SHL: Omgång 37 :Djurgårdens IF - Leksand 21/1-2017

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL: Omgång 37 :Djurgårdens IF - Leksand 21/1-2017

Inlägg av captcash »

3p! :lol:

Nu ska bara de båda kvällsmatcherna gå "rätt" också.. kan ju inte klaga på hur Luleå + Rövle's resultat direkt.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Dusinator
Inlägg: 3822
Blev medlem: 2009-10-26

Re: SHL: Omgång 37 :Djurgårdens IF - Leksand 21/1-2017

Inlägg av Dusinator »

#87 skrev:Uäh, inte snyggt men otroligt skönt.

Perra påstår i intervjun att bedömningen är orättvis, skulle snarare säga att den är inkonsekvent. Vet NÅGON hur reglerna kring målgården faktiskt fungerar? Känns som varken domare eller situationsrum har koll.
I min värld ser jag inget regelvidrigt med det där målet. Han är utanför när pucken kommer in i målgården. Sen om han får ta plats när pucken väl är där vet jag inte, men det borde han väl få? Tror Perra kan erkänna det senare också. Han är nog mest sur över just inkonsekvensen..
Användarvisningsbild
mawa
Inlägg: 200
Blev medlem: 2014-09-15
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 37 :Djurgårdens IF - Leksand 21/1-2017

Inlägg av mawa »

Jävligt härligt med 3p, måste komma ihåg att denna match är olik många andra..

Leksand spelar som om de ej har något att förlora, vi gör det bra genom att vi fortfarande kan vinna matchen när vi tappar 0-3 till 3-3.

Skönt som fan återigen!
I framgång och motgång, Djurgården.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: SHL: Omgång 37 :Djurgårdens IF - Leksand 21/1-2017

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Tycker sällan Hank får någon utdelning alls av sin forechecking, motståndarna verkar ha nada respekt för honom. Dags att slänga in någon annan med den kedjan och kanske slänga in hank i t ex bp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
B.I.B.A
Inlägg: 2840
Blev medlem: 2009-08-06

Re: SHL: Omgång 37 :Djurgårdens IF - Leksand 21/1-2017

Inlägg av B.I.B.A »

Dusinator skrev:
#87 skrev:Uäh, inte snyggt men otroligt skönt.

Perra påstår i intervjun att bedömningen är orättvis, skulle snarare säga att den är inkonsekvent. Vet NÅGON hur reglerna kring målgården faktiskt fungerar? Känns som varken domare eller situationsrum har koll.
I min värld ser jag inget regelvidrigt med det där målet. Han är utanför när pucken kommer in i målgården. Sen om han får ta plats när pucken väl är där vet jag inte, men det borde han väl få? Tror Perra kan erkänna det senare också. Han är nog mest sur över just inkonsekvensen..
Tror Perra känner sig orättvist behandlad och det kan jag förstå, om Leksand fått mål bortdömda tidigare under säsongen. I vanliga fall blir 99 av 100 mål bortdömda om någon är i närheten av målgården eller målvakten.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1681
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 37 :Djurgårdens IF - Leksand 21/1-2017

Inlägg av jsson »

Lundh har alltså gjort 4+9 de sista 10 matcherna. Vilken vändning :lol:
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Dusinator
Inlägg: 3822
Blev medlem: 2009-10-26

Re: SHL: Omgång 37 :Djurgårdens IF - Leksand 21/1-2017

Inlägg av Dusinator »

B.I.B.A skrev:
Dusinator skrev:
#87 skrev:Uäh, inte snyggt men otroligt skönt.

Perra påstår i intervjun att bedömningen är orättvis, skulle snarare säga att den är inkonsekvent. Vet NÅGON hur reglerna kring målgården faktiskt fungerar? Känns som varken domare eller situationsrum har koll.
I min värld ser jag inget regelvidrigt med det där målet. Han är utanför när pucken kommer in i målgården. Sen om han får ta plats när pucken väl är där vet jag inte, men det borde han väl få? Tror Perra kan erkänna det senare också. Han är nog mest sur över just inkonsekvensen..
Tror Perra känner sig orättvist behandlad och det kan jag förstå, om Leksand fått mål bortdömda tidigare under säsongen. I vanliga fall blir 99 av 100 mål bortdömda om någon är i närheten av målgården eller målvakten.
Det kan jag förstå.. otalt antal ggr dom fått felaktiga femmor och bortdömda mål mot sig. Tycker det är skönt att man för en gångs skull tog rätt beslut i ett sånt här fall!
Användarvisningsbild
mutation
Inlägg: 354
Blev medlem: 2009-09-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL: Omgång 37 :Djurgårdens IF - Leksand 21/1-2017

Inlägg av mutation »

B.I.B.A skrev:
Dusinator skrev:
#87 skrev:Uäh, inte snyggt men otroligt skönt.

Perra påstår i intervjun att bedömningen är orättvis, skulle snarare säga att den är inkonsekvent. Vet NÅGON hur reglerna kring målgården faktiskt fungerar? Känns som varken domare eller situationsrum har koll.
I min värld ser jag inget regelvidrigt med det där målet. Han är utanför när pucken kommer in i målgården. Sen om han får ta plats när pucken väl är där vet jag inte, men det borde han väl få? Tror Perra kan erkänna det senare också. Han är nog mest sur över just inkonsekvensen..
Tror Perra känner sig orättvist behandlad och det kan jag förstå, om Leksand fått mål bortdömda tidigare under säsongen. I vanliga fall blir 99 av 100 mål bortdömda om någon är i närheten av målgården eller målvakten.
Skulle också vilja veta det där med hur bedömningen är om pucken redan är i målgården.

Ja det är så inkonsekvent med målgården så man nästan behöver skjuta från blålinjen för att vara safe.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5736
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL: Omgång 37 :Djurgårdens IF - Leksand 21/1-2017

Inlägg av Vikas »

"Det finns ingen rättvisa mot Leksand."

Herregud vilket skämt. Är det någon som inte kan klaga om att bli förfördelade av domarna så är det Lyxfällan.

Trots att de har legat i botten av tabellen hela säsongen så har de både MEST PP och MINST BP! Det är låååååååååångt ifrån normalt och borde egentligen undersökas närmare.
Användarvisningsbild
mawa
Inlägg: 200
Blev medlem: 2014-09-15
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 37 :Djurgårdens IF - Leksand 21/1-2017

Inlägg av mawa »

Vikas skrev:"Det finns ingen rättvisa mot Leksand."

Herregud vilket skämt. Är det någon som inte kan klaga om att bli förfördelade av domarna så är det Lyxfällan.

Trots att de har legat i botten av tabellen hela säsongen så har de både MEST PP och MINST BP! Det är låååååååååångt ifrån normalt och borde egentligen undersökas närmare.
Ang deras BP så måste jag säga att de egentligen under hela säsongen har varit över jävligt tama med både klubbor och fysiskt.

Däremot PP låter märkligt!
I framgång och motgång, Djurgården.
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: SHL: Omgång 37 :Djurgårdens IF - Leksand 21/1-2017

Inlägg av Örnen »

Benjamin L. Willard skrev:Tycker sällan Hank får någon utdelning alls av sin forechecking, motståndarna verkar ha nada respekt för honom. Dags att slänga in någon annan med den kedjan och kanske slänga in hank i t ex bp.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Som många sagt för. Det spelar ingen roll hur hårt du tränar eller hur hårt du kämpar under match om resultaten inte är positivt. Hans spel är inte effektiv i någon av alla tre zonerna tyvärr.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8123
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Omgång 37 :Djurgårdens IF - Leksand 21/1-2017

Inlägg av Mattias_87 »

Riktigt skönt med tre poäng. Första perioden var också fin.

Jag tittade nyss på tabellen och tänkte "Tänk om vi istället för de där åtta raka förlusterna hade vunnit hälften av dom så hade vi legat på gränsen till sjätteplats."
Avskaffa tre mot tre.
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Omgång 37 :Djurgårdens IF - Leksand 21/1-2017

Inlägg av Túrin Turambar »

Jag kan förstå ilskan över målet utifrån att målområdet bedöms så inkonsekvent. Dock tycker jag att om den typen av mål döms bort så har man helt dödat kampmomentet i sporten. Det kommer jag att vidmakthålla även när vi släpper in ett sådant mål.
daaviid
Inlägg: 4234
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 37 :Djurgårdens IF - Leksand 21/1-2017

Inlägg av daaviid »

daaviid skrev:Löjligt viktig match. Känns som en vattendelare som avgör om vi ska behöva svettas mycket eller lite mindre resten utav säsongen. Nu vill jag se flertalet kliva fram som Sörensen gjorde mot detta skitgäng 14/15.

Senaste matchen satt jag nästan om somnade, nu vill jag se något helt annat. Full fart framåt i 60 minuter med "mord" i ögonen på spelarna. Se till att sätta passningar på bladet idag, tack.

Om laget spelar som jag önskar, då blir det vinst med 4-1. Målgörare: Possler, Brodin, Lundh och Linus.

Om laget spelar som senast, då blir det brakförlust med 1-4. Omvända siffror.
Nja, det blev väl varken det ena eller det andra. Lite mellanmjölk och därmed en tätare match målmässigt. Skönt att vi lyckades dra längsta strået. Jag prickade in målskyttarna ganska så bra idag iaf.. den enda lilla ljusglimt som jag tar med mig förutom tre sköna poäng.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL: Omgång 37 :Djurgårdens IF - Leksand 21/1-2017

Inlägg av #10 »

Signa upp #47 genast, han är vår nya Otto...
Skriv svar