Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

jaccan skrev:Två stycken toppspelare? Dra i handbromsen lite här nu ändå, Mueller gjorde inte någon särskilt bra insats förra säsongen när han anslöt till lhc. Det är såklart två okej värvningar för ett allsvenskt lag, men för oss tror jag inte någon av dem skulle tillföra särskilt mycket. Inte för att säga att jag inte tycker att vi kan göra något nyförvärv. Men är de i digniteten Mueller och Pietta tycker jag gott vi kan spara pengarna.
Gubben Ejendahl slantar upp.
Greato
Inlägg: 252
Blev medlem: 2012-05-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Greato »

Jeremy Williams klar för SHL-klubb, oklart vilken. Hade han varit något för oss?

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... l-sverige/
Användarvisningsbild
Henkos
Inlägg: 1266
Blev medlem: 2009-10-24
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Lorensberg

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henkos »

Greato skrev:Jeremy Williams klar för SHL-klubb, oklart vilken. Hade han varit något för oss?

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... l-sverige/
På pappret känns det ju inte så. Ska vi ha in nåt är det riktigt spets som ev. kan ersätta Engqvist.

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Bröderna Davidsson har skrivit på nya kontrakt enligt Expressen.
Avskaffa tre mot tre.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Mattias_87 skrev:Bröderna Davidsson har skrivit på nya kontrakt enligt Expressen.
Härligt!
Men betyder inget om de går till NHL.
jaccan
Inlägg: 209
Blev medlem: 2009-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jaccan »

Förutom att de såklart blir kvar hos oss om de lånas ut väl
South_Exil
Inlägg: 788
Blev medlem: 2016-01-28

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av South_Exil »

jaccan skrev:Förutom att de såklart blir kvar hos oss om de lånas ut väl
Exakt. Spelar de utanför Nordamerika är det garanterat att de spelar i DIF.
Mycket bra.
Detblir3poäng
Inlägg: 2193
Blev medlem: 2017-02-14

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Detblir3poäng »

Henkos skrev:
Greato skrev:Jeremy Williams klar för SHL-klubb, oklart vilken. Hade han varit något för oss?

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... l-sverige/
På pappret känns det ju inte så. Ska vi ha in nåt är det riktigt spets som ev. kan ersätta Engqvist.

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Han ska till örebro
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Från hemsidan:

"Center
– En spelartyp som vi kan komma att rekrytera utifrån breddsyfte är en center. I Antes frånvaro är vi endast 4 naturliga centrar i A-lagstruppen. När vi har haft skador på Lukas Vejdemo och Marcus Davidsson så har Alexander Falk och Henke Eriksson fått vikariera som centrar. De har gjort det jättebra men är inga naturliga centrar och här kan vi komma att behöva ha mer bredd under slutdelen av säsongen."


Lite det jag varit inne på. Man kan inte ersätta Ante, för den spelaren finns inte på marknaden nu, men centersidan behöver breddas. Vi kan inte gå in med Falk eller Hank som center när det blir slutspel, iallafall inte om vi har ambitionen att gå långt.

Joakim Hilding hade jag inte haft något emot, faktiskt. Kan centra en tredje/fjärdeline och lär inte vara dyr. Hade tre bra säsonger i Färjestad innan det gick lite sämre hos Växjö och Luleå. Har släppts från sitt finska lag. Har för mig att vi var intresserade av honom när han gick från Färjestad sist.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Från hemsidan:

"Center
– En spelartyp som vi kan komma att rekrytera utifrån breddsyfte är en center. I Antes frånvaro är vi endast 4 naturliga centrar i A-lagstruppen. När vi har haft skador på Lukas Vejdemo och Marcus Davidsson så har Alexander Falk och Henke Eriksson fått vikariera som centrar. De har gjort det jättebra men är inga naturliga centrar och här kan vi komma att behöva ha mer bredd under slutdelen av säsongen."


Lite det jag varit inne på. Man kan inte ersätta Ante, för den spelaren finns inte på marknaden nu, men centersidan behöver breddas. Vi kan inte gå in med Falk eller Hank som center när det blir slutspel, iallafall inte om vi har ambitionen att gå långt.

Joakim Hilding hade jag inte haft något emot, faktiskt. Kan centra en tredje/fjärdeline och lär inte vara dyr. Hade tre bra säsonger i Färjestad innan det gick lite sämre hos Växjö och Luleå. Har släppts från sitt finska lag. Har för mig att vi var intresserade av honom när han gick från Färjestad sist.
Jag har hört att Hillding ryktas til Leksand. Kanske att de kan släppa Bemström redan nu i så fall med alla värvningar de gjort på slutet. Han kan spela center och bredda laget men skulle kanske inte ta plats om alla är skadefria dock. Hellre honom än Hillding om jag får välja.

Låter ändå som det kommer hända något.
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Uppskattar att DIF(Jocke) varit väldigt tydliga med hur det ser ut på skade respektive värvningsfronten
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

Donkels-2.0 skrev:Uppskattar att DIF(Jocke) varit väldigt tydliga med hur det ser ut på skade respektive värvningsfronten
Du missade att få in ett horunge?
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

android skrev:
Donkels-2.0 skrev:Uppskattar att DIF(Jocke) varit väldigt tydliga med hur det ser ut på skade respektive värvningsfronten
Du missade att få in ett horunge?
Noterade precis detta

Noterade även datum och klockslag (2018/02/05-11:58:20) då känslan är att det kan dröja tills nästa Horunge-fria inlägg
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Donkels-2.0 »

Lee Harvey Oswald skrev:
android skrev:
Donkels-2.0 skrev:Uppskattar att DIF(Jocke) varit väldigt tydliga med hur det ser ut på skade respektive värvningsfronten
Du missade att få in ett horunge?
Noterade precis detta

Noterade även datum och klockslag (2018/02/05-11:58:20) då känslan är att det kan dröja tills nästa Horunge-fria inlägg
Horunge = Gnagare
Bönder = Övriga landet
Domare = Usel och alla dess synonymer
Ceterum censeo Solna esse delendam
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

Grymt att Davids skrev på :D ... deras bild på hemsidan ser dock mer ur som en cover till ett 80-tals gender confused synthpop-band än två lirare som ska tugga fragda och lira hockey.. men men.. Love you guys, ni är asgrymma!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Låst