SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Malmö 20/2-2019

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7189
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Malmö 20/2-2019

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Malmö hade en hel del puck. Vi hade klart övertag i chanser. Rättvis seger.

Strandberg är skickligare än de flesta i laget, men det är inget nytt. Visade redan på försäsongen klass.

Sur-Peter är ju för rolig. Snacka om strutsmentalitet. Åtminstone i media, och det är väl så tränare bedöms numera. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
daaviid
Inlägg: 4233
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Malmö 20/2-2019

Inlägg av daaviid »

daaviid skrev:Försöker hålla mig lite optimistisk iaf... gissar på en skral 2-1 vinst ikväll.
Som sagt, jag hade stenkoll på läget. 8)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Malmö 20/2-2019

Inlägg av -daniel- »

Bra match där vi hade gett oss fan på att vinna från nedsläpp.

Peter "Gnäll-Bengt" Andersson är förmodligen den fjantigaste tränaren i hela SHL. Det säger förövrigt en hel del...
Bild
Polisen
Inlägg: 77
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Malmö 20/2-2019

Inlägg av Polisen »

Urbom i PP1 i fortsättningen! :D
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Malmö 20/2-2019

Inlägg av Manijock »

Polisen skrev:Urbom i PP1 i fortsättningen! :D
Ingen dålig idé faktiskt. Sätter inte sina kollegor i skiten varannan gång iallafall. Hultström behöver en avhyvling modell större nu. Verkställ Nyman!
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Malmö 20/2-2019

Inlägg av SirDIFalot »

Manijock skrev:
Polisen skrev:Urbom i PP1 i fortsättningen! :D
Ingen dålig idé faktiskt. Sätter inte sina kollegor i skiten varannan gång iallafall. Hultström behöver en avhyvling modell större nu. Verkställ Nyman!
Om någon ska petas från PP är det knappast Hultström, och om det är någon som ska in är det knappast Urbom.

Finns en anledning att Hultström förmodligen blir omöjlig för oss att behålla efter säsongen.
Expert.
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Malmö 20/2-2019

Inlägg av Manijock »

[quote="SirDIFalot"[/quote]

Finns en anledning att Hultström förmodligen blir omöjlig för oss att behålla efter säsongen.[/quote]

Han är grym spets i anfallszon. Men det är för mig aldrig okej att agera som han gjorde igår flertalet ggr i uppspelsfas. Divalater och rent oansvarig med puck. Det spelar ingen roll vilken spets du har, som sista gubbe spelar du safe. Han är knappast Högström eller Dick som har transport som spets. Hultström ska spela enkelt du egen zon då han inte är kompetent att bära. Punkt!
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Malmö 20/2-2019

Inlägg av Puckey »

Manijock skrev:[quote="SirDIFalot"
Finns en anledning att Hultström förmodligen blir omöjlig för oss att behålla efter säsongen.[/quote]

Han är grym spets i anfallszon. Men det är för mig aldrig okej att agera som han gjorde igår flertalet ggr i uppspelsfas. Divalater och rent oansvarig med puck. Det spelar ingen roll vilken spets du har, som sista gubbe spelar du safe. Han är knappast Högström eller Dick som har transport som spets. Hultström ska spela enkelt du egen zon då han inte är kompetent att bära. Punkt![/quote]


Nu diskuterades det iofs om Hultström borde petas från PP till förmån för Urbom (but why?).

Överlag tycker jag så här: Vi kan redan nu börja gå efter dagsform och nöja oss med att försöka stabilisera oss som mittenlag med topp 6 som mål. Chansen till ett guld är däremot försvinnande liten om vi inte får igång spelare som Hultström, Fjällby och Dick.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Malmö 20/2-2019

Inlägg av Praetori »

DRC skrev:
captcash skrev:Undra om deras korkade tränare också kommer gnälla på domarna att de fick ett PP pga årets klaraste filmning oxo (som dessutom blev mål på)? Enögda muppjävel!
En av Sveriges bästa matchcoacher. Räckte att han spände ögonen i Vinge för att 3-0 skulle dömmas bort. Robban kunde ju testa det någon gäng.

Andersson har alltså snott tre matcher av oss med ett skitgöng där Komarek är en ledande spelare. Jämför vad han fått ut av sitt lag mot vad vi fått ut av vårt...
Och hur många SM-guld har han vunnit som tränare, vad har han alls vunnit som tränare eller ens assisterande? Nog för att han är en duktig taktiker i båset och kan leva rövare med domarna men han lägger jämt och ständigt fokus på fel saker och det är därför lagen han coachar aldrig vinner något på riktigt. Visst kan de knipa ett par matcher här och där genom taktik men det blir inget självspelande piano som kommer någonvart som lag på egen hand.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Malmö 20/2-2019

Inlägg av Praetori »

Puckey skrev: Överlag tycker jag så här: Vi kan redan nu börja gå efter dagsform och nöja oss med att försöka stabilisera oss som mittenlag med topp 6 som mål. Chansen till ett guld är däremot försvinnande liten om vi inte får igång spelare som Hultström, Fjällby och Dick.
Topp 6 har ju varit målsättningen hela säsongen.
Jag tror fortfarande att vi är svårslagna över 4-7 matcher.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Malmö 20/2-2019

Inlägg av förevigtdjurgården »

Praetori skrev:
Puckey skrev: Överlag tycker jag så här: Vi kan redan nu börja gå efter dagsform och nöja oss med att försöka stabilisera oss som mittenlag med topp 6 som mål. Chansen till ett guld är däremot försvinnande liten om vi inte får igång spelare som Hultström, Fjällby och Dick.
Topp 6 har ju varit målsättningen hela säsongen.
Jag tror fortfarande att vi är svårslagna över 4-7 matcher.
Ja, hoppet är ju det sista som överger en.

Jag avundas dig oavsett, som fortfarande tror/hoppas.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Malmö 20/2-2019

Inlägg av Puckey »

förevigtdjurgården skrev:
Praetori skrev:
Puckey skrev: Överlag tycker jag så här: Vi kan redan nu börja gå efter dagsform och nöja oss med att försöka stabilisera oss som mittenlag med topp 6 som mål. Chansen till ett guld är däremot försvinnande liten om vi inte får igång spelare som Hultström, Fjällby och Dick.
Topp 6 har ju varit målsättningen hela säsongen.
Jag tror fortfarande att vi är svårslagna över 4-7 matcher.
Ja, hoppet är ju det sista som överger en.

Jag avundas dig oavsett, som fortfarande tror/hoppas.
Med en bra form på våra bärande spelare vore vi svårslagna, men då kan vi inte göra som delar av forumet vill och skicka upp spelare som Hultström och Fjällby på läktaren efter ett par dåliga matcher.
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Malmö 20/2-2019

Inlägg av Manijock »

Handlar inte om någon läktare. Handlar om kravställning. Markera ett byte eller två när man gör alldeles för nonchalanta och billiga missar.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Malmö 20/2-2019

Inlägg av Praetori »

Manijock skrev:Handlar inte om någon läktare. Handlar om kravställning. Markera ett byte eller två när man gör alldeles för nonchalanta och billiga missar.
Skall man bänka folk är det ju inte för att de begår misstag utan för att de inte följer spelsystemet. Hulta, Högga, AJF/Davidsson-kedjan förra säsongen osv. De blommade för att de fick chansen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: SHL 18/19 : Djurgårdens IF - Malmö 20/2-2019

Inlägg av Manijock »

Vilket jag antar att Hultström inte gör när han vägrar släppa puck och försöker dribbla sig ur egen zon som sista spelare(o jaa, det fanns gott om spelalternativ). Hävdar att han ska ropas av banan och sitta nästa byte tills han är på jorden igen.

Inte sitta hela matchen.
Skriv svar