Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Caveman
Inlägg: 2480
Blev medlem: 2006-10-20
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Caveman »

Djurgården ska inte lägga ett jävla öre på Dick, trots vad alla "bönder" här inne säger.

Härligt med JJ.
Användarvisningsbild
Lewyn
Inlägg: 44
Blev medlem: 2016-04-07
Ort: Uppsala

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lewyn »

Jag har lite svårt för den spelartypen som Dick är. Gillar såklart när han t ex. kan chill-glida fram på en straff och sprätta upp pucken i krysset helt nonchalant. Men ogillar också starkt när han bommar ett friläge, slår klubban i sargen och glider långsamt med hängigt huvud mot avbytarbåset, fastän pucken är i spel och de kontrar. Skickar det förstnämnda lika bra signaler som det sistnämnda skickar dåliga?

Hans skills är ju dock något som vi skulle få ordentlig nytta av, men man vill ju inte pajja hela lagdynamiken pga. det.
Användarvisningsbild
emilin
Inlägg: 739
Blev medlem: 2012-01-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Nyköping

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av emilin »

emilin skrev:Om vi har möjligheter att värva en spelare med hög kapacitet, som är beredd på att anpassa sig till vårt spelsystem för rätt slant, vore vi ju idioter om man inte värvade den spelaren.
Sen vad personen i fråga har gjort i sitt tidigare liv är en icke fråga, det är upp till våran förening att informera om vad som gäller när man drar på sig tröjan, kan personen i fråga godta det så finner jag inga problem att värva spelaren.
Att kritisera personer för vad de stod/gjorde för 10 år sedan är bara löjligt, se till er själva är ni samma personer idag som för 10 år sen, är svaret på det ja tror jag att ni inte är fullt ärliga, själv är jag inte samma person idag som jag var igår, många saker händer som skapar en helt ny bild.
Personligen känns det som det kan bli en ganska bra säsong, men vist kommer man sakna vissa spelare, Ahlén där har vi en spelare som har anammat Djurgårdens filosofi, brinner för klubben ger allt i varje moment bra kontakt med supportrarna, tyvärr tror jag att han var den sista krigaren i Djurgårdsdressen som lät märket gå före sig själv(fimpen material) även den så ständigt bespottade Falk som garanterat har låtit föreningen gå före sig själv gett allt och lite mer sett till kapacitet kommer i mina ögon vara saknad(hjärtat på rätta stället).
Övriga spelare duktiga ja garanterat Ljungh, LJ saknade men inte av samma anledning, kommer hitta nya duktiga spelare som kan hyllas.
Herre jävlar tror att Djurgården försöker väcka de gamla känslorna spelare med stort hjärta för föreningen (äldre) som i sin tur sprider den känslan vidare till våra unga spelare( me like) :D kontrakt tiden på LL visar att man är på rätt väg. Fy fan va underbart får mig att tänka tillbaka när spelare som Södergren, Mört, Falk, ja herre gud man kan rabbla hur många som helst, spelare som garanterat inte kommer befinna sig i någon annan klubb i SHL(elitserien) trots garanterat högre anbud från andra föreningar.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Skönt att det äntligen är klart! Hoppas att det fortfarande finns muskler till en riktigt bra LW & Brodin, så kan det bli riktigt kul i höst.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Caveman skrev:Djurgården ska inte lägga ett jävla öre på Dick, trots vad alla "bönder" här inne säger.

Härligt med JJ.
Dick vore en skänk från ovan. Sist han och Ante spelade ihop var de ju grymma.
Divalaterna han sysslade med i slutet på första vändan tror jag mer handlade om att han var omogen. Om jag minns det hela rätt så fick han en uppsträckning både av Detroit och senare i Frölunda. Sen skall man ju kanske inte bjuda feta pengar för en potentiell risk-gubbe. Men ett hyggligt bud lite över Allsvensk nivå (som ligger en bit över vad kolsäckarna kan bjuda för en Allsvensk potentat) vore ju inte dumt att kasta fram. Han har ju ändå lirat med Hank, Josefson, Ante och Brodin hos oss tidigare.
Senast redigerad av Praetori den 2018-04-27 14:26:15, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Kan köpa att de behövs spets för att förbättra vårt PP.
Dock tvivlar jag på att en spelare som Axelsson skulle göra mer nytta än skada. Hela vårt spel bygger ju på fart och om en spelare som Axelsson ansluter finns ju en överhängande risk att den kedjan han hamnar i i spel 5 vs 5 kommer tokhaverera.

Sedan är ju frågan hur resten av truppen reagerar på om det finns spelare som bara glider runt istället för att göra jobbet.

I min värld är det inte värt risken att chansa med en spelare som dicken.

Och då har jag inte ens gått in på vilka problem som kan skapas kopplade till han som person. ( Och nej det rör sig inte bara om uttalanden som gjordes för 8-9 år sedan. )
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av minalman »

Ahlén är som alla vet utanför truppen 18/19.
Men enligt säsongskortsinfo, som kom idag, kommer Micke ändå ställa upp och vara i butiken i Globen på derbyt nu på söndag.
Det är värt ett jäkla stort omnämnande, just här i den enda forumtråd som folk läser så här års.

Hyll!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

2+2 på Josefson var dock lite trist. Spelar han bra så är det garanterat Europa om 2 säsonger.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

ciirree skrev:2+2 på Josefson var dock lite trist. Spelar han bra så är det garanterat Europa om 2 säsonger.
Om 2 år så kanske vi ändå behöver göra plats för Grewe, Eklund, Holtz mfl. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1492
Blev medlem: 2012-03-01

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Ohddan »

ciirree skrev:2+2 på Josefson var dock lite trist. Spelar han bra så är det garanterat Europa om 2 säsonger.
Är väl en jävla tur att han inte valde Schweiz direkt eller? Jösses
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Med nya TV-avtalet så blir det inte så fördelaktigt att spela i Schweiz längre, det är fördelen. Drar han iväg lär det bli KHL.
Avskaffa tre mot tre.
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Härlig och framförallt livsviktig värvning med tanke på Antes status. Välkommen tillbaka JJ.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

Mattias_87 skrev:Med nya TV-avtalet så blir det inte så fördelaktigt att spela i Schweiz längre, det är fördelen. Drar han iväg lär det bli KHL.
Hur tänker du då?
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

DRC skrev:
Mattias_87 skrev:Med nya TV-avtalet så blir det inte så fördelaktigt att spela i Schweiz längre, det är fördelen. Drar han iväg lär det bli KHL.
Hur tänker du då?
Jag gissar vad han avser men rent teoretiskt så kommer SHL-lönerna att öka och då särskilt för spetsen.
En hygglig lirare i NLA kontra SHL bör hamna någonstans enligt följande:

NLA 800k - 4milj/år
SHL 700k - 3,5milj/år

Sen kommer det finnas undantag uppåt så klart men det nya TV-avtalet gör SHL betydligt mer konkurrenskraftigt när det gäller teoretiska spelarlöner jämfört med övriga Europa.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Praetori skrev:
DRC skrev:
Mattias_87 skrev:Med nya TV-avtalet så blir det inte så fördelaktigt att spela i Schweiz längre, det är fördelen. Drar han iväg lär det bli KHL.
Hur tänker du då?
Jag gissar vad han avser men rent teoretiskt så kommer SHL-lönerna att öka och då särskilt för spetsen.
En hygglig lirare i NLA kontra SHL bör hamna någonstans enligt följande:

NLA 800k - 4milj/år
SHL 700k - 3,5milj/år

Sen kommer det finnas undantag uppåt så klart men det nya TV-avtalet gör SHL betydligt mer konkurrenskraftigt när det gäller teoretiska spelarlöner jämfört med övriga Europa.
Oj... Hyggliga lirare i SHL ligger väl idag på runt 200k? Har svårt att se lönerna tredubblas. Eller inkluderar du även arbetsgivaravgifter?
Låst