Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
appletime
Inlägg: 14
Blev medlem: 2016-11-01

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av appletime »

android skrev:
appletime skrev:Ja man undrar ju vad som händer i laget och föreningen Damerna ligger på en 3e plats i tabellen och verkar spela fan så mycket bättre än vårt fina herrlag, kanske dem ska byta plats och spela upp oss några placeringar haha skämt åsido så ser det mörkt ut för våra herrar. Varför gör man inte så som tränare att man värvar in spelare så man har fler än vad som behövs, sen MÅSTE spelarna prestera annars blir dem bänkade sen får spelare som man har beredda vid sidan om kliva in istället, precis som dem gör i fotboll. Man kan inte bara värva in spelare och vänta på att dem ska börja prestera, det är riktigt dåliga vävningar som har gjorts den här säsongen, bara kolla på resultaten! Alla måste prestera om man ska kunna vinna matcher. Jag hoppas verkligen att vi kommer få se en förändring nu efter juluppehållet!
Eller hur. Värva 20 spelare för förstakedjan sen är det bara att bänka dom som inte gör mål vad är problemet då skulle vi börja vinna. Hade vi gjort fem mål per match så hade vi vunnit nästan alla matcher ser inte tränaren sånt varför är han då tränare undrar jag.
Nu tänkte jag ju inte riktigt 20 spelare för första kedjan så du behöver inte driva med mig. Jag menar att om man har 1-3 extra forwards, backar osv som står och tarmpar is vid sidan om så spelarna vet att dem riskerar att tappa sin plats om dem inte presterar. Det måste ju finnas konkurrens i laget, om det inte finns något som hotar deras plats. Och har man inte råd att ta in flera spelare så har man tecknat alldeles för dyra kontrakt för sin ekonomi. Det skulle ju även vara bra om det uppstår skador ilaget, istället för att låna in någon junior å har man redan spelare redo.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av android »

appletime skrev:
android skrev:
appletime skrev:Ja man undrar ju vad som händer i laget och föreningen Damerna ligger på en 3e plats i tabellen och verkar spela fan så mycket bättre än vårt fina herrlag, kanske dem ska byta plats och spela upp oss några placeringar haha skämt åsido så ser det mörkt ut för våra herrar. Varför gör man inte så som tränare att man värvar in spelare så man har fler än vad som behövs, sen MÅSTE spelarna prestera annars blir dem bänkade sen får spelare som man har beredda vid sidan om kliva in istället, precis som dem gör i fotboll. Man kan inte bara värva in spelare och vänta på att dem ska börja prestera, det är riktigt dåliga vävningar som har gjorts den här säsongen, bara kolla på resultaten! Alla måste prestera om man ska kunna vinna matcher. Jag hoppas verkligen att vi kommer få se en förändring nu efter juluppehållet!
Eller hur. Värva 20 spelare för förstakedjan sen är det bara att bänka dom som inte gör mål vad är problemet då skulle vi börja vinna. Hade vi gjort fem mål per match så hade vi vunnit nästan alla matcher ser inte tränaren sånt varför är han då tränare undrar jag.
Nu tänkte jag ju inte riktigt 20 spelare för första kedjan så du behöver inte driva med mig. Jag menar att om man har 1-3 extra forwards, backar osv som står och tarmpar is vid sidan om så spelarna vet att dem riskerar att tappa sin plats om dem inte presterar. Det måste ju finnas konkurrens i laget, om det inte finns något som hotar deras plats. Och har man inte råd att ta in flera spelare så har man tecknat alldeles för dyra kontrakt för sin ekonomi. Det skulle ju även vara bra om det uppstår skador ilaget, istället för att låna in någon junior å har man redan spelare redo.
Kan du inte speca lite tydligare? I vilken prisklass ska dessa extraspelare ligga i?
När vi har alla spelare friska så hamnar ju ett par utanför truppen. Vi har sju backplatser och nio backar med A-lagskontrakt (Urbom, Varakas, Kousa, Emil J, Hultström, Bernhardt, Marthinsen, Falk, Aom) efter nyår ansluter antagligen Högström. Är du nöjd på backsidan?

Framåt har vi ca 13 platser per match. Innan skippar positioner så har vi 15 a-lagskontrakterade spelare. Räknar då varken Fällström eller Possler men fjällby och Bernhardt d.ä.

Hur många fler vill du se och har du något exempel på spelare vi borde haft kontrakterad?

Ser gärna ett ordentligt svar.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Stulle »

Jag är helt med. Jag tycker vi sparkar våra dyra dåliga spelare och ersätter dom med billiga bättre. Det skulle göra att vi får en sundare ekonomi också, utöver den sportsliga framgången förstås.

Bild
Jag är inte arg, och inte besviken.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Praetori »

appletime skrev:Jag menar att om man har 1-3 extra forwards, backar osv som står och tarmpar is vid sidan om så spelarna vet att dem riskerar att tappa sin plats om dem inte presterar. Det måste ju finnas konkurrens i laget, om det inte finns något som hotar deras plats. Och har man inte råd att ta in flera spelare så har man tecknat alldeles för dyra kontrakt för sin ekonomi. Det skulle ju även vara bra om det uppstår skador ilaget, istället för att låna in någon junior å har man redan spelare redo.
Det funkar inte så i modern hockey. Det är professionella hockey-arbetare vi pratar om och det kommer inte finnas en käft som vill spela för ett lag som behandlar sina spelare på det sättet i längden. Plus att de bästa spelarna behöver mycket istid för att kunna prestera.

Man måste tyvärr chansa att ge speltid även till killar som har svackor och inte levererar just för tillfället. Detsamma gäller utveckling av nyare förmågor. Om du petar spelare varje gång de ger bort pucken till ett friläge så kommer de inte längre än så i utvecklingen. Kolla en kille som Erik Karlsson borta i Ottawa. Han var under sin karriär i Sverige stundvis bedrövlig och det som folk grinade över att Hulta och Högström lyckades med i form av pucktapp och dåligt backjobb ett par gånger när de var nya hos oss och som folk gnäller på tex Falk eller AOM gör nu gjorde E.K jämnt och ständigt när han lirade J20 och i SHL. Men fisks organisation var kloka nog att inte hänga honom för det eftersom de hade fingertoppskänsla och mod nog att se potentialen och nu är det troligen världens bästa offensiva back (även om fisk inte fick behålla honom någon längre stund som konsekvens). Jag säger inte att alla våra spelare är potentiella NHL stjärnor (E.K var bara ett exempel, inte att jämföra med), långt därifrån, men att peta spelare som gör tabbar eller inte kommer upp i nivå och ställa spelare inför allt för stor konkurrens internt gör dem inte bättre.
Senast redigerad av Praetori den 2016-12-14 14:26:40, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
appletime
Inlägg: 14
Blev medlem: 2016-11-01

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av appletime »

android skrev:
appletime skrev:
android skrev:
appletime skrev:Ja man undrar ju vad som händer i laget och föreningen Damerna ligger på en 3e plats i tabellen och verkar spela fan så mycket bättre än vårt fina herrlag, kanske dem ska byta plats och spela upp oss några placeringar haha skämt åsido så ser det mörkt ut för våra herrar. Varför gör man inte så som tränare att man värvar in spelare så man har fler än vad som behövs, sen MÅSTE spelarna prestera annars blir dem bänkade sen får spelare som man har beredda vid sidan om kliva in istället, precis som dem gör i fotboll. Man kan inte bara värva in spelare och vänta på att dem ska börja prestera, det är riktigt dåliga vävningar som har gjorts den här säsongen, bara kolla på resultaten! Alla måste prestera om man ska kunna vinna matcher. Jag hoppas verkligen att vi kommer få se en förändring nu efter juluppehållet!
Eller hur. Värva 20 spelare för förstakedjan sen är det bara att bänka dom som inte gör mål vad är problemet då skulle vi börja vinna. Hade vi gjort fem mål per match så hade vi vunnit nästan alla matcher ser inte tränaren sånt varför är han då tränare undrar jag.
Nu tänkte jag ju inte riktigt 20 spelare för första kedjan så du behöver inte driva med mig. Jag menar att om man har 1-3 extra forwards, backar osv som står och tarmpar is vid sidan om så spelarna vet att dem riskerar att tappa sin plats om dem inte presterar. Det måste ju finnas konkurrens i laget, om det inte finns något som hotar deras plats. Och har man inte råd att ta in flera spelare så har man tecknat alldeles för dyra kontrakt för sin ekonomi. Det skulle ju även vara bra om det uppstår skador ilaget, istället för att låna in någon junior å har man redan spelare redo.
Kan du inte speca lite tydligare? I vilken prisklass ska dessa extraspelare ligga i?
När vi har alla spelare friska så hamnar ju ett par utanför truppen. Vi har sju backplatser och nio backar med A-lagskontrakt (Urbom, Varakas, Kousa, Emil J, Hultström, Bernhardt, Marthinsen, Falk, Aom) efter nyår ansluter antagligen Högström. Är du nöjd på backsidan?

Framåt har vi ca 13 platser per match. Innan skippar positioner så har vi 15 a-lagskontrakterade spelare. Räknar då varken Fällström eller Possler men fjällby och Bernhardt d.ä.

Hur många fler vill du se och har du något exempel på spelare vi borde haft kontrakterad?

Ser gärna ett ordentligt svar.
Ja men tex man skaffar ett nyförvärv som då ska ha producerat ett vinst antal poäng i snitt per säsong vi kan säga 25 poäng per säsong, den spelaren kommer till DIF och gör i snitt 3-4 poäng när halva säsongen har gått, ska man då fortsätta att låta den spelaren få spela fast han inte presterar med samma lön ? Borde inte då någon annan få kliva in och ta hans plats ? Man måste ju ha någon sorts diciplin i laget att presterar du inte får du inte spela ? (eller tycker du att jag är helt fel ute ? För jag menar t.ex om dem andra spelarna vet att han har så och så mycket lön och gör i stort sett inte ett skit så kan jag gör samma sak, nu säger jag inte att det är så och hoppas verkligen att ingen tänker så.

Jag har inte lika stor koll på truppen som du verkar ha och jag har ingen aning faktiskt om vilka som ska värvas in, jag tror säkert att vi har tillräckligt med kapacitet i truppen, det är bara det att nånting är galet någonstans, och det problemet måste hittas och åtgärdas om det ska bli någon förändring. Det är knappast något som kommer lösas genom att fortsätta låta spelare som inte presterar få fortsätta spelare.

Ge mig gärna ett svar på vad du ser för lösning på problemet som är nu då, att vi i stort sett bara förlorar match efter match, vi spelar inte nå mycket bättre än året vi blev nerflyttade till allsvenskan och ligger farligt nära kvalspel. Så att laget underpresterar är det inget snack om!

Vart är problemet och hur ska det lösas ?
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Praetori »

appletime skrev: Ja men tex man skaffar ett nyförvärv som då ska ha producerat ett vinst antal poäng i snitt per säsong vi kan säga 25 poäng per säsong, den spelaren kommer till DIF och gör i snitt 3-4 poäng när halva säsongen har gått, ska man då fortsätta att låta den spelaren få spela fast han inte presterar med samma lön ? Borde inte då någon annan få kliva in och ta hans plats ? Man måste ju ha någon sorts diciplin i laget att presterar du inte får du inte spela ? (eller tycker du att jag är helt fel ute ? För jag menar t.ex om dem andra spelarna vet att han har så och så mycket lön och gör i stort sett inte ett skit så kan jag gör samma sak, nu säger jag inte att det är så och hoppas verkligen att ingen tänker så.
Stomforwards med 20-25 poäng i snitt är knepigt att analysera eftersom det handlar så otroligt mycket om omgivningen.
Tar man däremot in en spelare som gör 40-50 pinnar på en säsong och som inte presterar i Djurgården så är det troligen inte spelaren det är fel på utan då är värvningen felaktig i förhållande till spelsystemet eller så är utnyttjandet av spelaren felaktigt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
appletime
Inlägg: 14
Blev medlem: 2016-11-01

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av appletime »

Praetori skrev:
appletime skrev: Ja men tex man skaffar ett nyförvärv som då ska ha producerat ett vinst antal poäng i snitt per säsong vi kan säga 25 poäng per säsong, den spelaren kommer till DIF och gör i snitt 3-4 poäng när halva säsongen har gått, ska man då fortsätta att låta den spelaren få spela fast han inte presterar med samma lön ? Borde inte då någon annan få kliva in och ta hans plats ? Man måste ju ha någon sorts diciplin i laget att presterar du inte får du inte spela ? (eller tycker du att jag är helt fel ute ? För jag menar t.ex om dem andra spelarna vet att han har så och så mycket lön och gör i stort sett inte ett skit så kan jag gör samma sak, nu säger jag inte att det är så och hoppas verkligen att ingen tänker så.
Stomforwards med 20-25 poäng i snitt är knepigt att analysera eftersom det handlar så otroligt mycket om omgivningen.
Tar man däremot in en spelare som gör 40-50 pinnar på en säsong och som inte presterar i Djurgården så är det troligen inte spelaren det är fel på utan då är värvningen felaktig i förhållande till spelsystemet eller så är utnyttjandet av spelaren felaktigt.

Ja men jag menar om kollar på tex 5 säsonger och räknar ut ett snitt vad spelaren bör ligga på.
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av android »

appletime skrev:
android skrev:
appletime skrev:
android skrev:
appletime skrev:Ja man undrar ju vad som händer i laget och föreningen Damerna ligger på en 3e plats i tabellen och verkar spela fan så mycket bättre än vårt fina herrlag, kanske dem ska byta plats och spela upp oss några placeringar haha skämt åsido så ser det mörkt ut för våra herrar. Varför gör man inte så som tränare att man värvar in spelare så man har fler än vad som behövs, sen MÅSTE spelarna prestera annars blir dem bänkade sen får spelare som man har beredda vid sidan om kliva in istället, precis som dem gör i fotboll. Man kan inte bara värva in spelare och vänta på att dem ska börja prestera, det är riktigt dåliga vävningar som har gjorts den här säsongen, bara kolla på resultaten! Alla måste prestera om man ska kunna vinna matcher. Jag hoppas verkligen att vi kommer få se en förändring nu efter juluppehållet!
Eller hur. Värva 20 spelare för förstakedjan sen är det bara att bänka dom som inte gör mål vad är problemet då skulle vi börja vinna. Hade vi gjort fem mål per match så hade vi vunnit nästan alla matcher ser inte tränaren sånt varför är han då tränare undrar jag.
Nu tänkte jag ju inte riktigt 20 spelare för första kedjan så du behöver inte driva med mig. Jag menar att om man har 1-3 extra forwards, backar osv som står och tarmpar is vid sidan om så spelarna vet att dem riskerar att tappa sin plats om dem inte presterar. Det måste ju finnas konkurrens i laget, om det inte finns något som hotar deras plats. Och har man inte råd att ta in flera spelare så har man tecknat alldeles för dyra kontrakt för sin ekonomi. Det skulle ju även vara bra om det uppstår skador ilaget, istället för att låna in någon junior å har man redan spelare redo.
Kan du inte speca lite tydligare? I vilken prisklass ska dessa extraspelare ligga i?
När vi har alla spelare friska så hamnar ju ett par utanför truppen. Vi har sju backplatser och nio backar med A-lagskontrakt (Urbom, Varakas, Kousa, Emil J, Hultström, Bernhardt, Marthinsen, Falk, Aom) efter nyår ansluter antagligen Högström. Är du nöjd på backsidan?

Framåt har vi ca 13 platser per match. Innan skippar positioner så har vi 15 a-lagskontrakterade spelare. Räknar då varken Fällström eller Possler men fjällby och Bernhardt d.ä.

Hur många fler vill du se och har du något exempel på spelare vi borde haft kontrakterad?

Ser gärna ett ordentligt svar.
Ja men tex man skaffar ett nyförvärv som då ska ha producerat ett vinst antal poäng i snitt per säsong vi kan säga 25 poäng per säsong, den spelaren kommer till DIF och gör i snitt 3-4 poäng när halva säsongen har gått, ska man då fortsätta att låta den spelaren få spela fast han inte presterar med samma lön ? Borde inte då någon annan få kliva in och ta hans plats ? Man måste ju ha någon sorts diciplin i laget att presterar du inte får du inte spela ? (eller tycker du att jag är helt fel ute ? För jag menar t.ex om dem andra spelarna vet att han har så och så mycket lön och gör i stort sett inte ett skit så kan jag gör samma sak, nu säger jag inte att det är så och hoppas verkligen att ingen tänker så.

Jag har inte lika stor koll på truppen som du verkar ha och jag har ingen aning faktiskt om vilka som ska värvas in, jag tror säkert att vi har tillräckligt med kapacitet i truppen, det är bara det att nånting är galet någonstans, och det problemet måste hittas och åtgärdas om det ska bli någon förändring. Det är knappast något som kommer lösas genom att fortsätta låta spelare som inte presterar få fortsätta spelare.

Ge mig gärna ett svar på vad du ser för lösning på problemet som är nu då, att vi i stort sett bara förlorar match efter match, vi spelar inte nå mycket bättre än året vi blev nerflyttade till allsvenskan och ligger farligt nära kvalspel. Så att laget underpresterar är det inget snack om!

Vart är problemet och hur ska det lösas ?
Ledsen för sent svar.

"Ja men tex man skaffar ett nyförvärv som då ska ha producerat ett vinst antal poäng i snitt per säsong vi kan säga 25 poäng per säsong, den spelaren kommer till DIF och gör i snitt 3-4 poäng när halva säsongen har gått, ska man då fortsätta att låta den spelaren få spela fast han inte presterar med samma lön ? Borde inte då någon annan få kliva in och ta hans plats ? Man måste ju ha någon sorts diciplin i laget att presterar du inte får du inte spela ? (eller tycker du att jag är helt fel ute ? För jag menar t.ex om dem andra spelarna vet att han har så och så mycket lön och gör i stort sett inte ett skit så kan jag gör samma sak, nu säger jag inte att det är så och hoppas verkligen att ingen tänker så."

Våra tilltänkta ledande spelare är väl (sett till lön):
Anderson
Brodin
Tambellini
Ridderwall
Lundh
Ljungh

Om man går på din teori med att gå tillbaka fem säsonger och se snittpoängen och sen ser vilken pace dom ligger på.

Anderson
Har spelat en säsong i DIF och gjorde då 40 poäng. Han hade då bredvid sig en av Europas bästa spelare i Thoresen. Håller han nuvarande poängsnitt ~0,54 så skulle han landa på drygt 28 poäng över 52 matcher. Jag tror säkerligen att Thoresen gav Matt 10-12 "gratis" poäng förra säsongen. Så för mig känns Anderson som godkänd poängmässigt än så länge. Om bedömningskriteriet är tidigare säsong.

Brodin
Här har vi ju faktiskt fem SHL-säsonger att gå på. Senaste fem säsongerna i SHL har han gjort 253 matcher och 78 poäng. Ett snitt på 0,3083 per match vilket ger ~16 poäng över 52 matcher. I år har han gjort nio på 25 matcher ett snitt på 0,36 vilket ger knappt 19 poäng. Med andra ord godkänd än så länge.

Tambellini
Här har vi bara två tidigare säsonger varav en inte ens är en hel säsong. 65 matcher 29 poäng. 0,446 p/match vilket ger ~23 poäng över 52 matcher. I år ligger han på 0,269 p/m vilket ger ~14 poäng över 52 matcher. Underkänt.

Ridderwall
Finns bara en säsong. 54 matcher 30 pinnar ger 0,555 p/m och ~29p/52 matcher. Ligger på samma snitt som Jeff för tillfället. Helt klart underkänt.

Lundh
Här har vi fem säsonger 259 matcher 106 poäng. 0,409 p/m ger 21,28 p/m. Ligger just nu på 0,1818/match vilket ger ~9 poäng. Helt klart underkänt.

Ljungh
102 matcher 63 poäng. 0,617 p/m. Ger ~32p. I år 11p på 25 matcher = 0,44p/m= ~23p över 52 matcher. Helt klart underkänt.

Så, Brodin är den enda godkända. Anderson och Ljungh kanske har något förmildrande omständigheter då dom spelade en del med Thoresen förra säsongen. Då ska vi ändå hitta klubbar som vill ta över följande kontrakt:
Peppe Lundh 150'
Jeff 150-200' (?)
Ridderwall 150-200' (?)

Det funkar inte.
Du frågade vad min analys är.
Vi saknar spets framåt och vi har haft svajiga målvakter. Jag tycker att laget har spelat ganska bra i ett flertal av matcherna men vi har varken haft förmågan att kapitalisera spelövertag i mål eller att stänga igen bakåt. Ser man på våra (antagligen) bäst betalda spelare så är det inga poängkungar direkt.

Vi saknar en ledande kedja. Iden med att ha fyra starka kedjor som kan skölja över motståndarna är en god tanke, men jag personligen tror att det måste finnas en kedja som agerar lok. Senaste finalåret hade vi fyra starka kedjor men där Ölvestad - Ottosson - Nilson hela tiden satte press i motståndarzonen.

Angående att man betalar för mycket för spelarna så ja, kanske. En sådan som Peppe Lundh har hållit till i fjärdekedjan. Han har spelat runt 15 minuter per match. Nu i DIF ska han ligga på 17-18 minuter. Växjö har råd att pynta en spelare i fjärdekedjan 150'. Det har inte DIF. DIF kommer alltid kunna hitta rollspelare och "utfyllnadsspelare" billigt. Man har en välfungerande juniororganisation och många spelare ute i landet som gärna skulle spela för DIF.

Nu har jag sparkat in tillräckligt med öppna dörrar för idag.
Född till sportchef.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av sensei »

Det är alltså en av top-6 forwards som är i fas med förväntningarna. Man får vara glad att vi inte ligger ännu mer pyrt till.

Den stora frågan är ju dock varför inga alterntiv testas i top6. Inte ett pet där på halva säsongen trots resultatet.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av mb81 »

Vi saknar en ledande kedja. Iden med att ha fyra starka kedjor som kan skölja över motståndarna är en god tanke, men jag personligen tror att det måste finnas en kedja som agerar lok. Senaste finalåret hade vi fyra starka kedjor men där Ölvestad - Ottosson - Nilson hela tiden satte press i motståndarzonen.
Problemet skulle kanske inte funnits om Ikonen och Possler hade fått vara skadefria. Dessa tycker jag aspirerar på topp-6 också. Då skulle det kanske vara lättare att köra med 4 starka kedjor.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av -daniel- »

Spelade 7 matcher med hjärnskakning:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... rnskakning

Alltså vad är det för skämt till läkare i RBK? Samma läkare (förmodar jag) tyckte det var OK att psykfallet Andre Devaux spelade med hjärnskakning (innan yxhugget mot VIK-spelaren förra säsongen).

Så jävla respektlöst - karln borde bli av med sin läkarlegitimation omedelbums.
Bild
Användarvisningsbild
Salas
Inlägg: 2706
Blev medlem: 2010-09-15
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Salas »

Det är helt häpnadsväckande att något sånt här ens kan förekomma år 2016. Det är en praktskandal rakt igenom, och det är ta mig fan för jävligt att det sportsliga resultatet ska kunna äventyra livet för ishockeyspelare.

Jag vet inte hur många gånger jag läst Sanny Lindström skriva om exakt det här, men ändå förekommer det. Rögles läkare måste leva under sten. Hade André Deveaux varit svensk så hade det stormat i media om det. Nu slängde man all skit på André och lät hans historia ligga i graven ett bra tag tills folk tappat intresse.
Inget försvarar det han gjorde, men han är det största offret i hela soppan. Hans fick ett hårt straff som han förtjänade, men att han ska behöva leva kanske resten av livet med ett handikapp pga skurken i Rögles läkarteam är så jävla pissigt. Den människan måste avskedes omgående och aldrig sätta foten i en idrottsförening igen.

Hoppas att Wännström kommer tillbaka snabbt nu, spelare som honom behövs i SHL.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av -daniel- »

Ja, det är väldigt anmärkningsvärt och egentligen helt obegripligt. Eller har Rögle en så hård sportslig ledning att de tvingar spelarna spela, trots läkarens utlåtande? Det är i sådana fall nästan än värre.
Bild
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av sensei »

Stulle skrev:Jag är helt med. Jag tycker vi sparkar våra dyra dåliga spelare och ersätter dom med billiga bättre. Det skulle göra att vi får en sundare ekonomi också, utöver den sportsliga framgången förstås.
Jag tycker också att det här låter som en bra idé. Bättre resultat och bättre ekonomi, vad kan man mer önska sig?

Apropos det här med top6 vs. ett homogent jämnstarkt lag - ser det som en lek med ord mest: Top6 är ett faktum - alla lag har och kommer alltid ha formation 1-2 och pp1-2 som får mest istid för att göra poäng.

Att ha fyra jämnstarka formationer är däremot en ambition vilket är en jäkla skillnad. Klart att det är bra att ha fyra formationer som alla har kapacitet att steppa upp en given match.

Men top6 kommer alltid finnas och kommer alltid vara de viktigaste spelarna sett under en säsong. Helt ärligt så är det snudd på sensationellt att vi inte ligger värre till med tanke på hur de går, där Brodin är den enda som har gjort det bra :shock:
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
android
Inlägg: 4641
Blev medlem: 2007-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av android »

sensei skrev:
Stulle skrev:Jag är helt med. Jag tycker vi sparkar våra dyra dåliga spelare och ersätter dom med billiga bättre. Det skulle göra att vi får en sundare ekonomi också, utöver den sportsliga framgången förstås.
Jag tycker också att det här låter som en bra idé. Bättre resultat och bättre ekonomi, vad kan man mer önska sig?

Apropos det här med top6 vs. ett homogent jämnstarkt lag - ser det som en lek med ord mest: Top6 är ett faktum - alla lag har och kommer alltid ha formation 1-2 och pp1-2 som får mest istid för att göra poäng.

Att ha fyra jämnstarka formationer är däremot en ambition vilket är en jäkla skillnad. Klart att det är bra att ha fyra formationer som alla har kapacitet att steppa upp en given match.

Men top6 kommer alltid finnas och kommer alltid vara de viktigaste spelarna sett under en säsong. Helt ärligt så är det snudd på sensationellt att vi inte ligger värre till med tanke på hur de går, där Brodin är den enda som har gjort det bra :shock:
Å andra sidan kan det väl diskuteras om Brodin verkligen är en topp-6 forward. Jag tycker dock att han gjort det bra senaste tiden.
Född till sportchef.
Skriv svar