SHL: Omgång 25 : Djurgårdens IF - Örebro 30/11-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: SHL: Omgång 25 : Djurgårdens IF - Örebro 30/11-2017

Inlägg av Think if... »

daaviid skrev: Idag blir det vinst.. 3-1
Bara målskyttarna som felade
Using Tapatalk
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL: Omgång 25 : Djurgårdens IF - Örebro 30/11-2017

Inlägg av Donkels-2.0 »

Urebru är ett skitlag med två smutsiga gnagare som tränare
Ceterum censeo Solna esse delendam
daaviid
Inlägg: 4235
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 25 : Djurgårdens IF - Örebro 30/11-2017

Inlägg av daaviid »

Think if... skrev:
daaviid skrev: Idag blir det vinst.. 3-1
Bara målskyttarna som felade
Yes, men jag prickade Engqvist iaf.. fy 17 sicken bra spelare. Bara att buga och bocka över att han redan är hemma och spelar för laget i hans hjärta.
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL: Omgång 25 : Djurgårdens IF - Örebro 30/11-2017

Inlägg av Henke_F »

Skidlöparn skrev:
Andspe skrev:Tycker lite synd om Robban. Som sa att han längtade till att Hovet skulle bränna av Robert Ohlsson järnkaminer/hjärta brinner.

Kanske är dags snart? Jag menar.. han har fått grejerna att funka rätt bra ändå med en 3:dje plats och 7p +en match mindre spelad ned till slutspelsstrecket. Dessutom Djurgårdare. Fan va fint ändå!

Robert Ohlssons järnkaminer, Stefan Nymans hjärta brinner?
En ramsa som jag personligen är väldigt svag för!
Ja, det börjar verkligen vara på tiden!
Är det "mackan-gate" som ligger och surar fortfarande? Eller varför har vi inte bättre snitt på publiksiffran och ja varför sjungs inte vissa klassiska gamla ramsor?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Omgång 25 : Djurgårdens IF - Örebro 30/11-2017

Inlägg av Mattias_87 »

Jag är faktiskt också besviken på att vi inte har mer publik än vad vi har när laget inte spelat så bra på många år. Hoppas det kommer igång vid jul.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: SHL: Omgång 25 : Djurgårdens IF - Örebro 30/11-2017

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Vi spelar inte särskilt bra nu, poängen rullar in oavsett, det tyder på någon sorts grundkvalitet.

Jag tänker minnas såna här kvällar med välbehag, vi är loja och ganska bekväma, ändå är örebro egentligen inte ens nära att hota oss

Vardagslyx
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Koonz
Inlägg: 181
Blev medlem: 2016-10-08
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 25 : Djurgårdens IF - Örebro 30/11-2017

Inlägg av Koonz »

Mattias_87 skrev:Jag är faktiskt också besviken på att vi inte har mer publik än vad vi har när laget inte spelat så bra på många år. Hoppas det kommer igång vid jul.
Hoppas också på förbättring på den fronten. Själv har jag dock väldigt svårt att åka på t.ex torsdagsmatcher eftersom jag inte bor i Stockholm och därför inte är hemma igen förrän åtminstone tolv och det är jobbdags drygt sex timmar efter det.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Omgång 25 : Djurgårdens IF - Örebro 30/11-2017

Inlägg av förevigtdjurgården »

Undrar om vi får se en efterhandsgranskning på armbågen. Inte vacker någonstans.

Ryggsäckshockey-Örebro som sagt. Ungefär 0% roligt att titta på, om man inte är hooking-, holding- och trippingfetischist, men vi tar tre poäng så det duger. Vi har väl bara två möten kvar mot skiten nu den här säsongen iallafall.
Vila i Frid, DIF Hockey.
AlltidoavsettDIF
Inlägg: 937
Blev medlem: 2017-07-27
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 25 : Djurgårdens IF - Örebro 30/11-2017

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Tyvärr när det knappt kommer folk till matchen så får fan knappt lust att åka dit själv, tröttaste stämningen. Man blir nästan lite deppig när man kollar tillbaka till hemmamatcherna från, jadu det räcker fan att gå tillbaka till sässen 14/15.

Dessutom börjar jag bli jävligt trött på när en okunnig idiot ska sätta igång med "kämpa Djurgården" när vi har fullt tryck i anfallszon eller typ "sittplats ställ er upp" och sen händer inte ett skit. Dessa ramsor ska fan inte tjatas ut (har redan gjorts)...

Är dock optimistisk till att publiken kommer fyllas jämt med att matcherna betyder allt mer.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7198
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 25 : Djurgårdens IF - Örebro 30/11-2017

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Motgångssupportrar?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4533
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL: Omgång 25 : Djurgårdens IF - Örebro 30/11-2017

Inlägg av captcash »

Räcker att summera med att Ante är förjävlabra.. Tänk att vi har honom på ett gäng år framöver, det är helt sjukt! :D
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 25 : Djurgårdens IF - Örebro 30/11-2017

Inlägg av Praetori »

captcash skrev:Räcker att summera med att Ante är förjävlabra.. Tänk att vi har honom på ett gäng år framöver, det är helt sjukt! :D
Säg inte så, "Poeten" lirar ju fortfarande i Luleå och har säkerligen ett par karriärförstörande drag kvar i sin verktygslåda.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL: Omgång 25 : Djurgårdens IF - Örebro 30/11-2017

Inlägg av sensei »

Ja jävlar. Vill inte tjata om det där men den "gode" fjollan kom undan för lindrigt tyvärr och då pratar jag självklart inte om någon disciplinämnd.

Men i övrigt så är det bara att stämma in i hyllningarna, jäklar vad bra och stabil Engqvist är och dessutom passar han riktigt bra i mustaschen. Det känns enbart mysigt när han är på isen, det säger mycket!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Donkels-2.0
Inlägg: 1782
Blev medlem: 2017-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungliga huvudsaken

Re: SHL: Omgång 25 : Djurgårdens IF - Örebro 30/11-2017

Inlägg av Donkels-2.0 »

Jag antar "armbågstacklingarna mot huvudet älskaren" Wikegård tycker att Örebrogrisens armbågstackling mot Högström var OK- nä tack och lov att den där snackpåsen Skrikegård är historia i DIF
Ceterum censeo Solna esse delendam
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 25 : Djurgårdens IF - Örebro 30/11-2017

Inlägg av Praetori »

Donkels-2.0 skrev:Jag antar "armbågstacklingarna mot huvudet älskaren" Wikegård tycker att Örebrogrisens armbågstackling mot Högström var OK- nä tack och lov att den där snackpåsen Skrikegård är historia i DIF
Armbågstackling? Knappast. Interface möjligen men att han sträcker ut en arm där är knappast någon armbågstackling eller huvudtackling. Det är hockey vi snackar om, inte innebandy.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar