Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Örnen
Inlägg: 335
Blev medlem: 2016-03-28

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Örnen »

Kommer nog dröja otroligt länge innan vi har samma spets i laget igen som vi hade den här säsongen. Förhoppningsvis kommer vi utveckla spelet som lag som Frölunda gjort men att materialet som fanns att jobba med den här säsongen ska vara på samma nivå känns lååångt borta.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Som vanligt helt tyst på hemsidan. Man får följa Thoresen på Twitter för att få infon. Det sköts snyggt.

Edit. Okej, många som ryktas hit har ju inte spelat färdigt. Men både Högström och Thoresen har bekräftat att man lämnar.
Kommer vara en till irriterande sommar där man får höra allt utifrån.
Senast redigerad av ciirree den 2016-03-29 14:55:07, redigerad totalt 1 gånger.
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

Okej då kan vi räkna bort Thoresen för nästa säsong och OM han kommer in under säsongen så får det vara en ren bonus.

Så just nu ser det ut om man tror de mest frekventa ryktena:

X - X - X

Possler - Ljungh - Vejdemo

Lundh - Linus - Brodin

Ahlen - Hage/Lundin - Hank

Känns som det kommer att få läggas en hel del både tid/pengar på att hitta en förstakedja som är stark nog för att kunna bära när det blåser snålt.
Även om jag tror att 2:a och 3:e kommer att leverera en hel del framåt.
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

Zacke är ju helt klart drömmen just nu! Frågan är vad det finns mer. Åberg såklart, Bergfors mer hyfsat realistiska värvningar vilka är det tro?
Stavhoppet
Inlägg: 389
Blev medlem: 2010-11-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stavhoppet »

Bergfors vore en superförstärkning i mina ögon.
Åberg tror jag kan leverera riktigt bra om han får en passningsskicklig spelare vid sin sida.
Zacke tror jag inte på då jag tror att det blir för dyrt och Norman tror jag kommer hamna utanför Sveriges gräns.
Tittar man bort på andra sidan pölen så är det väl Lander, Larsson kanske Max Friberg?
Användarvisningsbild
kotten
Inlägg: 851
Blev medlem: 2009-03-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Gävle

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av kotten »

Hejdå SHL
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4798
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

Herregud, hur ska man kunna ersätta allt detta på EN säsong, varenda jävla bra spelare verkar ju försvinna, hade vart tungt att tappa bara Thoresen och Hultström te.x, men det är ju bara början på alla som verkar försvinna, och en helt ny tränare som ska komma in och ta över. Har inga bra vibbar alltså och känns sällan bra att tvingas byta ut såhär mycket i taget..
Spela fult
Användarvisningsbild
sthlm19
Inlägg: 693
Blev medlem: 2011-09-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stan

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av sthlm19 »

Måste vara något slags rekord att sluta sjua med ca 8 landslagsspelare och en slips med NHL-intresse. Känns sådär nu asså.

I övrigt tror jag på Åberg och Norman...
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av gaspo »

DIF som skulle bygga vidare på det vi hade! Va fan har vi? Spelarflykt. Det börjar bli som i fotbollen man e orolig varje säsong.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9539
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

sthlm19 skrev:Måste vara något slags rekord att sluta sjua med ca 8 landslagsspelare och en slips med NHL-intresse. Känns sådär nu asså.

I övrigt tror jag på Åberg och Norman...
Nu kanske folk börjar inse varför vi byter tränare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:
sthlm19 skrev:Måste vara något slags rekord att sluta sjua med ca 8 landslagsspelare och en slips med NHL-intresse. Känns sådär nu asså.

I övrigt tror jag på Åberg och Norman...
Nu kanske folk börjar inse varför vi byter tränare.
+1
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av kaminor »

Sanny tror att Thoresen hamnar hos Frölunda eller Färjestad. Hahaha! HAAHA! I så fall hoppar jag fan från Kaknästornet.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

kaminor skrev:Sanny tror att Thoresen hamnar hos Frölunda eller Färjestad. Hahaha! HAAHA! I så fall hoppar jag fan från Kaknästornet.
"– Jag lämnar ett Djurgården som jag sätter högt i mitt hjärta, jag har en familj som ska hem till Norge. Var jag spelar nästa år vet jag inte, men i Sverige finns det bara ett lag jag kommer spela för och det är Dif." @Sportbladet.
kaminor
Inlägg: 3262
Blev medlem: 2009-11-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av kaminor »

MarcusDaze skrev:
kaminor skrev:Sanny tror att Thoresen hamnar hos Frölunda eller Färjestad. Hahaha! HAAHA! I så fall hoppar jag fan från Kaknästornet.
"– Jag lämnar ett Djurgården som jag sätter högt i mitt hjärta, jag har en familj som ska hem till Norge. Var jag spelar nästa år vet jag inte, men i Sverige finns det bara ett lag jag kommer spela för och det är Dif." @Sportbladet.
Skönt. Inte för att Sannys galenskap lät rimlig.
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av BigJ »

Jim Morrison skrev:
sthlm19 skrev:Måste vara något slags rekord att sluta sjua med ca 8 landslagsspelare och en slips med NHL-intresse. Känns sådär nu asså.

I övrigt tror jag på Åberg och Norman...
Nu kanske folk börjar inse varför vi byter tränare.
Eller tvärtom, ifrågasätter än mer...

Årets lag var tippade 9-10 av de flesta tror jag, både proffstyckare och supportrar. Vi klarar 7:a med bravur och är en utplockad målvakt från 6:e platsen. Våra tränare, där Säcken var huvudtränare, har fått våra unga spelare att blomstra så mycket att flera av dem får avsluta på en landslagssamling. Ett superbetyg för våra tränare i mitt tycke.

Att laget inte lyckades mot Frölunda är väl inte så konstigt, den rutin Frölunda har är vi inte i närheten av i vårt lag som är seriens yngsta och just rutinen är väl bland det viktigaste i ett slutspel.
Låst