Säsongskorten 07-08

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

DIF_Soldier skrev:
spiik skrev:
Crashmash skrev:
Fritiof skrev:Jag skulle önska att DIF, löpande presenterade hur många säsongskort och medlemsskap som har sålts, samt inför varje match presentera hur många biljetter som har sålts. Detta skulle kunna fungera som en morot, för att yyterligare öka på försäljningen.
Riktigt bra förslag, den som inte vet hur det kan se ut kan gå in på DIF Fotboll och kika där.
Det här är som sagt mycket bra. Om det framgår av en sån barometer att biljettförsäljningen till en match går riktigt bra kan det skynda på många som ev tänkt att köpa senare att istället köpa på stubinen.

Det finns bara positiva effekter med en sådan funktion. Jag var inne på det i någon tråd redan förra säsongen och jag mailade dessutom DIF utan någon respons.
Men om biljettförsäljningen går dåligt kan det iofs ha motsatt effekt. Ingen vill ju se på hockey inför i princip tomma läktare.
Jag visste att någon skulle svara just så... Sist jag skrev om detta var det någon som kom med just den aspekten.

Det är ett cynsikt och tråkigt sätt att tänka, även om du har en viss poäng att scenariot skulle kunna bli så. Men med den inställningen och det synsättet är det svårt att överhuvudtaget åstadkomma nånting.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

spiik skrev:
DIF_Soldier skrev:
spiik skrev:
Crashmash skrev:
Fritiof skrev:Jag skulle önska att DIF, löpande presenterade hur många säsongskort och medlemsskap som har sålts, samt inför varje match presentera hur många biljetter som har sålts. Detta skulle kunna fungera som en morot, för att yyterligare öka på försäljningen.
Riktigt bra förslag, den som inte vet hur det kan se ut kan gå in på DIF Fotboll och kika där.
Det här är som sagt mycket bra. Om det framgår av en sån barometer att biljettförsäljningen till en match går riktigt bra kan det skynda på många som ev tänkt att köpa senare att istället köpa på stubinen.

Det finns bara positiva effekter med en sådan funktion. Jag var inne på det i någon tråd redan förra säsongen och jag mailade dessutom DIF utan någon respons.
Men om biljettförsäljningen går dåligt kan det iofs ha motsatt effekt. Ingen vill ju se på hockey inför i princip tomma läktare.
Jag visste att någon skulle svara just så... Sist jag skrev om detta var det någon som kom med just den aspekten.

Det är ett cynsikt och tråkigt sätt att tänka, även om du har en viss poäng att scenariot skulle kunna bli så. Men med den inställningen och det synsättet är det svårt att överhuvudtaget åstadkomma nånting.
Jo jag vet, men det tråkiga är ju att medgångssupportrarna tänker så.
Det är det som är så synd. Jag går på hockey oavsett antal besökare.
Säg den glädje som varar
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Tycker man skall ha biljettinformation / termometer eller vad man vill kalla det för av den enkla anledningen att vi fans förtjänar att veta hur många plåtar som sålts. Visst det kan få en liten avsvallande effekt om försäljningen går dåligt, men jag tror att man på sikt vinner på detta upplägg då information alltid är av godo. Dessutom kan denna typ av information hetta upp vissa matcher än mer om det visar sig att biljettrycket skulle vara hårt på en del matcher.

Tyvärr är nog risken rätt stor att antalet biljetter som säljs till de första hemmamatcherna blir rätt få med tanke på att fotbollslaget krigar om guldet och många fans lär välja att prioritera bort hockeyn för att lägga sin tid och pengar på det som verkligen gäller något.
Severin
Inlägg: 13
Blev medlem: 2007-09-11
Säsongskort: Ja
Ort: Farsta

Inlägg av Severin »

jk.nu skrev:Säsongskortförsäljning på ståplats har näst intill fördubblats och snacket är mycket vidare spritt på olika Djugårdsforum än tidigare.
degen
Inlägg: 275
Blev medlem: 2007-02-19

Inlägg av degen »

Stocky skrev:Någon som vet hur många säsongskort det sålts ungefär?
Vad jag vet 96 efter idag, jag var den sista som köpte säsongskort idag.
Djurgården
tobwid
Inlägg: 34
Blev medlem: 2007-08-03
Säsongskort: Ja

Inlägg av tobwid »

är det något slutdatum man ska köpa säsongsplåt elelr kan man köpa det under hele säsongen?
The only thing that´s worse then one is none!

Djurgårn tills jag DÖR!!!!!!
Användarvisningsbild
Stocky
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2005-08-29
Säsongskort: Ja
Ort: Öfvre A9

Inlägg av Stocky »

degen skrev:
Stocky skrev:Någon som vet hur många säsongskort det sålts ungefär?
Vad jag vet 96 efter idag, jag var den sista som köpte säsongskort idag.
Okej tack för svaret! 96 stycken är ju ett helt okej resultat ialf.
degen
Inlägg: 275
Blev medlem: 2007-02-19

Inlägg av degen »

Stocky skrev:
degen skrev:
Stocky skrev:Någon som vet hur många säsongskort det sålts ungefär?
Vad jag vet 96 efter idag, jag var den sista som köpte säsongskort idag.
Okej tack för svaret! 96 stycken är ju ett helt okej resultat ialf.
Japp men det vore ju ej fel med 50 till eller hur?

Jag ska försöka få med mig ytterliggare två klasskamrater på klackkort.

Vi får hoppas på så många som möjligt!
Djurgården
Användarvisningsbild
Diffe89
Inlägg: 1130
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Trallkrogen
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

96 stycken sålda är faktiskt fullt godkänt, faktiskt mer än dubbelt så många som förra året. Lär väl passera 100-strecket också, och som alla vet så hörs faktiskt 100 pers rätt bra i Hovet. 300-400 man i premiären verkar inte orimligt, fan att man ska jobba :(
LiteOn
Inlägg: 126
Blev medlem: 2007-08-14

Inlägg av LiteOn »

96 är bra men det är skrämmande att höra att det bara var ett 45-tal sålda förra säsongen. Om nu informationen stämmer att det sålt dubbelt så många...

Men va fan (svär inte ofta)
Hammarby har sålt i dagsläget 108 klackkort och dom är ju för fan inte många åskådare på sina matcher
http://www.hammarbyhockey.se/biljetter/ ... ckkort.gif

skall ju vara 3-400 klackkort denna säsong
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Ha lite is i magen och vänta ut fotbollen. Kan vara så att mycket klackfolk lägger ner alla sina pengar och tid på fotbollen just nu. skulle inte bli förvånad om det ringer till lite i försäljning av s-kort lönehelgen efter det att fotbollen är slut för året.
Användarvisningsbild
Stiff
Inlägg: 177
Blev medlem: 2007-03-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stiff »

96 sålda per den 17e BORDE vara uppe i 100 talet nu.

Hoppas och tror att många köper sitt säsongskort efter den här helgen i Djurgårdsbutiken på Jakobsgatan
micke_1891
Inlägg: 328
Blev medlem: 2005-12-14
Ort: Tyresö

ok

Inlägg av micke_1891 »

Har varit riktigt seg med att köpa säsongskort, men ska troligtvis dra in någon dag och köpa.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
spiik
Inlägg: 389
Blev medlem: 2006-12-03
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Kungsholmen

Inlägg av spiik »

Nu på lunchen var jag och Stiff i butiken och köpte säsongsplåt. Det var nr 114, 115 i raden av sålda kort. Det börjar ta sig, många har nog precis som vi inväntat lön/csn för att införskaffa säsongsplåt.
Blue Brigade Sthlm
Användarvisningsbild
Stiff
Inlägg: 177
Blev medlem: 2007-03-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stiff »

Minst 125 sålda nu, att jämföra med förra årets dryga 40.

Ni som av någon (förhoppningsvis ruggigt bra) anledning fortfarande INTE köpt säsongskort;

besök Djurgårdsbutiken på Jakobsgatan ett stenkast från T centralen.
Där delar de gladeligen ut säsongskort för ett ruggigt bra pris.

Det är vi som kommer skapa historia. Vi som kommer återuppliva och utveckla Sveriges bästa läktarkultur och förnedra alla andra sk. klackar/trumslagarpojkar.
Skriv svar