Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Detblir3poäng
Inlägg: 2193
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Kollade diftv nu när dom spelar innebandy, tyckte mig se fjällby med håret i enen tofs vid målet, betyder det att något kan vara klart med honom eller??
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1681
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

Detblir3poäng skrev:Kollade diftv nu när dom spelar innebandy, tyckte mig se fjällby med håret i enen tofs vid målet, betyder det att något kan vara klart med honom eller??
AJF är med ute på Bosön. Behöver inte betyda något. Han måste ändå träna någonstans.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Detblir3poäng
Inlägg: 2193
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Tänkte eftersom urbom och brodin fick komma till träningarna först efter att kontrakten var helt klara.
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av JiWe »

Ja de här livar ju upp sillyn onekligen. Är ju förstås en del frågetecken om man ser till olika uttalanden etc. Dock vet jag inte hur mycket allvar man ska lägga i det egentligen? Han är ju en personlighet som syns och hörs av vad det verkar.

Har dock svårt att se att han skulle försöka glida sig igenom säsongen och inte vara taggad då det ju inte är någon hemlighet hur vi spelar och bedriver träning för att inte tala om allt runt omkring.

Sen hoppas jag innerligt att det inte blir några "tredjepartsaktioner" - det om något vore rätt efterblivet och den typen av rubriker klarar vi oss utan..

Är han nu klar så har han naturligtvis en hel del att bevisa och han förstår nog själv att han måste prestera riktigt bra. En maffig utmaning och som en del varit inne på så är kanske den största frågan om han är villig att ta sig an det?
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

JiWe skrev:Ja de här livar ju upp sillyn onekligen. Är ju förstås en del frågetecken om man ser till olika uttalanden etc. Dock vet jag inte hur mycket allvar man ska lägga i det egentligen? Han är ju en personlighet som syns och hörs av vad det verkar.

Har dock svårt att se att han skulle försöka glida sig igenom säsongen och inte vara taggad då det ju inte är någon hemlighet hur vi spelar och bedriver träning för att inte tala om allt runt omkring.

Sen hoppas jag innerligt att det inte blir några "tredjepartsaktioner" - det om något vore rätt efterblivet och den typen av rubriker klarar vi oss utan..

Är han nu klar så har han naturligtvis en hel del att bevisa och han förstår nog själv att han måste prestera riktigt bra. En maffig utmaning och som en del varit inne på så är kanske den största frågan om han är villig att ta sig an det?
Ja han ligger i alla fall inte på latsidan som vissa verkar tro, kör egen fysträning med någon pt. Lär ju bli ett lyft i pp med Dicken så där har vi mycket att vinna.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
HavrenDIF
Inlägg: 111
Blev medlem: 2018-04-09

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av HavrenDIF »

Håller helt med. Får vi in Dick tycker jag vi ska va jävligt nöjda över att vi får en absolut toppspelare i SHL till oss.

Sen vad killen har latjat runt på sociala medier om att han älskar AIK i fotboll tycker jag inte vi ska sätta så mycket energi på. Väljer han att spela för oss kommer han nog ge 100% för laget endå.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stulle »

Många är oroliga att truppen inte håller samma mått som föregående säsong just för att föregående trupp fick alla lagdelar att stämma med varandra, att vi inte kommer ha samma "flyt" denna säsong.

Man kan ju fråga sig vad "flyt" är för något. Om en säsong är förgylld av att samtliga lagdelar klickar med varandra så heter det flyt. Om det inte klickar, så kallas det...standard?

Om standarden är att lagdelarna inte ska klick med varandra så tycker jag att man gjort ett undermåligt jobb som helhet. Jag tycker inte att den utveckling som gruppen hade förra säsongen ska förminskas till något flyt utan mer att man gjorde jobbet som krävdes av samtliga.

Nu återstår det att se om samma jobb kan göras kommande säsong. En god förutsättning är ju att man värvar spelar som är villiga att göra jobbet, och baserat på föregående säsong har Jocke i alla fall hyfsad utgångspunkt för att kunna göra den bedömningen.

Vidare så håller jag med en del om att Dick kanske inte är min favoritspelare just för hans tydliga sympatier för annat lag. Jag kan dock inte se hur han har smutskastat vår klubb i sociala medier, visst, han har tydligt visat att han är glad när hans lag vinner, men jag har aldrig sett att han snackat skit om vår klubb. Jag kanske inte har tittat särskilt noga iofs.

Dicken rent sportsligt skulle lyfta laget enormt.
Senast redigerad av Stulle den 2018-06-01 13:56:08, redigerad totalt 1 gånger.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Frankie
Inlägg: 895
Blev medlem: 2018-02-16

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Frankie »

Bengan08 skrev:
A23 skrev:Dicken e klar..... påstås inte vara gnagare vilket låter konstigt......
Haha han är supergnagare kan jag säga likt Figge är gnagare. Vilket skämtinlägg
Är Figge gnagare? Har för mig man hört att han lirat med nummer 22 på tröjan sin för att han hade Håkan Södergren som idol.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Backsidan ser fortfarande obehagligt svag ut och där borde verkligen Lagesson ersättas.

I övrigt vill jag under inga som helsta förhållanden ha Dicken till vår fina förening. Någon form av kravnivå måste ändå ställas på de spelare som signas in. ( Och då tänker jag inte på det hockeymässiga utan på allting annat. )

Ingen bör i alla fall gnälla om det blir dålig stämning under matcherna då delar av de mest passionerade fansen väljer att inte dyka upp till matcherna på grund av den signingen.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Kall-El skrev:Backsidan ser fortfarande obehagligt svag ut och där borde verkligen Lagesson ersättas.

I övrigt vill jag under inga som helsta förhållanden ha Dicken till vår fina förening. Någon form av kravnivå måste ändå ställas på de spelare som signas in. ( Och då tänker jag inte på det hockeymässiga utan på allting annat. )

Ingen bör i alla fall gnälla om det blir dålig stämning under matcherna då delar av de mest passionerade fansen väljer att inte dyka upp till matcherna på grund av den signingen.
Högström, Hultström, Pettersson, Urbom, Nilsson, Bernhardt.. Tycker att backsidan ser stark ut!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Puckey

Jag tycker det ser oroväckande svagt ut i det defensiva spelet utan puck.
En av Johansson eller Allsing hade räckt i mitt tycke och istället borde vi gått efter en "ren" ersättare till Lagesson.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Kall-El skrev:Puckey

Jag tycker det ser oroväckande svagt ut i det defensiva spelet utan puck.
En av Johansson eller Allsing hade räckt i mitt tycke och istället borde vi gått efter en "ren" ersättare till Lagesson.
Både Högga, JP, Tom och Urbom är jättar i det defensiva, så ser inga svagheter där.

Edit: Dessutom kommer Bernhardt att få ett år till av Nyman-coachning, och tycker att han redan denna säsongen steppade upp betydligt i din defensiv.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

Skidlöparn skrev:
Kall-El skrev:Puckey

Jag tycker det ser oroväckande svagt ut i det defensiva spelet utan puck.
En av Johansson eller Allsing hade räckt i mitt tycke och istället borde vi gått efter en "ren" ersättare till Lagesson.
Både Högga, JP, Tom och Urbom är jättar i det defensiva, så ser inga svagheter där.

Edit: Dessutom kommer Bernhardt att få ett år till av Nyman-coachning, och tycker att han redan denna säsongen steppade upp betydligt i din defensiv.
Fast det är nog bra att ha fler än fyra alternativ i PK över en lång säsong. För vi är väl alla överens om att Bernhardt, Hultström, Alsing eller Johansson inte ens bör vara påtänkta till PK.
furan85
Inlägg: 82
Blev medlem: 2015-01-30

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av furan85 »

Kall-El skrev:Backsidan ser fortfarande obehagligt svag ut och där borde verkligen Lagesson ersättas.

I övrigt vill jag under inga som helsta förhållanden ha Dicken till vår fina förening. Någon form av kravnivå måste ändå ställas på de spelare som signas in. ( Och då tänker jag inte på det hockeymässiga utan på allting annat. )

Ingen bör i alla fall gnälla om det blir dålig stämning under matcherna då delar av de mest passionerade fansen väljer att inte dyka upp till matcherna på grund av den signingen.
Då kan jag tycka att man inte är ett passionerat fan ifall man inte vill se hockeylaget i sitt hjärta spela matcher pga en spelare i ett lag av 25 möjliga. Herregud vad folk gör sådan stor grej av det hela. Vad är det för något extremt fruktansvärt ont han har gjort för att hatas? Vill veta vart nivån ligger för vilka vi kan värva eller inte?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Frankie skrev:
Bengan08 skrev:
A23 skrev:Dicken e klar..... påstås inte vara gnagare vilket låter konstigt......
Haha han är supergnagare kan jag säga likt Figge är gnagare. Vilket skämtinlägg
Är Figge gnagare? Har för mig man hört att han lirat med nummer 22 på tröjan sin för att han hade Håkan Södergren som idol.
Ja, är vän med hans bror så det kan jag säga med ganska stor säkerhet :D
Låst