Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Knickedick skrev:Förutsatt att alla utvecklades i rätt riktning så skulle jag faktiskt inte ha något emot en tredjelina med
Alvarez- Ljungh- Heinerö

Ser mer hockey i Alvarez och Heinerö än vad jag gör i ex Emil Lundberg. Men det kanske skiljer sig från vilken typ av hockey man gillar att titta på.
Lundberg skulle absolut kunna göra sig i en fjärde-kedja, men inte på bekostnad av Hank eller Ahlén.
Jag ser nog Lundberg som en bättre hockeyspelare än Ahlén även i en fjärdelina.

Av vad jag sett av Alvarez är jag väldigt tveksam till spelaren ifråga. Killen visade inte mycket till förbättringstendens under seriens gång och än värre att enligt mig var att han inte heller utnyttjade sin fysik på sådant sätt som t ex Fällström gjorde. Det jag försöker förmedla är att du kan ha nytta av en spelare som Alvarez om han gör det fysiska arbetet han onekligen har kropp för att utföra, men det kändes snarast som att han under matcher mer åkte runt, petade lite och spelade alibi-hockey istället för att ta i och gå in i situationerna ordentligt.

Tyvärr tvivlar jag på att han har skalle nog att fungera på SHL-nivå.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:Skönt med officiellt besked om Nilson och Fleury så Kall-El slipper oroa sig för det.
Kall-Els svar skulle väl lyda ungefär såhär;



"Välkommet besked angående Nilson och Fleury men nu borde all energi läggas på att hitta en elak stabil defensiv backklippa med några kilon på kroppen som klarar av att hålla målområdet fritt från påhälsning och inte räds för att spela sarg ut. Denna pjäs skall gärna klara av att lira 25-30 min per match inte minst då vi värvat Press och Hultström två enorma riskfaktorer i min bok.

Vidare är jag orolig över signingen av nya Finnen. Finska spelare och DIF har väl aldrig fungerat undantaget Ossi. Väldans tur att man skeppade iväg Nordmark killen var tänkt som PP-back och bör kunna använda sina kilon mer för att freda målet.

Man bör också snarast hitta nya adresser till herrar Holm och Deilert."
Du glömde Alvarez och Heinerö... ;)
Användarvisningsbild
diftobbe89
Inlägg: 4794
Blev medlem: 2008-11-20
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av diftobbe89 »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:Skönt med officiellt besked om Nilson och Fleury så Kall-El slipper oroa sig för det.
Kall-Els svar skulle väl lyda ungefär såhär;



"Välkommet besked angående Nilson och Fleury men nu borde all energi läggas på att hitta en elak stabil defensiv backklippa med några kilon på kroppen som klarar av att hålla målområdet fritt från påhälsning och inte räds för att spela sarg ut. Denna pjäs skall gärna klara av att lira 25-30 min per match inte minst då vi värvat Press och Hultström två enorma riskfaktorer i min bok.

Vidare är jag orolig över signingen av nya Finnen. Finska spelare och DIF har väl aldrig fungerat undantaget Ossi. Väldans tur att man skeppade iväg Nordmark killen var tänkt som PP-back och bör kunna använda sina kilon mer för att freda målet.

Man bör också snarast hitta nya adresser till herrar Holm och Deilert."
:lol:
Spela fult
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9505
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

DIF_Soldier skrev:
SirDIFalot skrev:Skönt med officiellt besked om Nilson och Fleury så Kall-El slipper oroa sig för det.
Kall-Els svar skulle väl lyda ungefär såhär;



"Välkommet besked angående Nilson och Fleury men nu borde all energi läggas på att hitta en elak stabil defensiv backklippa med några kilon på kroppen som klarar av att hålla målområdet fritt från påhälsning och inte räds för att spela sarg ut. Denna pjäs skall gärna klara av att lira 25-30 min per match inte minst då vi värvat Press och Hultström två enorma riskfaktorer i min bok.

Vidare är jag orolig över signingen av nya Finnen. Finska spelare och DIF har väl aldrig fungerat undantaget Ossi. Väldans tur att man skeppade iväg Nordmark killen var tänkt som PP-back och bör kunna använda sina kilon mer för att freda målet.

Man bör också snarast hitta nya adresser till herrar Holm och Deilert."
:lol: Träffsäkert.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Knickedick
Inlägg: 1281
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

Kall-El skrev:
Knickedick skrev:Förutsatt att alla utvecklades i rätt riktning så skulle jag faktiskt inte ha något emot en tredjelina med
Alvarez- Ljungh- Heinerö

Ser mer hockey i Alvarez och Heinerö än vad jag gör i ex Emil Lundberg. Men det kanske skiljer sig från vilken typ av hockey man gillar att titta på.
Lundberg skulle absolut kunna göra sig i en fjärde-kedja, men inte på bekostnad av Hank eller Ahlén.
Jag ser nog Lundberg som en bättre hockeyspelare än Ahlén även i en fjärdelina.

Av vad jag sett av Alvarez är jag väldigt tveksam till spelaren ifråga. Killen visade inte mycket till förbättringstendens under seriens gång och än värre att enligt mig var att han inte heller utnyttjade sin fysik på sådant sätt som t ex Fällström gjorde. Det jag försöker förmedla är att du kan ha nytta av en spelare som Alvarez om han gör det fysiska arbetet han onekligen har kropp för att utföra, men det kändes snarast som att han under matcher mer åkte runt, petade lite och spelade alibi-hockey istället för att ta i och gå in i situationerna ordentligt.

Tyvärr tvivlar jag på att han har skalle nog att fungera på SHL-nivå.
Ahlén har dock vissa egenskaper som är svåra att ersätta. Egenskaper som gör att han spelar bättre än vad han är.
Alvarez håller jag med om. Han skulle behöva lite Ahlén i sig. Men jag tror att hans akilleshäl stavas självförtroende.
Användarvisningsbild
pulverapa
Inlägg: 4815
Blev medlem: 2010-03-31
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av pulverapa »

Det är ju ganska obvious att man väntar på att skicka iväg 3-4 spelare för att sedan signa Ahlén. Just nu får han inte plats. Snart får han det.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17550
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

pulverapa skrev:Det är ju ganska obvious att man väntar på att skicka iväg 3-4 spelare för att sedan signa Ahlén. Just nu får han inte plats. Snart får han det.
Det spelar väl ingen roll i vilken ordning man gör det? Halvår kvar till säsongen börjar typ.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Inlägg av minalman »

Först signa Ahlén, sedan sälja säsongskort. Annars fiasko.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Think if... »

minalman skrev:Först signa Ahlén, sedan sälja säsongskort. Annars fiasko.
+1
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Rocky3000
Inlägg: 1421
Blev medlem: 2009-01-10

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rocky3000 »

Matt Smaby http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12027

196 cm lång och väger 109 kg https://www.youtube.com/watch?v=p7Pq0mAhZ8A

Snacka om att giva respekt! Eller så kan vi alltid ta hem Douglas Murray! :wink:
Bild
Användarvisningsbild
Sjöwall
Inlägg: 1826
Blev medlem: 2011-04-22
Ort: Kungsholmen

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Sjöwall »

Think if... skrev:
minalman skrev:Först signa Ahlén, sedan sälja säsongskort. Annars fiasko.
+1
-1

-Skickat från min OnePlus One via TapaTalk-
Manijock
Inlägg: 7853
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Ahlén känns lite samma sak som att plocka in Cehlin. Det vill säga, enbart agera efter hjärtat. Men mellan dessa två föredrar jag ändå Micke med tanke på att han varit med på hela resan. Sen är han onekligen en skön individ som älskar DIF gränslöst. Men frågan är om han ens platsar? Låt säga att vi får in Thoresen som sista forward. Det ger oss:

Thoresen, Anderson, Sallinen, Sörensen, Ljungh, Hank, Fällström, Brodin, Rundqvist, Alvarez.

Tio spelare som i min bok definitivt ska spela. Sen har vi då Lundberg, Hage, Heinerö som tre spelare till i en konkurrenssituation. Någon av dessa måste vi hitta en lösning på. Utlåning etc. Sen har vi som bekant en skaplig junissida beviserligen. Tycker nog att man åtminstone ska plocka upp ett par av dem. Bernhardt och Vejdemo? Det är verkligen dags nu. Det ger oss 15 forwards. Juniorer kan man inte utgå från att de tar en plats, men de måste ändå få chansen nu. Ger oss ett lag som ser ut ungefär:

Thoresen - Sallinen - Brodin
Sörensen - Anderson - Fällström
Hank - Ljungh - Alvarez
Lundberg - Rundqvist - Bernhardt

Vejdemo/Hage/Heinerö

Försvinner Alvarez som min magkänsla tyvärr känner av så känns knappast Ahlén som en fullgod ersättare ur ett skicklighetsperspektiv. Ingen av bänkvärmarna heller. Personligen är jag övertygad om att Robin kommer att va betydligt bättre än fjolårssäsongen om han får en vettig chans. Det finns helt klart något där. Stark med pucken, ger 100 och har dessutom en uppåtsida när det gäller spelskickligheten. Känner på mig succé!

Var ska Ahlén vara? Ta bort både Hage och Heinerö så kan vi snacka.
Lynxlynx
Inlägg: 185
Blev medlem: 2014-04-02

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Lynxlynx »

Rocky3000 skrev:Matt Smaby http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12027

196 cm lång och väger 109 kg https://www.youtube.com/watch?v=p7Pq0mAhZ8A

Snacka om att giva respekt! Eller så kan vi alltid ta hem Douglas Murray! :wink:
"Will drop the gloves if needed. Doesn't contribute much offensively. Lacks coordination and hockey sense."

Haha ja enligt beskrivningen låter det verkligen som att han är gjord för svensk hockey ;)
Jag håller dock med i att jag vill ha in en riktig gris i försvaret. Gärna med skägg!
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Djurgårn »

Jag gillar Ahlén men nu finns det verkligen ingen plats för karln. Jag skulle i det här läget hellre ge Lundberg platsen då han har bättre skridskoåkning och dessutom bättre med puck.
Användarvisningsbild
Jerka
Inlägg: 304
Blev medlem: 2011-03-21
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jerka »

Manijock skrev:Ahlén känns lite samma sak som att plocka in Cehlin. Det vill säga, enbart agera efter hjärtat. Men mellan dessa två föredrar jag ändå Micke med tanke på att han varit med på hela resan. Sen är han onekligen en skön individ som älskar DIF gränslöst. Men frågan är om han ens platsar? Låt säga att vi får in Thoresen som sista forward. Det ger oss:

Thoresen, Anderson, Sallinen, Sörensen, Ljungh, Hank, Fällström, Brodin, Rundqvist, Alvarez.

Tio spelare som i min bok definitivt ska spela. Sen har vi då Lundberg, Hage, Heinerö som tre spelare till i en konkurrenssituation. Någon av dessa måste vi hitta en lösning på. Utlåning etc. Sen har vi som bekant en skaplig junissida beviserligen. Tycker nog att man åtminstone ska plocka upp ett par av dem. Bernhardt och Vejdemo? Det är verkligen dags nu. Det ger oss 15 forwards. Juniorer kan man inte utgå från att de tar en plats, men de måste ändå få chansen nu. Ger oss ett lag som ser ut ungefär:

Thoresen - Sallinen - Brodin
Sörensen - Anderson - Fällström
Hank - Ljungh - Alvarez
Lundberg - Rundqvist - Bernhardt

Vejdemo/Hage/Heinerö

Försvinner Alvarez som min magkänsla tyvärr känner av så känns knappast Ahlén som en fullgod ersättare ur ett skicklighetsperspektiv. Ingen av bänkvärmarna heller. Personligen är jag övertygad om att Robin kommer att va betydligt bättre än fjolårssäsongen om han får en vettig chans. Det finns helt klart något där. Stark med pucken, ger 100 och har dessutom en uppåtsida när det gäller spelskickligheten. Känner på mig succé!

Var ska Ahlén vara? Ta bort både Hage och Heinerö så kan vi snacka.
Bra inlägg!

Problemet med Ahlén är just som du säger att vi har medelmåttor som Hage, Lundberg och Heinerö under kontrakt. Hade vi inte haft det så hade jag gärna sett en förlängning av hans kontrakt. Jag är väldigt sugen på att få se vad juniorerna går för. Hoppas lite på att nån av dem lyckas med det som Janmark och Andreas Johnson lyckades med, dvs göra avtryck första seniorsäsongen efter J20 dominans. och enligt mig finns det en lucka i tredjeformationen.
Jag skulle vilja att laget formerades åt det här hållet:

(Thoresen) - Anderson - Brodin - 2 spelare vana med KHL-spel kanske lyckas få kemi, Brodin ger grit.
Sörensen - Sallinen - Fällström - Gillade Sören och Fällström ihop i höstas, Sallinen ger 2-vägsbalans.
Alvarez - Ljungh - Bernhardt - Ljungh och Alvarez tar mycket ansvar och kamper som skapar ytor åt Bernhardt att spela sitt spel.
Hank - Rundqvist/Hage - Lundberg - Energikedja. Får Rundqvist en Top-6 roll på lån bör han ta den då han har potential att bli en producerande spelare, och en 4e C-roll här skulle hämma hans utveckling. Samma med Vejdemo. Hage ersätter.

Extra/Lån: (Rundqvist), Heinerö, Vejdemo
Senast redigerad av Jerka den 2015-04-11 12:35:36, redigerad totalt 1 gånger.
Låst