Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

emilin skrev: 2021-04-24 22:59:21 Vad är skillnaden på sponsring som alla idrotter kör med, kontra att man får en viss summa från en speciell finansiär, som förhoppningsvis kan leverera en viss summa årligen(blir vår budget) Ser inte problemet.
Skillnaden tycker jag är om det är något som är vinstdrivande (och då menar jag i ett rent ekonomiskt perspektiv och inte sportsligt).
En finansiär som tex går in för att bygga en ny arena är en sak men pengar rakt in i föreningen blir bara padding i bokföringen.
För att säkra seriösa samarbetspartners på sikt i Stockholm krävs att man har en produkt som uppfattas som seriös och lukrativ och för det så krävs det att verksamheten kan bära sig självt ekonomiskt. Extern finansiering behöver inte vara dåligt men det signalerar heller alltid det som andra potentiella finansiärer vill se. Om jag som potentiell finansiär ser att Satsning A kräver att finansiär X och Y även levererar nästa år introduceras ju en form av risk som jag inte kan värdera och det påverkar min investeringsvilja.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Samtidigt tycker jag det ligger lite i spelarnas ansvar att inte kräva den absolut största lönen för att återvända till DIF om man nu verkligen vill spela här och för att ge tillbaka till klubben som ändå har fostrat och gett den enskilda spelaren chansen till en proffskarriär. Men det är klart att jag tycker så när man skulle gjort mer eller mindre vad som helst för att få spela inför ett fullsatt hovet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Fredrik Stillman diskuteras som ensam ass-tränare i en grovlista på 15 namn:
https://hockeynews.se/articles/19875/

Vet inte mycket om hans kompetens, men hans CV som ass är inte dåligt. Gillar oavsett att vi verkar sikta på meriterat inför kommande.
Säg den glädje som varar
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av ciirree »

DIF_Soldier skrev: 2021-04-26 02:15:15 Fredrik Stillman diskuteras som ensam ass-tränare i en grovlista på 15 namn:
https://hockeynews.se/articles/19875/

Vet inte mycket om hans kompetens, men hans CV som ass är inte dåligt. Gillar oavsett att vi verkar sikta på meriterat inför kommande.
Bra, då kan han plocka med sig Dennis Rasmussen och Philip Holm från Metallurg. :lol:
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

"det finns ingen given plan" säger Jocke.
https://hockeynews.se/articles/19875/

Bra ut aspekten att man vänder på alla stenar för att inte göra en "HV" men samtidigt är det lite halvläskigt eftersom det innebär att man inte kommer ha någon som helst kontinuitet utöver de fåtal spelare vi har på kontrakt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev: 2021-04-26 12:29:19 "det finns ingen given plan" säger Jocke.
https://hockeynews.se/articles/19875/

Bra ut aspekten att man vänder på alla stenar för att inte göra en "HV" men samtidigt är det lite halvläskigt eftersom det innebär att man inte kommer ha någon som helst kontinuitet utöver de fåtal spelare vi har på kontrakt.
Just kontinuiteten har man ju tryckt på hur viktig den är och här lämnar samtliga tränare och större delen av truppen, det går inte ihop, ngt är inte som det ska är känslan.

Nye tränaren är ju så klart mycket intressant och kan ju bli superbra men känns ändå som lite gambling i detta läge när så många lämnar. Had kännts bättre om större delen av spelarna var kvar när man byter tränare.
Användarvisningsbild
kablo003
Inlägg: 62
Blev medlem: 2009-10-31

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av kablo003 »

BigJ skrev: 2021-04-26 12:41:33
Praetori skrev: 2021-04-26 12:29:19 "det finns ingen given plan" säger Jocke.
https://hockeynews.se/articles/19875/

Bra ut aspekten att man vänder på alla stenar för att inte göra en "HV" men samtidigt är det lite halvläskigt eftersom det innebär att man inte kommer ha någon som helst kontinuitet utöver de fåtal spelare vi har på kontrakt.
Just kontinuiteten har man ju tryckt på hur viktig den är och här lämnar samtliga tränare och större delen av truppen, det går inte ihop, ngt är inte som det ska är känslan.

Nye tränaren är ju så klart mycket intressant och kan ju bli superbra men känns ändå som lite gambling i detta läge när så många lämnar. Had kännts bättre om större delen av spelarna var kvar när man byter tränare.
Om Hank och Rhett stannar så är min känsla att det är i princip samma spelaromsättning som det brukar vara? Sen såklart att alla tränare lämnar, brukar väl vara en ass/målvaktstränare i snitt kanske.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

BigJ skrev: 2021-04-26 12:41:33
Praetori skrev: 2021-04-26 12:29:19 "det finns ingen given plan" säger Jocke.
https://hockeynews.se/articles/19875/

Bra ut aspekten att man vänder på alla stenar för att inte göra en "HV" men samtidigt är det lite halvläskigt eftersom det innebär att man inte kommer ha någon som helst kontinuitet utöver de fåtal spelare vi har på kontrakt.
Just kontinuiteten har man ju tryckt på hur viktig den är och här lämnar samtliga tränare och större delen av truppen, det går inte ihop, ngt är inte som det ska är känslan.

Nye tränaren är ju så klart mycket intressant och kan ju bli superbra men känns ändå som lite gambling i detta läge när så många lämnar. Had kännts bättre om större delen av spelarna var kvar när man byter tränare.
Det är väl ett perfekt läge att faktiskt bygga om nu. Dumt att ha kvar massa spelare som gjorde oss till ett lag för nedre halvan. Klart man vll ha kvar Nardella och Gragnani men känns som vi kan ersätta de flesta iaf. Vi har förlängt med de som ändå kändes som det var de man helst ville ha kvar dessutom med lägre lön. Det är en bra början. Kontuinitet är viktig men man kan ju inte bara ha kvar spelare år efter år om de inte räcker till.
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Hank har nog varit den jobbigaste nöten för Jocke att knäcka. Ska han förlänga eller inte. Som det verkar erbjöd Jocke en breddroll och inte bland 12 forwards och en plats i organisationen(vad det nu skulle vara). Det erbjudande skulle ingen annan spelare få är min känsla. Hank vill nog ha mer speltid som jag fattar Hank.

Mycket tråkigt ur ett romantiskt perspektiv då han var med och tog upp oss(HJÄLTE!!!) och han missar typ aldrig en match men sportsligt så är det rätt väg att gå.

Hoppas på den fetaste avtackningen på år när vi väl får komma tillbaka till läktarna. Det är han värd!
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jsson »

Hank ut. Spännande. Ska ha fått något sorts förslag att stanna inom organisationen iallafall.

Han ska tackas av som den hjälte han varit.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
mb81
Inlägg: 8666
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

jsson skrev: 2021-04-26 14:14:49 Hank ut. Spännande. Ska ha fått något sorts förslag att stanna inom organisationen iallafall.

Han ska tackas av som den hjälte han varit.
Ja här snackar vi nog den största hyllet utanför tröjan-i-taket. Järnkaminernas dag 2022?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Den där... Gjorde nog mest ont på år och dar. Om man känner efter lite :cry:

Nu får nog Jocke hosta upp en solid DIF-profil innan till och med jag börjar ruttna.

Inga jävla fler Filip med H. Det ska in en Åberg, Fjällby, Krüger, Brodin eller nån som vet vad DIF är.
Säg den glädje som varar
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Grabben från Söder »

Ett beslut jag inte backar, dock bra att han verkade få ett erbjudande och valde själv att inte ta det. Vi får se hur det går för kära Djurgården, men känslan är att göra av sig med trotjänare är mer kostsamt än lönsamt.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

Får vibbar av året vi åkte ur.

Filiph Engsund - Jonas ALmtorp
Ludvig Rensfelt - Mattias Carlsson
Säg den glädje som varar
Låst