Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

Många som ryktas bort ska bli intressant att se vad som kan komma in.

Jag känns lite att Jocke kommer att kolla i NLA och KHL efter motsvarade det Matt Andersson var, ett okänt namn som kommmer in och presterar väldigt väl.

Tittat vi i NLA så finns

Jeff Taffe: (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9385)
En spelare som verkligen var grym i LHC för ett par år sedan som sen varit i både KHL och NLA och gjort det helt ok. Känns som en spelare som skulle kunna ersätta Bourque, även om Taffe är C.


Nick Spaling (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12462)
En spelare som känns som en ersättare rakt av för Bourque, mkt nhl erfarenhet stabil poängplockare som inte backar när det hettar till.


Ser man på KHL så finns det:

Rob Klinkhammer (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=14517)
En storväxt FW som i KHL blev en producerande spelare borde kunna gå in och göra ett riktigt bra jobb i såväl PP som 5v5.

Olli Palola (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10364)
Dokumenterad målskytt som jag tror skulle göra det fantastiskt bredvid Ante i första.

Så vad tror vi, är det någon av dessa som kan vara ngt för vår trupp 2018/2019?
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Ja det är ju bara att se och lära på Calle, Linus och Micke, den överlägset bästa kedjan i slutspelet och vi behöver fler av den spelartypen. Mer attityd och skägg så lyfter vi nog bucklan tids nog.
Spela fult
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

diftobbe89 skrev:Ja det är ju bara att se och lära på Calle, Linus och Micke, den överlägset bästa kedjan i slutspelet och vi behöver fler av den spelartypen. Mer attityd och skägg så lyfter vi nog bucklan tids nog.
Håller med i att de var riktigt bra.
Hoppas att vi kan behålla Urbom också, en riktigt bra slutspelsback.

Men i mina ögon saknade årets lag spets/lirare.
Lätt att prata om och kanske, men en Ante i form tror jag hade kunnat vara den pusselbit som saknades för att gå vidare. Tycker vi kändes trubbiga. Vi hade rätt bra spel och dominerade långa stunder utan att kunna göra mål.
Sedan stack firma Möller/Lindström upp och det skapades direkt farligheter för dem.

Så, gärna skägg och hårdhet. Men vi behöver kunna ha ett bra pp (kräver spets) samt göra några "enkla mål".
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Grimster
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Grimster »

Jag kan verkligen inte förstå gnället på Falk. Tycker han är en ruskigt stabil defensiv back och jag hoppas verkligen han är kvar nästa år. Faktum är att jag hoppas vår backuppsättning lämnas intakt. Det är inte bland backarna problemet varit utan det är trubbigheten framåt som blev väldigt påtaglig när Engqvist och Bourque föll bort.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Daniel942 »

Grimster skrev:Jag kan verkligen inte förstå gnället på Falk. Tycker han är en ruskigt stabil defensiv back och jag hoppas verkligen han är kvar nästa år. Faktum är att jag hoppas vår backuppsättning lämnas intakt. Det är inte bland backarna problemet varit utan det är trubbigheten framåt som blev väldigt påtaglig när Engqvist och Bourque föll bort.
Första april var för ett tag sen hörru :lol:
DIF!
Varg
Inlägg: 54
Blev medlem: 2013-03-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Täby

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Varg »

Snackade med Per Kenttä på globenmatchen och han berättade att de var nära att göra klart med nån av spelarna hos oss. Tycker nog inte att nån av spelarna i årets upplaga var kass nog att spela i Oskarshamn.
Morwin
Inlägg: 2926
Blev medlem: 2011-01-07
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Morwin »

Varg skrev:Snackade med Per Kenttä på globenmatchen och han berättade att de var nära att göra klart med nån av spelarna hos oss. Tycker nog inte att nån av spelarna i årets upplaga var kass nog att spela i Oskarshamn.
Falk har dem kunnat tagit :)

Skickat från min F8331 via Tapatalk
- Espen Knutsen våran gud - Djurgårdens IF Hockey, 1994–1998, 1999–00, 2004–05
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Grimster skrev:Jag kan verkligen inte förstå gnället på Falk. Tycker han är en ruskigt stabil defensiv back och jag hoppas verkligen han är kvar nästa år. Faktum är att jag hoppas vår backuppsättning lämnas intakt. Det är inte bland backarna problemet varit utan det är trubbigheten framåt som blev väldigt påtaglig när Engqvist och Bourque föll bort.
Hade gärna behållit vår backuppsättning rakt av. Tror verkligen inte att vi kommer få en lika bra nästa år. Bernhardt hade då säkert kunna bära fler minuter och alla hade varit nöjda.

Kommer sakna framförallt Lagesson och Urbom som ju båda ryktas bort.
Att sedan Allsing verkar klar är oroande.

Mitt startvärde inför kommande säsong är pessimism. Sedan hoppas jag på att bli positivt överraskad.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Skidlöparn skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Skidlöparn skrev:Möller har kontrakt ett år till
Krüger har kontrakt ett år till
Norman har kontrakt ett år till
Sören har garanterat flera år i NHL kvar
LJ och Ljungh är klara för andra klubbar
Jensen ska vara klar i mål, så ingen till keeper än så kommer komma in

De enda rimliga av toppnamnen folk rabblat upp här är Palushaj, Josefson, förlängning av Lundh, och eventuellt Kempe. Av dessa har vi rimligtvis råd med två stycken. Tror själv att Lilja är tänkt som ersättare till Lundh, hur osexigt det än låter.
Det är ytterst osäkert om Vejdemo stannar, då han lär bli kallad till NHL. Mackan lär stanna medan Jonte lär få kontrakt men förhoppningsvis bli utlånad.
Har dom så bråttom att få in Vejdemo så är det illa ställt, baserat på prestationen denna säsong.
Tycker inte Lukas alls tagit nästa steg, han skulle må bra av att stanna en säsong till
Vejdemo står och stampar, precis, men det motsäger inte att de kallar över honom. De kan helt klart anse att han behöver något år på liten rink och i AHL-miljö för att ta nästa steget mot att kunna bidra i ett NHL-lag.
Fast Vejdemo var väldigt bra i höstas. Tror många bara minns slutet av säsongen och slutspelet. Då han hade problem med skador då han spelade. Jag hoppas Lukas stannar en säsong till men kan tänka mig att de vill ha över honom då han börjar bli "gammal" nu.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Varg skrev:Snackade med Per Kenttä på globenmatchen och han berättade att de var nära att göra klart med nån av spelarna hos oss. Tycker nog inte att nån av spelarna i årets upplaga var kass nog att spela i Oskarshamn.
Oskarshamn är ju mästare på att låna spelare så kan vara någon av de yngre förmågorna eller någon spelare som inte riktigt hittat rätt men fortfarande sitter på kontrakt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Andspe
Inlägg: 1850
Blev medlem: 2011-01-13
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Andspe »

Benjamin L. Willard skrev:
Varg skrev:Snackade med Per Kenttä på globenmatchen och han berättade att de var nära att göra klart med nån av spelarna hos oss. Tycker nog inte att nån av spelarna i årets upplaga var kass nog att spela i Oskarshamn.
Oskarshamn är ju mästare på att låna spelare så kan vara någon av de yngre förmågorna eller någon spelare som inte riktigt hittat rätt men fortfarande sitter på kontrakt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fagerudd? Har ju ett år kvar på sitt kontrakt.
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
kh31d4r
Inlägg: 273
Blev medlem: 2018-02-05
Ort: Karlskrona

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av kh31d4r »

Ludvig Rensfeldt till Timrå... Var väl ingen vi var riktigt sugna på ändå?
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

kh31d4r skrev:Ludvig Rensfeldt till Timrå... Var väl ingen vi var riktigt sugna på ändå?
Vi har nog bättre på g då.
Djurgårdare86
Inlägg: 29
Blev medlem: 2014-02-27

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Djurgårdare86 »

Bara en fråga egentligen för den som ev. har hört eller läst något.

Är det 100% säkert att LJ försvinner iom situationen som råder med Ante?
Ante måste ju i detta fall åtminstone fundera över om det är värt risken det innebär att fortsätta spela ishockey.(Man önskar ju naturligtvis att allt blir i sin ordning men det finns ju inga som helst garantier för människan)

LJ är ju en fantastisk center som är stark i båda ändar av planen, grymt stark med puck och även har näsa för mål och assist. Han kommer ju bara bli bättre dessutom.

Det måste ju iallafall övervägas som ett alternativ,eller?
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av #10 »

Djurgårdare86 skrev:Bara en fråga egentligen för den som ev. har hört eller läst något.

Är det 100% säkert att LJ försvinner iom situationen som råder med Ante?
Ante måste ju i detta fall åtminstone fundera över om det är värt risken det innebär att fortsätta spela ishockey.(Man önskar ju naturligtvis att allt blir i sin ordning men det finns ju inga som helst garantier för människan)

LJ är ju en fantastisk center som är stark i båda ändar av planen, grymt stark med puck och även har näsa för mål och assist. Han kommer ju bara bli bättre dessutom.

Det måste ju iallafall övervägas som ett alternativ,eller?
Det är nog redan klart med annan klubb för honom
Låst