Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Jobba Jocke! Måste få in en stabil back senast igår. Släpper till alldeles för mycket bakåt. Norell och Johansson dräller minst en gång var varje match. Ekberg gör rookie misstag.
Kom igen nu då! Nåt vettigt borde finnas.
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

OT: Kämpa för DIF ikväll! Vill se oss kämpa in i döden. Inte plattfiskar som viker ner sig.
Visa oss lite järnkaminer. Skiter i om vi förlorar om jag kan se nån sorts känsloyttring och vilja att offra sig.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

mb81 skrev: 2021-02-03 23:19:07
AlltidoavsettDIF skrev: 2021-02-03 23:13:30
Puckey skrev: 2021-02-03 22:49:41 Rätta mig om jag har fel, men med tanke på Corona-rean på etablerade spelare borde allsvenska spelare vara bland de dyraste lösningarna på grund av avtalet mellan SHL och allsvenskan? Visst kostar det ett par hundra tusen att ta en kontraktsbunden spelare från HA?
Stämmer, därav att t.ex. Olesen finns kvar i Södertälje efter sina fina matcher för Oskarshamn.
Fast att han är kvar i sportklubben beror väl på att de inte vill släppa sin bästa spelare under säsong(förutom ett kort lån när de ändå inte spelade). Vi och 13 andra klubbar skulle nog betalat övergångssumman om det bara gällde det angående Olesen eller några andra toppspelare i allsvenskan.

Men ekonomiskt är det nog som puckey säger rätt ofördelaktigt att gå efter allsvenska spelare. Sen är det nog få klubbar som släpper spelare nu som är tillräckligt bra för SHL. De flesta lagen har något att spela för.
Min poäng var att det finns bättre/liknande spelare på marknaden för ett betydligt billigare pris än att köpa spelare från HA.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Behåll Tom Nilsson och Högström på backsidan tills nästa säsong. Byt ut resten.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Hepsnastian
Inlägg: 546
Blev medlem: 2012-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sollentuna

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Hepsnastian »

Mattias_87 skrev: 2021-02-04 21:08:26 Behåll Tom Nilsson och Högström på backsidan tills nästa säsong. Byt ut resten.
Tycker faktiskt Jeppe ska få förlängt. Den ända som täcker skott, och står upp för våran målvakt. + att han gjort en del mål.
Användarvisningsbild
Hawk
Inlägg: 1545
Blev medlem: 2006-09-06
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Munkedal västkusten

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Hawk »

Håller med! Jeppe har varit lite utav en hackkyckling, men steppat upp bra tycker jag! Låt honom vara kvar.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mattias_87 skrev: 2021-02-04 21:08:26 Behåll Tom Nilsson och Högström på backsidan tills nästa säsong. Byt ut resten.
Igår var Högström riktigt bra, han har steppat upp på slutet.
Tom är pålitlig.
Men jag behåller gärna Nardella också.
Sedan tror jag Ekberg kan växa till sig med en säsong till i storstan.

Resten, inget vidare.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av kaminor »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-02-05 15:18:05
Mattias_87 skrev: 2021-02-04 21:08:26 Behåll Tom Nilsson och Högström på backsidan tills nästa säsong. Byt ut resten.
Igår var Högström riktigt bra, han har steppat upp på slutet.
Tom är pålitlig.
Men jag behåller gärna Nardella också.
Sedan tror jag Ekberg kan växa till sig med en säsong till i storstan.

Resten, inget vidare.
Att Nardella återvänder till Nordamerika efter sitt lån får väl ändå anses givet.

Ekberg har kontrakt. Jag tror ändå det kommer landa i förlängning både för Tom, JP och Högström.

Norell och SJ får väl anses mer tveksamt, och är de ens bättre än Alex Brännstam och Ludde Hedström?

Högström - Tom
Ekberg - JP

Behövs så klart nån som liknar Hultström/Nardella i lineupen.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

kaminor skrev: 2021-02-05 17:43:43
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-02-05 15:18:05
Mattias_87 skrev: 2021-02-04 21:08:26 Behåll Tom Nilsson och Högström på backsidan tills nästa säsong. Byt ut resten.
Igår var Högström riktigt bra, han har steppat upp på slutet.
Tom är pålitlig.
Men jag behåller gärna Nardella också.
Sedan tror jag Ekberg kan växa till sig med en säsong till i storstan.

Resten, inget vidare.
Att Nardella återvänder till Nordamerika efter sitt lån får väl ändå anses givet.

Ekberg har kontrakt. Jag tror ändå det kommer landa i förlängning både för Tom, JP och Högström.

Norell och SJ får väl anses mer tveksamt, och är de ens bättre än Alex Brännstam och Ludde Hedström?

Högström - Tom
Ekberg - JP
Norell anses ju annars av med och vissa motspelare som en jävligt jobbig back att möta. Han var ju snubblande nära NHL för ett par år sedan och är bara 25. Så länge han inte är dyr tycker jag han är ett kap sett till fortsatt utvecklingspotential.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av kaminor »

Praetori skrev: 2021-02-05 17:46:25
kaminor skrev: 2021-02-05 17:43:43
BOMBOM BOUCHARD skrev: 2021-02-05 15:18:05
Mattias_87 skrev: 2021-02-04 21:08:26 Behåll Tom Nilsson och Högström på backsidan tills nästa säsong. Byt ut resten.
Igår var Högström riktigt bra, han har steppat upp på slutet.
Tom är pålitlig.
Men jag behåller gärna Nardella också.
Sedan tror jag Ekberg kan växa till sig med en säsong till i storstan.

Resten, inget vidare.
Att Nardella återvänder till Nordamerika efter sitt lån får väl ändå anses givet.

Ekberg har kontrakt. Jag tror ändå det kommer landa i förlängning både för Tom, JP och Högström.

Norell och SJ får väl anses mer tveksamt, och är de ens bättre än Alex Brännstam och Ludde Hedström?

Högström - Tom
Ekberg - JP
Norell anses ju annars av med och vissa motspelare som en jävligt jobbig back att möta. Han var ju snubblande nära NHL för ett par år sedan och är bara 25. Så länge han inte är dyr tycker jag han är ett kap sett till fortsatt utvecklingspotential.
Jag gillar Norell och tvivlar inte en sekund på att han har potential. Annars gör man inte två JVM och 120 AHL-matcher. Men hos oss varvar han briljans med galenskap, och slår oftast över till det senare. Men visst, han kanske är billig och alltjämt värd att satsa på. Om han hamnar i en annan SHL-klubb lär han väl bli landslagsmässig (lex Arnesson och AOM). Arnesson har å andra sidan gått svagare i fbk i år och sitter också på utgående kontrakt.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Norell måste bort finns inga andra alternativ
Ceterum censeo Solna esse delendam
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Så här måste vi göra med backsidan nästa säsong.

Ny Jesper
Högström Tom
Ekberg Ny

Johansson/ Norell Bye bye
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Erik af Sibirien »

"Alla spydde galla" över Jesper Pettersson förra säsongen och nu är de flesta rätt nöjda med hans prestation. Enligt spelarlistan är han ett år äldre än Norell. Follow my drift...?
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Orkar inte länka men tydligen var vi med i racet om Mirco Müller som Leksand precis fick in.
Kanske kan ge ett hum om vilken prisklass Jocke är inne på.
Har inte så bra koll på just honom dock.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev: 2021-02-06 13:06:43 Orkar inte länka men tydligen var vi med i racet om Mirco Müller som Leksand precis fick in.
Kanske kan ge ett hum om vilken prisklass Jocke är inne på.
Har inte så bra koll på just honom dock.
Som jag förstod det var det inte pengarna det handlade om utan Müller blev såld på Tjommes sätt att presentera Leksand och deras "koncept".
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst