SHL: Färjestad BK - Djurgårdens IF 19/10-2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
#10
Inlägg: 13642
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL: Färjestad BK - Djurgårdens IF 19/10-2016

Inlägg av #10 »

rikkard skrev:
minalman skrev:Men ska inte målvakten med vit tröja ha den där?
Nej allt är backarnas fel. Alltid!
Tycker dock inte han ska få chans att hugga på returen, men Tellan ska ha plocken på den
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL: Färjestad BK - Djurgårdens IF 19/10-2016

Inlägg av sensei »

Enormt hyggligt och schysst agerande av Hank igen, när Åslund står och hetsar efter returen. Han står bara och tittar på, med ett litet alibi-pet med klubban.

Finns det en snällare spelare i SHL?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Färjestad BK - Djurgårdens IF 19/10-2016

Inlägg av Praetori »

bastis7 skrev:
rikkard skrev:
minalman skrev:Men ska inte målvakten med vit tröja ha den där?
Nej allt är backarnas fel. Alltid!
Ja det är regeln här inne! Målvakter kan inte va dåliga för utespelarna gör ju tydligen målvakten dålig!
Lite skillnad på målvaktstabbar och när motståndarna tillåts hugga på returer på puckar på bortre stolpen. Denna tycker jag att Tellan kanske borde nypt men det är inget lätt jobb, han hann i alla fall över men fick inte lås på den längs isen i plocken.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Färjestad BK - Djurgårdens IF 19/10-2016

Inlägg av minalman »

Ett lag som fokuserar på att minimera sina misstag åker aldrig ur SHL. När man grundlagt den förmågan kan man börja prata om att etablera sig på övre halvan. Man måste lära sig gå innan man kan springa.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Färjestad BK - Djurgårdens IF 19/10-2016

Inlägg av Praetori »

minalman skrev:Ett lag som fokuserar på att minimera sina misstag åker aldrig ur SHL. När man grundlagt den förmågan kan man börja prata om att etablera sig på övre halvan. Man måste lära sig gå innan man kan springa.
Vi hade något liknande på gång med Säcken och Zabel men föreningen ville framåt och sedan tappade vi typ nästan hela laget.
Senast redigerad av Praetori den 2016-10-19 19:22:57, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Färjestad BK - Djurgårdens IF 19/10-2016

Inlägg av S. Skuggan »

minalman skrev:Ett lag som fokuserar på att minimera sina misstag åker aldrig ur SHL. När man grundlagt den förmågan kan man börja prata om att etablera sig på övre halvan. Man måste lära sig gå innan man kan springa.
Gilla!


Skickat från någonstans
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Färjestad BK - Djurgårdens IF 19/10-2016

Inlägg av bastis7 »

Praetori skrev:
bastis7 skrev:
rikkard skrev:
minalman skrev:Men ska inte målvakten med vit tröja ha den där?
Nej allt är backarnas fel. Alltid!
Ja det är regeln här inne! Målvakter kan inte va dåliga för utespelarna gör ju tydligen målvakten dålig!
Lite skillnad på målvaktstabbar och när motståndarna tillåts hugga på returer på puckar på bortre stolpen. Denna tycker jag att Tellan kanske borde nypt men det är inget lätt jobb, han hann i alla fall över men fick inte lås på den längs isen i plocken.[/

Tabbar? Det gör alla målvakter nån gång! Tycker Tellan har en gammal spelstil och det gillar jag inte riktigt, han glider ur målet alltså gör väldigt stora rörelser i onödan tex sen blir det lite väl många returer ibland.
EspenK
Inlägg: 9082
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL: Färjestad BK - Djurgårdens IF 19/10-2016

Inlägg av EspenK »

Kom igen 2-2 mot Färjestad inför sista. Det är mer än jag förväntat mig. Risken är nu att vi blir lite rädda för att förlora...
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Färjestad BK - Djurgårdens IF 19/10-2016

Inlägg av S. Skuggan »

Bra av Calle att tro på sig själv och laget "vi är bra" gillar det.


Skickat från någonstans
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8127
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Färjestad BK - Djurgårdens IF 19/10-2016

Inlägg av Mattias_87 »

Vi har varit så mycket bättre att vi verkligen förtjänar en ledning. Jävla skit att vi inte får tillräcklig utdelning.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Färjestad BK - Djurgårdens IF 19/10-2016

Inlägg av minalman »

EspenK skrev:Kom igen 2-2 mot Färjestad inför sista. Det är mer än jag förväntat mig. Risken är nu att vi blir lite rädda för att förlora...
Vi är nog ganska vana att förlora tyvärr, men väldigt osäkra på hur vi ska kunna vinna.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Espan86
Inlägg: 434
Blev medlem: 2012-01-31
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: SHL: Färjestad BK - Djurgårdens IF 19/10-2016

Inlägg av Espan86 »

Backar ska enbart ha koll på forwardens klubba där han ska inte ha nån klubba å spela med framför mål. Sen vet jag inte riktigt vad tellan sysslar med. Men de är en Annan sak :(
rikkard
Inlägg: 1297
Blev medlem: 2007-01-26

Re: SHL: Färjestad BK - Djurgårdens IF 19/10-2016

Inlägg av rikkard »

Energimässigt ser det bra ut. Vi kämpar och sliter. Det saknas dock lite tanke bakom. Lite mycket juniorhockey. Men definitivt ett steg framåt från senast. Bra PP.
Praetori
Inlägg: 13767
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Färjestad BK - Djurgårdens IF 19/10-2016

Inlägg av Praetori »

bastis7 skrev: Tabbar? Det gör alla målvakter nån gång! Tycker Tellan har en gammal spelstil och det gillar jag inte riktigt, han glider ur målet alltså gör väldigt stora rörelser i onödan tex sen blir det lite väl många returer ibland.
Jo han jobbar gärna framför stolparna istället för mellan men det är ingen bjässe direkt så han måste ut i sjön och jobba jämfört med mer storväxta moderna keepers. Det är dock fortfarande en fruktansvärt bra målvakt jämfört med många andra i serien, inte minst i lugn och nerver vilket kan vara nog så viktigt. Jag tycker dock att förflyttningsmål eller motståndare som tillåts hugga på returer inte är något man kan lasta målvakterna för (om det inte är synnerligen dåliga returer som målvakten släpper dock).
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
BigJ
Inlägg: 2274
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Färjestad BK - Djurgårdens IF 19/10-2016

Inlägg av BigJ »

Det är samma snubbar gnäller på Tellan nu som gjorde det förra året, de gnällde även om hur dålig han var under perioden han hade näst bäst räddningsprocent av samtliga målvakter förra året. De verkar ha något personligt emot honom.

Riktigt tråkigt mot en levande Djurgårdslegend.
Skriv svar