HV71 - Djurgårdens IF, 29/9 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Fricke »

Men är HV borta med noll poäng inspelade rätta platsen för inskolning? Tjärnqvist skolades in i allsvenskan och spelade en säsong i Finska ligan innan han tog en tröja i DIF. Jag var på plats i Jkpg när Niklas Kronwall tog en plats första gången 00. Då var han bästa backen på plan. Därmed inte sagt att Kjell inte ska testas. Det kändes lite som att han kastades till hajarna idag.

Danielsson borde få spela mer. Ask mindre.

Bengan - Bäcker - Bremberg
Axelsson - Otto - Anger
Danielsson - Falk - Ölvestad
Eklund - Engqvist - Ask
janne08
Inlägg: 299
Blev medlem: 2007-09-28

Inlägg av janne08 »

Rakt igenom en kämparinsats ! !
Att ta poäng i Kinnarps är inte bara ett steg i rätt riktning, det är jävligt stark !!
Dif spelade ingen skönhockey men det var det väl ingen som förväntade sig heller.
Kul att se att andra än Linkan och Hörnqvist kan leverera, det känns positivt.
På backsidan så kan man konstatera att Printz åter gjorde en bra match.
Sammantaget så ser det bra ut inför tisdagsmatchen mot Skellefteå AIK
degen
Inlägg: 275
Blev medlem: 2007-02-19

Inlägg av degen »

Bra kämpainsats av DIF. Skönt med en poäng!
Djurgården
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Hemma från Sveriges sämsta bortastå nu, tack till er som var på Sir Simon och på bortastå. Banderollen var klockren, och Stefan Livrädd grinade varje gång när han såg den. Han räckte även ut tungan mot oss och Jämtin svingade klubban mot mig, stackars liten.

Pinsamt av dom som inte betalade för käket på Sir Simon, ni kan väl för fan skärpa er när Martin gör allt för att få den ultimata uppladdningen!

Annars skönt med 1 poäng, såg som sagt inte matchen i detalj. Hunden Leif kördes en gång, 1891 funkade bra, Klockan Slår var underbar när Don_T fick ner takten.

"Ni sjunger när ni leder, ja ni sjunger när ni leder!"
Hördes DIF-klacken något ni TV-tittare?
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Inlägg av Sidney Crosby »

Crashmash skrev:Hemma från Sveriges sämsta bortastå nu, tack till er som var på Sir Simon och på bortastå. Banderollen var klockren, och Stefan Livrädd grinade varje gång när han såg den. Han räckte även ut tungan mot oss och Jämtin svingade klubban mot mig, stackars liten.

Pinsamt av dom som inte betalade för käket på Sir Simon, ni kan väl för fan skärpa er när Martin gör allt för att få den ultimata uppladdningen!

Annars skönt med 1 poäng, såg som sagt inte matchen i detalj. Hunden Leif kördes en gång, 1891 funkade bra, Klockan Slår var underbar när Don_T fick ner takten.

"Ni sjunger när ni leder, ja ni sjunger när ni leder!"
Hördes DIF-klacken något ni TV-tittare?

Vad stog det på banderollen? ;) Nej tyvärr hördes det inte så mycket.. :/
Boxercanyon
Inlägg: 19
Blev medlem: 2007-01-23

Larsson

Inlägg av Boxercanyon »

Okey vi tar det en gång till låt inlägget ligga kvar denna gången . En tanke till er som kritiserar målvaktsspelet om målvakten aldrig gör något misstag då slutar matcherna 0-0 eller hur , hur många sådana matcher ser ni men återigen det är väl det med studieskulderna som spökar fortfarande för vissa här på forumet.
Sedan undrar jag hur Uhlin eller vad han som skriver matchreferatet bara får fortsätta att kritisera sina egna spelare är han DIF are jag ska ta kontakt med DIF så får vi se hur länge detta får förekomma SKÄMS lyft o hylla LAGET i stället .
Var realistiska i kritiken jag ser inte att Bremberg blir kritiserad after sin markeringsmiss på 1'a målet av färjestad vi kan ta fler exempel från bla första perioden 4 frilägen får färjestad mitt i skottsektorn pga missar av egna laget men ingen hängs ut för det var nu nyanserade i kritiken ni ökar ju inte chanserna för att laget med orättfärdig kritik Lyft laget med positiva rop istället
Användarvisningsbild
Crashmash
Inlägg: 2030
Blev medlem: 2006-09-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Stefan Liv:
NHL = Elit
AHL = Såll
ECHL = !?!

Inte så suverän, men sved det gjorde det. Det märktes, hejja Falk!
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Inlägg av rikkard »

Fricke skrev: Danielsson borde få spela mer. Ask mindre.

Bengan - Bäcker - Bremberg
Axelsson - Otto - Anger
Danielsson - Falk - Ölvestad
Eklund - Engqvist - Ask
Håller med dig där. Ask har fått tillräckligt många chanser att visa vad han går för. Danielsson är hungrig.
Användarvisningsbild
mannge
Inlägg: 277
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm, Johanneshov
Kontakt:

Inlägg av mannge »

Precis hemkommen. Stort tack till er för stämningen på Sir Simon och till klacken som höll igång 99% av matchen (Bra jobbat med flaggan Jocke!). Man kunde ju bara hånskratta åt hv-klackens försök till egna ramsor.

Hv's läktarkultur kommer alltid att bli förknippad med deras trumjävel och uråldriga lånade ramsor.

Tack för poängen Axelsson förresten, då jag anser att du och Larsson var klart bäst på plan.
Blue Brigade A11
micke_1891
Inlägg: 328
Blev medlem: 2005-12-14
Ort: Tyresö

ok

Inlägg av micke_1891 »

Nu jävlar krossar vi she-left-you. Fan va stolt och glad jag är över grabbarnas insats mor håve. Ni gjorde min kväll tack för allt. Jag står alltid bakom er det spelar ingen roll om vi ligger i div. tre eller något sämre alltid kommer jag stöta detta gäng och det framtida DIF.

"Djurgårn`n Tills jag dör"
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

rikkard skrev:
Fricke skrev: Danielsson borde få spela mer. Ask mindre.

Bengan - Bäcker - Bremberg
Axelsson - Otto - Anger
Danielsson - Falk - Ölvestad
Eklund - Engqvist - Ask
Håller med dig där. Ask har fått tillräckligt många chanser att visa vad han går för. Danielsson är hungrig.
Håller verkeligen INTE med er, vi använder Ask på helt fel sätt! Danielsson var rädd idag och vågade inte gå in i närkamp i offensiv zon. Om det är någon som inte har något mer att bevisa så är det väll Danielsson? Ask tycker jag ska vara en riktigt hårt arbetande forward istället för Center, för han är sannerligen en av dem jobbigaste att möta i hela Elitserien.
MAP
Inlägg: 187
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av MAP »

hahahaha...

en klassiker. Don_T drar ner ramshastigheten med sitt "Saktare.. och högre"..

Vi har skrattat åt det i flera år nu. Skönt att det fortfarande används.

Underbart med en pinne.
Användarvisningsbild
Palmgren
Inlägg: 319
Blev medlem: 2007-09-13

Inlägg av Palmgren »

Crashmash skrev:Hemma från Sveriges sämsta bortastå nu, tack till er som var på Sir Simon och på bortastå. Banderollen var klockren, och Stefan Livrädd grinade varje gång när han såg den. Han räckte även ut tungan mot oss och Jämtin svingade klubban mot mig, stackars liten.

Pinsamt av dom som inte betalade för käket på Sir Simon, ni kan väl för fan skärpa er när Martin gör allt för att få den ultimata uppladdningen!

Annars skönt med 1 poäng, såg som sagt inte matchen i detalj. Hunden Leif kördes en gång, 1891 funkade bra, Klockan Slår var underbar när Don_T fick ner takten.

"Ni sjunger när ni leder, ja ni sjunger när ni leder!"
Hördes DIF-klacken något ni TV-tittare?
Ni hördes på sportradion ett antal gånger i alla fall. Jag kan ju säga som så att jag hörde DIF-klacken minst lika mycket som HV-klacken på radion.
Användarvisningsbild
*Knirre
Inlägg: 562
Blev medlem: 2005-10-11

Inlägg av *Knirre »

Caveman skrev: Jag antar att ditt inägg är skrivet med ironi, annars är det något som är fel, förlorarspåret, tips: 0-7!!??
Klart att det är skrivet med lite ironi, tror inte att vi förlorar med 0-7 på tisdag, men vi kan mycket väl förlora.

Sen var ju Larsson som sagt väldigt bra mellan sina tavlor. Igår var han så bra där emellan att han kommer upp i betyget "Godkänd" sett över hela matchen. Om man bjuder på 2 mål (2-2 där han assisterar motståndaren, samt 4-3 som han bara ska ta) och släpper in 4 totalt så kan man aldrig få mer än godkänt tycker jag. Annars så måste vi ju nominera alla målvakter som håller nollan på bortaplan till bragdguldet...

Har även funderat över en sak.. Per Ledin.. hur jävla löjligt är det inte att ha en inarbetad personlig målgest som han måste göra till varje pris, oavsett hur viktigt målet är. Okey att han gjorde den när han var 9 bast i pojklaget, men det ser ju bara för fjantigt ut nu i elitserien. Tyckte f.ö likadant om Jonas Bergqvists fruktansvärt kontroversiella (och livsfarliga) målfirande.
Användarvisningsbild
Höken
Inlägg: 167
Blev medlem: 2007-02-26

Inlägg av Höken »

Hur är det med Jimmie?
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Skriv svar