Djurgårdens ekonomi

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

SLUT MED ALLT NEGATIVT SKIT! DIF Ledningen kanske har gjort ett misstag, men för helsike!!! INTE ALLSVENSKAN! vi har ALLDELES För bra lag för det ! Om DIF ledningen har tagit sig in i detta så tar dom sig ur! Allt vi kan göra är o GÅ PÅ SÅ MÅNGA MATCHER NI KAN!! ÄVEN, bara fotbolls supportrar som kanske bara går på 5 matcher eller ngt liknande. Jag går på ca 10 Hemma matcher, och jag bor 7 Timmar från sthlm, folk i sverige säger att sthlms hockeyn är DÖD, SKAMM tkr jag! Även om Gnaget ligger i Allsvenskan o harvrerar så ska vi ändå visa att vi är det bästa laget, slut upp stockholms bor! NI kan bättre än så här! HOCKEYN FÖRTJÄNAR ERT STÖD MER ÄN NÅGOT ANNAT!


Gonatt, o glad sommar :)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Jävla hängläppar! Det är ju det jag säger - medgångssupportrar. Fy fan altså.

"Nu hamnar vi i allsvenskan" blablabla...

För att AFTONBLADET säger det? Herregud, detta skrevs av exakt samma blaska som sa att "Solen skulle slå ut Sverige", när det hela handlade om strömavbrott.

Blaskor förstorar ALLT. Detta är godis för dem. Det är inte så allvarligt som de förstorar det till.

Ändock - Köp souvenirer, Gå på matcher, och för Guds skull, BLI MEDLEM! Det är ju det FÖRSTA MAN GÖR för hellskotta. Skärp er nu.
Säg den glädje som varar
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Inlägg av lilleman »

Jag har nu fått svar ifrån Mari Zetterlund ansvarig för Djurgårdens ekonomi. Jag har fått ett postgiro nummer som vi kan skicka våra pengar till. Postgiro nummret är: 625 17 62- 8, Djurgårdens IF
Ishockeyförening och ange då "Donation" på inbetalningen. Ska jag starta en ny tråd om Postgiro nummret eller ska vi skriva det här? Se till att skicka pengar nu för i helvete!!!! KOM IGEN NU!
____________________
Alltid oavsett förevigt Djurgården
robotics6
Inlägg: 10
Blev medlem: 2007-06-13

Inlägg av robotics6 »

Vad bra!!

Så klart ställer jag upp o donerar till djurgården för att visa min hjärta för dem!!

Ställ upp ni alla oxå!!!!
Användarvisningsbild
Örebroarn
Inlägg: 845
Blev medlem: 2005-10-28
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Örebro

Inlägg av Örebroarn »

lilleman skrev:Jag har nu fått svar ifrån Mari Zetterlund ansvarig för Djurgårdens ekonomi. Jag har fått ett postgiro nummer som vi kan skicka våra pengar till. Postgiro nummret är: 625 17 62- 8, Djurgårdens IF
Ishockeyförening och ange då "Donation" på inbetalningen. Ska jag starta en ny tråd om Postgiro nummret eller ska vi skriva det här? Se till att skicka pengar nu för i helvete!!!! KOM IGEN NU!
____________________
Alltid oavsett förevigt Djurgården
shit, tidigare ville de inte ha donationer, och nu säger dom ja. Då vet man att det är risigt
robotics6
Inlägg: 10
Blev medlem: 2007-06-13

Inlägg av robotics6 »

ja dte kanske låter risigt. det jag skulle vilja man ska kunna ha koll hur mycket donation pengar dom har fått från oss alla. Så vi vet hur mycket vi har "offrat" för dem.
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Erik Kloth skrev:Ekonomin är under all kritik och snart är vi nere i Allsvenskan. Det är tragiskt att se hur ledningen missköt ALLT och att vi nu får nöja oss med att slippa kvalserien och att vara jättenöjda om vi går till slutspel säger allt.

Måste hålla med om att Mats Sundin är en jävla svikare. En ynka säsong i DIF hade inneburit så mycket för DIF både sportsligt och ekonomiskt. Att inte kunna betala tillbaka till klubben genom ett års spel är bedrövligt!

Det hade kunnat vara skillnaden mellan allsvenskan och SM-guld på sikt!

Uselt agerande, Mats! Du är en jävla svikare! Se o lär utav Kenny Jönsson! Killen hade platsat i vilket NHL-lag som helst men avslutar karriären med ett par år i allsvenska Rögle! Det är HJÄRTA!
Är du medveten om att Sundin knappt har spelat i en och en halv säsong i DIF? Vad har han att betala tillbaka för? Att jämföra med Kenny Jönsson som gick tillbaka till sin moderklubb där han sammanlagt har spelat i sex säsonger är lite skumt. Ser du skillnad kanske?
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

2 saker

Sudden är ingen svikare! Vad skulle ni själva gjort? Klart som f-n att han väljer att tjäna storkovan borta i Nordamerika. Money talks.

Vi åker INTE ner i allsvenskan. Aftonbladet har flaggat för detta snart varenda sommar i ett antal år nu. Inget att bry sig om. Ledningen fixar detta. Visst, ekonomin kunde sett bättre ut, men nån kris är det knappast tal om.
Ingen seger utan offer
lilleman
Inlägg: 1267
Blev medlem: 2007-01-21
Ort: Franska rivieran

Inlägg av lilleman »

LÄS I TRÅDEN "INSAMLINGSTRÅDEN" OCH DONERA FÖR I HELVETE!
Användarvisningsbild
Boråsaren
Inlägg: 619
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Boråsaren »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 96,00.html

Nu har DIF planer på att bygga fotbollsarena, varför inte ett helt komplex me hockey i närheten? Vet att det kostar förbannat mycket pengar som DIF Hockey inte ens kan drömma om, men ändå? Man säger att man har en bra dialog med politikerna?
Saknar Kung Wikegård!
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

av den enkla anledningen att det finns så mycket mera pengar inom fotbollen så att en investeringen i uppmot 1 miljard går att tjäna igen med råge, att sedan fotbollens styrelse är mer kompetent kan ju också vara en delförklaring. Sedan skall det direkt sägas att det finns inte direkt mycket mark att bygga på. Djurgårdsförvlatningen är inte direkt glada i att offra mark till uppförande av arenor och vi skall nog vara väldigt glada om fotbollen lyckas få en plätt att bygga på på storängsbotten.

För hockeyn finns egentligen bara ett val som jag ser det och det är att få ta över Hovet rakt av. Detta eller flytta till en grannkommun. i Stockholm tror jag chanserna är minimala till att man får vare sig mark eller bygglov.
stolpskott
Inlägg: 1140
Blev medlem: 2007-03-18

Inlägg av stolpskott »

Kan vara så, att det är för lite folk i Sthlm, som är intresserade av hockey, te.x Frölunda har 12000 trogna supportrar, och Hockey intresset är stort. I Stockholm, snittade vi väll 7000 eller något(Vet inte riktigt).Hockey Intresset är för litet för att bygga en NY hockey arena i stockholm. Därför skulle det vara riktigt bra om vi kunde fått Hovet, som ni säkert redan vet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag kom att tänka på en sak; Är det inte bättre för DIFs ekonomi om man avbokar medlemstidningen (har för mig att man kan det), och enbart har Nyhetsmail? Att trycka tidningar är ändå ganska dyrt.

Vet att CANAL+ slutade skicka ut medlemstidningar för att spara pengar.
Säg den glädje som varar
Sundling
Inlägg: 56
Blev medlem: 2007-02-13
Kontakt:

Inlägg av Sundling »

Rocker skrev:
Erik Kloth skrev:Ekonomin är under all kritik och snart är vi nere i Allsvenskan. Det är tragiskt att se hur ledningen missköt ALLT och att vi nu får nöja oss med att slippa kvalserien och att vara jättenöjda om vi går till slutspel säger allt.

Måste hålla med om att Mats Sundin är en jävla svikare. En ynka säsong i DIF hade inneburit så mycket för DIF både sportsligt och ekonomiskt. Att inte kunna betala tillbaka till klubben genom ett års spel är bedrövligt!

Det hade kunnat vara skillnaden mellan allsvenskan och SM-guld på sikt!

Uselt agerande, Mats! Du är en jävla svikare! Se o lär utav Kenny Jönsson! Killen hade platsat i vilket NHL-lag som helst men avslutar karriären med ett par år i allsvenska Rögle! Det är HJÄRTA!
Är du medveten om att Sundin knappt har spelat i en och en halv säsong i DIF? Vad har han att betala tillbaka för? Att jämföra med Kenny Jönsson som gick tillbaka till sin moderklubb där han sammanlagt har spelat i sex säsonger är lite skumt. Ser du skillnad kanske?
Du har hittat info på hemsidan. BRA!
Fast,
Du glömmer att han fostrats sen barnsben i klubben.
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Sundling skrev:
Rocker skrev:
Erik Kloth skrev:Ekonomin är under all kritik och snart är vi nere i Allsvenskan. Det är tragiskt att se hur ledningen missköt ALLT och att vi nu får nöja oss med att slippa kvalserien och att vara jättenöjda om vi går till slutspel säger allt.

Måste hålla med om att Mats Sundin är en jävla svikare. En ynka säsong i DIF hade inneburit så mycket för DIF både sportsligt och ekonomiskt. Att inte kunna betala tillbaka till klubben genom ett års spel är bedrövligt!

Det hade kunnat vara skillnaden mellan allsvenskan och SM-guld på sikt!

Uselt agerande, Mats! Du är en jävla svikare! Se o lär utav Kenny Jönsson! Killen hade platsat i vilket NHL-lag som helst men avslutar karriären med ett par år i allsvenska Rögle! Det är HJÄRTA!
Är du medveten om att Sundin knappt har spelat i en och en halv säsong i DIF? Vad har han att betala tillbaka för? Att jämföra med Kenny Jönsson som gick tillbaka till sin moderklubb där han sammanlagt har spelat i sex säsonger är lite skumt. Ser du skillnad kanske?
Du har hittat info på hemsidan. BRA!
Fast,
Du glömmer att han fostrats sen barnsben i klubben.
Sundin har spelat sedan -94 i Toronto - 13 år. Dif (i elitserien) - en och en halv säsong. Inte svårt att inse att Mats är Leafare och inte Djurgårdare (i detta avseende)
Skriv svar