Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

android skrev:
Dusinator skrev:
Grabben från Söder skrev:Vad tror ni om Anton Holm? Leder skytteligan i HockeyAllsvenskan och spelar i sämsta laget i hela serien. Borde inte vara för dyr och verkar kunna göra mål även när det går dåligt för laget.
Jag hade gärna sett att vi norpat honom redan innan fönstret stängde denna säsong! Tror han har bra potential!
Han blir väl 27 i år och har en bra säsong på HA-nivå. Kan väl bli bra. Han har ju haft duktigt med medstuds i år med en skottprocent över 20%. Jag hoppas att vi väljer någon annan.
Vi har redan dussinlirare så det räcker och blir över. Inget ont om denna killen, men det vi saknar är ren spets som är etablerad på SHL-nivå eller bättre.
Avgå Jocke.
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

android skrev:
Dusinator skrev:
Grabben från Söder skrev:Vad tror ni om Anton Holm? Leder skytteligan i HockeyAllsvenskan och spelar i sämsta laget i hela serien. Borde inte vara för dyr och verkar kunna göra mål även när det går dåligt för laget.
Jag hade gärna sett att vi norpat honom redan innan fönstret stängde denna säsong! Tror han har bra potential!
Han blir väl 27 i år och har en bra säsong på HA-nivå. Kan väl bli bra. Han har ju haft duktigt med medstuds i år med en skottprocent över 20%. Jag hoppas att vi väljer någon annan.
Vi har redan dussinlirare så det räcker och blir över. Inget ont om denna killen, men det vi saknar är ren spets som är etablerad på SHL-nivå eller bättre.
Avgå Jocke.
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

B.I.B.A skrev:
android skrev:
Dusinator skrev:
Grabben från Söder skrev:Vad tror ni om Anton Holm? Leder skytteligan i HockeyAllsvenskan och spelar i sämsta laget i hela serien. Borde inte vara för dyr och verkar kunna göra mål även när det går dåligt för laget.
Jag hade gärna sett att vi norpat honom redan innan fönstret stängde denna säsong! Tror han har bra potential!
Han blir väl 27 i år och har en bra säsong på HA-nivå. Kan väl bli bra. Han har ju haft duktigt med medstuds i år med en skottprocent över 20%. Jag hoppas att vi väljer någon annan.
Vi har redan dussinlirare så det räcker och blir över. Inget ont om denna killen, men det vi saknar är ren spets som är etablerad på SHL-nivå eller bättre.[/

Precis. Vi har ju fått upp en dussinlirare från ha (Linus J) från förra säsongen som misslyckats helt hos oss. :D
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av android »

EspenK skrev:
B.I.B.A skrev:
android skrev:
Dusinator skrev:
Grabben från Söder skrev:Vad tror ni om Anton Holm? Leder skytteligan i HockeyAllsvenskan och spelar i sämsta laget i hela serien. Borde inte vara för dyr och verkar kunna göra mål även när det går dåligt för laget.
Jag hade gärna sett att vi norpat honom redan innan fönstret stängde denna säsong! Tror han har bra potential!
Han blir väl 27 i år och har en bra säsong på HA-nivå. Kan väl bli bra. Han har ju haft duktigt med medstuds i år med en skottprocent över 20%. Jag hoppas att vi väljer någon annan.
Vi har redan dussinlirare så det räcker och blir över. Inget ont om denna killen, men det vi saknar är ren spets som är etablerad på SHL-nivå eller bättre.[/

Precis. Vi har ju fått upp en dussinlirare från ha (Linus J) från förra säsongen som misslyckats helt hos oss. :D
Linus hade en helt annan dimension i sitt spel jämfört med Anton. Han är även ett par år yngre.
Född till sportchef.
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Vi har redan dussinlirare så det räcker och blir över. Inget ont om denna killen, men det vi saknar är ren spets som är etablerad på SHL-nivå eller bättre.[/

Precis. Vi har ju fått upp en dussinlirare från ha (Linus J) från förra säsongen som misslyckats helt hos oss. :D[/quote]
Linus hade en helt annan dimension i sitt spel jämfört med Anton. Han är även ett par år yngre.[/quote][/quote]

Håller med. Var bara tvungen att driva lite. Däremot är karln en målskytt. Något som vi faktiskt behöver. Är inte helt säker på att alla kontrakterade stannar. Kan bli fler platser att tillsätta. Så borde det bli om vi ska ha en chans nästa säsong.
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

EspenK skrev:
Precis. Vi har ju fått upp en dussinlirare från ha (Linus J) från förra säsongen som misslyckats helt hos oss. :D
Linus har gjort 13 poäng och spelat bra. Det är bra för en ny kille från Allsvenskan och hans roll bör absolut bli större framöver. Men du förstår säkert själv att vi inte kan ställa upp med för många spelare av den kalibern. Linus har fått en perfekt roll där han kan utvecklas och få lagom med ansvar utan att behöva bära laget på sina axlar. Men det här laget är fyllt av spelare som är lagom för en tredjekedja. Vi behöver spets.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DRC »

Facit:

Lundh Enqvist Åberg
Ridder Johansson Brodin
Possler Ljungh Bergfors
MacD Vejdemo x2David
Alén Hank Karlkvist
Fjällby
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

DRC skrev:Facit:

Lundh Enqvist Åberg
Ridder Johansson Brodin
Possler Ljungh Bergfors
MacD Vejdemo x2David
Alén Hank Karlkvist
Fjällby
Förstår inte vad vi ska med Karlqvist till.
Enqvist om han blir frisk.
Åberg kan likväl gå till Färjestad. Finns inga garantier.
Hellre Norman.
Tycker backsidan är viktigast till nästa år.
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av DRC »

EspenK skrev:
DRC skrev:Facit:

Lundh Enqvist Åberg
Ridder Johansson Brodin
Possler Ljungh Bergfors
MacD Vejdemo x2David
Alén Hank Karlkvist
Fjällby
Förstår inte vad vi ska med Karlqvist till.
Enqvist om han blir frisk.
Åberg kan likväl gå till Färjestad. Finns inga garantier.
Hellre Norman.
Tycker backsidan är viktigast till nästa år.
Norman har en produktiv säsong i bagaget. Och den kom i ett väloljat SAIK. Jag skulle ta Åberg före honom sju dagar i veckan.

Jag gillar Karlkvist. Tung men ok på skridskorna, stark i slottet. Iallafall i AS. Gör mål, bra skott men kan inleda i och göra nytta i en fjärdelina också. Det som talar emot är alla (för många) skrivna forwardskontrakt och att tex Fjällby är värd en chans. Ludwig Blomstrand skulle annars vara ett alternativ för fjärde.

Hjärtat säger Engqvist men varken han eller Åberg är byggda för att sätta upp PP och det vore toppen om Peppe slipper vara PP1 arkitekt.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Åberg vore guld och har väldigt svårt att se han gå till Fbk om vi är ett alternativ när han flyttar hem till Sverige igen!
Karlqvist kan bli en riktig joker, han har potential att bli en riktigt bra SHL-spelare faktisk! Diggar dina femmor DRC!
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Ryktas enligt sportbladet att vi är intresserade av Kevin Stenlund.
Känns som en riktigt spännande värvning isf.
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

DRC skrev:Facit:

Lundh Enqvist Åberg
Ridder Johansson Brodin
Possler Ljungh Bergfors
MacD Vejdemo x2David
Alén Hank Karlkvist
Fjällby

De första 4 kan jag väl köpa där, problemet ligger väl i vilka som inte får istid.
Att vi ska ha 3 st A-lagsfw som inte får speltid känns sådär.
Samtidigt känns det inte bra att tänka tanken på att låna ut Davidssonbröderna eller Fjällby då jag anser att alla de har gjort med nytta än tex Hank.
Att då ta in Karlqvist och låta honom sitta på bänken alternativt läktaren känns som en konstig ekvation.

Jag tror att Åberg kommer att stanna och ge det ett ytterligare år i AHL nu när han har börjat få chanser i NHL.

Jag tror att det kommer att bli något liknande detta.

1:a Ridderwall - Engqvist - Bergfors
2:a Lundh - Linus J - Brodin
3:e Possler - Ljungh - Ahlen
4: M. David - Vejdemo - J. David
Fjällby

Tror och hoppas att krutet kommer att läggas på en riktig förstakeeper samt att kunna ersätta Emil J om han åker över till NHL/AHL
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av B.I.B.A »

mb81 skrev:Ryktas enligt sportbladet att vi är intresserade av Kevin Stenlund.
Känns som en riktigt spännande värvning isf.
Verkar vara en bra spelare, men vem ska han ersätta? Den enda utan kontrakt är Matt och han är mycket mer rutinerad och etablerad. Matt borde absolut stanna ett år till, om han nu vill, för hans spelartyp är det stor brist på i det här laget.

Spelare som Karlqvist och Stenlund bör endast vara aktuella om vi tappar/dumpar någon eller några av Hank, Possler, Vejdemo, Davidssons. Sen, även om vi nu får luckor i laget, ser jag klart hellre att vi försöker få hem "våra" spelare såsom Engqvist, Cehlin, Norman.
Avgå Jocke.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

B.I.B.A skrev:
mb81 skrev:Ryktas enligt sportbladet att vi är intresserade av Kevin Stenlund.
Känns som en riktigt spännande värvning isf.
Verkar vara en bra spelare, men vem ska han ersätta? Den enda utan kontrakt är Matt och han är mycket mer rutinerad och etablerad. Matt borde absolut stanna ett år till, om han nu vill, för hans spelartyp är det stor brist på i det här laget.

Spelare som Karlqvist och Stenlund bör endast vara aktuella om vi tappar/dumpar någon eller några av Hank, Possler, Vejdemo, Davidssons. Sen, även om vi nu får luckor i laget, ser jag klart hellre att vi försöker få hem "våra" spelare såsom Engqvist, Cehlin, Norman.
Jag tror att man ska ha in en ytter till förutom det vi har på kontrakt och en center om man inte förlänger med Anderson.
Yttern tror jag är Cehlin. Men med tanke på hans skadesituation kanske man vill bredda truppen lite mera. Alternativt att man väljer Stenlund före Cehlin om man fått dåliga nyheter gällande Cehlin och hans skador.
vr6power
Inlägg: 331
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Silly-season 2017-18 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av vr6power »

DRC skrev:Facit:

Lundh Enqvist Åberg
Ridder Johansson Brodin
Possler Ljungh Bergfors
MacD Vejdemo x2David
Alén Hank Karlkvist
Fjällby
Ahlen och hank ska ju absolut inte spela med varann, Ahlen gör så mkt mer ibland tom mål när han slipper hank.
Låst