Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
sunne
Inlägg: 232
Blev medlem: 2010-05-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sunne »

http://hockeybladet.nu/silly-season/sil ... jurgarden/

Dicken verkar i allra högsta grad vara på gång...
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

sunne skrev:http://hockeybladet.nu/silly-season/sil ... jurgarden/

Dicken verkar i allra högsta grad vara på gång...
Den där sidan har oerhört låg trovärdighet. Vid otaliga tillfällen genom åren har de basunerat ut saker om DIF som inte stämmer - spelare har sagts vara klara när det aldrig var så osv.

Denna gång rider på vågen av ett redan etablerat rykte för att få klick. Sluta länka till skiten.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
mawa
Inlägg: 200
Blev medlem: 2014-09-15
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mawa »

DIF_Soldier skrev:
sunne skrev:http://hockeybladet.nu/silly-season/sil ... jurgarden/

Dicken verkar i allra högsta grad vara på gång...
Den där sidan har oerhört låg trovärdighet. Vid otaliga tillfällen genom åren har de basunerat ut saker om DIF som inte stämmer - spelare har sagts vara klara när det aldrig var så osv.

Denna gång rider på vågen av ett redan etablerat rykte för att få klick. Sluta länka till skiten.
Vad vore silly-season utan dessa källor? :wink:
I framgång och motgång, Djurgården.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Att Dicken väljer mellan DIF och Aik förstår väl alla.
Avskaffa tre mot tre.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Den stora gåtan är ju varför vi ens vill ha Dick.
Den spelaren kommer skapa liknande problem och splittring som en viss herr Nilson gjorde för ett antal år sedan. OM man bortser från detta har jag också svårt att se en glidandes Dick fungera i ett lag där alla förväntas göra jobbet.

I all denna forwards bedrövelse vill jag dock lyfta detta ämne. Är vi inte egentligen en back kort i truppen? Vi har släppt 3 backar i Fagerudd, Falk och Lagesson och ersatt dessa med 2 junisar. Alright man kan se Hultström som ersättare till Fagerudd, men det förtar inte det faktum att två prövade SHL-backar ersätts med junisar. Än värre är att det är två backar som är duktiga i spelet utan puck som ersätts med två backar som definitivt inte har detta som sina styrkor.

Skall Urbom matchas 30 minuter per match kommande säsong eller vad är tanken?

Dessutom har ju Tom en hyggligt tendens att missa matcher vilket gör backbesättningen än mer känslig.

Med detta i åtanke borde det inte komma in ytterligare en back också till truppen?
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Kall-El skrev:Den stora gåtan är ju varför vi ens vill ha Dick.
Den spelaren kommer skapa liknande problem och splittring som en viss herr Nilson gjorde för ett antal år sedan. OM man bortser från detta har jag också svårt att se en glidandes Dick fungera i ett lag där alla förväntas göra jobbet.

I all denna forwards bedrövelse vill jag dock lyfta detta ämne. Är vi inte egentligen en back kort i truppen? Vi har släppt 3 backar i Fagerudd, Falk och Lagesson och ersatt dessa med 2 junisar. Alright man kan se Hultström som ersättare till Fagerudd, men det förtar inte det faktum att två prövade SHL-backar ersätts med junisar. Än värre är att det är två backar som är duktiga i spelet utan puck som ersätts med två backar som definitivt inte har detta som sina styrkor.

Skall Urbom matchas 30 minuter per match kommande säsong eller vad är tanken?

Dessutom har ju Tom en hyggligt tendens att missa matcher vilket gör backbesättningen än mer känslig.

Med detta i åtanke borde det inte komma in ytterligare en back också till truppen?
Lagesson & Pettersson var också oprövade kort inför fjolårssäsongen. Jag håller däremot med om att vi med Bernhardt, Alsing och Johansson har tre offensiva backar på tillväxt - och kanske hade behövt en defensivt lagd backvärvning mer än Alsing.
Praetori
Inlägg: 13764
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Kall-El skrev:Den stora gåtan är ju varför vi ens vill ha Dick.
Den spelaren kommer skapa liknande problem och splittring som en viss herr Nilson gjorde för ett antal år sedan. OM man bortser från detta har jag också svårt att se en glidandes Dick fungera i ett lag där alla förväntas göra jobbet.
Varför skulle det bli problem? Det är ju hygglig skillnad på Dick som drog som ung (för typ 10 år sedan?) efter att ha blivit tagen i örat och Mackan och hela cirkusen där. Vissa verkar ha blivit sura på Dicken i efterhand för gamla prylar som skrivits på twitter ungefär.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Personligen vill jag inte ha Dick på grund av hans spelsätt. Motsatsen till våran spelide. Inte för några gamla uttalanden. Knappast första gången det sker liksom. Det ger jag tusan i. Sen har vi extremt lättkränkta personer i våra led, men sådant går över om han skulle visa sig vara en tillgång.

Dick är en tveksam skridskoåkare och en oerhört dåig defensiv forward. Inte riktigt den typen av spelare Jocke brukar värva. Det gör att jag tvivlar på uppgifterna.
Palle J
Inlägg: 19
Blev medlem: 2018-04-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Palle J »

Orka gnälla vidare på Mackan när det var Dif som rev kontraktet. Kontraktsbrott. Alla här hade stämt sina arbetsgivare om det hade skett. Släpp Mackan, som är gårdare, nu.
Palle J
Inlägg: 19
Blev medlem: 2018-04-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Palle J »

Manijock skrev:Personligen vill jag inte ha Dick på grund av hans spelsätt. Motsatsen till våran spelide. Inte för några gamla uttalanden. Knappast första gången det sker liksom. Det ger jag tusan i. Sen har vi extremt lättkränkta personer i våra led, men sådant går över om han skulle visa sig vara en tillgång.

Dick är en tveksam skridskoåkare och en oerhört dåig defensiv forward. Inte riktigt den typen av spelare Jocke brukar värva. Det gör att jag tvivlar på uppgifterna.
Håller med här!

In med Kempe nu!
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

sunne skrev:http://hockeybladet.nu/silly-season/sil ... jurgarden/

Dicken verkar i allra högsta grad vara på gång...
Är väl grisfots hittepå sida? Har han någonsin prickar rätt? :D
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av JiWe »

Ni som kan/sett Axelsson någorlunda mycket - är han en så pass dålig fit för oss som många tycks göra gällande? Har inte sett honom mycket alls, annat än i matcher mot oss.

Snacket är ju svårt att undvika men tex Linkan fick ju dras med en stämpel av att vara en rätt lat och långsam glidare i stort sett hela karriären. Annan tid och annat spel förvisso men det är ju ingen hemlighet hur vi spelar så lite konstigt då att vi rycker i honom om han nu inte passar in eller inte fixar fysen.

Poängen med exemplet Linkan är lite att han redde ut det defensiva mm rätt bra ändå kan jag tycka med lite smartness och rutin. De ”brister” han kanske hade kompenserade han ju med råge via sina offensiva skills. Kanske inte orimligt att Axelsson kan göra det också? Som en del varit inne på så skulle han själv kunna lösa en hel del besvär i PP och bara det vore väl värt en del..

Aja, den som lever får väl se :)
furan85
Inlägg: 82
Blev medlem: 2015-01-30

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av furan85 »

Palle J skrev:
Manijock skrev:Personligen vill jag inte ha Dick på grund av hans spelsätt. Motsatsen till våran spelide. Inte för några gamla uttalanden. Knappast första gången det sker liksom. Det ger jag tusan i. Sen har vi extremt lättkränkta personer i våra led, men sådant går över om han skulle visa sig vara en tillgång.

Dick är en tveksam skridskoåkare och en oerhört dåig defensiv forward. Inte riktigt den typen av spelare Jocke brukar värva. Det gör att jag tvivlar på uppgifterna.
Håller med här!

In med Kempe nu!
Det må vara om han inte är den snabbaste spelaren, men det behöver man inte vara så länge man har den spelförståelse som han besitter, han skapar ytor som få andra gör. Hade han varit en speedkula hade han spelat i NHL. Sen är han kanske inte en spelare i vårt lag för defensiven även fast han visat att han klarar av boxplay på landslagsnivå. Dick skulle garanterat göra DIF bättre.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

DIF_Soldier skrev:
sunne skrev:http://hockeybladet.nu/silly-season/sil ... jurgarden/

Dicken verkar i allra högsta grad vara på gång...
Den där sidan har oerhört låg trovärdighet. Vid otaliga tillfällen genom åren har de basunerat ut saker om DIF som inte stämmer - spelare har sagts vara klara när det aldrig var så osv.

Denna gång rider på vågen av ett redan etablerat rykte för att få klick. Sluta länka till skiten.
I det här fallet så citerar han ju faktiskt Axelsson. Känns väldigt fel (och olagligt väl?) att fejka sådant. Och av citaten att döma så känns DIF väldigt nära. Bland annat att han vill spela på så hög nivå som möjligt och i Stockholm. Sen tar han ju upp hela historien med Calle R också.
Manijock
Inlägg: 7852
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

furan85 skrev:
Palle J skrev:
Manijock skrev:Personligen vill jag inte ha Dick på grund av hans spelsätt. Motsatsen till våran spelide. Inte för några gamla uttalanden. Knappast första gången det sker liksom. Det ger jag tusan i. Sen har vi extremt lättkränkta personer i våra led, men sådant går över om han skulle visa sig vara en tillgång.

Dick är en tveksam skridskoåkare och en oerhört dåig defensiv forward. Inte riktigt den typen av spelare Jocke brukar värva. Det gör att jag tvivlar på uppgifterna.
Håller med här!

In med Kempe nu!
Det må vara om han inte är den snabbaste spelaren, men det behöver man inte vara så länge man har den spelförståelse som han besitter, han skapar ytor som få andra gör. Hade han varit en speedkula hade han spelat i NHL. Sen är han kanske inte en spelare i vårt lag för defensiven även fast han visat att han klarar av boxplay på landslagsnivå. Dick skulle garanterat göra DIF bättre.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det behöver han vara om han ska orka med vårat presspel. Om han ska skicka signaler att vi är SHLs jobbigaste lag att möta. Om han ska dra med sig sina medspelare att göra samma. Titta igenom våra senaste trupper. Vi har inte haft en sådan spelartyp sen Linkan. Sen Jocke tog över har vi haft idel snabba skridskoskickliga forwards, och har de inte varit det, så har de varit riviga och jobbiga på andra sätt. Till exempel Ahlen!

Dick skulle förstärka oss individuellt, men vara ett haveri för våran grupp.
Låst