Fritiof skrev:Jag skulle önska att DIF, löpande presenterade hur många säsongskort och medlemsskap som har sålts, samt inför varje match presentera hur många biljetter som har sålts. Detta skulle kunna fungera som en morot, för att yyterligare öka på försäljningen.
Riktigt bra förslag, den som inte vet hur det kan se ut kan gå in på DIF Fotboll och kika där.
Det här är som sagt mycket bra. Om det framgår av en sån barometer att biljettförsäljningen till en match går riktigt bra kan det skynda på många som ev tänkt att köpa senare att istället köpa på stubinen.
Det finns bara positiva effekter med en sådan funktion. Jag var inne på det i någon tråd redan förra säsongen och jag mailade dessutom DIF utan någon respons.
Men om biljettförsäljningen går dåligt kan det iofs ha motsatt effekt. Ingen vill ju se på hockey inför i princip tomma läktare.
Jag visste att någon skulle svara just så... Sist jag skrev om detta var det någon som kom med just den aspekten.
Det är ett cynsikt och tråkigt sätt att tänka, även om du har en viss poäng att scenariot skulle kunna bli så. Men med den inställningen och det synsättet är det svårt att överhuvudtaget åstadkomma nånting.
Fritiof skrev:Jag skulle önska att DIF, löpande presenterade hur många säsongskort och medlemsskap som har sålts, samt inför varje match presentera hur många biljetter som har sålts. Detta skulle kunna fungera som en morot, för att yyterligare öka på försäljningen.
Riktigt bra förslag, den som inte vet hur det kan se ut kan gå in på DIF Fotboll och kika där.
Det här är som sagt mycket bra. Om det framgår av en sån barometer att biljettförsäljningen till en match går riktigt bra kan det skynda på många som ev tänkt att köpa senare att istället köpa på stubinen.
Det finns bara positiva effekter med en sådan funktion. Jag var inne på det i någon tråd redan förra säsongen och jag mailade dessutom DIF utan någon respons.
Men om biljettförsäljningen går dåligt kan det iofs ha motsatt effekt. Ingen vill ju se på hockey inför i princip tomma läktare.
Jag visste att någon skulle svara just så... Sist jag skrev om detta var det någon som kom med just den aspekten.
Det är ett cynsikt och tråkigt sätt att tänka, även om du har en viss poäng att scenariot skulle kunna bli så. Men med den inställningen och det synsättet är det svårt att överhuvudtaget åstadkomma nånting.
Jo jag vet, men det tråkiga är ju att medgångssupportrarna tänker så.
Det är det som är så synd. Jag går på hockey oavsett antal besökare.
Tycker man skall ha biljettinformation / termometer eller vad man vill kalla det för av den enkla anledningen att vi fans förtjänar att veta hur många plåtar som sålts. Visst det kan få en liten avsvallande effekt om försäljningen går dåligt, men jag tror att man på sikt vinner på detta upplägg då information alltid är av godo. Dessutom kan denna typ av information hetta upp vissa matcher än mer om det visar sig att biljettrycket skulle vara hårt på en del matcher.
Tyvärr är nog risken rätt stor att antalet biljetter som säljs till de första hemmamatcherna blir rätt få med tanke på att fotbollslaget krigar om guldet och många fans lär välja att prioritera bort hockeyn för att lägga sin tid och pengar på det som verkligen gäller något.
96 stycken sålda är faktiskt fullt godkänt, faktiskt mer än dubbelt så många som förra året. Lär väl passera 100-strecket också, och som alla vet så hörs faktiskt 100 pers rätt bra i Hovet. 300-400 man i premiären verkar inte orimligt, fan att man ska jobba
96 är bra men det är skrämmande att höra att det bara var ett 45-tal sålda förra säsongen. Om nu informationen stämmer att det sålt dubbelt så många...
Ha lite is i magen och vänta ut fotbollen. Kan vara så att mycket klackfolk lägger ner alla sina pengar och tid på fotbollen just nu. skulle inte bli förvånad om det ringer till lite i försäljning av s-kort lönehelgen efter det att fotbollen är slut för året.
Nu på lunchen var jag och Stiff i butiken och köpte säsongsplåt. Det var nr 114, 115 i raden av sålda kort. Det börjar ta sig, många har nog precis som vi inväntat lön/csn för att införskaffa säsongsplåt.
Minst 125 sålda nu, att jämföra med förra årets dryga 40.
Ni som av någon (förhoppningsvis ruggigt bra) anledning fortfarande INTE köpt säsongskort;
besök Djurgårdsbutiken på Jakobsgatan ett stenkast från T centralen.
Där delar de gladeligen ut säsongskort för ett ruggigt bra pris.
Det är vi som kommer skapa historia. Vi som kommer återuppliva och utveckla Sveriges bästa läktarkultur och förnedra alla andra sk. klackar/trumslagarpojkar.