Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

diffrent skrev:– I det här läget vill jag varken säga bu eller bä. ”Thore” har pratat med oss om sin situation och i slutändan handlar det om hur han tänker och känner. Vad det mynnar ut i får vi större klarhet i när säsongen är över, säger Djurgårdens sportchef Thomas Johansson.
Saxat fr DN .


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"Huvudpersonen själv pratar hellre om tisdagens match mot Färjestad än om vad han gör nästa säsong. Men på en rak fråga om hur hans hockeyframtid ser ut svarar Patrick Thoresen mycket bestämt:

– Jag kan säga så mycket att jag inte har sagt upp mitt kontrakt."

http://www.dn.se/sport/patrick-thoresen ... -kontrakt/

AB drog på rätt hårt om egentligen ingenting.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stulle »

Mattebo skrev:
diffrent skrev:– I det här läget vill jag varken säga bu eller bä. ”Thore” har pratat med oss om sin situation och i slutändan handlar det om hur han tänker och känner. Vad det mynnar ut i får vi större klarhet i när säsongen är över, säger Djurgårdens sportchef Thomas Johansson.
Saxat fr DN .


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"Huvudpersonen själv pratar hellre om tisdagens match mot Färjestad än om vad han gör nästa säsong. Men på en rak fråga om hur hans hockeyframtid ser ut svarar Patrick Thoresen mycket bestämt:

– Jag kan säga så mycket att jag inte har sagt upp mitt kontrakt."

http://www.dn.se/sport/patrick-thoresen ... -kontrakt/

AB drog på rätt hårt om egentligen ingenting.
I min värld så är han redan förlorad. Jag kan inte riktigt se varför han skulle stanna ett år till i DIF om hans familj åker hem till Norge. Är han fortfarande motiverad att spela "utomlands" utan familj så ser jag heller inte varför han skulle välja Sverige nu när familjen inte är något hinder. Jag hoppas naturligtvis att jag har helt fel.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

Stulle skrev:I min värld så är han redan förlorad. Jag kan inte riktigt se varför han skulle stanna ett år till i DIF om hans familj åker hem till Norge. Är han fortfarande motiverad att spela "utomlands" utan familj så ser jag heller inte varför han skulle välja Sverige nu när familjen inte är något hinder. Jag hoppas naturligtvis att jag har helt fel.
Jo, jag ser väl honom också som förlorad. Besvikelsen kommer att bli för stor att bära annars. Menade bara att AB drog på med uppgifter som inte stämmer. Frågan är väl varför han skulle spela någon annanstans. Han lär ju inte spela för pengar. Den största utmaningen rent hockeymässigt är väl KHL och han har sagt att han är klar där, men det kan väl ändras. Tror inte att DIF och SHL ligger så jättelångt bort dock. Har han två lediga dagar kan han ju åka hem och besöka familjen. Nä, jag vågar knappt hoppas egentligen.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Var det någon som på allvar förväntade sig att Thoresen skulle stanna mer än en säsong?
Tyckte det var uppenbart att det var lite "sista natten med gänget" över återkomsten och att allting utöver det bara skulle vara en helt hysterisk bonus.

Vi snackar om en spelare som med KHL lön motsvarar en halv spelarbudget för SHLs bästa lag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Praetori skrev:Var det någon som på allvar förväntade sig att Thoresen skulle stanna mer än en säsong?
Man lever på hoppet. Särskilt nu när den kedjan är så bra vore det kul och se dom med en säsong i benen.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

Praetori skrev:Var det någon som på allvar förväntade sig att Thoresen skulle stanna mer än en säsong?
Nä då, Djurgården och Thore skrev bara ett avtal på två år för att han skulle stanna en säsong ...
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Praetori »

Mattebo skrev:
Praetori skrev:Var det någon som på allvar förväntade sig att Thoresen skulle stanna mer än en säsong?
Nä då, Djurgården och Thore skrev bara ett avtal på två år för att han skulle stanna en säsong ...
Så fort man hör talas om plustecken (1+1) så är det ju att betrakta som optioner och best-case snarare än något annat. Hade han skrivit på ett treårigt (2+1) eller ett spikat tvåårskontrakt hade man som sagt haft andra förväntningar men jag har aldrig gått och hoppats på att han skulle lira mer än den här säsongen. Kändes lite som Samme förra året.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Mattebo
Inlägg: 1107
Blev medlem: 2012-01-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattebo »

Praetori skrev:
Mattebo skrev:
Praetori skrev:Var det någon som på allvar förväntade sig att Thoresen skulle stanna mer än en säsong?
Nä då, Djurgården och Thore skrev bara ett avtal på två år för att han skulle stanna en säsong ...
Så fort man hör talas om plustecken (1+1) så är det ju att betrakta som optioner och best-case snarare än något annat. Hade han skrivit på ett treårigt (2+1) eller ett spikat tvåårskontrakt hade man som sagt haft andra förväntningar men jag har aldrig gått och hoppats på att han skulle lira mer än den här säsongen. Kändes lite som Samme förra året.
Absolut, håller med, det ska betraktas som best-case. Fast de skrev ändå ett plus ett-avtal. Att man då "på allvar" förväntar sig att han från påskrift av kontraktet ska spela två år är inte så konstigt när han själv säger att han är klar med KHL och ska hjälpa Djurgården, och så vidare. Det är väl klart att den ursprungliga planen någonstans låg i att spela i Djurgården under två säsonger, men att det inte var glasklart. Annars hade de skrivit ett ettårskontrakt och förhandlat om förlängning när det gick ut.
jensa öhling
Inlägg: 1339
Blev medlem: 2005-06-09

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jensa öhling »

Sägs att Sallinen är sjuk och missar matchen. Tungt även om han varit svag på slutet. Frågan är hur man ersätter. Är Albin Lundin tillbakakallad?
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

jensa öhling skrev:Sägs att Sallinen är sjuk och missar matchen. Tungt även om han varit svag på slutet. Frågan är hur man ersätter. Är Albin Lundin tillbakakallad?
MacDavid.
Expert.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke95 »

Hur ser det ut för våra sistaårsjuniorer inför nästa säsong? Avvaktar man med tanke på tränarbytet innan man ger dem en chans under försäsongen? Vilka har kontrakt?

Tänker kanske framförallt på Söderström, Nygren, Bernhardt Sr. (varför är han utlånad till OHL?), Lundin och Forsberg.

Om vi nu tappar halva laget så borde ju fler juniorer, inte minst de som vann SM förra säsongen, få chansen. Vejdemo har ju haft en finfin första seniorsäsong till exempel. Bernhardt trodde jag skulle få en liknande utveckling.
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Henke95
Inlägg: 694
Blev medlem: 2011-09-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Henke95 »

Förresten, vad sluddrar Ros om på twitter?

"Thoresen spelar inte i DIF i höst, möjligtvis efter nyår. Han har lovat familjen det."
Victory is sweetest when you've known defeat.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8122
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Mattias_87 »

Ros brukar väldigt sällan ha fel i sina påståenden. Han kanske kommer träna/spela med ett norsk lag under hösten och eventuellt få ett bud ifrån något lag när transferfönstret stänger.
Avskaffa tre mot tre.
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Magnutz »

Jag tycker att ros ska vara tyst. Hockeymördare.

Skickat från min E6853 via Tapatalk
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2016-17 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Falk får förlängt med två år.
Låst