dutti skrev:
För att bli dömd krävs också att man blir åtalad och prövad, vilket gör att din rant faller. Jag erkänner mig härmed skyldig till att ha snattat tuggummi i den lokala kiosken i Jordbro 1996. Jag blev dock aldrig dömd. Är jag skyldig eller inte?.
Hm, jo ja. Rant? Nu tycker jag inte direkt att jag suttit här och tjatat om det, men du kanske associerar rant med något helt annat, vad vet jag
Om du nu inte förstod vad jag menade så får jag väl förtydliga mig.
"Enligt lagen så är man skyldig då man är dömd" dvs när du är dömd i svensk domstol för ett brott, då är du skyldig enligt lagen och ställs till svars för det. Sen så har ju domstolarna sina fläckar också och man kan bli oskyldigt dömd eller frikänd för något man begått, exempelvis snattat tuggummi
Det vi diskuterade var faktiskt hur de så kallade fansen agerar när en klubb tar in nån som de inte "gillar"
Hur tror du att det skulle se ut om fansen bestämde, var går gränsen för spelare som inte är välkommna? Idag du har sagt något korkat om Djurgården, eller spelat i en annan Stockholmsklubb.
I morgon kanske det räcker med att du råkar ha en grönvit halsduk på dig.
Hur som helst, jag tycker det klingar illa då man tar till handlingar eller ställer krav som kostar ens klubb som ligger en varmt om hjärtat massvis med pengar.