CHL: Djurgårdens IF - KalPa Kuopio

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: CHL: Djurgårdens IF - KalPa Kuopio

Inlägg av Daniel942 »

Press var så jävla bra. Helt outstanding, aldrig sett en spelare göra en bättre match än honom i DIF-tröjan. Är så fullkomligt imponerad av insatsen så att jag höll på att trilla av stolen. Adam Reideborn borde lätt ta förstaspaden så bra han var idag! Allt är tipp topp och jag är så imponerad.


HyllHyllHyllHyllHyllHyll!!
DIF!
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-03-10

Re: CHL: Djurgårdens IF - KalPa Kuopio

Inlägg av Glory1 »

Daniel942 skrev:Press var så jävla bra. Helt outstanding, aldrig sett en spelare göra en bättre match än honom i DIF-tröjan. Är så fullkomligt imponerad av insatsen så att jag höll på att trilla av stolen. Adam Reideborn borde lätt ta förstaspaden så bra han var idag! Allt är tipp topp och jag är så imponerad.


HyllHyllHyllHyllHyllHyll!!
Jag ser din ironi. Men efter de första omgångarna tycker jag faktiskt det.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5736
Blev medlem: 2012-09-14

Re: CHL: Djurgårdens IF - KalPa Kuopio

Inlägg av Vikas »

SM-guld nästa!
Användarvisningsbild
ken1968
Inlägg: 1630
Blev medlem: 2011-10-28

Re: CHL: Djurgårdens IF - KalPa Kuopio

Inlägg av ken1968 »

Vikas skrev:SM-guld nästa!
Det ända som förvånar är att vi lite oturligt inte toppar SHL då vi haft några oturliga förluster så här långt trots drömspel under inledningen av SHL.
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: CHL: Djurgårdens IF - KalPa Kuopio

Inlägg av Puckey »

Daniel942 skrev:Press var så jävla bra. Helt outstanding, aldrig sett en spelare göra en bättre match än honom i DIF-tröjan. Är så fullkomligt imponerad av insatsen så att jag höll på att trilla av stolen. Adam Reideborn borde lätt ta förstaspaden så bra han var idag! Allt är tipp topp och jag är så imponerad.


HyllHyllHyllHyllHyllHyll!!
Bild
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL: Djurgårdens IF - KalPa Kuopio

Inlägg av diftobbe89 »

ken1968 skrev:
Vikas skrev:SM-guld nästa!
Det ända som förvånar är att vi lite oturligt inte toppar SHL då vi haft några oturliga förluster så här långt trots drömspel under inledningen av SHL.
Korrekt, vi går för serieseger och fortsätter vi såhär kommer ingen kunna stoppa oss, vi har haft enormt mycket otur men på Torsdag vänder det, vi vinner med 5-0 efter fint påhejjade av spelarnas familjemedlemmar, samma visa på Lördag, men då vinner vi ännu större, ingen konst.
Spela fult
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: CHL: Djurgårdens IF - KalPa Kuopio

Inlägg av dutti »

Har inget att klaga på idag. Perfekt genomförd match, även om vi tyvärr missade CHL-platsen pga felaktiga regler. Nåja, man kan inte få allt.


Känns så jävla bra att vår förening äntligen är perfekt. Det har varit en tuff väntan i många år, men nu är vi äntligen här. Heja Djurgårn! ALLTID OAVSETT!
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11879
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Re: CHL: Djurgårdens IF - KalPa Kuopio

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Skönt att det är över, nu allt fokus på det väsentliga!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: CHL: Djurgårdens IF - KalPa Kuopio

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tråkigt att vi åkte ur. Vi behöver alla matcher vi kan få för att testa vårt spel.

Blek första, okey andra. I tredje tycker jag vi är förtjänta av att få till en förlängning.
Nyttigt att få pröva möta ett lag som backar hem, vi såg inte särskilt bekväma ut med det.

21:an Davidsson går från klarhet till klarhet. Hoppas vi får ha kvar honom över nästa säsong.

Imorgon är det allvar igen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: CHL: Djurgårdens IF - KalPa Kuopio

Inlägg av -daniel- »

Är inte matchen avgjord ännu? Rätt segt. Ser ut att fortfarande pågå enligt difhockey.se
Bild
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 743
Blev medlem: 2012-02-18

Re: CHL: Djurgårdens IF - KalPa Kuopio

Inlägg av Eriksson »

-daniel- skrev:Är inte matchen avgjord ännu? Rätt segt. Ser ut att fortfarande pågå enligt difhockey.se
Av vad jag hört så tog Djurgården en timeout för att få ordning på spelet...........
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: CHL: Djurgårdens IF - KalPa Kuopio

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev: Blek första, okey andra. I tredje tycker jag vi är förtjänta av att få till en förlängning.
Nyttigt att få pröva möta ett lag som backar hem, vi såg inte särskilt bekväma ut med det.
Håller med men vi "förtjänade" ingenting. Får man inte in pucken spelar det ingen roll hur mycket man kämpar. Vi är tama framför kassen många gånger och puckförflyttningen går för långsamt så det är nästan alltid någon långt ut som täcker när skotten kommer. Jag begriper inte varför det inte skjuts mer. In med pucken på mål i stället för att vänta på att motståndarna skall komma ut. Kanske inte snyggt alla gånger men det blir mycket returer kontra att det inte blir någonting.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar