Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

EspenK skrev:Shit va folk kommer att bli besvikna nu om inte Josefsson landar hos oss. Vore mycket tryggare att ha en JJ att ta till om eller kanske när Ante får nästa smäll...
Kommer bli nästa
(Ingen silly utan Klasen)
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... djurgarden
Vi ska ha frigjort pengar för att ta hem JJ. Verkar som att han är mer eller mindre klar nu!
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

robitzo skrev:Jag såg på Sannes (Josefsons flickvän) Instagram att dom hade hur mycket packning som helst och skulle åka iväg från Buffalo. Såg verkligen ut som en flytt, var säkert 10 väskor minst. Dom åkte till Chicago och då skrev Sanne "Let's go on the 8 hour flight". Visst är det ungefär 8-9 timmars flyg från Chicago till Stockholm? Vågar man börja drömma? Varför skulle man behöva 10 väskor för att åka hem över sommaren?
Dem ska flytta från USA helt skrev hon tom på Instagram.

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
HavrenDIF
Inlägg: 111
Blev medlem: 2018-04-09

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av HavrenDIF »

Är dock illa rädd att Josefson blir en Joakim Andersson värvning i Örebro...
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

HavrenDIF skrev:Är dock illa rädd att Josefson blir en Joakim Andersson värvning i Örebro...
Eller också får vi äntligen en bärande spelare som gjort nog med år i NHL och ändå har åldern inne för att stanna i tio år.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1681
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

"Parterna ska sedan en tid tillbaka ha inlett förhandlingar och vad Sportbladet erfar valde klubben bland annat att inte matcha Linus Johansson och Markus Ljunghs löneanpsråk just av den anledningen att kunna frigöra pengar till att kontraktera Josefson.

Sportchefen Joakim Eriksson bekräftar intresset för stjärnan:

”Vi har haft en dialog sedan ett par månader tillbaka. Vi är intresserade, men inget är klart”, skriver han i ett sms."

Var först lite orolig för att det skulle uppstå en situation där vi förlänger med Falk istället för Urbom för att vi inte har råd. Men om det nu är så att Ljungh+LJ = JJ stämmer, så bör inte det vara en faktor.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Detblir3poäng
Inlägg: 2193
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Jag tror såhär, att om han kommer hem hit så kommer han första tiden inte vara någon gigant på isen men stabil, men allt eftersom säsongen går och han hittar sin plats så kommer han att bli en av dom främsta centrarna i shl, för det har han lätt kapacitet att vara!
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Inte rätt att jämföra JJ med Ante. Han är ju ersättare åt Ljungh och ser inte att han skulle hålla lägre klass än honom.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

Bortsett från skadehistorik så är det en mycket stark centersida med Ante, JJ, McDavid, Vejdemo, Strandberg. Den har allt. Rutin, ledarskap, färdigheter, talang, utvecklingsbarhet, djup och bredd.

Gillar idén att ha två riktigt starka kort, då är vi inte lika sårbara för skador. Sedan har vi tre spelare som egentligen kan gå hur långt som helst. Med den här konstellationen kan en ju undra var Marcus Krüger ska få plats säsongen 19/20 :lol:.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Mattebo skrev:Bortsett från skadehistorik så är det en mycket stark centersida med Ante, JJ, McDavid, Vejdemo, Strandberg. Den har allt. Rutin, ledarskap, färdigheter, talang, utvecklingsbarhet, djup och bredd.

Gillar idén att ha två riktigt starka kort, då är vi inte lika sårbara för skador. Sedan har vi tre spelare som egentligen kan gå hur långt som helst. Med den här konstellationen kan en ju undra var Marcus Krüger ska få plats säsongen 19/20 :lol:.
Jag har följt lite mer juniorhockey denna säsong (guld att det går att se på tv/stream på j20) och om grabbarna i J18 (vissa av dem 15 bast) fortsätter utvecklas så kommer det bli riktigt roligt om 3-4 år.

Hur mycket jag än gillar LJ och Kung Ljungh så tror jag det är bra att vi inte signar spelare som dem på längre kontrakt. Det enda som verkligen gör ONT i mitt Djurgårdshjärta är Ahlén.

Men även om fans skulle skramla till hans lön så skulle de vara innebära att han antingen inte får speltid eller tar speltid från någon junior som behöver den bättre.

Men det känns fortfarande ruttet.

Får vi hem JJ så är det ju positivt (jag har tjatat nästan hela säsongen) men det förutsätter även en helt frisk Ante och en Vejdemo som studsar tillbaka. Annars kommer förlusten av ML och LJ att vara kännbar.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
crike
Inlägg: 2296
Blev medlem: 2009-11-21
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av crike »

Visst vore det kul med en JJ som är poängspruta men jag ser nästan lika gärna att han effektivt kan stänga ner de andra lagens toppspelare. Är han bara plus mot dom så struntar jag i om han slutar på 0+1 på hela säsongen.
Bengan08
Inlägg: 729
Blev medlem: 2013-12-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Bengan08 »

Possler klar för ytterligare två år, bra om han inte är allt för dyr!
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Känns som en bra förlängning. Hög potential skadefri. Känns väl just nu som Ridderwall lämnar.
robitzo
Inlägg: 14
Blev medlem: 2018-03-08

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av robitzo »

Grymt bra förlängning. Vi får inte glömma bort att Possler lirade i förstakedjan under en period och gjorde det bra. Mycket potential.
Djuuuuuuu
Användarvisningsbild
Celes
Inlägg: 290
Blev medlem: 2012-12-03

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Celes »

Underbart skönt med förlängning på Possler! Han kan bli viktig för oss
Låst