Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av dutti »

DIFtomppa skrev:Grossman - Hultström
Urbom - Johansson
Varakas - AOM
Falk

Dendär backuppsättningen skulle ju behöva vara en BRA uppsättning i SHL
Nästan onödigt bra!
Du är med oss överallt, Stefan.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Ojdå, Grossman är tydligen ganska nära en överenskommelse med oss..
http://bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2 ... -varandra/
litto
Inlägg: 387
Blev medlem: 2009-08-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av litto »

Om Grossman kommer in så har vi en backuppställning som påminner om säsongen 10/11...
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9504
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

Bild
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
jsson
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2015-03-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jsson »

litto skrev:Om Grossman kommer in så har vi en backuppställning som påminner om säsongen 10/11...
10/11 kom vi väl iallafall till kvarstfinal om jag inte minns fel? Helt okej!
Jim Morrison skrev:Bild

6666:e inlägget? Grattis!
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

Bengan08 skrev:Frågan är bara vem som ska göra målen?
Ja det går nog inte bara att hoppas på att det skall lösa sig av sig själv utan åtgärder.

Måste vara en målskytt som vi behöver främst? Men ja en sådan som nu skulle vara i form och ledig är nog både väldigt dyrt och något som heller inte finns tillgängligt. Kanske att man skulle kunna byta tex en iskall Jeff mot någon annan underpresterande från ett annat lag och hoppas att det blommar ut.

Bakåt tror jag det är lättare att "städa upp" vår eget spel typ att vi bara skärper till oss och är lite mer disciplinerade. Men nummer ett, sluta ta dumma utvisningar så vi slipper spela BP lika mycket där vi släpper in mål (2st mot Brynäs). Vi drar mest 2:or i ligan.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7187
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Henke_F skrev:
Bengan08 skrev:Frågan är bara vem som ska göra målen?
Ja det går nog inte bara att hoppas på att det skall lösa sig av sig själv utan åtgärder.

Måste vara en målskytt som vi behöver främst? Men ja en sådan som nu skulle vara i form och ledig är nog både väldigt dyrt och något som heller inte finns tillgängligt. Kanske att man skulle kunna byta tex en iskall Jeff mot någon annan underpresterande från ett annat lag och hoppas att det blommar ut.

Bakåt tror jag det är lättare att "städa upp" vår eget spel typ att vi bara skärper till oss och är lite mer disciplinerade. Men nummer ett, sluta ta dumma utvisningar så vi slipper spela BP lika mycket där vi släpper in mål (2st mot Brynäs). Vi drar mest 2:or i ligan.
Delar era tankar.

De här idiotiska utvisningarna måste bara få ett slut.
Bra mycket lättare att åtgärda än att hitta en målskytt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
DIFÖrebro
Inlägg: 165
Blev medlem: 2012-03-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIFÖrebro »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Delar era tankar.

De här idiotiska utvisningarna måste bara få ett slut.
Bra mycket lättare att åtgärda än att hitta en målskytt.
Håller med, det är inte defensivt vi behöver värva, jag själv anser inte heller att vi behöver värva målvakt utifrån målsättningen med denna säsong vilket numer är överlevnad.

Utvisningarna är nog för OT för silly-tråden dock.

Det som talar för Grossman:
- Första passet sitter -
En back som Grossman med gedigen NHL-erfarenhet ser alltid ut att ha fantastiskt med tid på sig i NHL när dom har pucken. Det går inte att jämföra checking och press i SHL och NHL, SHL=slowmo för en som Grossman.
Stenhårda pass på bladet, snabbt. Jäklar vad Murray vad bra på det.

- Positionsspel -
Grossman liksom Murray och Ragnarsson var grymma på positionsspelet. Dom läser spelet så otroligt mycket bättre än den vanlige SHL-backen att dom inte behöver speeden, dom står oftast redan rätt, åtminstone står dom säkert. (Sen kan man drömma om speed också, men då vore han i NHL och inte SHL).

- Silverrygg -
Även om jag inte tror det är inställningen och arbetsmoralen hos spelarna det är fel på, förstår jag i beskrivningar att Grossman är en ledare med pondus. Ragge är ju målbilden där.
Detta kan ju dock slå fel om det är en schism mellan ledare och spelare, vilket jag är övertygad om att det är nu, liknande när Hardy tränade.

Det som talar mot Grossman
- Prislappen -
Lär knappas vara gratis och som ni skrivit i föregående inlägg, dom pengarna skulle nog göra sig bättre på andra poster, t.ex. kreativ center, målskytt.

Min drömvärvning är Särkäjärvi och taktiska ändringar... men det tippar jag inte kommer hända förrän i januari, kanske inte just Säcken även om jag önskar det, men motsvarande förändring.
Användarvisningsbild
ALLTID DIF
Inlägg: 485
Blev medlem: 2014-07-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ALLTID DIF »

Vad TROR ni prislappen blir på Grossman ???
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Doyle »

Dusinator
Inlägg: 3822
Blev medlem: 2009-10-26

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Dusinator »

Samtidigt som resonemanget från Jocke till viss del är rätt så blir man ju lite rädd när han säger att ev förstärkning är på bekostnad av framtiden... En framtid i Hockeyallsvenskan? Sen ska man naturligtvis värdera om han är spelaren för oss, men att något måste göras bör han väl ha fattat vid det här laget...
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sensei »

Jag tror att något behöver göras hellre än att vi väntar på helt "rätt" (vad nu det skulle vara) förstärkning. Det finns 1000 åsikter om vad som är spelartypen vi saknar i alla fall.

Vi har chans att värva en riktigt namnkunning spelare som kan stärka upp laget och ge oss lite high spirits. Vi släpper in en massa mål och behöver stärka upp defensiven. Varför göra det svårare än så.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

Om Grossman är villig att gå på ett 7 veckors korttidskontrakt vore det ju perfekt.
Då hade vi fått se vart Grossman står spelmässigt och hur han passar in i grupp och spelsystem.
Tror inte att korttidskontrakt finns på kartan för honom men det hade varit en stor WIN för oss.
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

sensei skrev:Jag tror att något behöver göras hellre än att vi väntar på helt "rätt" (vad nu det skulle vara) förstärkning. Det finns 1000 åsikter om vad som är spelartypen vi saknar i alla fall.

Vi har chans att värva en riktigt namnkunning spelare som kan stärka upp laget och ge oss lite high spirits. Vi släpper in en massa mål och behöver stärka upp defensiven. Varför göra det svårare än så.
Skulle han stärka upp defensiven? Tveksam. Han har varit en spelare folk skrattat åt likt Douglas Murrays sista säsonger i NHL.

Ej osannolikt att han skulle för oss vad Ryan O'Byrne var för HV ifjol.
Senast redigerad av Örnen den 2016-11-14 19:15:45, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 828
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rojk »

MarcusDaze skrev:Om Grossman är villig att gå på ett 7 veckors korttidskontrakt vore det ju perfekt.
Då hade vi fått se vart Grossman står spelmässigt och hur han passar in i grupp och spelsystem.
Tror inte att korttidskontrakt finns på kartan för honom men det hade varit en stor WIN för oss.
SHL tillåter inte korttidskontrakt förutom när man måste täcka upp en skada. Sitter på bussen så har inte själv hunnit se på klippet men här berättar Johan Hemlin anledningen till det: http://www.hockeysverige.se/2016/02/10/ ... akt-i-shl/
It's easier to be an asshole to words than to people
Låst