SHL 2015-16

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 2015-16

Inlägg av minalman »

Jag tycker att vi hittills under säsongen inte fått tillräckligt och rättvist med utdelning för att vi är mycket snyggare än alla bönder.
Oavsett hur det går så är det ju alltid en tröst att vi är det i vilket fall.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Think if... »

minalman skrev:Jag tycker att vi hittills under säsongen inte fått tillräckligt och rättvist med utdelning för att vi är mycket snyggare än alla bönder.
Oavsett hur det går så är det ju alltid en tröst att vi är det i vilket fall.
Objektivt, klarsynt och vetenskapligt bevisat - amen!
Using Tapatalk
Mårten_
Inlägg: 244
Blev medlem: 2010-11-09

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Mårten_ »

Hur fan tänker MIF när de värvar Händemark som tredjecenter till nästa säsong? Snubben har typ 3 poäng på 100 SHL-matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9534
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Jim Morrison »

Mårten_ skrev:Hur fan tänker MIF när de värvar Händemark som tredjecenter till nästa säsong? Snubben har typ 3 poäng på 100 SHL-matcher.
22 år gammal och har producerat tidigare i J20 samt HA. Väntar väl bara på sitt genombrott på SHL-nivå. Malmö får honom förmodligen billigt och uppsidan är stor.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
EspenK
Inlägg: 9073
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL 2015-16

Inlägg av EspenK »

Andreas Johansson... Snacka om att han sänkt sitt lag genom att inte visa respekt mot motståndarna. Går ut med att han ska ge 10000:- om hans lag åker ur SHL. Inte smart enligt mig. Han har en ledarstil som inte funkar i Sverige. (Bara för det så presenteras han som ny huvudtränare för oss imorgon). Tar med sig Reideborn.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Mattias_87 »

Våran ekonomiavdelning lär ju bli glada över att Leksand går upp iallafall. Drar in flera miljoner extra på dom och det behöver vi.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4528
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL 2015-16

Inlägg av captcash »

Mattias_87 skrev:Våran ekonomiavdelning lär ju bli glada över att Leksand går upp iallafall. Drar in flera miljoner extra på dom och det behöver vi.
Enda positiva, jag spyr på fake-klubben och önskar dem värre öde än AJK!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av pulverapa »

Mattias_87 skrev:Våran ekonomiavdelning lär ju bli glada över att Leksand går upp iallafall. Drar in flera miljoner extra på dom och det behöver vi.
Flera miljoner extra? Vi ska spela två matcher och har kanske totalt 4000 fler åskådare på de två matcherna. Det är inte flera miljoner. Glöm inte att hyran höjs om vi spelar i globen också...
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Rix »

Även om jag inte gillar Leksand som klubb är det en klubb som lockar publik till ligan, dessutom är det fan på tiden att Modo trillar ur. Klarat sig kvar i många kval och kvalserier och målet de gjorde mot oss med under minuten kvar som ledde till att vi åkte ur svider ännu.
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-03-10

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Glory1 »

Rix skrev:Även om jag inte gillar Leksand som klubb är det en klubb som lockar publik till ligan, dessutom är det fan på tiden att Modo trillar ur. Klarat sig kvar i många kval och kvalserier och målet de gjorde mot oss med under minuten kvar som ledde till att vi åkte ur svider ännu.
59:59 Den svider än idag

http://stats.swehockey.se/Game/Events/65440
RobTheOne
Inlägg: 15
Blev medlem: 2016-03-31

Re: SHL 2015-16

Inlägg av RobTheOne »

Glory1 skrev:
Rix skrev:Även om jag inte gillar Leksand som klubb är det en klubb som lockar publik till ligan, dessutom är det fan på tiden att Modo trillar ur. Klarat sig kvar i många kval och kvalserier och målet de gjorde mot oss med under minuten kvar som ledde till att vi åkte ur svider ännu.
59:59 Den svider än idag

http://stats.swehockey.se/Game/Events/65440
Haha det där var ett tag sen!
Alltid Oavsett Djurgårdens IF

Användarvisningsbild
Rojk
Inlägg: 834
Blev medlem: 2012-06-29
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Huddinge

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Rojk »

RobTheOne skrev:
Glory1 skrev:
Rix skrev:Även om jag inte gillar Leksand som klubb är det en klubb som lockar publik till ligan, dessutom är det fan på tiden att Modo trillar ur. Klarat sig kvar i många kval och kvalserier och målet de gjorde mot oss med under minuten kvar som ledde till att vi åkte ur svider ännu.
59:59 Den svider än idag

http://stats.swehockey.se/Game/Events/65440
Haha det där var ett tag sen!
När man kikar på laguppställningen blir man inte riktigt klok på hur vi tänkte. Riktigt tunn trupp.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Mattias_87 »

pulverapa skrev:
Mattias_87 skrev:Våran ekonomiavdelning lär ju bli glada över att Leksand går upp iallafall. Drar in flera miljoner extra på dom och det behöver vi.
Flera miljoner extra? Vi ska spela två matcher och har kanske totalt 4000 fler åskådare på de två matcherna. Det är inte flera miljoner. Glöm inte att hyran höjs om vi spelar i globen också...
Jag räknade så att vi har 13500 åskådare istället för 7000 (x2 matcher) vilket blir 13000 fler sålda biljetter med ett snittpris på 220kr (siffra tagen ur luften) vilket blir nästa tre miljoner extra i biljettintäkter. Sedan att vi betala mer för Globen är ju skandal. Det för förhandlas om.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2015-16

Inlägg av pulverapa »

Mattias_87 skrev:
pulverapa skrev:
Mattias_87 skrev:Våran ekonomiavdelning lär ju bli glada över att Leksand går upp iallafall. Drar in flera miljoner extra på dom och det behöver vi.
Flera miljoner extra? Vi ska spela två matcher och har kanske totalt 4000 fler åskådare på de två matcherna. Det är inte flera miljoner. Glöm inte att hyran höjs om vi spelar i globen också...
Jag räknade så att vi har 13500 åskådare istället för 7000 (x2 matcher) vilket blir 13000 fler sålda biljetter med ett snittpris på 220kr (siffra tagen ur luften) vilket blir nästa tre miljoner extra i biljettintäkter. Sedan att vi betala mer för Globen är ju skandal. Det för förhandlas om.
Varför skulle vi inte kunna ha 13850 i mellandagarna mot Modo? Du vrider på siffrorna.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL 2015-16

Inlägg av Kall-El »

pulverapa skrev:
Mattias_87 skrev:
pulverapa skrev:
Mattias_87 skrev:Våran ekonomiavdelning lär ju bli glada över att Leksand går upp iallafall. Drar in flera miljoner extra på dom och det behöver vi.
Flera miljoner extra? Vi ska spela två matcher och har kanske totalt 4000 fler åskådare på de två matcherna. Det är inte flera miljoner. Glöm inte att hyran höjs om vi spelar i globen också...
Jag räknade så att vi har 13500 åskådare istället för 7000 (x2 matcher) vilket blir 13000 fler sålda biljetter med ett snittpris på 220kr (siffra tagen ur luften) vilket blir nästa tre miljoner extra i biljettintäkter. Sedan att vi betala mer för Globen är ju skandal. Det för förhandlas om.
Varför skulle vi inte kunna ha 13850 i mellandagarna mot Modo? Du vrider på siffrorna.
Du lägger inte mellandagsmatchen mot Leksand.

Den matchen lär sälja ut oavsett motstånd.
Låst