Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av crike »

Bara jag som har ytterst svårt o se att Vejdemo tar en fast plats i NHL/AHL inom några års tid?
Jag tror definitivt vi behåller han kommande säsong och det ska vara en riktigt bra säsong för att han ska få chansen säsongen efter.

Missförstå mig dock inte, jag tycker han har potential och jag gillar killen så han får gärna stanna kvar och bli den där toppspelaren som bara aldrig blev NHL-bra.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

crike skrev:Bara jag som har ytterst svårt o se att Vejdemo tar en fast plats i NHL/AHL inom några års tid?
Jag tror definitivt vi behåller han kommande säsong och det ska vara en riktigt bra säsong för att han ska få chansen säsongen efter.

Missförstå mig dock inte, jag tycker han har potential och jag gillar killen så han får gärna stanna kvar och bli den där toppspelaren som bara aldrig blev NHL-bra.
När han är som bäst är han klart NHL-mässig men det är normalnivån som inte kommit upp i det som jag tror krävs. Svårt med skador och annat förvisso men jag tror han har potential att hamna där om han utvecklas lite till.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av gaspo »

Zäta84 skrev:Varför skriver alla om palushaj vart har ni ens läst att han ska vara påväg till oss???
+1
Användarvisningsbild
Celes
Inlägg: 290
Blev medlem: 2012-12-03

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Celes »

gaspo skrev:
Zäta84 skrev:Varför skriver alla om palushaj vart har ni ens läst att han ska vara påväg till oss???
+1
Det är känt sedan tidigare att Jocke har försökt värva Palushaj. Sen kan man även se en nyhet för inte så länge sen att det står mellan Brynäs och ett annat SHL lag. Läs mer här: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... a-palushaj

Så egentligen inga starka rykten inför kommande säsong om att han ska hit..det är nog mer önsketänkande.

Drömvärvning imo
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Celes skrev:
gaspo skrev:
Zäta84 skrev:Varför skriver alla om palushaj vart har ni ens läst att han ska vara påväg till oss???
+1
Det är känt sedan tidigare att Jocke har försökt värva Palushaj. Sen kan man även se en nyhet för inte så länge sen att det står mellan Brynäs och ett annat SHL lag. Läs mer här: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... a-palushaj

Så egentligen inga starka rykten inför kommande säsong om att han ska hit..det är nog mer önsketänkande.

Drömvärvning imo
Palushaj har själv nämnt att han har en av sina bästa vänner i Djurgården, det mesta pekar på att det är Ante. Det behöver förstås inte betyda att vi är det andra laget han förhandlar med, men ökar chansen.
kh31d4r
Inlägg: 273
Blev medlem: 2018-02-05
Ort: Karlskrona

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av kh31d4r »

Vi försökte väl dessutom värva honom inför denna säsongen?
Palle J
Inlägg: 19
Blev medlem: 2018-04-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Palle J »

kh31d4r skrev:Vi försökte väl dessutom värva honom inför denna säsongen?
Vi ska ha varit med i budgivningen ja.

Lär ju bli samma visa denna gång.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Palle J skrev:
kh31d4r skrev:Vi försökte väl dessutom värva honom inför denna säsongen?
Vi ska ha varit med i budgivningen ja.

Lär ju bli samma visa denna gång.
Budgivning/lön är ju bara en del av många faktorer. För det första skall man ju gilla laget och spelstilen skall passa. Sen är det tänkt roll, istid mm. Dessutom tillkommer allting runtomkring. Bostad, bil osv. Gillar anhöriga storstad eller landsort, skolor för eventuella ungar eller skall man pendla (det ena funkar ju tex om man spelar för Rögle men bor i Malmö eller för en Pitebo att spela i Luleå eller Skellefteå).
Sen kall man ju inte hymla med att Djurgården inte är en lyxklubb och att lokalerna är slitna. Du kanske måste sitta och kuska för att kunna träna extra och det är ett rent helvete att ta sig runt med bil i Stockholm jämfört med andra orter i landet.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:
Palle J skrev:
kh31d4r skrev:Vi försökte väl dessutom värva honom inför denna säsongen?
Vi ska ha varit med i budgivningen ja.

Lär ju bli samma visa denna gång.
Budgivning/lön är ju bara en del av många faktorer. För det första skall man ju gilla laget och spelstilen skall passa. Sen är det tänkt roll, istid mm. Dessutom tillkommer allting runtomkring. Bostad, bil osv. Gillar anhöriga storstad eller landsort, skolor för eventuella ungar eller skall man pendla (det ena funkar ju tex om man spelar för Rögle men bor i Malmö eller för en Pitebo att spela i Luleå eller Skellefteå).
Sen kall man ju inte hymla med att Djurgården inte är en lyxklubb och att lokalerna är slitna. Du kanske måste sitta och kuska för att kunna träna extra och det är ett rent helvete att ta sig runt med bil i Stockholm jämfört med andra orter i landet.
Sant. Att glida in med bilen och parkera typ 10 m från ingången, gå in i nya fräscha lokaler med både gym, relax, omklädning är självklart ett plus.
(Vore en dröm att få spela för DIF med MIFs lokaler).

Fördelen vi har är att ett stort antal klasspelare är fostrade i Stockholm. De spelarna är vana med Stockholms alla nackdelar och klarar att hantera dessa bättre.

Om lön och förväntad roll i laget är lika, fattar jag att spelare utifrån väljer andra klubbar.
Stockholmsspelare verkar ha betydligt lättare att åka iväg till "bondklubbar" av ovan nämnda anledningar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Praetori skrev:
Palle J skrev:
kh31d4r skrev:Vi försökte väl dessutom värva honom inför denna säsongen?
Vi ska ha varit med i budgivningen ja.

Lär ju bli samma visa denna gång.
Budgivning/lön är ju bara en del av många faktorer. För det första skall man ju gilla laget och spelstilen skall passa. Sen är det tänkt roll, istid mm. Dessutom tillkommer allting runtomkring. Bostad, bil osv. Gillar anhöriga storstad eller landsort, skolor för eventuella ungar eller skall man pendla (det ena funkar ju tex om man spelar för Rögle men bor i Malmö eller för en Pitebo att spela i Luleå eller Skellefteå).
Sen kall man ju inte hymla med att Djurgården inte är en lyxklubb och att lokalerna är slitna. Du kanske måste sitta och kuska för att kunna träna extra och det är ett rent helvete att ta sig runt med bil i Stockholm jämfört med andra orter i landet.
Sant. Att glida in med bilen och parkera typ 10 m från ingången, gå in i nya fräscha lokaler med både gym, relax, omklädning är självklart ett plus.
(Vore en dröm att få spela för DIF med MIFs lokaler).

Fördelen vi har är att ett stort antal klasspelare är fostrade i Stockholm. De spelarna är vana med Stockholms alla nackdelar och klarar att hantera dessa bättre.

Om lön och förväntad roll i laget är lika, fattar jag att spelare utifrån väljer andra klubbar.
Stockholmsspelare verkar ha betydligt lättare att åka iväg till "bondklubbar" av ovan nämnda anledningar.
Men Stockholm har väl massa fördelar jämfört med vischan?
Det är bra mycket mer eftertraktat att bo i Sthlm än i Växjö,Linköping eller Luleå till exempel. Borde vi inte kunna dra större fördel av det?
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev: Men Stockholm har väl massa fördelar jämfört med vischan?
Det är bra mycket mer eftertraktat att bo i Sthlm än i Växjö,Linköping eller Luleå till exempel. Borde vi inte kunna dra större fördel av det?
Jo men boendekostnaderna är högre. På ställen som Växjö, Karlstad och Skellefteå är det ju inget bekymmer för klubbarna att fixa boende tex.
Sen får man tänka på att spelare som skriver på ett tvåårskontrakt ju faktiskt inte vet om det är här de kommer bo resten av livet och då faller lite av Stockholms styrkor. För en transatlant är ju tex Malmö betydligt bättre med Kastrup en taxiresa bort och du kan bo och träna utanför stan då hela skiten ligger ute i Hyllie och är tipptopp och fräscht. Stockholm är ju inte New York direkt och du kan knappt bo centralt ens med en hygglig SHL-lön och särskilt knepigt blir det om du vill ha bil också (vilket nästan är ett måste om du kommer utifrån och inte kan de lokala kommunikationerna, fruga, skola osv).

Men det är klart att storstäderna på sikt erbjuder bättre möjligheter än vischan. Men det är ju inte alla som vill ha det så utan vill ha fin villa där det är lugnt och enkel bilfärd till gym/arena så de kan fokusera på hockeylivet och inte pendling.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

DRC skrev:Bild

+ Falk, sen klart.
Ja falk kan ju vara maskot isf.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

DRC skrev:Bild

+ Falk, sen klart.
Finns ju en chans att vi får behålla Fjällby.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17576
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Palle J skrev:
kh31d4r skrev:Vi försökte väl dessutom värva honom inför denna säsongen?
Vi ska ha varit med i budgivningen ja.

Lär ju bli samma visa denna gång.
Lär väl snarare vara så att vi ej längre har råd att konkurrera om en sån spelare, nu när han är en "beprövad" legoknekt i SHL. Har gärna fel.
Expert.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

SirDIFalot skrev:
Palle J skrev:
kh31d4r skrev:Vi försökte väl dessutom värva honom inför denna säsongen?
Vi ska ha varit med i budgivningen ja.

Lär ju bli samma visa denna gång.
Lär väl snarare vara så att vi ej längre har råd att konkurrera om en sån spelare, nu när han är en "beprövad" legoknekt i SHL. Har gärna fel.
Precis, han lär ju inte vara billigare nu än när han kom. Så förlorade vi budgivningen då har vi redan förlorat den nu. Känns bara som en osannolik förhoppning att han skulle välja oss. Vore skönt att ha fel :).
Låst