SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3 2016

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8121
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av Mattias_87 »

Vi vinner på Hovet.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av minalman »

Magnutz skrev:
minalman skrev:
Magnutz skrev:
minalman skrev:Den där dåligt genomtänkta idiotpassningen av Ahlén mot Hank i andra, som berodde på Mickes överskattning av sina egna förmågor och ledde till 1-0 var den enskilt mest bidragande anledningen till förlusten.
Trams.

Laget har en riktigt dålig dag. Det är inte skarpt nog och fan vet varför men det är människor som spelar hockey så shit can and will happen.. Vi tar dem hemma på Hovet.

ROGER, HALLÅ!!
Trams? När killarna spelar på en skör tråd efter en radda matcher, men håller ihop matchen tack vare bevarad koncentration, så går luften ur redan vid första misstaget. Vi har en säsong med förluster beroende på misstag bakom oss och när vi släppte 1-0 tappade många i laget hoppet med tanke på historiken och den långa raddan av psykiskt ansträngande matcher. Trams? Nej! Men grundläggande lagpsykologi. Men att Press gjorde ett dåligt byte samtidigt var ju inte heller bra. Plus att det var dvärg-Trump som fick läget.
Menar att det är tramsigt att lägga förlusten på Micke Ahlén. Det är en jävligt otajmad insats från laget som helhet som fäller oss. :) Sen hade ju matchen säkert sett annorlunda ut om Ahlén bara dumpat pucken istället för att försöka vara kreativ men det är ju dolt för oss.
Ja, det kunde varit vem som helst (utom Thore) som snubblade på den sköra tråden efter alla matcher vi haft. Min poäng ligger i att vi måste lira på 100% för att orka att tro på vad vi gör.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1488
Blev medlem: 2012-03-01

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av Ohddan »

sauron skrev:
EspenK skrev:
sauron skrev:Blir det inte anmälan på armbågen efter signal, vet jag inte vad som krävs för anmälan...

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
Missade jag. På vem av vem? När?
Såg vem som gjorde den, men det var på Brodin efter slutsignalen... En tredjegubbe kommer in i situationen i efterhand.

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
Fisk verkar ha en fetisch för att skicka in en tredje gubbe.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av ciirree »

Tellan kan ta både 2an och 3an. Det är ingen jättesnabb förflyttning på andra målet, Tellan hinner, men står helt fel. Slarv innan det av Englund såklart, men jag tycker endå Tellan står helt fel på det målet. 3an är inget att snacka om, den är bara pinsam att släppa in.

Bra skott av Sundström, helt klart. Men det är alldeles för stort avstånd mellan Tellan och stolpen i vilket fall.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av #10 »

råger gnäller efter varje jävla domslut, finns ingen tränare jag hatar mer än den kärringen, hoppas vi vinner denna kvart, sen skiter jag i om vi lämnar WO i semi, bara råger åker ut och förhoppningsvis får sparken.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av minalman »

Men att vi blev tvungna att gå via åttondel kan förstås till slut ha skapat en svårighet att klara koncentrationen (i en match).
Men det kan studsa tillbaka tack vare att vi gör misstagen i en och samma match.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av BigJ »

ciirree skrev:Tellan kan ta både 2an och 3an. Det är ingen jättesnabb förflyttning på andra målet, Tellan hinner, men står helt fel. Slarv innan det av Englund såklart, men jag tycker endå Tellan står helt fel på det målet. 3an är inget att snacka om, den är bara pinsam att släppa in.

Bra skott av Sundström, helt klart. Men det är alldeles för stort avstånd mellan Tellan och stolpen i vilket fall.
Att du bara orkar.....
EspenK
Inlägg: 9059
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av EspenK »

Har sett armbågen i repris ett antal gånger nu. Crabb är ju helt sjuk i huvudet som kommer in med armbågarna högt över sitt eget huvud. Rätt i ansiktet på Brodin. Oerhört fult men kommer inte bli något. Bara att bjuda igen.

Sedan håller en linjedomare i Brodin så att han blir försvarslös mot två tre slag till av Crabb. Det är ju sjukt i sig.
#10
Inlägg: 13639
Blev medlem: 2012-01-19
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Norra delen av Sverige

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av #10 »

3 raka nu tack, Amen
EspenK
Inlägg: 9059
Blev medlem: 2016-03-05
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av EspenK »

Tips!

Utgår från att alla är Djurgårdare i själ och hjärta på detta forum. Lägg ner att klanka ner på andras kommentarer. Alla får väl tycka som de vill även om de har fel. Gillar inte hur vi attackerar varandra. Den ilskan och frustrationen tar vi med till Hovet och ger våra motståndare istället på tisdag.

Nu kör vi över fiskarna på tisdag!
Användarvisningsbild
OptimusPrime
Inlägg: 18
Blev medlem: 2016-02-17

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av OptimusPrime »

136_Djurgårdare skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Harmageddon skrev:Inför nästa match vill jag höra klacken stötta Sörensson så hans får tillbaks självförtroende. Vi behöver honom

Bara glömma denna match och blicka framåt.
Får han så dåligt samvete för sin tackling och tappar folkus själv, då har han kanske valt fel sport.
DIF skulle ju få momentum av detta, inte tvärt om :evil:
Tror snarare någon, förmodligen säcken, har bett Sören att tänka sig för och lugna ner sig. Om det är så, så tror jag att det hämmar hans spel väldigt mycket. Det är bättre att bara släppa Marcus lös och hantera eventuella konsekvenser av det.
Håller med, betydelsen att ha stöd av sina egna fans
Senast redigerad av OptimusPrime den 2016-03-20 19:38:33, redigerad totalt 1 gånger.
Donkels
Inlägg: 1434
Blev medlem: 2011-10-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av Donkels »

Lee Harvey Oswald skrev:Ajaa, Säcken lurar in Fisk i att det hela är klart, smart tänkt.

Det blir en helt annan match på tisdag, då är det verkligen vinn eller försvinn, tror vi har goda chanser på Hovet
Se där nu vart du lite positiv igen - Lee Harvey du måste släppa fram den sidan mer
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av minalman »

Vi ställer bara champagnen på kylning några dagar till!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Doyle
Inlägg: 2038
Blev medlem: 2006-11-19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: San Jose Sharks

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av Doyle »

Låt nu "fisk" ha hybris o tro dom är världsbäst.. Tror absolut vi har chanser att vända detta. Nyckelmatch på tisdag. Fixar vi den tror jag vi kan hota fisk rejält.Dom kommer att få en reaktion till slut. DIF har "Säcken" som är lurig och jag tror DIF kommer slåss ända in i kaklet. Låt fisk tro dom är oslagbara.. Det kommer o straffa dom o gnällsopan i båset :evil:
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL Kvartsfinal 3: Frölunda HF - Djurgårdens IF IF 20/3

Inlägg av Magnutz »

Den andra versen i "Sjung för gamla Djurgårn" är så evigt aktuell:

"Sjung för gamla Djurgår'n nu!
Tuffa killars klubb! Och tuffa tjejers också för hos oss
finns rubb och stubb!
Nå'n gång åker vi väl dit, men vi slår ej reträtt,
Så länge gamla Djurgår'n finns känns livet ändå lätt!"

Vi går vidare och krigar för varje steg. Lapp på luckan på Hovet nu på tisdag och vi ska visa vad som är supporter-kultur och stämning.

Ynka 5000 personer i fisklunda tält (som tar 7600) - och klappor & trumma är deras melodi. Jag förstår varför det inte blev fullt där idag.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar