Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Tror inte Dima behöver vara så sjukt dyr egentligen? Klart att han tjänar $700 000 dollar nu i NHL/AHL, men se på Sörensen som senast haft $1 500 000 och dessutom är inne i sin senare del/prime av karriären och lär vara ett hett KHL/NLA-byte borde Dima inte vara jättedyr jämförelsevis? Han skulle behöva ett landningsår i Sverige för att verkligen få en boost för ett riktigt NHL-kontrakt, så hoppas han resonerar sunt och kan tänka sig ett mellanår även lönemässigt nu när allt är så osäkert.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Doyle skrev: 2021-09-01 16:52:17 Känns nu lite som i politiken för DIF. När partiet kallar TACKAR man inte NEJ. Är precis det DIF behöver i rådande situation.När DIF kallar tackar man INTE NEJ !
Vi har pandemi, vi har ett ihåligt lag och vi har en seriestart om mindre än 2 veckor. Nu Jicke får du använda all förhandlingsskicklighet du besitter. Vi måste få ihop ett konkurrenskraftigt lag nu på väldigt kort tid. Vill inte uppleva mardrömmen att än en gång ramla ur SHL..

KÄMPA…
På tal om politik tror jag inte att det är en slump att kontraktsförslaget läcker ut i media. Nu tvingar Djurgården Sörensen att bekänna färg inför fansen. Kan funka eller få motsatt effekt, men tror att tiden kan vara rätt för en återkomst. Han har redan fått kampera ihop med en gigant som Thornton och har förhoppningsvis fått måste-känslan ur systemet. Dags att stå i rampljuset!
Vinge
Inlägg: 178
Blev medlem: 2021-06-22

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vinge »

Praetori skrev: 2021-09-02 16:00:05
BigJ skrev: 2021-09-02 15:26:10
Praetori skrev: 2021-09-02 15:04:57
Vinge skrev: 2021-09-02 14:49:07 Känns rörigt nu med nya övergångar, skador mm.

Ska vi alltså
1. Ta in en riktig spets, oavsett, typ Sören.
2. Till det en ersättare för någon eller några av Josef/Wille ?

Alltså två spets spelare åtminstone för de två topp kedjorna ska in ??
Jocke har garderat sig rätt bra på centersidan. Får vi inte hem Wille så är det ju mindre bra men helt oavsett så ser jag hellre att vi får in offensiv spets än en till C.
Jag tror frågan från Vinge var om det nu är 2 spetsforwards vi söker, oavsett position, nu när Josef är långtidsskadad.

Den information DIF gett säger bara att man intensifierar sökandet av en toppforward, inte att det är 2 toppforwards man nu söker.
Vi har ju hela tiden sökt en till forward. Sen tappade vi Ågren och nu Josef men har tagit in Lorito så vi är fortfarande 2 kort varav en borde vara en spetsspelare. Om det stämmer att Sören erbjudits 12 på ett flerårigt så känns det som att det är just en spetsvärvning + en bredd som man är ute efter (annars borde nog erbjudandet varit lägre, om man sökt två halvspetsiga fyllnadsspelare dvs).

Aningen oroligt läge ändå. Jag hoppas fortfarande på kombon Dima/Sörensen. Då skulle det plötsligt kännas mycket bättre. 8)

Okej. Så en spets till bara alltså.. då hoppas jag att det är en Center. (blir inte det men..) Känner mig inte direkt trygg med att spela Engsund 15 min per match och bjerselius i en frärde. Går de tungt i början för dessa lär det inte bli lätt för dom.
Var inte Carey Center förra året, och sas vara bra där. Nu pratar Jocke om Losito istället .
Hur som, OM de blir en till FW som spets.
Bör ju då Strandberg, Losito, Rensfeldt, Engsund bli dom som spelar C.
Det jag egentligen vill säga är att spelar vi tex Rensfeldt i en andra , Engsund i tredje, ganska kontinuerligt, så ser det f.n inte vidare bra ut. Det försämrar givetvis oxå helheten på kedjorna .
Hoppas Carey eller Losito håller bra som C för topp kedjorna, och att nya FW som ska in smäller ordentligt.
I dagsläget vore ju Dima och Sören en dröm, de håller jag med om som läget är. Även om det är liten liten möjlighet att det sker..
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Jag tror absolut att planen är en 1C och en 1W in. Sen Eklund och
Holtz som en bonus på det om det blir inte blir NHL efter camp. Inte alls ett omöjligt scenario.

En vecka kvar till premiär. Bör hända något inom kort.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Jag tror inte på en center-värvning, tror ändå Jocke haft det i åtanke när man värvade Videll och Carey. Båda kan centra.

Tror på två vingar.
Bild
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

-daniel- skrev: 2021-09-03 08:15:32 Jag tror inte på en center-värvning, tror ändå Jocke haft det i åtanke när man värvade Videll och Carey. Båda kan centra.

Tror på två vingar.
Han har iaf gjort marknaden dubbelt så stor med att det inte måste vara en center. Men börjar brinna i knutarna. Endast 11 tillgängliga forwards och då får det inte vara några sjukdomar eller småskavanker på de tillgängliga. 2 forwards måste in helst igår.
Nattuggla_
Inlägg: 3241
Blev medlem: 2021-08-14

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Nattuggla_ »

-daniel- skrev: 2021-09-03 08:15:32 Jag tror inte på en center-värvning, tror ändå Jocke haft det i åtanke när man värvade Videll och Carey. Båda kan centra.

Tror på två vingar.
Enligt senaste intervjun, minns ej vart, så kan både Carey och Lorito centra men sistnämnde är närmast till hands där.
Så vi har mer än tillräckligt med folk som kan, frågan är om det räcker? Som jag påpekat innan: vissa kanske kan centra för att avlasta några matcher, men är betydligt sämre alternativ över tid. Man behöver åtminstone en renodlad stark etta, tror jag. Det har vi inte nu (kaaanske Strandberg?).
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Jag hoppas man har bomben Sörensen klar och väljer att släppa den på medlemsmötet på måndag.
Känn ingen press, DIF Hockey. :o
Bild
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Nattuggla_ skrev: 2021-09-03 10:58:28
-daniel- skrev: 2021-09-03 08:15:32 Jag tror inte på en center-värvning, tror ändå Jocke haft det i åtanke när man värvade Videll och Carey. Båda kan centra.

Tror på två vingar.
Enligt senaste intervjun, minns ej vart, så kan både Carey och Lorito centra men sistnämnde är närmast till hands där.
Så vi har mer än tillräckligt med folk som kan, frågan är om det räcker? Som jag påpekat innan: vissa kanske kan centra för att avlasta några matcher, men är betydligt sämre alternativ över tid. Man behöver åtminstone en renodlad stark etta, tror jag. Det har vi inte nu (kaaanske Strandberg?).
Jag hoppas och tror man ger Videll 1:a center rollen. Han har spelar center tämligen mycket (speciellt i KHL) och jag tror det är en roll som passar honom ypperligt här. Nu när Josef definitivt blir borta, alltså.
Bild
Vinge
Inlägg: 178
Blev medlem: 2021-06-22

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Vinge »

Jim Morrison skrev: 2021-09-03 07:51:58 Jag tror absolut att planen är en 1C och en 1W in. Sen Eklund och
Holtz som en bonus på det om det blir inte blir NHL efter camp. Inte alls ett omöjligt scenario.

En vecka kvar till premiär. Bör hända något inom kort.
Hoppas verkligen att du har rätt. Men det känns tyvärr inte troligt.
Utöver den spets FW som bara ska in snart. Behöver man inse att ersätta Josefsson. Alltså en tvåvägs spelare som KAN ta jobbet hemåt och göra det BRA.
Vi behöver C som verkligen kan göra jobbet hemåt, för att låta FW våga och göra det de är bäst på. Viktigt i år då vi har vår sämsta lagdel på backsidan.

Sen ska givetvis en C för toppkedjorna ha minst samma spel uppfattning mm som tex Strandberg, MINST Strandberg klass helt enkelt.

Tror 1a nyförvärv är klar senast imorgon, lördag.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Vinge skrev: 2021-09-03 11:02:16
Jim Morrison skrev: 2021-09-03 07:51:58 Jag tror absolut att planen är en 1C och en 1W in. Sen Eklund och
Holtz som en bonus på det om det blir inte blir NHL efter camp. Inte alls ett omöjligt scenario.

En vecka kvar till premiär. Bör hända något inom kort.
Hoppas verkligen att du har rätt. Men det känns tyvärr inte troligt.
Utöver den spets FW som bara ska in snart. Behöver man inse att ersätta Josefsson. Alltså en tvåvägs spelare som KAN ta jobbet hemåt och göra det BRA.
Vi behöver C som verkligen kan göra jobbet hemåt, för att låta FW våga och göra det de är bäst på. Viktigt i år då vi har vår sämsta lagdel på backsidan.

Sen ska givetvis en C för toppkedjorna ha minst samma spel uppfattning mm som tex Strandberg, MINST Strandberg klass helt enkelt.

Tror 1a nyförvärv är klar senast imorgon, lördag.
Carey är väl hygglig på tvåvägsspelet eller minns jag fel? Kaptensmaterial dessutom (även om jag tycker att den rollen, i den bästa av världar borde tas av någon hemmafostrad med enormt Djurgårdshjärta och kaptensegenskaper och ingen transatlant).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Praetori skrev: 2021-09-03 11:25:20
Vinge skrev: 2021-09-03 11:02:16
Jim Morrison skrev: 2021-09-03 07:51:58 Jag tror absolut att planen är en 1C och en 1W in. Sen Eklund och
Holtz som en bonus på det om det blir inte blir NHL efter camp. Inte alls ett omöjligt scenario.

En vecka kvar till premiär. Bör hända något inom kort.
Hoppas verkligen att du har rätt. Men det känns tyvärr inte troligt.
Utöver den spets FW som bara ska in snart. Behöver man inse att ersätta Josefsson. Alltså en tvåvägs spelare som KAN ta jobbet hemåt och göra det BRA.
Vi behöver C som verkligen kan göra jobbet hemåt, för att låta FW våga och göra det de är bäst på. Viktigt i år då vi har vår sämsta lagdel på backsidan.

Sen ska givetvis en C för toppkedjorna ha minst samma spel uppfattning mm som tex Strandberg, MINST Strandberg klass helt enkelt.

Tror 1a nyförvärv är klar senast imorgon, lördag.
Carey är väl hygglig på tvåvägsspelet eller minns jag fel? Kaptensmaterial dessutom (även om jag tycker att den rollen, i den bästa av världar borde tas av någon hemmafostrad med enormt Djurgårdshjärta och kaptensegenskaper och ingen transatlant).
Tom Nilsson borde vara självskriven.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Ställ in matchen ikväll så vi slipper förnedring. Vakna nu Jocke 1 gubbe skulle kommit inför längesedan men inget händer. Nu e det två gubbar vi behöver men dödstyst.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

gaspo skrev: 2021-09-03 12:36:03 Ställ in matchen ikväll så vi slipper förnedring. Vakna nu Jocke 1 gubbe skulle kommit inför längesedan men inget händer. Nu e det två gubbar vi behöver men dödstyst.
Du anser alltså att vi INTE skall vänta in eventuella NHL-gubbar som kanske går kontraktslösa för att plocka in något annat?
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Finns det någon klubb som ens i närheten haft samma otur som vi? Vår hemvändar-statistik saknar fan motstycke.

Ragnarsson
Fällström
Fernholm
Engqvist
Guter
Marcus Nilson
och nu Josefson. Vad som händer med Mantas återstår att se. Anton Hedman går att nämna också.

Det slående är också hur samtliga är bärande, ledande spelare med potential att bygga laget kring (undantaget kanske Guter, och Mackan/Ragge pga åldern).

En sån som Fällström hade kunnat vara kapten idag. UTÖVER Josefson och Ante. Det är inte riktigt klokt.

Jag hoppas, hoppas att Marcus Krüger är redo att vända hem nästa säsong. Vi är i desperat behov av en lagkapten som håller.
Säg den glädje som varar
Låst