Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

DIFtomppa skrev:
Daniel942 skrev:Att det går så dåligt just nu i semin känns riktigt segt för jag tror att detta var året då vi hade chans att utmana, iallafall om ett SM-Silver.

Nästa år tappar vi ledande spelare som Ljungh, LJ.. Lundh lär väl dra till KHL också.
Tänk om DIF Hockey hade haft möjligheter att resonera som VLH - "Vi vill inte åka ut i kvarten så vi värvade lite från NHL"...
Det vi har fått uppleva i år är en riktig flashback till 09/10 då alla räknade bort oss och vi överraskade. Skillnaden då är att vi hade vår förstakedja intakt med Nilson - Ottosson - Ölvestad.
Vi tappade Wesslau i final 1 med hans knäskada men det var väl i princip det tappet vi gjorde.

Troliga tapp då + klara tapp:
Ljungh
LJ
Bourque
Lundh
AJF
Ahlén


Vad för drömvärvningar krävs för att kunna komma upp i nivå även nästa år? Fan alltså om vi ska börja kriga om kval/play in igen. Nu när man fått mersmak...
Ljungh - Josefsson
LJ - Kruger
Bourque - Palushaj
Lundh - Lilja
AJF - Rensfeldt
Ahlen - random brunkare från KHL
Man kan ju alltid drömma men att vi får hem både Krüger och Josefson känns osannolikt, men ingen blir gladare än jag om det nu blir så. Vore ju sjukt att ha de 2 plus Ante som 3 första centrar.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

DIFtomppa skrev:
Daniel942 skrev:Att det går så dåligt just nu i semin känns riktigt segt för jag tror att detta var året då vi hade chans att utmana, iallafall om ett SM-Silver.

Nästa år tappar vi ledande spelare som Ljungh, LJ.. Lundh lär väl dra till KHL också.
Tänk om DIF Hockey hade haft möjligheter att resonera som VLH - "Vi vill inte åka ut i kvarten så vi värvade lite från NHL"...
Det vi har fått uppleva i år är en riktig flashback till 09/10 då alla räknade bort oss och vi överraskade. Skillnaden då är att vi hade vår förstakedja intakt med Nilson - Ottosson - Ölvestad.
Vi tappade Wesslau i final 1 med hans knäskada men det var väl i princip det tappet vi gjorde.

Troliga tapp då + klara tapp:
Ljungh
LJ
Bourque
Lundh
AJF
Ahlén


Vad för drömvärvningar krävs för att kunna komma upp i nivå även nästa år? Fan alltså om vi ska börja kriga om kval/play in igen. Nu när man fått mersmak...
Ljungh - Josefsson
LJ - Kruger
Bourque - Palushaj
Lundh - Lilja
AJF - Rensfeldt
Ahlen - random brunkare från KHL
Man kan ju alltid drömma men att vi får hem både Krüger och Josefson känns osannolikt, men ingen blir gladare än jag om det nu blir så. Vore ju sjukt att ha de 2 plus Ante som 3 första centrar.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Joel Kellman klar för Brynäs. Där hade vi en bra andracenter. Lär iofs varit riktigt dyr.
Detblir3poäng
Inlägg: 2193
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

mb81 skrev:Joel Kellman klar för Brynäs. Där hade vi en bra andracenter. Lär iofs varit riktigt dyr.
Vore kul att veta ifall vi var där och nosade eller struntade i det helt?
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Detblir3poäng skrev:
mb81 skrev:Joel Kellman klar för Brynäs. Där hade vi en bra andracenter. Lär iofs varit riktigt dyr.
Vore kul att veta ifall vi var där och nosade eller struntade i det helt?
Antigen är Josefson eller nån anan toppcenter redan klar eller så var vi såklart där. Alla SHL-klubbar var nog på honom.
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av South_Exil »

mb81 skrev:
Detblir3poäng skrev:
mb81 skrev:Joel Kellman klar för Brynäs. Där hade vi en bra andracenter. Lär iofs varit riktigt dyr.
Vore kul att veta ifall vi var där och nosade eller struntade i det helt?
Antigen är Josefson eller nån anan toppcenter redan klar eller så var vi såklart där. Alla SHL-klubbar var nog på honom.
Vore helt ologiskt att släppa Linus och buda på Joel!
Ny toppcenter bör vara ”klar”.
Antes status oroar...
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av kaminor »

Känns riktigt tungt att tappa Ljungh. Perfekt ålder, kaptensmaterial, sex säsonger och över 300 matcher i DIF. Svider mer för mig än LJ.

Skickat från min G8341 via Tapatalk
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Túrin Turambar »

Håller helt med. Ljungh har varit en stomspelare under de senaste åren och jag hade hoppats att han skulle bli än mer långsiktig. Han är en väldigt underskattad tvåvägscenter.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Túrin Turambar skrev:Håller helt med. Ljungh har varit en stomspelare under de senaste åren och jag hade hoppats att han skulle bli än mer långsiktig. Han är en väldigt underskattad tvåvägscenter.
Underskattad?
Han kommer få rejält betalt kommande åren.
Han har blivit ordentligt uppmärksammad och även Luleå var med och bjöd högt på honom.

Personligen tycker jag han är mer överskattad än underskattad. Så jävla bra tycker jag inte han är.
Senast redigerad av BOMBOM BOUCHARD den 2018-04-09 14:10:49, redigerad totalt 1 gånger.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Kellman - nej tack
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Enligt nån tjomme på clubens forum är vi sugna på att få över Gordon hit.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

bastis7 skrev:Enligt nån tjomme på clubens forum är vi sugna på att få över Gordon hit.
Det hoppas jag verkligen inte.
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Varför skulle vi vara sugna på Gordon? Kan ju isåfall bara betyda att vi planerar dumpa Brodin, men det har jag svårt att tro.
Spela fult
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

HV är nog riktigt nöjda med värvningen av Ljung. Hade verkligen velat ha kvar honom och jag tror Jocke gör bort sig lite här.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Benjamin L. Willard skrev:HV är nog riktigt nöjda med värvningen av Ljung. Hade verkligen velat ha kvar honom och jag tror Jocke gör bort sig lite här.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Så vi har helt plötsligt råd att vinna budkamper om spelare alla vill ha?

Men visst, hade gärna haft kvar större delen av årets lag, särskilt våra centerstjärnor Ljungh och LJ.

Ekonomiska verkligheten är fortsatt negativ för fattiga DIF.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Låst