Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Stavhoppet skrev:Skulle ju vara väldigt tråkigt om vi missar Molin.

Han känns oerhört mkt hetare än Ågren, Strandberg, Lang osv.

Jag hoppas att det är så att det kan bli lite enklare att värva spelare efter att ha gått vidare till minst semi nu.
Såklart tråkigt att Molin verkar välja Malmö. Men tycker ändå en spelare som Bemström är mer spännande. Molin är trots allt 25 och börjar väl närma sig sin peak. Dessutom brukar en vinst i poängligan dra upp priset en hel del. Spelare som Ågren, Bemström och Lang(om han är aktuell) kostar bra mycket mindre än Molin.

Hoppas Alsing och Bemström är helt klara så de inte stannar i Leksand om Leksand går upp.

Sen tror jag också att det blir lättare att hitta värvningar när man både kom tvåa i serien och minst till semi i slutspelet.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke95 »

Glory1 skrev:Vi lär ju utmana Frölunda om Lukas Bengtsson?
Klar för Linköping enligt MrMadhawk, tyvärr.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

Henke95 skrev:
Glory1 skrev:Vi lär ju utmana Frölunda om Lukas Bengtsson?
Klar för Linköping enligt MrMadhawk, tyvärr.
Vi har redan Hultström och Högström, men om vi ändå skulle gå all in för en tredje offensiv backstjärna så saknar jag Nisse. Tänk om vi behållt både honom och Högström 14/15..
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av South_Exil »

mb81 skrev:
Stavhoppet skrev:Skulle ju vara väldigt tråkigt om vi missar Molin.

Han känns oerhört mkt hetare än Ågren, Strandberg, Lang osv.

Jag hoppas att det är så att det kan bli lite enklare att värva spelare efter att ha gått vidare till minst semi nu.
Såklart tråkigt att Molin verkar välja Malmö. Men tycker ändå en spelare som Bemström är mer spännande. Molin är trots allt 25 och börjar väl närma sig sin peak. Dessutom brukar en vinst i poängligan dra upp priset en hel del. Spelare som Ågren, Bemström och Lang(om han är aktuell) kostar bra mycket mindre än Molin.

Hoppas Alsing och Bemström är helt klara så de inte stannar i Leksand om Leksand går upp.

Sen tror jag också att det blir lättare att hitta värvningar när man både kom tvåa i serien och minst till semi i slutspelet.
Känner mig oerhört tveksam till en sign av Alsing särskilt med det faktumet att vi signat nytt med Bernhardt. De har lite samma uppsidor även om jag bedömer DB mer rejäl och OA mer rörlig.

Tittar vi på backsidan och räknar att vi ska ha 8 backar plus en junis så kan jag inte fatta var Alsing ska in.

Marcus Högström | 19/20 + 2 options år
Tom Nilsson | 18/19 + optionsår
Marcus Fagerudd | 18/19 utlånad 17/18 till Mora
Jesper Pettersson | 18/19
Linus Hultström | 18/19
Daniel Bernhard | 18/19

Förutsätter följande:

Fagerudd fortsatt utlånad.
5 på kontrakt.
Ersätt Lagesson (toppback som vi troligen tappar). Vill ha en allroundback med fokus på det defensiva.
Förläng med Urbom alternativ motsvarande utspräglad def back. Andreas Englund??
Ev byt ut Falk. Här passar inte Alsing in.
Lyft upp Simon Johansson truppen.


Ser inte hur vi ska kunna ta in Alsing utan att uppenbart försvaga backsidan!

Edit:
Lyfte in kontraktsläget från förstasidan. Ber admin/Frasse ändra till David samt stavning på efternamnet! :) :)
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Frasse »

Hockeynews.se hintar idag på twitter att Djurgården gjort klart med Jakob Lilja till nästa säsong.

Första inlägget för övrigt uppdaterat med det senaste i ryktesväg.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Gillar Lilja. Ständigt hot i serien mot oss.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Gillar Lilja. Ständigt hot i serien mot oss.
Hoppas han blir friad i HD bara. :lol:

Passar bra in i den hockey vi spelar.

Lite synd att det inte läckte tidigare. Plastfansen skulle gnällt så oproportionerligt mycket då.
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Frasse »

För övrigt så hintade Jocke under gårdagens intervju innan matchen om att han lyckats landa de spelare han försökt värva ifrån andra SHL-klubbar. Truppen var till 3/4 spikad (förhandlingar med egna spelare utan kontrakt fortlöpte men skulle intensifieras när vi spelat klart).
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
ciirree skrev:Gillar Lilja. Ständigt hot i serien mot oss.
Hoppas han blir friad i HD bara. :lol:

Passar bra in i den hockey vi spelar.

Lite synd att det inte läckte tidigare. Plastfansen skulle gnällt så oproportionerligt mycket då.
Finns ju inte en sportmössa att HD fäller. De är, till skillnad från övriga domstolar inte handikappade av byråkratisk PK-ism. Om så sker så är det slutet för sporter med kampmoment i Sverige och det vet de nog om.

I övrigt tror jag Lilja skulle passa som hand i handske i Djurgården även om jag hellre ser att vi behåller huvuddelen av den backbesättning vi har. Skall vi plocka in någon tar jag hellre hem Englund och/eller AOM.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Frasse skrev:För övrigt så hintade Jocke under gårdagens intervju innan matchen om att han lyckats landa de spelare han försökt värva ifrån andra SHL-klubbar. Truppen var till 3/4 spikad (förhandlingar med egna spelare utan kontrakt fortlöpte men skulle intensifieras när vi spelat klart).
Låter väldigt positivt! Tack för uppdatering. Hann inte själv till baren innan matchen.
Greato
Inlägg: 252
Blev medlem: 2012-05-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Greato »

Praetori skrev:
mb81 skrev:
ciirree skrev:Gillar Lilja. Ständigt hot i serien mot oss.
Hoppas han blir friad i HD bara. :lol:

Passar bra in i den hockey vi spelar.

Lite synd att det inte läckte tidigare. Plastfansen skulle gnällt så oproportionerligt mycket då.
Finns ju inte en sportmössa att HD fäller. De är, till skillnad från övriga domstolar inte handikappade av byråkratisk PK-ism. Om så sker så är det slutet för sporter med kampmoment i Sverige och det vet de nog om.

I övrigt tror jag Lilja skulle passa som hand i handske i Djurgården även om jag hellre ser att vi behåller huvuddelen av den backbesättning vi har. Skall vi plocka in någon tar jag hellre hem Englund och/eller AOM.
Lilja är ju inte back så du kanske får två rätt. ;)
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

Riktigt imponerad av Lilja i serien mot oss, en av deras klart bästa forwards (förutom Ordblind-bröderna förstås). Riktigt nöjd.
Bild
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Frasse skrev:För övrigt så hintade Jocke under gårdagens intervju innan matchen om att han lyckats landa de spelare han försökt värva ifrån andra SHL-klubbar. Truppen var till 3/4 spikad (förhandlingar med egna spelare utan kontrakt fortlöpte men skulle intensifieras när vi spelat klart).
Då tror (och hoppas) jag på Palushaj, Lilja och Rensfeldt.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Greato skrev:
Praetori skrev:
mb81 skrev:
ciirree skrev:Gillar Lilja. Ständigt hot i serien mot oss.
Hoppas han blir friad i HD bara. :lol:

Passar bra in i den hockey vi spelar.

Lite synd att det inte läckte tidigare. Plastfansen skulle gnällt så oproportionerligt mycket då.
Finns ju inte en sportmössa att HD fäller. De är, till skillnad från övriga domstolar inte handikappade av byråkratisk PK-ism. Om så sker så är det slutet för sporter med kampmoment i Sverige och det vet de nog om.

I övrigt tror jag Lilja skulle passa som hand i handske i Djurgården även om jag hellre ser att vi behåller huvuddelen av den backbesättning vi har. Skall vi plocka in någon tar jag hellre hem Englund och/eller AOM.
Lilja är ju inte back så du kanske får två rätt. ;)
Haha, så går det när man skriver i farten på jobbet. Saxade från det jag tänkte skriva kring diskussionen om Olle Alsing. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
JiWe
Inlägg: 217
Blev medlem: 2011-05-16
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2018-19 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av JiWe »

ciirree skrev:
Frasse skrev:För övrigt så hintade Jocke under gårdagens intervju innan matchen om att han lyckats landa de spelare han försökt värva ifrån andra SHL-klubbar. Truppen var till 3/4 spikad (förhandlingar med egna spelare utan kontrakt fortlöpte men skulle intensifieras när vi spelat klart).
Då tror (och hoppas) jag på Palushaj, Lilja och Rensfeldt.
Finns det ens något konkret ang Palushaj? Förutom då att vi var intresserade inför säsongen? Hade ju smakat fint onekligen !!
Låst