Ett lag utan spel…

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Ett lag utan spel…

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Det är för bedrövligt att se DIFs lågbudgetupplaga, det gör ont i hjärtat.
Det är ju inte det att DIF inte kämpar eller vill vinna, dom kan inte helt enkelt.
Det är 6:e matchen jag är på i år & mönstret är det samma, när motståndarna gjort mer än 1 mål på DIF, då vet man att det förmodligen blir torsk igen.


Pinsamt listan
1.Rudslätts hjärnsläpps assist till TIK 1-0 mål.

2.Att DIFspelarna inte tränat på att slå icing utan att slå pucken över sargen & dra på sig 2min utvisning

3.Falkens fusktekningar (som gick om 5-6 gånger)
4.Toresens spel i egen zon, åker & petar med klubban istället för att ta spelaren.


Några + mitt i allt elände.

1.DIF gnuggar på fast inget stämmer, kämpar till sista sekunden
2.DIFs tröjor är fortfarande snygga
3. eeh…..
Användarvisningsbild
Johaan
Inlägg: 200
Blev medlem: 2005-10-06
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Johaan »

kan inte mer än hålla med...
GOGO FIMPEN!
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Fricke »

Håller med i stort. Man har överhuvudtaget inte förmågan att föra matcherna. Istället slår/stöter man bara pucken framför sig eller tar burskydd.

Hur kunde det blir så här? Det skrynklar sig i magen på mig när jag ser eländet. Det är kul att se juniorer i laget som Thörn, Hörnqvist och Löfberg men INGEN av dom har något att göra i en första kedja. Av backarna är det bara Adam Andersson som klarar göra ett konstruktivt uppspel. Han är åandra sidan totalt oduglig i egen zon. Jag antar att problemen i det offensivaspelet börjar redan med att firma Björk, Mattsson, Pettersson, Ryman varken kan slå en öppnandepass eller åka upp med pucken. Man söker burskydd eller puttar fram pucken en bit alternativt plottrar i mittzon.

Väl inne ianfallszon händer inte mycket om man bortser från vissa matcher då firma Bremberg Thoresen får lite tryck. Det finns ingen plan, inga idéer och ingen konstruktivitet i anfallsspelet och ingenting pekar på något annat än kvalserien. Och det är inte ens det värsta, det värsta är att ingen orkar se detta pinsamma spel och att publiksnittet sjunker för varje match. Och tro fan att det gör det att se Ryman, Björk, Matsson, Eklund, Pettersson slå sargut igen och igen och igen ÄR INTE VÄRT entrépengen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Den enda behållningen denna vinter är knattematchen i periodpaus 1. & att läsa matchprogrammets tillbakablickar till en tid då DIF styrde hockeyns utveckling......
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Inlägg av Djurgårn »

Håller med er allihop!
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av m0ng00se »

..och nästa match då vi vinner då börjar ni se ljuset i tunneln och prata om slutspel igen...vi är inget övre halvan lag i år så mot TIK, LHC, HV, FBK, VF ska vi inte vinna och när vi väl vinner mot dem kanske vi gör det 3 av 10 matcher eller så och då får det ses som bonus..

vi har ju häng på sluspelsplatsen ju..bara 6 poäng upp till 6e plats...ha förtröstan oooh tvivlare ty bremberg är vår frälsare och lassila vår gud;]]


1 Frölunda 38
2 HV71 36
3 Linköpings HC 33
4 Färjestads BK 27
5 Timrå IK 23
6 Brynäs IF 20
7 Luleå 18
8 Modo 17

9 Mora IK 17
10 Djurgårdens 14

11 Södertälje SK 14
12 Leksands IF 6

frammåt!! mot slutspel!!:]]
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

m0ng00se skrev:..och nästa match då vi vinner då börjar ni se ljuset i tunneln och prata om slutspel igen...

Nästa match är väl mot Frölunda. Det går nog finfint. Go DIF!
m0ng00se skrev: vi är inget övre halvan lag i år så mot TIK, LHC, HV, FBK, VF ska vi inte vinna och när vi väl vinner mot dem kanske vi gör det 3 av 10 matcher eller så och då får det ses som bonus..
Ambitionen måste ju vara att slå dem, även om man egentligen bränner onödigt mycket energi på de matcherna.. Trist att skillnaden mellan topp-4 lagen och resten är så stor.
m0ng00se skrev: vi har ju häng på sluspelsplatsen ju..bara 6 poäng upp till 6e plats...ha förtröstan oooh tvivlare ty bremberg är vår frälsare och lassila vår gud;]]
Ner med huvudet i sanden bara. Syns inte, finns inte! Avsaknaden på spelskickliga pjäser och konstruktivitet kan förträngas. Använd följande mantra: "Hare Bremberg, Hare Bremberg, Hare Lassila, Hare Hare. Hare Lassila, Hare Lassila, Hare Bremberg, Hare Hare." Repetera ad nauseum. ;)
m0ng00se skrev: 1 Frölunda 38
2 HV71 36
3 Linköpings HC 33
4 Färjestads BK 27
5 Timrå IK 23
6 Brynäs IF 20
7 Luleå 18
8 Modo 17

9 Mora IK 17
10 Djurgårdens 14

11 Södertälje SK 14
12 Leksands IF 6

frammåt!! mot slutspel!!:]]
Uh.. visserligen är det bara 3 poäng upp till slutspel, men det gäller att vara realistisk här. Det här laget är ett fuskbygge. Vi har svaga centrar, för få målskyttar och för oerfarna backar. Dessutom så känns det som om DIF halkar efter mer och mer inom områdena speluppfattning och skridskoåkning för varje år som går. Ottosson och en extra back räcker inte, det krävs mer både i ett försök att undvika kvalspel men också för att kunna klara ett eventuellt kval. Malmös trupp är överlägsen vår i det mesta.
m0ng00se
Inlägg: 1479
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av m0ng00se »

okey jag är väl en obotlig optimist...jag får väl ta och lägga in mig på pesskliniken som resten av er;]]...
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Fricke »

Hela uppleveslen blir inte bättre av att kontrasterna från förra säsongen är så stora. Jag har fortfarande starka minnen från i förra säsongen, för att nämna några minen:

* Marres framspelning till Ekmans 3-2 mål i premiären

* En helt underbar tackling av Marcus Nilson i samma match

* Marty "Turken" Turcos uppvisning som extra back mot HV i en magisk kväll på Hovet

* Oduya fullkomligt mosar Shawn Horcrof på Globen

* Dan Boyles skridskoåkning, hjärt och speluppfattning och Daniel Tjärnqvists trygga spel och 12 mål

Plötsligt är ALLA publikfavoriterna borta! Det säger sig självt att kvaliteten sjunker när man väljer att ersätta dem med världsspelare som Erik Ryman, Jesper Björk, André Matsson, Jonas Liwing, Johan Eneqvist, Per Eklund och Henrik Norfeldt. Jag har full respekt för att man behövde se över kostnadssidan och att detta var helt nödvändigt för den framtida verksamheten men! Ingen vill se eländet och nu dök det uppskattninvsvis upp drygt 4000 pers igår kväll (även om den officiella statistiken säger 5200). Kostnadssidan kanske ser bättre ut men intäktssidan verkar vara en katastrof.

Ronnie Pettersson är vår mest spelade back i år. Inget ont om Rågsveds Ronnie men var han 6-7:e back i fjol? T.o.m Staffan var bättre. Vad som retar mig är att när det fanns backar tillgängliga Neckar, Lasse Johnsson m.fl. så valde man att hålla i lädret. Säcken va inte så förtjust i Johnsson.... utan valde Erik Ryman istället.

Publiken behöver profiler och lirare! Linkan och Thoresen har gjort ett bra jobb men har dippat betydligt de senaste matcherna. Rudslätt och Ölvestad (som visst har sina begränsningar) har visat ryggrad men i övrigt är det helt slätt och spelet har sett ut därefter. Många har ondgjort sig över att Orzagh fick 1,6 miljoner för ett 6 månaders kontrakt. Jag kan bara konstatera att våra "NHL-pengar" hade gjort fan så mycket mer nytta på Orzaghs konto än vad dom gör i Säckens ficka.

Sarg ut!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Om Säcken tackade nej till Lasse jonsson för han inte tyckte kille var tillräckligt bra så kräver jag Säckens avgång omedelbart. Om orsaqken till nej tacket var att Lasse inte ansågs vara tillräckligt bra kontra kostnaden finns det inte mycket att kritisera. Som sagt valde man bort Lasse enbart för att han ite ansågs tillräckligt bra och sedan signade Ryman så skall de ansvariga kickas nu!
Användarvisningsbild
Stambert
Inlägg: 123
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Stambert »

Fricke skrev:Publiken behöver profiler och lirare!
Ja, man får nästan en tår i ögat när man tänker på alla underbara minnen från förra säsongen. Snacka om profiler! Turco, Theodore, Marre, Nilson, Tjärna, Boyle.... Jag kan fortsätta hela dagen! Och dessutom kom motståndarlagen med världsstjärnor också: Hossa, Gaborik, Foppa...

Det är bara ett litet, litet problem. Det kom ingen publik. Om man tar bort de matcher då 13850 byfånar stirrade på Foppa i 3x20 minuter så var publiksnittet 6829.

Ni som ständigt kommer med förslag om att DIF ska värva profiler eller att det krävs en topplacering för att publiken ska komma. Har ni inte lärt er ett skit av historien?

2000-2001 nådde vi helt sjuka framgångar, serieseger och SM-guld två år i rad. Publiken kom inte.
Förra säsongen hade vi och våra motståndare lag fyllda av världsstjärnor. Publiken kom inte.

Vad drar gnällgänget för slutsatser av ovanstående fakta?
Användarvisningsbild
Fricke
Inlägg: 1131
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Fricke »

SV: Stambert

Det dök upp drygt (kanske knappt) 4000 igår. Hade det inte varit för en jätte Timrå klack hade siffran förmodligen varit närmare 3500 och det är hälften av förra årets snitt, allt som är dåligt kan bli sämre. Samtidigt håller jag med dig: ekvationen är inte stjärnor=publik. Men undehållande spel gör att man kommer tillbaka och får mersmak. Det är enbart av lojalitet som jag återvänder och löser inträde (ser de flesta matcherna) inte för att det håglösa spelet som presteras denna säsong underhåller eller ger mig något förutom magsår. Jag tror att ett bra och underhållande spel = större publik och stor publik drar större publik (kul att hänga på i medgång och mycket publik ger spännande läktarkultur o.s.v.).

Samtidigt säger jag inte att man måste spela ryskklapp klapp hockey för att vara underhållande. När Falken dumpar ner puckar som Ölvestad jagar efter njuter jag. Men att se Ryman & co. spela sosse-icing-hockey helt utan fantasi får min mage att vända sig ut och in. Jag såg på Nichas Falks min igår att han också längtade tillbaka till glada dagarna när han anförde andra kedjan med Janne Viktorsson, Putte Erickson och Björne Nord och Thomas Johansson på backen.

Lasse Johnsson var kanske för dyr i paritet med lön. Men nu står vi helt utan alternativ med ett gäng destruktiva backar och en Adam Andersson som är fantastisk i anfallszon men som inte hänger med alls i egen. Pengar gör sällan någon nytta på bankkontot och när det är ont om backar blir det naturligtvis tillgången och efterfrågan som avgör prislappen. Fan Garpenlöv och co. varit på backjakt sen den 29:e augusti....


http://www.aftonbladet.se/blogg/hockeyb ... kjakt.html


Jag ser att jag låter bitter men det återspelgar bara den bitterhet jag känner mig varje gång jag löst biljetten och inser att nej det blir ingen underhållning idag heller. Challe sa efter HV matchen: I det läget vi är i dag har vi inte råd/möjlighet att spela publikfriande. Han har naturligtvis helt rätt och jag accepterar resonemanget i sak. Man har inte spelarmaterialet och spelare som man trodde på (läs Eklund och Norfeldt) har inte infriat några som helst förväntningar. Naivt nog trodde man att Eklund skulle "hänga påsarna": http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=2922 Grattis! Karln har slagit in en retur på 14 matcher. Så vad jag säger är att produkten på något sätt måste vara attraktiv. Antingen via profiler eller via ett bra eller ivarjefall "bildskönt" - inte att fler profiler=publik.

Jag glömde förresten det kanske största minnet från ifjol. Jag tänker då på den dag vi 13850 pers hade gått till Globen för att se Peter "Foppa" Forsberg och Modo och Foppa är sjuk. Stor humor. Största minnet är naturligtvis när Ekman får straff i sudden och lyckas få hela publiken att resa sig innan han retfullt enkelt skickar in vinstpucken under "Tjocka Feta Salo". Fantastiskt!

Vi kommer snart tillbaka till en ny period av lycka och välgång i DIF. Det är jag säker på. Jag ser bara inget ljus i tunneln just nu. Men vi får gneta på, livet är inte alltid så jävla lätt.

Sarg ut!

Här kommer ytterligare en jätteglad nyhet i negativa sektionen:

http://expressen.se/index.jsp?d=751&a=462027
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

Stambert skrev: 2000-2001 nådde vi helt sjuka framgångar, serieseger och SM-guld två år i rad. Publiken kom inte.
Förra säsongen hade vi och våra motståndare lag fyllda av världsstjärnor. Publiken kom inte.

Vad drar gnällgänget för slutsatser av ovanstående fakta?
Att intresset för hockey är näst intill obefintligt och snabbt utdöende.

Att man kan se riktigt underhållande NHL-hockey nu efter regelreformerna gör nog inte saken lättare heller. Alla C+ kunder inser vilken otrolig skillnad det är på svensk vedhuggarhockey och det fantastiska offensiva artisteri som NHL kan bjuda på. Men som tur är (för oss) så har man inte infört någon nolltolerans för hakningar, inget byte vid icing eller små målvaktskydd i elitserien ännu. De regeländringarna skulle nämligen vara fullständigt förödande för DIF.
marcus nilsson
Inlägg: 40
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av marcus nilsson »

m0ng00se skrev:.vi har ju häng på sluspelsplatsen ju..bara 6 poäng upp till 6e plats...ha förtröstan oooh tvivlare ty bremberg är vår frälsare och lassila vår gud;]]
me tanke på att vi bara fått ihop 14p hittils är väl 6p till bara en dröm? :roll:
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

he he...
Du verkar vara en rolig prick.
Att du nämner TIK i samma mening som VF LHC FBK & HV låter kul, men ganska långt ifrån sanningen.

Timrå är ett lag för nedre halvan av tabellen som dock till skillnad från ett stockholmslag med skitsnygga tröjor ALLTID kör på alla cylindrar från start.
Dif borde ha vunnit premiären (2-3) & igår slarvades segern bort i en total KOMA-första period.

Att skrälla mot ett & annat topplag är skitkul, men att det blir 0p hemma mot det andra förmodade sträcklagen brukar nästan alltid betyda kvalserien.

Såg lite på Almtuna-Rögle, blev inte så imponerad.
Rögle ska väl vara ett topplag va?



m0ng00se skrev:..och nästa match då vi vinner då börjar ni se ljuset i tunneln och prata om slutspel igen...vi är inget övre halvan lag i år så mot TIK, LHC, HV, FBK, VF ska vi inte vinna och när vi väl vinner mot dem kanske vi gör det 3 av 10 matcher eller så och då får det ses som bonus..

vi har ju häng på sluspelsplatsen ju..bara 6 poäng upp till 6e plats...ha förtröstan oooh tvivlare ty bremberg är vår frälsare och lassila vår gud;]]


1 Frölunda 38
2 HV71 36
3 Linköpings HC 33
4 Färjestads BK 27
5 Timrå IK 23
6 Brynäs IF 20
7 Luleå 18
8 Modo 17

9 Mora IK 17
10 Djurgårdens 14

11 Södertälje SK 14
12 Leksands IF 6

frammåt!! mot slutspel!!:]]
Skriv svar