Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
PETTAX
Inlägg: 187
Blev medlem: 2013-04-13

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av PETTAX »

är zacke avskriven? vart ska han?
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

sensei skrev:Många verkar vara rätt nöjda ändå inför nästa säsong, lite ovanligt på ett positivt sätt. Jag känner att jag har kvar mina fysiska forwards och det är spännande nya namn på backsidan. Och så kan det ju bli så att en viss norrman ansluter också (nej jag tror det inte men det är roligt att hoppas!)
Förutom att backuppsättningen ser ut som ligans sämsta så har vi väl ok FW och MV.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke95 »

PETTAX skrev:är zacke avskriven? vart ska han?
Till Sibirien.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Grabben från Söder
Inlägg: 1772
Blev medlem: 2016-07-19
Ort: Göteborg

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Grabben från Söder »

Hur kommer det sig att vi hade råd med Thore för två år sen, men inte nu? Hela det laget var ju fyllt med stjärnor. Vad har hänt på två år?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Grabben från Söder skrev:Hur kommer det sig att vi hade råd med Thore för två år sen, men inte nu? Hela det laget var ju fyllt med stjärnor. Vad har hänt på två år?
Vi vet inte ens om Thore vill spela hos oss mer. Frun och ungarna kan ju inte flytta runt hur mycket som helst.
Avskaffa tre mot tre.
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

Grabben från Söder skrev:Hur kommer det sig att vi hade råd med Thore för två år sen, men inte nu? Hela det laget var ju fyllt med stjärnor. Vad har hänt på två år?
Högström hade fortfarande allsvensk lön. Sörensen hade fortfarande en billig kontrakt som han skrev på bara några matcher in på första SHL-säsongen. Hultström spelade för under 200k i månaden sjukt nog då andra klubbar var rädda för hans defensiv. Mantas Armalis spelade som en förstamålvakt med en lön som reservmålvakt. Det är dom där åren man måste utmana, när allt sånt i truppen faller på plats så väl. Men föreningen som helhet var väl inte redo för det då.
Varg
Inlägg: 54
Blev medlem: 2013-03-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Täby

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Varg »

Jag har verkligen urusel koll på KHL. Hur står sig Engqvist mot Anderson? Har verkligen försökt att komma ihåg finalåren 09/10. Men därifrån har jag mest bara små minnen och ett par t-shirts...
Enisen
Inlägg: 40
Blev medlem: 2017-04-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Haninge

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Enisen »

Varg skrev:Jag har verkligen urusel koll på KHL. Hur står sig Engqvist mot Anderson? Har verkligen försökt att komma ihåg finalåren 09/10. Men därifrån har jag mest bara små minnen och ett par t-shirts...
Engqvist är väl helhetsmässigt en bättre center men är säkerligen inte en lika bra poängproducent. Ante har ju även visat att han kan producera bra siffror i slutspel i vilket Matt bara försvann totalt.
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

Enisen skrev:
Varg skrev:Jag har verkligen urusel koll på KHL. Hur står sig Engqvist mot Anderson? Har verkligen försökt att komma ihåg finalåren 09/10. Men därifrån har jag mest bara små minnen och ett par t-shirts...
Engqvist är väl helhetsmässigt en bättre center men är säkerligen inte en lika bra poängproducent. Ante har ju även visat att han kan producera bra siffror i slutspel i vilket Matt bara försvann totalt.
Engqvist fick inget riktigt erkännande på forumet förrän slutspelet 2010.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Varg skrev:Jag har verkligen urusel koll på KHL. Hur står sig Engqvist mot Anderson? Har verkligen försökt att komma ihåg finalåren 09/10. Men därifrån har jag mest bara små minnen och ett par t-shirts...
Matt är en snabb måltjyv, Ante är en tvåvägsspelande playmaker, ungefär så.
Vi kommer inte få markant bättre fysiskt spel eller pucktransport i hög hastighet men det hade vi inte i Matt heller riktigt. Överlag är Matt en spelare som är bra tillsammans med andra bra spelare medan Engqvist gör medspelarna bättre så plus för laget.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1681
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

Praetori skrev:
Varg skrev:Jag har verkligen urusel koll på KHL. Hur står sig Engqvist mot Anderson? Har verkligen försökt att komma ihåg finalåren 09/10. Men därifrån har jag mest bara små minnen och ett par t-shirts...
Matt är en snabb måltjyv, Ante är en tvåvägsspelande playmaker, ungefär så.
Vi kommer inte få markant bättre fysiskt spel eller pucktransport i hög hastighet men det hade vi inte i Matt heller riktigt. Överlag är Matt en spelare som är bra tillsammans med andra bra spelare medan Engqvist gör medspelarna bättre så plus för laget.
Du sätter absolut huvudet på spiken när det kommer till spelartyperna. Men för mig är det skönt att vi nu har en väldigt duktig tvåvägs-/playmakercenter att bygga laget kring. Matt är en legoknekt i sammanhanget medans Ante är en spelare som skrivit långt kontrakt och kommer vara en stomme i laget under minst fyra säsonger framöver.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

Asså långtidskontraktet med Ante är bland det bästa som hänt DIF senaste 10 säsongerna... Detta är en stomme och pådrivare att bygga vidare på, en som står för skölden och kan lära upp alla kids vad det innebär att vara djurgårdare... jag är så sjukt glad vi fått in en ny "Ölvestad" som man VET inte kommer dra om 1.5 säsonger!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

captcash skrev:Asså långtidskontraktet med Ante är bland det bästa som hänt DIF senaste 10 säsongerna... Detta är en stomme och pådrivare att bygga vidare på, en som står för skölden och kan lära upp alla kids vad det innebär att vara djurgårdare... jag är så sjukt glad vi fått in en ny "Ölvestad" som man VET inte kommer dra om 1.5 säsonger!
Om kroppen håller. Förlängning på Ljungh nu så får vi en bra trio i Högström, Ante och Ljungh. I den bästa av världar får vi behålla Brodin en längre tid nu efter skadan. Urbom skulle också kunna bli en viktig del om vi får låss honom permanent.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1681
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

Puckey skrev:
captcash skrev:Asså långtidskontraktet med Ante är bland det bästa som hänt DIF senaste 10 säsongerna... Detta är en stomme och pådrivare att bygga vidare på, en som står för skölden och kan lära upp alla kids vad det innebär att vara djurgårdare... jag är så sjukt glad vi fått in en ny "Ölvestad" som man VET inte kommer dra om 1.5 säsonger!
Om kroppen håller. Förlängning på Ljungh nu så får vi en bra trio i Högström, Ante och Ljungh. I den bästa av världar får vi behålla Brodin en längre tid nu efter skadan. Urbom skulle också kunna bli en viktig del om vi får låss honom permanent.

Angående förlängningen med Urbom så sade han ju "Det var det här jag ville". Räknar iskallt med att han är våran så länge vi vill det, såvida inte NHL/KHL kommer och rycker.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Skidlöparn
Inlägg: 2331
Blev medlem: 2013-05-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Skidlöparn »

Tycker också att vi börjar få ihop en riktigt bra stomme nu! Se till att skriva ett nytt kontrakt med Ljungh, Lundh, Brodin, Ahlén och Urbom så har vi en lovande framtid där vi kan fortsätta plocka upp junisar med riktiga järnkaminer att lära sig ifrån!
Låst