Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Börjar mer och mer svänga över till att det blir Mikael Samuelsson. Snillen spekulerar: när man fick nej från Albelin så började Jocke misströsta, då blev Samme ett slags andrahandsalternativ som sedermera växte ut till ett än mer tänkbart alternativ.

Hmmm...
Bild
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Om Dick måste gå så är det för mig också en självklarhet att Hank en spelare som typ loggar 4,5 poäng per snitt per säsong får gå. Jag tar rygg på Dick som säger att vi måste betala bättre löner i framtiden för att vi ska bli konkurrenskraftiga och vi kommer ALDRIG läs ALDRIG vinna något med spelare som Hank i laget det sista min åsikt inte Dicks!!
Ceterum censeo Solna esse delendam
Dusinator
Inlägg: 3822
Blev medlem: 2009-10-26

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Dusinator »

-daniel- skrev: 2021-04-15 07:07:59 Börjar mer och mer svänga över till att det blir Mikael Samuelsson. Snillen spekulerar: när man fick nej från Albelin så började Jocke misströsta, då blev Samme ett slags andrahandsalternativ som sedermera växte ut till ett än mer tänkbart alternativ.

Hmmm...
Har vi hajpat allt så för att ta in Samuelsson så blir iaf jag besviken. Tror inte på honom...
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Dusinator skrev: 2021-04-15 07:15:13
-daniel- skrev: 2021-04-15 07:07:59 Börjar mer och mer svänga över till att det blir Mikael Samuelsson. Snillen spekulerar: när man fick nej från Albelin så började Jocke misströsta, då blev Samme ett slags andrahandsalternativ som sedermera växte ut till ett än mer tänkbart alternativ.

Hmmm...
Har vi hajpat allt så för att ta in Samuelsson så blir iaf jag besviken. Tror inte på honom...
Jag är enig, också något besviken efter all hype om det landar där. Han har trots allt ingen coach-erfarenhet på den här nivån.
Bild
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BigJ »

Dusinator skrev: 2021-04-15 07:15:13
-daniel- skrev: 2021-04-15 07:07:59 Börjar mer och mer svänga över till att det blir Mikael Samuelsson. Snillen spekulerar: när man fick nej från Albelin så började Jocke misströsta, då blev Samme ett slags andrahandsalternativ som sedermera växte ut till ett än mer tänkbart alternativ.

Hmmm...
Har vi hajpat allt så för att ta in Samuelsson så blir iaf jag besviken. Tror inte på honom...
Vote fullständigt vansinnigt att ta in sin bästa kompis, usch.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Spänningen växer. Och samtidigt nervositeten.
Avskaffa tre mot tre.
Landsortaren
Inlägg: 19
Blev medlem: 2014-02-28

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Landsortaren »

Vi drar i Ejdsell enligt AB. Har han varit uppe innan?
jaccan
Inlägg: 209
Blev medlem: 2009-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av jaccan »

Landsortaren skrev: 2021-04-15 07:57:59 Vi drar i Ejdsell enligt AB. Har han varit uppe innan?
Ja, expressen skrev förra veckan att vi var intresserade.
Landsortaren
Inlägg: 19
Blev medlem: 2014-02-28

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Landsortaren »

jaccan skrev: 2021-04-15 08:21:55
Landsortaren skrev: 2021-04-15 07:57:59 Vi drar i Ejdsell enligt AB. Har han varit uppe innan?
Ja, expressen skrev förra veckan att vi var intresserade.
Ahh, missat det. Tack!
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Landsortaren skrev: 2021-04-15 07:57:59 Vi drar i Ejdsell enligt AB. Har han varit uppe innan?
Ja, det där stycket refererar till uppgifter från ca en vecka tillbaka om att vi och fisk är intresserade.

Edit: Tvåa på pucken!
tomten
Inlägg: 1007
Blev medlem: 2009-01-15
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av tomten »

Donkels-2.0 skrev: 2021-04-15 07:11:29 Om Dick måste gå så är det för mig också en självklarhet att Hank en spelare som typ loggar 4,5 poäng per snitt per säsong får gå. Jag tar rygg på Dick som säger att vi måste betala bättre löner i framtiden för att vi ska bli konkurrenskraftiga och vi kommer ALDRIG läs ALDRIG vinna något med spelare som Hank i laget det sista min åsikt inte Dicks!!

Topplag i SHL värvar bra spelare. Vi försöker år efter år värva kanske bra spelare från sämre lag i ligan eller hockeyallsvenskan.

Jag har i många år funderat på varför vi har Hank i laget. Förr platsade han inte i SHL men har faktiskt blivit ok på senare år. Tycker han skulle kunna göra ett OK jobb i fjärdekedjan och boxplay. Men bara till en låg låg lön. För mig är det helt obegripligt att han hade så hög lön för några år sedan.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

tomten skrev: 2021-04-15 08:37:30
Donkels-2.0 skrev: 2021-04-15 07:11:29 Om Dick måste gå så är det för mig också en självklarhet att Hank en spelare som typ loggar 4,5 poäng per snitt per säsong får gå. Jag tar rygg på Dick som säger att vi måste betala bättre löner i framtiden för att vi ska bli konkurrenskraftiga och vi kommer ALDRIG läs ALDRIG vinna något med spelare som Hank i laget det sista min åsikt inte Dicks!!

Topplag i SHL värvar bra spelare. Vi försöker år efter år värva kanske bra spelare från sämre lag i ligan eller hockeyallsvenskan.

Jag har i många år funderat på varför vi har Hank i laget. Förr platsade han inte i SHL men har faktiskt blivit ok på senare år. Tycker han skulle kunna göra ett OK jobb i fjärdekedjan och boxplay. Men bara till en låg låg lön. För mig är det helt obegripligt att han hade så hög lön för några år sedan.
Ska då vara till en ytterst låg lön i så fall och har vi erbjudit tex Wandell en lön på ca 50000 i månaden så kan Hank under inga omständigheter gå för en högre lön
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
Buford
Inlägg: 2346
Blev medlem: 2008-05-09
Ort: South of Heaven

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Buford »

mb81 skrev: 2021-04-15 06:42:09Faktiskt varit ett litet problem under tiden Josef var hel i år att han drog på sig rätt mycket dumma utvisningar. Får hoppas det var en tillfällighet.

Jag tycker Dick är en bra spelare och han kommer säkert ligga runt sina 25-35 poäng nästa säsong också om vi skulle fortsatt med honom. Men jag tycker det är en bra tid att uppdatera nu när vi bygger om.
Det skrämmer mig lite, nu rensas det friskt och inget nytt intressant in. JE svamlar om "två-topp femmor" men hittills har vi inte sett ett skit. Vill inte se ytterligare ett fuskbygge...

Jag brukar iaf köpa nya däck till bilen innan jag skruvar av dom gamla!
Landsortaren
Inlägg: 19
Blev medlem: 2014-02-28

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Landsortaren »

Jag försöker mest förtränga hockeyn just nu (tack och lov har fotbollen startat) men har gottat mig lite i att se HV-Brynäs. Man minns ju kvalserieångesten alltför väl så det "unnar" jag verkligen deras lags supportrar som haft lite väl hög svansföring senaste åren. Snubblade också över en av Örebros matcher och jag måste säga att jag tycker Rensfeldt verkar helt okej de byten jag såg honom spela. Oöm spelare och jag är en av dom som tycker vi behöver fylla på med den kategorin spelare.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2021/22 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »



Fint av Dick och han ska ha stort tack för tre bra säsonger här!
Låst