Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av ciirree »

Ni kan hata mitt sätt att se på saken om ni vill men jag ser inget positivt med att gå vidare på torsdag.
Fyra nya utklassningar (och nej, vi kommer inte bli ett topplag bara för att laget "passar oss bättre") mot Frölunda och Globen kommer väl öppnas två gånger om för att få in extra cash.
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av williams »

Morwiin skrev:
mb81 skrev:
KnoxBlue skrev:
Donkels-2.0 skrev:Jocke avgå nu!!!

Robban avgå nu
Vi är i en sjunde avgörande semi och ni ropar efter att folk ska avgå? Skärpning!
Vi kunde ju ha varit i final om laget gjort det dem skulle med 2 matchbollar...
Låt dom spela 7e matchen iaf. sen ser vi om folk ska avgå eller spela final.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:
ken1968 skrev:
#10 skrev:
Salas skrev:
RomOchCola skrev:Kan jag kräva pengarna tillbaka för det här
Det borde du verkligen. Du har inte fått vad du betalat för. Är lite som att betala för att se en film på bio, men strömmen har gått och ingen film visas. SF hade då återbetalat sina kunder, precis som Djurgården borde göra idag.

Lider med er alla som tvingades uppleva denna match live. Djurgården ska vara glada om någon av er besöker Hovet kommande säsong.
Hoppas ingen av dom icke-djurgårdare besöker nån djurgårdstillställning någonsin, man vinner tillsammans och förlorar tillsammans.
Måste ändå beundra din naivitet, och att du oavsett hur laget, spelare ledare agerar kysser deras fötter och ser dom som gudar utan krav och resultat. Önskar jag kunde va som du.
Efter att ha upplevt toppar och dalar i diverse sporter med den här föreningen sedan början av 80-talet (inklusive när alla hyllade Järnkaminer av äldre snitt spelade ner oss i Hockeyallsvenskan) så är jag glad varje gång man får gå och se Djurgården spela. Sen är man inte alltid på bra humör på väg därifrån men det är något helt annat.
Spelarna kan precis som åskådarna välja att antingen ta ut sin frustration på varandra eller att stötta varandra i vått och i torrt. Vilken väg tror du det har varit som bärgat oss 16 SM Guld i Hockey?

Nä de nya generationerna är lättkränkta kravmaskiner (särskilt i storstäder som Stockholm) som tror att de vet allt och har rätt till allt och samhället är som en konsekvens på väg åt samma håll. Sporten har alltid varit en spegel av samhället men Hockeyn har alltid varit lite mer lagspel, lite mer grovjobb, uppoffring och frånvaro av divalater (varför länder som Sverige, Kanada och Ryssland länge dominerat). Publiken i Stockholm idag ger inte Djurgården energi utan suger ut den.
Bara att instämma.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av ciirree »

Mattias_87 skrev:Finns det något. Det minsta lilla som kan göras för att vi ska ha en chans på torsdag?
Det skulle vara att vaska om totalt i laget. Men Robban gör ju inte sånt. Det är väl inte läge än.
Användarvisningsbild
KnoxBlue
Inlägg: 297
Blev medlem: 2016-03-11

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av KnoxBlue »

mb81 skrev:
KnoxBlue skrev:
Donkels-2.0 skrev:Jocke avgå nu!!!

Robban avgå nu
Vi är i en sjunde avgörande semi och ni ropar efter att folk ska avgå? Skärpning!
MFF vinner guld och kickar tränaren.
daaviid
Inlägg: 4234
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av daaviid »

Morwiin skrev:
mb81 skrev:
KnoxBlue skrev:
Donkels-2.0 skrev:Jocke avgå nu!!!

Robban avgå nu
Vi är i en sjunde avgörande semi och ni ropar efter att folk ska avgå? Skärpning!
Vi kunde ju ha varit i final om laget gjort det dem skulle med 2 matchbollar...
Vi kunde haft 23 SM-GULD, om bara....
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av minalman »

Praetori skrev:
ken1968 skrev:
#10 skrev:
Salas skrev:
RomOchCola skrev:Kan jag kräva pengarna tillbaka för det här
Det borde du verkligen. Du har inte fått vad du betalat för. Är lite som att betala för att se en film på bio, men strömmen har gått och ingen film visas. SF hade då återbetalat sina kunder, precis som Djurgården borde göra idag.

Lider med er alla som tvingades uppleva denna match live. Djurgården ska vara glada om någon av er besöker Hovet kommande säsong.
Hoppas ingen av dom icke-djurgårdare besöker nån djurgårdstillställning någonsin, man vinner tillsammans och förlorar tillsammans.
Måste ändå beundra din naivitet, och att du oavsett hur laget, spelare ledare agerar kysser deras fötter och ser dom som gudar utan krav och resultat. Önskar jag kunde va som du.
Efter att ha upplevt toppar och dalar i diverse sporter med den här föreningen sedan början av 80-talet (inklusive när alla hyllade Järnkaminer av äldre snitt spelade ner oss i Hockeyallsvenskan) så är jag glad varje gång man får gå och se Djurgården spela. Sen är man inte alltid på bra humör på väg därifrån men det är något helt annat.
Spelarna kan precis som åskådarna välja att antingen ta ut sin frustration på varandra eller att stötta varandra i vått och i torrt. Vilken väg tror du det har varit som bärgat oss 16 SM Guld i Hockey?

Nä de nya generationerna är lättkränkta kravmaskiner (särskilt i storstäder som Stockholm) som tror att de vet allt och har rätt till allt och samhället är som en konsekvens på väg åt samma håll. Sporten har alltid varit en spegel av samhället men Hockeyn har alltid varit lite mer lagspel, lite mer grovjobb, uppoffring och frånvaro av divalater (varför länder som Sverige, Kanada och Ryssland länge dominerat). Publiken i Stockholm idag ger inte Djurgården energi utan suger ut den.
Tycker väl att diverse välbetalda agenter innan de sajnar att de ska varna sina adepter att det krävs litet mer av en Djurgårdare än ransom bonde.
Men vi ska kolla in match 7 först.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Morwiin
Inlägg: 697
Blev medlem: 2018-09-21

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Morwiin »

Djurgården har ju inte haft energi alls dem 2 senaste matcherna så det är nog mera dem som suger energi ut ur publiken.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8123
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Mattias_87 »

Nu i efterhand är jag glad att inte Adam stod i mål. Hans självförtroende hade gått i botten. Hoppas han står på torsdag iallafall.
Avskaffa tre mot tre.
Manijock
Inlägg: 7868
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Manijock »

Fanns på riktigt folk som gick runt och skällde ut folk för att de var negativa. Ni positiva hjärntvättade idioter. På ett sätt önskar jag att jag var som ni, livet blir liksom lättare när man bara lever kravlöst. Ni ser kyparen spotta i eran mat, och ni säger "Jaa tack så mycket, det är viktigt att få i sig vätska"... Men Nej förresten, jag föredrar att ha ryggrad...

Spelarna ska betala tillbaka samtliga biljetter. Betala tillbaka, be om ursäkt och försök uppträda som hockeyspelare på torsdag. Ni kommer att åka ut, ni är inte i närheten av att förtjäna en final. Men visa lite jävla stolthet. Sorgsna stackare!
Senast redigerad av Manijock den 2019-04-16 21:25:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av ken1968 »

Mattias_87 skrev:Finns det något. Det minsta lilla som kan göras för att vi ska ha en chans på torsdag?
klart det finns även om chansen är liten. Möblera om merparten av laget, få killarna att fokusera på lite nya miljöer, kommer tyvärr nog inte att hända då Robban verkar va otroligt usel på att bryta mönster eller ändra i laget, sen tror jag det kommer att krävas att vi får första målet och att Adam står på huvudet om han nu kommer att spela?. Det är mycket psykologi i hockey. Och det kan svänga fort, och hoppet överger än inte
williams
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2014-09-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av williams »

Mattias_87 skrev:Nu i efterhand är jag glad att inte Adam stod i mål. Hans självförtroende hade gått i botten. Hoppas han står på torsdag iallafall.
Om han nu kan stå på torsdag. Hur fokuserad kommer han då vara med en nyfödd? Jensen kan vi dock inte ställa i mål. 67% vartannat skott går in.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av pulverapa »

Jerringpriset till flask-mannen. SÅ ska man göra. Färjestadspelaren fick vad han förtjänade. HA!
daaviid
Inlägg: 4234
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av daaviid »

williams skrev:
Mattias_87 skrev:Nu i efterhand är jag glad att inte Adam stod i mål. Hans självförtroende hade gått i botten. Hoppas han står på torsdag iallafall.
Om han nu kan stå på torsdag. Hur fokuserad kommer han då vara med en nyfödd? Jensen kan vi dock inte ställa i mål. 67% vartannat skott går in.
Vart tredje. Stor skillnad. :wink:
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5736
Blev medlem: 2012-09-14

Re: Semifinal 6 : Djurgårdens IF - Färjestad 16/4-2019

Inlägg av Vikas »

williams skrev:
Mattias_87 skrev:Nu i efterhand är jag glad att inte Adam stod i mål. Hans självförtroende hade gått i botten. Hoppas han står på torsdag iallafall.
Om han nu kan stå på torsdag. Hur fokuserad kommer han då vara med en nyfödd? Jensen kan vi dock inte ställa i mål. 67% vartannat skott går in.
Hur mycket sömn får man med en nyfödd i huset? Kommer ihåg att Ljungh blev betydligt sämre i flera veckor efter att han blev pappa.
Skriv svar