Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av -daniel- »

android skrev:
-daniel- skrev:Jag kan tycka det här med Thoresen på ett sätt är positivt; vi slipper gå och hoppas och drömma om att frälsaren kommer till oss kring jul (...).

Nu borde verkligheten komma ifatt Jocke & co där man inser att vi behöver en LW till av yppersta klass. Förutom de två backar man pratat om.
Fast man har ju jagat te.x Bergfors. Jag tror att Jocke och övriga har vetat om detta ett tag.
Det tror egentligen jag med, men nu när det även är 100% officiellt så lär det inte finnas någon annan väg än att värva en bra forward.

EDIT: min post ovan var egentligen ingen kritik mot Jocke utan snarare ett konstaterande.
Bild
Puckey
Inlägg: 1756
Blev medlem: 2014-09-17

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Puckey »

-daniel- skrev:Jag kan tycka det här med Thoresen på ett sätt är positivt; vi slipper gå och hoppas och drömma om att frälsaren kommer till oss kring jul (...).

Nu borde verkligheten komma ifatt Jocke & co där man inser att vi behöver en LW till av yppersta klass. Förutom de två backar man pratat om.
Dennis Rasmussen känns som en av få någorlunda realistiska (svenska) forwards kvar på marknaden som verkligen skulle lyfta laget. Ska bli spännande att se om han får förnyat förtroende i NHL eller inte, sjukt bra inledning och sen absolut stiltje i 40 matcher därefter. Med Bergfors i Linköping börjar det dock kännas mer och mer troligt att det blir någon random transatlant om vi över huvud taget tar in någon ytterligare forward.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jensa öhling »

Jacob Josefson borde väl inte vara helt omöjlig.
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

När man kollar på VM och kollat igenom trupperna så kanske den här killen skulle kunna vara något för oss? Michal Kempny (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18088)
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av captcash »

jensa öhling skrev:Jacob Josefson borde väl inte vara helt omöjlig.
Jacob verkar vara supernöjd med att leva i USA och lira hockey där.. tror inte vi ser honom i Sverige på år och dar.. såvida inte nån unge ska födas och han vill göra det hemma.. men det ligger nog inte i närheten det heller.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
sunne
Inlägg: 232
Blev medlem: 2010-05-12
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Linköping

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sunne »

Finna det några namn på tapeten? Känns som om det inte finns ngt just nu......


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Erik Nyström verkar gå till Frölunda. Ska bli spännande att se.
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

jensa öhling skrev:Jacob Josefson borde väl inte vara helt omöjlig.
Hur kan folk tro det?
vr6power
Inlägg: 331
Blev medlem: 2010-04-21

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av vr6power »

captcash skrev:
jensa öhling skrev:Jacob Josefson borde väl inte vara helt omöjlig.
Jacob verkar vara supernöjd med att leva i USA och lira hockey där.. tror inte vi ser honom i Sverige på år och dar.. såvida inte nån unge ska födas och han vill göra det hemma.. men det ligger nog inte i närheten det heller.
Risken är väll ganska liten HAN föder en unge oavsett han är hemma eller borta, men man vet ju aldrig konstigare saker har ju skett =) hahaha
Henke_F
Inlägg: 1891
Blev medlem: 2010-11-14
Medlem: Ja, ständig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke_F »

Örnen skrev:
jensa öhling skrev:Jacob Josefson borde väl inte vara helt omöjlig.
Hur kan folk tro det?
Ja precis. De två sista säsongerna har han lirat 62st respektive 58st matcher för New Jersey i NHL. Inte så att han harvar i AHL och knappt platsar där.
bolja
Inlägg: 70
Blev medlem: 2013-11-16

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bolja »

sunne skrev:Finna det några namn på tapeten? Känns som om det inte finns ngt just nu......


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Håller med , ont om russin nu !
Hoppas Jocke e bättre russin finnare än jag !!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

bolja skrev:
sunne skrev:Finna det några namn på tapeten? Känns som om det inte finns ngt just nu......


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Håller med , ont om russin nu !
Hoppas Jocke e bättre russin finnare än jag !!
Kanske Jocke finner finnar som russin?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av EspenK »

Tror at vi får hoppas på att våra vindruvor blir russin under säsongen. Börjar tro att vi inte får in så mycket mer än en back till. Troligtvis en högst medioker sådan. Blir nog tyvärr ett russinlöst år. Inte Jockes och Tjommes fel att marknaden verkar iskall och att lönerna i SHL skenar för russinspelare som ex. Bergfors.
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örebroarn »

EspenK skrev:Tror at vi får hoppas på att våra vindruvor blir russin under säsongen. Börjar tro att vi inte får in så mycket mer än en back till. Troligtvis en högst medioker sådan. Blir nog tyvärr ett russinlöst år. Inte Jockes och Tjommes fel att marknaden verkar iskall och att lönerna i SHL skenar för russinspelare som ex. Bergfors.
Mike Helhet kan fejka siffrorna för Linköping bäst han vill men 35 miljoner för förra säsongen? Vad är det då den här när de signat två av marknadens hetaste spelare i Bergfors och Olimb? 36 miljoner?
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Örebroarn skrev:
EspenK skrev:Tror at vi får hoppas på att våra vindruvor blir russin under säsongen. Börjar tro att vi inte får in så mycket mer än en back till. Troligtvis en högst medioker sådan. Blir nog tyvärr ett russinlöst år. Inte Jockes och Tjommes fel att marknaden verkar iskall och att lönerna i SHL skenar för russinspelare som ex. Bergfors.
Mike Helhet kan fejka siffrorna för Linköping bäst han vill men 35 miljoner för förra säsongen? Vad är det då den här när de signat två av marknadens hetaste spelare i Bergfors och Olimb? 36 miljoner?
Linköping har sagt upp en himla massa för att öka spelarbudgeten trots de ekonomiska svårigheterna. Sen har väl minst två feta löneposter försvunnit i och med att spelare som Rahimi och Junland har försvunnit. Men kan ju även finnas andra faktorer som spelar in när spelare gör sina val. Är billigare att bo i t ex Linköping plus så har det väl även en modernare arena och träningslokaler? Tror garanterat det är fler saker som spelar in en bara lön när spelare gör sina val.
Låst