lika mycket istid. Jag förstår att han var tvungen att ändra bland backarna då Ronnie P kom in i laget. Men kedjan Dick- Anger-Otto har skött sig bra sedan oktober varför splittra på dom? Ville han vila landslagsspelarna eller vad.

Avslutnigsvis...Vi älskar er ändå!!!
Senast redigerad av Berra den 2007-12-18 22:42:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Emil svelander skrev:
Diffe89 skrev:Förlåt mig Emil, men Linkan var fan inte bra ikväll. Åkte själv, vägrade lägga pucken på mål och istället skulle han runda varenda SSK-spelare, något som han aldrig lyckades med. Jag vet hur mycket du beundrar honom, men ikväll är du nog aningen enögd.

I övrigt håller jag med om kedjorna. Dick-Engqvist-Danielsson var en flopp, Ölve-Bäcker-Ryno var en ännu större sådan.
Möjligt att jag är lite för enögd. Men han skapade ändå fram 5-6 riktigt vassa chanser på egen hand och hade som vanligr en del makalösa grejjer. Klart bäst i laget.
Oj, där håller jag inte med dig alls. Idag var det inte lika ofta som spelarna missade Linkans lägen, snarare var det så att Linkan vägrade att passa dem innan det var försent ibland. Dock så har man ju ändå högre förväntningar på honom än t.ex. Calle (som utsågs till matchens lirare).
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Inlägg: 1394
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Diffe89 skrev:
Emil svelander skrev:
Diffe89 skrev:Förlåt mig Emil, men Linkan var fan inte bra ikväll. Åkte själv, vägrade lägga pucken på mål och istället skulle han runda varenda SSK-spelare, något som han aldrig lyckades med. Jag vet hur mycket du beundrar honom, men ikväll är du nog aningen enögd.

I övrigt håller jag med om kedjorna. Dick-Engqvist-Danielsson var en flopp, Ölve-Bäcker-Ryno var en ännu större sådan.
Möjligt att jag är lite för enögd. Men han skapade ändå fram 5-6 riktigt vassa chanser på egen hand och hade som vanligr en del makalösa grejjer. Klart bäst i laget.
Oj, där håller jag inte med dig alls. Idag var det inte lika ofta som spelarna missade Linkans lägen, snarare var det så att Linkan vägrade att passa dem innan det var försent ibland. Dock så har man ju ändå högre förväntningar på honom än t.ex. Calle (som utsågs till matchens lirare).
Man tycker som bekant olika. Men vi förlorade och då är det skitsamma vilka som var bra eller dåliga.
Richard DIF Skåne
Inlägg: 45
Blev medlem: 2005-06-09

DIF - Södertälje 18/12-07 = SKANDAL!!

Inlägg av Richard DIF Skåne »

Nu då i stort sätt alla var med så spelar man på detta viset! Ville man inte vinna? Eller är inte alla friska? Eller är det divalater? Att vinna som man vann mot Färjestad var lika mycket en bragd som det var dåligt att förlora idag mot ett tappert Södertälje.
Kollektiv Skärpning, TACK!
KRNI
Inlägg: 290
Blev medlem: 2007-02-22
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av KRNI »

Tycker domarn avgör matchen i 2:a, mycket billiga utvisningar! :( Sen kul att Hörnqvist fick ett mål, var väl välbehövligt! Sen kul att han var taggad i närkamperna, vet inte hur många gånger hjälmen flög av! :D En och annan snygg tackling av Väänänen! Det började bra, men slutade i katastrof! Fick till och med gratulera SSK:arn, som satt bredvid, efter matchen! De var tyvärr bättre ikväll..

Nu hoppas vi se ett bättre djurgårn i nästa match!
ps. Bra drag i klacken som vanligt, alltid lika trevlig att lyssna till!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Finns bara en spelare som kommer upp i godkännt idag och det är Danne i Målet. Alla andra är mer eller mindre totalt underkända. Lika jävla usel insats som mot HV hemma. Pröjsar jag plåt för att titta på hockey förväntar jag mig att killarna både krigar och preterar betydligt bättre än så här. Kedjeformationerna skall vi inte ens tala om. Helt obegriplit att ändra i allihopa om niu frågar mig...
Användarvisningsbild
Elias
Inlägg: 202
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västerort

Inlägg av Elias »

Håller med Kall-El. Kedjeformationerna någon? Lätt att klaga en dag som denna, men Säckens sätt att formera laget gav knappt ett rätt. I framtiden vill jag se finess blandat med fysik inte vardera delarna uppdelat
Användarvisningsbild
melker
Inlägg: 764
Blev medlem: 2007-11-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Inlägg av melker »

DIF var ju riktigt stillastående i andra och böran på tredje vilket var tråkigt, där vi tappade matchen. Skrämande skottstatistik i andra perioend tror det var 2-14! Synd att domaren ska avgöra sådär som andra har påpekat :/
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Inlägg av Östgöten »

Kall-El skrev:Finns bara en spelare som kommer upp i godkännt idag och det är Danne i Målet. Alla andra är mer eller mindre totalt underkända. Lika jävla usel insats som mot HV hemma. Pröjsar jag plåt för att titta på hockey förväntar jag mig att killarna både krigar och preterar betydligt bättre än så här. Kedjeformationerna skall vi inte ens tala om. Helt obegriplit att ändra i allihopa om niu frågar mig...
Matchen var sämre än den mot HV. Vi behöver inte vinna mot HV, däremot bör vi vinna mot SSK. Tyvärr saknade vi en defensivt stark femma idag som kunde hålla i matchen. Säcken blandade och gav i femmorna på ett sätt att få kunde producera framåt och ingen kunde hålla tätt bakåt. Mitt spartips för ledningen i DIF inför det nya året är att skicka hem Jiri till Tjeckien. Nämnda spelare får gärna ta med sig dagens clown i form av Sören Persson (domarn) till centraleuropa för till Hovet är han inte välkommen i framtiden.
Användarvisningsbild
warrant
Inlägg: 2632
Blev medlem: 2007-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Inte så svårt att förstå att han ville vila landslags spelarna
med tanke på att dom har spelat 3 matcher på 4 dagar.
Hockeyspelare är människor och inga robotar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Av 15 hemmamatcher har DIF vunnit 5st, sug på den ett tag...

SAIK
FHC
LHF
MODO X2


& fortfarande tror majoriteten här inne att det är domarens fel.
Det är en pubertal, fånig & okunnig slutsats.
I nån enstaka match är domaren ute & cyklar, visst.
Men att efter varje ny hemmatorsk fortfarande hicka ur sig
-Domaren avgjorde matchen, faan...inte igen.

Det är lååågt.

Inse fakta.
DIF är inte tillräckligt bra för att på ett konstruktivt sätt låsa upp ett samspelt försvar.
Vi pratar 15 matcher, det är ingen tillfällig svacka eller trend.

Visst, vi ligger 6:a.
Det kan ju tyckas vara godtjänt.
Men spelmässig, framförallt på hemmais är DIF INTE ett slutspelslag i nuläget.

Halva serien kvar.
Men Säckens mystiska ommöbleringar förvillar det egna laget mer än motståndarnas



2006/2007:
Svarta november, uselt bortaspel = placering 9-12

2007/2008:
Svarta december, uselt hemmaspel = ......?
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Inlägg av rikkard »

Det finns mycket att klaga på i den här matchen.

För det första sättet laget coachas på.
En slumpgenerator hade skapat bättre kedjekonstellationer än de här. Varför ändra vartenda backpar.

För det andra att vi aldrig lär oss. Vi återupprepar samma misstag om och om igen. Vi kan inte spela huvudlöst framåt och hoppas på det bästa. Vi måste spela vårt bortaspel hemma. Börja bakifrån och framåt.

För det tredje är inställningen och kämpainsatsen usel. Deger upp vid första motgång och åker och tycker synd om sig själva. När tekniken inte fungerar får man kämpa istället. Vi saknar ledargestaleter i laget. När det går dåligt åker alla runt i sin egen lilla bubbla.
Östgöten
Inlägg: 477
Blev medlem: 2007-03-08

Inlägg av Östgöten »

rikkard skrev:Det finns mycket att klaga på i den här matchen.

För det första sättet laget coachas på.
En slumpgenerator hade skapat bättre kedjekonstellationer än de här. Varför ändra vartenda backpar.

För det andra att vi aldrig lär oss. Vi återupprepar samma misstag om och om igen. Vi kan inte spela huvudlöst framåt och hoppas på det bästa. Vi måste spela vårt bortaspel hemma. Börja bakifrån och framåt.

För det tredje är inställningen och kämpainsatsen usel. Deger upp vid första motgång och åker och tycker synd om sig själva. När tekniken inte fungerar får man kämpa istället. Vi saknar ledargestaleter i laget. När det går dåligt åker alla runt i sin egen lilla bubbla.
Saknade Falk framförallt under tekningarna under hela matchen.
vazze
Inlägg: 97
Blev medlem: 2006-10-05

Inlägg av vazze »

Daniel Larsson va rätt ofokuserad igår, istället för att ägna sig åt att plocka puckar, så gnällde han, slog med klubban mot moståndare, och kastade grejjer i båset.

Kändes inte speciellt stabilt det heller.
bogusa
Inlägg: 1
Blev medlem: 2007-12-19
Ort: Solna
Kontakt:

Re: Kom igen!

Inlägg av bogusa »

Buzzen91 skrev:Fan vad svårt det ska vara att göra mål då! Varför är vi så passiva? ssk är ett skämt kom igen DIF!
Ja vi skojade bra med Jyrgarden igår. En riktig skrattmatch, såå enkelt
May the best team win!
SSK is best!!!
Skriv svar