Silly-Season 2020/21 uppdateras i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:
DIF_Soldier skrev:
Manijock skrev:Haga har levererat hyfsat en säsong. Kan lika gärna få platt fall och HA om ett par år. Osäkert kort, men lär garanterat gnugga. [........]

Strandberg känns spännande att se vart han tar vägen. En halv riktigt bra säsong i ryggen. Precis som Haga är det typ 50% chans att han stannar av. Men stor uppsida!
Det är nog precis så Jocke resonerar också. Han har redan Strandberg som har en bra säsong bakom sig, och plockar in Haga som är i samma sits, båda i sin prime-ålder. Någon av dem, eller båda, ska nu bevisa att de håller samma nivå nästa säsong också. Ekonomiskt är det fruktbart då man på sikt kan avgöra vem av dem som förtjänar andraslips bakom Josef. Varken Haga eller Strandberg lär kunna kräva enorm lön efter en hygglig säsong och har säkert nån slags bridge deal.

Jocke tog givetvis höjd för att kunna punga ut för en ny keeper om Adam skulle sticka (vilket han gjorde) och med tanke på att Högström återvänder så ska han också ha betalt. Så den här "två bra centrar till priset av en" är en ganska bra strategi tycker jag.

Ponera att vi hade tagit in en supercenter, då hade vi kanske stått där med Jensen som etta.
Vi får inte glömma att vi ekonomiskt inte alls har samma förutsättningar som Frölunda.
Du menar att om vi satsar på en position så måste vi göra avkall någon annanstans? Va?!
Avkall är väl drastiskt, men jag kan tänka mig att Jocke är rätt hårt hållen med spenderande då klubbens primära mål är att bibehålla en frisk ekonomi. Och lönekrav förändras ju baserat på tidigare prestation och då är det inte konstigt om strategin blir därefter.
Säg den glädje som varar
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Vet att Svedberg ska på Antes Frus överraskningsfest i helgen dit många av dom andra spelarna ska. vet inte om det betyder något mer än att dom bara är polare???

Jag tror nog att Jocke kommer att värva någon spets spelare till.....

Är det 15: juni som är sista datum för Lilja att betsämma sig för NHL? eller va det juli?
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Erik af Sibirien »

Bengan08 skrev:Vet att Svedberg ska på Antes Frus överraskningsfest i helgen dit många av dom andra spelarna ska. vet inte om det betyder något mer än att dom bara är polare???

..................................
Hoppas festföremålet inte läser här så mycket. För nu vore i så fall överraskningsmomentet rätt sabbat......
Darlingdave
Inlägg: 52
Blev medlem: 2019-04-18

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Darlingdave »

Bengan08 skrev:Vet att Svedberg ska på Antes Frus överraskningsfest i helgen dit många av dom andra spelarna ska. vet inte om det betyder något mer än att dom bara är polare???

Jag tror nog att Jocke kommer att värva någon spets spelare till.....

Är det 15: juni som är sista datum för Lilja att betsämma sig för NHL? eller va det juli?
Tyvärr 15 juli.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Darlingdave skrev:
Bengan08 skrev:Vet att Svedberg ska på Antes Frus överraskningsfest i helgen dit många av dom andra spelarna ska. vet inte om det betyder något mer än att dom bara är polare???

Jag tror nog att Jocke kommer att värva någon spets spelare till.....

Är det 15: juni som är sista datum för Lilja att betsämma sig för NHL? eller va det juli?
Tyvärr 15 juli.
15 juni väl? Är väl bara spelare som går i draften som kan bli kontrakterade fram till 15 juli?
Darlingdave
Inlägg: 52
Blev medlem: 2019-04-18

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Darlingdave »

mb81 skrev:
Darlingdave skrev:
Bengan08 skrev:Vet att Svedberg ska på Antes Frus överraskningsfest i helgen dit många av dom andra spelarna ska. vet inte om det betyder något mer än att dom bara är polare???

Jag tror nog att Jocke kommer att värva någon spets spelare till.....

Är det 15: juni som är sista datum för Lilja att betsämma sig för NHL? eller va det juli?
Tyvärr 15 juli.
15 juni väl? Är väl bara spelare som går i draften som kan bli kontrakterade fram till 15 juli?
Ah, det stämmer nog! My bad :)
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Så är väl 10 nervösa dagar kvar innan vi vet om vi får ha kvar Lilja eller ej.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:Så är väl 10 nervösa dagar kvar innan vi vet om vi får ha kvar Lilja eller ej.
Ännu viktigare: Högström.
Darlingdave
Inlägg: 52
Blev medlem: 2019-04-18

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Darlingdave »

mb81 skrev:Så är väl 10 nervösa dagar kvar innan vi vet om vi får ha kvar Lilja eller ej.
Förhoppningsvis svalnade intresset efter Liljas insats under slutspelet.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Puckey skrev:
mb81 skrev:Så är väl 10 nervösa dagar kvar innan vi vet om vi får ha kvar Lilja eller ej.
Ännu viktigare: Högström.
Måste vara max en promilles risk.
Expert.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av Puckey »

SirDIFalot skrev:
Puckey skrev:
mb81 skrev:Så är väl 10 nervösa dagar kvar innan vi vet om vi får ha kvar Lilja eller ej.
Ännu viktigare: Högström.
Måste vara max en promilles risk.
Om jag inte minns fel var han öppen med att Calgary fortfarande är ett alternativ när han presenterades. Det är klart att det mest sannolika är att han stannar i Djurgården, men jag kommer känna mig betydligt lugnare efter 15:e juni.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Puckey skrev:
SirDIFalot skrev:
Puckey skrev:
mb81 skrev:Så är väl 10 nervösa dagar kvar innan vi vet om vi får ha kvar Lilja eller ej.
Ännu viktigare: Högström.
Måste vara max en promilles risk.
Om jag inte minns fel var han öppen med att Calgary fortfarande är ett alternativ när han presenterades. Det är klart att det mest sannolika är att han stannar i Djurgården, men jag kommer känna mig betydligt lugnare efter 15:e juni.
Fast helt otroligt att han kan tro det efter att ha varit skadad hos dom 90% av säsongen i fjol. Han verkar helt missuppfattat att han blev uppkallad till Flames i slutspelet. Dom kallade ju upp ett dussintal spelare för att AHL-lagets säsong var över, det är standard att man gör på det sättet ifall en extrem skadesituation skulle uppstå så är det bra att ha alla spelare tillgängliga. Men det hade ju krävts sex skadade backar för att han skulle få spela.
Expert.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

https://hockeynews.se/articles/9313/

Lilja är nära NHL-kontrakt. Står också att han öppnar upp för ett år till hos oss eller eventuell utlåning. Men hur vanligt är det att NHL-klubbar lånar ut en 25 åring när de skrivit kontrakt?

Blir riktigt tufft att ersätta Lilja om an nu skulle lämna. Men Jocke lär nog jobbat på det sen i vintras.

Peppe?
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Nya målvakten presenteras kl 14.30!

Någon som spelat i NHL/AHL.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-Season 2019/20 uppdateras i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Det är Svedberg baserat på kommentatorsspåret i videon. Det är från Svedbergs saves i Boston.
Expert.
Låst