Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Manijock
Inlägg: 7867
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Kall-El skrev:Puckey

Jag tycker det ser oroväckande svagt ut i det defensiva spelet utan puck.
En av Johansson eller Allsing hade räckt i mitt tycke och istället borde vi gått efter en "ren" ersättare till Lagesson.
Backsidan är verkligen vårat minsta problem. Lagesson är en jätteförlust, men ser ändå att Johansson och Bernhardt bör ta ett par steg till i sin utveckling. Alsing ser jag som en joker. Antingen fiasko eller succe. Urbom och Nilsson är jättar i defensiven. Avsaknaden av opolerade Falk ser jag också som en förbättring.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Det är bara att boka in guldfesten redan nu
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Jocke är ju helt klart ute efter att provocera, helt i onödan dessutom eftersom han inte vet vilken skada det kommer göra sen sitter folk och lipar varför det är tyst på läktaren, först pissar han på Ahlén och påstår att det inte finns plats, men samtidigt finns det plats för några spelare jag inte ens kan namnet på från allsvenskan, till och med jag hade förstått om det inte finns plats för Ahlén om vi vore Växjö och måste prioritera skills före hjärta.

Efter det vill han kontraktera Dick. Personligen inte extremt emot värvningen men jag vet ju vad som kommer hända, det måste bara finnas något vettigare alternativ på marknaden, eller är han ute efter att kapa så många band som möjligt med supportrar under en och samma silly season, han är ju helt klart en rookie som förhoppningsvis kommer lära sig av sina misstag.
Spela fult
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1681
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

diftobbe89 skrev:TLDR
Japp. Jocke sitter som sportchef för att provocera.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
AirQ
Inlägg: 209
Blev medlem: 2014-05-16

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AirQ »

diftobbe89 skrev:Jocke är ju helt klart ute efter att provocera, helt i onödan dessutom eftersom han inte vet vilken skada det kommer göra sen sitter folk och lipar varför det är tyst på läktaren, först pissar han på Ahlén och påstår att det inte finns plats, men samtidigt finns det plats för några spelare jag inte ens kan namnet på från allsvenskan, till och med jag hade förstått om det inte finns plats för Ahlén om vi vore Växjö och måste prioritera skills före hjärta.

Efter det vill han kontraktera Dick. Personligen inte extremt emot värvningen men jag vet ju vad som kommer hända, det måste bara finnas något vettigare alternativ på marknaden, eller är han ute efter att kapa så många band som möjligt med supportrar under en och samma silly season, han är ju helt klart en rookie som förhoppningsvis kommer lära sig av sina misstag.
Seriöst..
Jockes uppgift är att utveckla laget till topen av europa, inte att skaffa sig 2000st nya polare och då kommer de bli beslut som folk inte gillar pga känslor.

Jag gillar Ahlen, han är en sån spelare som är det dif står för.
MEN han är jävligt begränsad spelare som inte utvecklas på samma sätt som yngre och mer lovande spelare och då måste man göra plats om man skall utveckla laget och förhoppningsvis så gör detta plats att de kanske bygger upp nya spelare med samma hjärta för laget som många tidigare.



Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
HavrenDIF
Inlägg: 111
Blev medlem: 2018-04-09

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av HavrenDIF »

Skulle dock mycket hellre ta in en spelare som denna istället för Dicken

https://www.eliteprospects.com/player/2 ... in-czarnik
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Den ända anledningen att Dick inte har signat någonstans är pga att han inte orkar sommartränar med något lag
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Bengan08 skrev:Den ända anledningen att Dick inte har signat någonstans är pga att han inte orkar sommartränar med något lag
Källa? Annars är det där bara onödigt.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Skidlöparn skrev:
Bengan08 skrev:Den ända anledningen att Dick inte har signat någonstans är pga att han inte orkar sommartränar med något lag
Källa? Annars är det där bara onödigt.
Det kan ju lika gärna vara så att både vi och gnaget utnyttjar att han vill spela just i Sthlm för att dra ner lönen. Dick å sin sida försöker förstås spela svårflirtad för att få ett bättte förhandlingsläge.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Puckey skrev:
Skidlöparn skrev:
Bengan08 skrev:Den ända anledningen att Dick inte har signat någonstans är pga att han inte orkar sommartränar med något lag
Källa? Annars är det där bara onödigt.
Det kan ju lika gärna vara så att både vi och gnaget utnyttjar att han vill spela just i Sthlm för att dra ner lönen. Dick å sin sida försöker förstås spela svårflirtad för att få ett bättte förhandlingsläge.
Jag menar inte i DIF utan i något dag generellt
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Vejdemo förlorad enligt hockeynews. Så nu blir nog Kuken klar vilken dag som helst.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

mb81 skrev:Vejdemo förlorad enligt hockeynews. Så nu blir nog Kuken klar vilken dag som helst.

Det känns som ett väldigt logiskt beslut. Ante, Josefson och Marcus kommer att gå före, och Vejdemo behöver mer speltid än i en fjärdelina. Klart att han kunnat gå som vinge, men vad jag förstått är det centerrollen han vill satsa på.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Puckey skrev:
mb81 skrev:Vejdemo förlorad enligt hockeynews. Så nu blir nog Kuken klar vilken dag som helst.

Det känns som ett väldigt logiskt beslut. Ante, Josefson och Marcus kommer att gå före, och Vejdemo behöver mer speltid än i en fjärdelina. Klart att han kunnat gå som vinge, men vad jag förstått är det centerrollen han vill satsa på.
Precis. Och nu är vi en man kort. Så minst en värvning måste göras.
Bra att vi fick veta i god tid i alla fall.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

mb81 skrev:
Puckey skrev:
mb81 skrev:Vejdemo förlorad enligt hockeynews. Så nu blir nog Kuken klar vilken dag som helst.

Det känns som ett väldigt logiskt beslut. Ante, Josefson och Marcus kommer att gå före, och Vejdemo behöver mer speltid än i en fjärdelina. Klart att han kunnat gå som vinge, men vad jag förstått är det centerrollen han vill satsa på.
Precis. Och nu är vi en man kort. Så minst en värvning måste göras.
Bra att vi fick veta i god tid i alla fall.
Nu blev man något oroad över centersidan helt plötsligt. Om inte Ante klarar av SHL-spel står vi plötsligt kvar med JJ, McD, Strandberg (och Bemström).

Edit: Dags att sno Weigel från råtta?
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

Skidlöparn skrev:
mb81 skrev:
Puckey skrev:
mb81 skrev:Vejdemo förlorad enligt hockeynews. Så nu blir nog Kuken klar vilken dag som helst.

Det känns som ett väldigt logiskt beslut. Ante, Josefson och Marcus kommer att gå före, och Vejdemo behöver mer speltid än i en fjärdelina. Klart att han kunnat gå som vinge, men vad jag förstått är det centerrollen han vill satsa på.
Precis. Och nu är vi en man kort. Så minst en värvning måste göras.
Bra att vi fick veta i god tid i alla fall.
Nu blev man något oroad över centersidan helt plötsligt. Om inte Ante klarar av SHL-spel står vi plötsligt kvar med JJ, McD, Strandberg (och Bemström).

Edit: Dags att sno Weigel från råtta?
Weigel? vad ska vi med han till?

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Låst