SHL: Djurgårdens IF - Linköping 21/10-2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping 21/10-2016

Inlägg av Lidingö DIF »

Jag tänker inte bli bannad så jag refererar till min recension ifrån tidigare i somras när vi signade en viss målvakt. Jag står fast vid den och nämnde också då att jag hoppas verkligen att jag kommer få motsatsen bevisad. Jag väntar fortfarande och hoppas fortfarande.

Tror dock mer och mer på laget som det sett ut de senaste matcherna med undantag för PP och ehhhh, ja.

God natt och imorgon vinner vi.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Wishes
Inlägg: 2818
Blev medlem: 2015-10-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping 21/10-2016

Inlägg av Wishes »

Hur f*n kan man vara så j*vla dum och värva från ett sånt bottenlöst lag som mjodo???
Stolt, men aldrig nöjd
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping 21/10-2016

Inlägg av förevigtdjurgården »

Reideborn - packa ditt skit och dra till råttpacket där du hör hemma.

Det är tamejfan helt jävla magiskt att vara ÄNNU sämre än Högberg som på 18 skott släpper in fyra, men Reideborn lyckas överbevisa honom med 5 skott av 22. 77,27%. SJUTTIOSJIU PUNKT TJUGIOSJU. Dra. Nu.

Jag kan acceptera styrningen som leder till kvitteringen, samt målet i spel fem-mot-tre, men resten är åt helvete för jävla svagt.

Hejdå.

Jävla sopa.

EDIT: Tittar in vid AW-middag med jobbet, 3-0. Tänker att det här kan fan inte ens vi sumpa. Ser att Reideborn står - inser att det finns en viss chans. Kollar en timme senare och tamejfan, vi ligger under. Man är inte ens förvånad. Vet inte längre vem som är sämst; Höie eller Reideborn?
Vila i Frid, DIF Hockey.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping 21/10-2016

Inlägg av förevigtdjurgården »

minalman skrev:En sak jag inte förstår i Jockes hela tänk denna säsong är att han chansat med Adam. Allt annat verkar fungera någorlunda. Skador med mera, men spelet kommer nog att landa enligt plan. Men varför har han chansat på att Reideborn ska hitta SHL-klass?
"Adam var ju ändå rätt skön som spelade upp oss i SHL. Klart killen ska ha en chans till?"

alternativt

"Känner Adam väl sen hans förra sejour i DIF då jag spelade med honom. Bra kille på och utanför såväl plan som i omklädningsrum, med en vilja att utvecklas - helt i enighet med DIFs framtidsvision. Jag värdesätter Adam som ett starkt framtidsnamn som med rätt omgivning kan växa fram till en riktig gigant."
minalman skrev:
Mattias_87 skrev:
Davidsson skrev:Jag är inte orolig, vi kommer fixa play-in när säsongen är över å då kommer vi vara som bäst. Även om vi förlorar så blir spelet sakta men säkert bättre. Idag var det försvarsspelet som fallerade, innan det målskyttet. Bitarna kommer falla på plats. Snart kommer pinnarna ramla in å vi skaffar oss självförtroende.
Även fast jag nästan är gråtfärdig så har du rätt. Vi har sådan fruktansvärd jävla otur nu att jag inte sett maken till. Såhär illa i tabellen ska vi inte ligga.
Vi gör det.
Nej, men har man ingen målvakt så går det såhär.
BOMBOM BOUCHARD skrev:Det är i pp man behöver klass.

Hultström är klass.....
Eh.....Ljungh är bra...
Eh....sedan börjar det se tunt ut.
På SHL nivå.

Min gamle favorit Nisse Andersson öser för övrigt in poäng nu.
Går fö rackarns bra för Guter också, men han är ju för dålig för SHL som konstaterat.
Benjamin L. Willard skrev:Om vi skulle byta coach tycker jag vi ska förska få hit Sam från Växjö. Nu tror eller tycker jag inte Robban ska få gå men det känns som enda bra alternativet om Jocke skulle sparka Robban
Vad bedömer du själv oddsen till att detta skulle hända som?

1) DIF byter coach mitt under säsong (dessutom tidigt) efter en uttalad framtidsvision och medföljande satsning.

2) Vi värvar, under brinnande säsong, en kompetent och reko kille som dessutom är kontrakterad med annan förening med uttalad framtidsvision och en vilja att vinna guld.

Jösses.
Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1492
Blev medlem: 2012-03-01

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping 21/10-2016

Inlägg av Ohddan »

Lider ändå med Adam, hur fans ska grabben kunna resa sig? Självförtroendet lär ju ta ett par säsonger att jobba upp igen.
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping 21/10-2016

Inlägg av seppuko »

Apråpå Urboms puck out så är det andra gången jag ser en sådan. Första gången var faktiskt Tim Erixon när han fick spela med Rangers på Globen för massa år sedan, det året de mötte Kings i första matchen i Globen.

För övrigt, hade det inte varit för den höga klubban och Urboms eftersläng hade vi tagit detta. Synd. Hoppas bara inte laget tappade allt rent mentalt av detta.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping 21/10-2016

Inlägg av Doyle »

Herregud.. Finns liksom ingen botten för hur långt det går att falla för DIF i år. Visst tålamod och allt det. Laget har potential o ska bli bäst i Sverige. Det enda som vi är bäst på just nu är att förlora matcher. Sen målvakts-Adam. Jag var lika galet förvånad när vi tog in honom som många andra inför säsongen. DIF har ju strategin att itveckla unga spelare.. Den filosofin gick vi ju tvärt emot då Adam rekryterades. Vi hade ju dugliga unga o utvecklingsbara förmågor. Det såg vi dock inte ute HV la i stället beslag på den juvelen. Är nu i övrigt så full av känslor kring detta debacel vi just nu simmar i. Vill inte ge mig på enskilda individer. Utan är man normalbegåvad analyserar man sig själv och sätter ett betyg som bör svida väldigt mycket för det stora flertalet. Tvärtemot strömmen tror jag ändå på Robban i båset. Han är en genuin Djurgårdare och har säkert visst nypor o pondus. Men det hjälper inte mycket i det läge vi befinner oss i. Handlar ju om o bygga självförtroende. Det måste faktiskt Tjomme o Jocke biträda med. Går inte o stå med händerna i fickorna o hoppas allt vänder. Gör vi det är liksom allt hopp ute. Nått som väcker laget måste till.. Vad nu det är hoppas jag de styrande har koll på. En detalj kan plötsligt lösa knuten och vi fungerar som en helhet igen. Just nu är vårt självförtroende inte ens uppe på minimumskalan.
Kämpa nu DIF och leverera en förändring som får alla att sluta upp o ge järnet. Jag är grymt orolig var denna säsong annars tar vägen...
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping 21/10-2016

Inlägg av Benjamin L. Willard »

förevigtdjurgården skrev:
minalman skrev:En sak jag inte förstår i Jockes hela tänk denna säsong är att han chansat med Adam. Allt annat verkar fungera någorlunda. Skador med mera, men spelet kommer nog att landa enligt plan. Men varför har han chansat på att Reideborn ska hitta SHL-klass?
"Adam var ju ändå rätt skön som spelade upp oss i SHL. Klart killen ska ha en chans till?"

alternativt

"Känner Adam väl sen hans förra sejour i DIF då jag spelade med honom. Bra kille på och utanför såväl plan som i omklädningsrum, med en vilja att utvecklas - helt i enighet med DIFs framtidsvision. Jag värdesätter Adam som ett starkt framtidsnamn som med rätt omgivning kan växa fram till en riktig gigant."
minalman skrev:
Mattias_87 skrev:
Davidsson skrev:Jag är inte orolig, vi kommer fixa play-in när säsongen är över å då kommer vi vara som bäst. Även om vi förlorar så blir spelet sakta men säkert bättre. Idag var det försvarsspelet som fallerade, innan det målskyttet. Bitarna kommer falla på plats. Snart kommer pinnarna ramla in å vi skaffar oss självförtroende.
Även fast jag nästan är gråtfärdig så har du rätt. Vi har sådan fruktansvärd jävla otur nu att jag inte sett maken till. Såhär illa i tabellen ska vi inte ligga.
Vi gör det.
Nej, men har man ingen målvakt så går det såhär.
BOMBOM BOUCHARD skrev:Det är i pp man behöver klass.

Hultström är klass.....
Eh.....Ljungh är bra...
Eh....sedan börjar det se tunt ut.
På SHL nivå.

Min gamle favorit Nisse Andersson öser för övrigt in poäng nu.
Går fö rackarns bra för Guter också, men han är ju för dålig för SHL som konstaterat.
Benjamin L. Willard skrev:Om vi skulle byta coach tycker jag vi ska förska få hit Sam från Växjö. Nu tror eller tycker jag inte Robban ska få gå men det känns som enda bra alternativet om Jocke skulle sparka Robban
Vad bedömer du själv oddsen till att detta skulle hända som?

1) DIF byter coach mitt under säsong (dessutom tidigt) efter en uttalad framtidsvision och medföljande satsning.

2) Vi värvar, under brinnande säsong, en kompetent och reko kille som dessutom är kontrakterad med annan förening med uttalad framtidsvision och en vilja att vinna guld.

Jösses.
Nu tycker jag inte vi ska sparka Robban men om ledningen skulle få för sig det så finns det inga bra alternativ lediga. Dock så har Sam det väldigt trögt i Växjö just nu och kanske skulle må bra av ett miljöbyte. Vill inte ha tillbaka säcken och Kenta gjorde Örebro till seriens tråkigaste lag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8123
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping 21/10-2016

Inlägg av Mattias_87 »

Robert Ohlsson är den jag är minst skeptisk till. Jag är helt övertygad om att vi kan vända det här så länge det inte brister mentalt för spelarna. Men jag tror det viktigaste just nu är en målvakt som kan stå på huvudet.

Förövrigt har jag sovit riktigt jävla dåligt inatt. Det börjar bli jobbigt nu, hoppas inte spelarna har ett lika klent psyke som jag.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping 21/10-2016

Inlägg av captcash »

Jag är helt tom efter gårdagen, det går inte att förlora när man har 3-0 på hemmaplan mot ett skitlag som ligger i botten av tabellen... av ren jävla anamma borde ju vi kunnat stänga igen och bara slå ifrån oss vid 3-0 för att hålla undan.. men icke!.. Detta lag skiter totalt i byxorna när man släpper in ETT mål, får motståndarna göra ett mål är det 100% game over.

Tänker fan inte ens kolla idag, orkar inte med en torsk till på så kort tid... behöver mentalt förbereda mig i 3 dagar för en match nu för tiden! :(

Agera, nu! Säsongen är INTE lång!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: SHL: Djurgårdens IF - Linköping 21/10-2016

Inlägg av Rocky3000 »

captcash skrev:Jag är helt tom efter gårdagen, det går inte att förlora när man har 3-0 på hemmaplan mot ett skitlag som ligger i botten av tabellen... av ren jävla anamma borde ju vi kunnat stänga igen och bara slå ifrån oss vid 3-0 för att hålla undan.. men icke!.. Detta lag skiter totalt i byxorna när man släpper in ETT mål, får motståndarna göra ett mål är det 100% game over.

Tänker fan inte ens kolla idag, orkar inte med en torsk till på så kort tid... behöver mentalt förbereda mig i 3 dagar för en match nu för tiden! :(

Agera, nu! Säsongen är INTE lång!
Håller helt med dig! Det här gör ont! Som sagt, agera nu DIF!
Bild
Skriv svar