HV71 - Djurgårdens IF, 29/9 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Ferna
Inlägg: 6
Blev medlem: 2007-09-30

HV71-Djurgården sammanfattning

Inlägg av Ferna »

Hej! vill bara prata lite snabbt om matchen igår 29/9-07.
Tack vare Daniel Larsson i mål kunde vi vara med i matchen hela matchen, han gjorde ett väldigt bra jobb. Sedan så vill jag även tacka målgörarna och alla anfallare som gjorde ett väldigt bra jobb och tog vara på alla kontringsanfall och gjorde mål, ni vet vilka ni är (Nichlas Falk), (Kristofer Ottosson), (Dick Axelsson), och många mer, det är bra att ni också kliver fram och gör mål det vill vi ser mer av! och Fredrik Bremberg och Patric Hörnqvist ni har gjort ett mycket mycket bra jobb alla matcher.
Sen på backsidan vill jag se fler folk gå fram och sätta emot motståndarna och inte dra på sig "onödiga" utvsiningar, en back som gjorde ett bra jobb igår var "David Printz", men som sagt på backsidan har vi mycket att förbättra och det vill jag se, jag vill inte se så mycket misstag det tycker jag att vi kan strunta i och att 2 st inte går på samma gubbe, det lyckades ni faktiskt bättre med den här matchen! Så det är min sammanfattning av matchen sen vill jag även se att ALLA spelare går fram och gör sitt jobb, det skulle inte skada om några yngre spelare gick fram och visa sig och gjorde mål, ta för er var inte rädd!!
För det här kommer vi ta iår!
Jag vill även tillägga att håll i pucken i anfallszon lite mer, slå inte undan den så lätt, var inte rädd, håll kvar den tänk var du ska spela var lite smart så löser det sig!
Tack för mig!
Djurgårdens IF kommer alltid finnas i mitt hjärta!
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

Man hörde inte er så bra på TV:n, bara när vi gjorde mål och lite sus när vi missde en målchans ;) men stort cred till er som var där och stöttade vårt älskade DIF !
micke_1891
Inlägg: 328
Blev medlem: 2005-12-14
Ort: Tyresö

ok

Inlägg av micke_1891 »

Vill inte klanka ned på dig, men varför skrev du inte det här i matchtråden?
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Inlägg av Palmgren »

Det är toppen att du vill sammanfatta gårdagens match mot HV. Men för att det inte ska bli allt för kladdigt i forumet, så borde du ha sammanfattat matchen i matchtråden.
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Mans91 skrev:Man hörde inte er så bra på TV:n, bara när vi gjorde mål och lite sus när vi missde en målchans ;) men stort cred till er som var där och stöttade vårt älskade DIF !
Jag håller med, ni gav aldrig upp ni fortsatte sjunga hela tiden! All cred till er!
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Jag kan inte prata idag, haha.

Om någon undrar dom 2 "konstiga" inläggen över är att en moderator(!!!!;)) slagit ihop en tråd som Ferna gjorde.
Användarvisningsbild
blocco
Inlägg: 1199
Blev medlem: 2006-09-24

Inlägg av blocco »

Crashmash skrev:Jag kan inte prata idag, haha.

Om någon undrar dom 2 "konstiga" inläggen över är att en moderator(!!!!;)) slagit ihop en tråd som Ferna gjorde.
Tur att vi ha dig som kan förklara sånt :D Jag var helt snurrig. :wink:
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Något jag tyckte var väldigt fint av oss var att hjälpa till när bond-tekniken strulade. Högtalar-anläggningen funkade inte när nationalsången skulle sjungas, så DIF-klacken tog saken med egna röster och sjöng hela sången för hela Kinnarps. Det uppskattade dock inte bruden på isen och undrade efter vi sjungt klart om vi kunde vara tysta så hennes ljusa stämma skulle höras. Då fick vi sjunga nationalsången en gång till. 3 poäng mot sajk på tisdag!
Richard DIF Skåne
Inlägg: 45
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Richard DIF Skåne »

hardrocker35 skrev:första poängen för i denna säsong
känns bra

dj-t bra, och det positiva är att DIF ändå har gjort många mål på sina 3 matcher, nu gäller det bara att hålla tätt och undvika onödiga utvisningar samt att försöka ta så många poäng man kan tills backförstärkningen ankommer i oktober
Användarvisningsbild
mannge
Inlägg: 277
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm, Johanneshov
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Crashmash skrev:Något jag tyckte var väldigt fint av oss var att hjälpa till när bond-tekniken strulade. Högtalar-anläggningen funkade inte när nationalsången skulle sjungas, så DIF-klacken tog saken med egna röster och sjöng hela sången för hela Kinnarps. Det uppskattade dock inte bruden på isen och undrade efter vi sjungt klart om vi kunde vara tysta så hennes ljusa stämma skulle höras. Då fick vi sjunga nationalsången en gång till. 3 poäng mot sajk på tisdag!
Hehe. Man kunde bara inte göra annat än att skratta åt Ebba Hultqvist. Dock var det inte nationalsången hon försökte sjunga. Hon försökte snacka om Världens Barn, Rädda Barnen eller något liknande. Men skoj var det iaf då hiv-klacken och dif klacken istället började att sjunga på nationalsången (givetvis i otakt 8) )
Blue Brigade A11
Användarvisningsbild
Mans91
Inlägg: 661
Blev medlem: 2006-11-26
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Mans91 »

Var det Ebba Hultkvist som sjöng ?
Användarvisningsbild
mannge
Inlägg: 277
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm, Johanneshov
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Mans91 skrev:Var det Ebba Hultkvist som sjöng ?
som jag förstod det så var det inte Ebba som sjöng nationalsången utan någon annan tjej. Dock så var det hon som "försökte" prata om Världens Barn eller dylikt då "bondtekniken" krånglade.
Blue Brigade A11
Skriv svar