Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17580
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

klintan85 skrev:Jag skulle ändå hellre ha sett Fluery för massa andra spelare.
Fleury går in på en annan lönecheck än en massa andra spelare. Vill du ha kvar honom får du nog offra Thoresen/Sallinen.
Expert.
Användarvisningsbild
klintan85
Inlägg: 2693
Blev medlem: 2012-12-01
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av klintan85 »

Det känns nästan mer logiskt just nu att det är Holös som kan komma hit istället för Kronwall tack vare att det är bekräftat att han lämnar klubben. Fast det känns mer logiskt att han går till Färjestad om man han kommer till Sverige.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
litto
Inlägg: 387
Blev medlem: 2009-08-15
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av litto »

Signar Kronwall och Thoresen på för DIF då borde vi inte räkna med något annat än SM-guld nästa år.
Niklas Wikegård till Fimpen: När jag säger att du ska vara på kuklängdsavstånd från motståndaren då menar jag inte Joaquin Gages utan din & det är VÄLDIGT nära.
jaccan
Inlägg: 209
Blev medlem: 2009-02-18
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av jaccan »

Almtorp är nu ute på marknaden. Bara att slå till eller vad säger ni? :wink:
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rix »

litto skrev:Signar Kronwall och Thoresen på för DIF då borde vi inte räkna med något annat än SM-guld nästa år.
Nog fan har vi ett av de bästa lagen då, men det är mycket som ska stämma för att vi ska slåss om SM guld. Men målet nästa år måste väl vara att slåss om en direkt plats till slutspelet och väl där kan väl allt hända.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Jim Morrison »

litto skrev:Signar Kronwall och Thoresen på för DIF då borde vi inte räkna med något annat än SM-guld nästa år.
Haha, lugn nu.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
peter johansson
Inlägg: 246
Blev medlem: 2006-06-07

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av peter johansson »

jaccan skrev:Almtorp är nu ute på marknaden. Bara att slå till eller vad säger ni? :wink:


Hellre Oscar Sundh !! :wink:
Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av bastis7 »

peter johansson skrev:
jaccan skrev:Almtorp är nu ute på marknaden. Bara att slå till eller vad säger ni? :wink:


Hellre Oscar Sundh !! :wink:


Helst ingen av dem :wink:
Manijock
Inlägg: 7868
Blev medlem: 2012-04-30
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sörmland

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Manijock »

Rix skrev:
litto skrev:Signar Kronwall och Thoresen på för DIF då borde vi inte räkna med något annat än SM-guld nästa år.
Nog fan har vi ett av de bästa lagen då, men det är mycket som ska stämma för att vi ska slåss om SM guld. Men målet nästa år måste väl vara att slåss om en direkt plats till slutspelet och väl där kan väl allt hända.
Cyberpolisen ringde och vill ha sin klyscha tillbaka...
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

SirDIFalot skrev:Skönt med officiellt besked om Nilson och Fleury så Kall-El slipper oroa sig för det.
Precis lika skönt som det måste vara för dig att slippa tänka mer över Sillen då han knappast längre heller är aktuell för oss nästa säsong. ;)

Även om jag helt seriöst skulle föredraga honom i truppen framför spelare som Alvarez och Heinerö.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17580
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av SirDIFalot »

Kall-El skrev:
SirDIFalot skrev:Skönt med officiellt besked om Nilson och Fleury så Kall-El slipper oroa sig för det.
Precis lika skönt som det måste vara för dig att slippa tänka mer över Sillen då han knappast längre heller är aktuell för oss nästa säsong. ;)

Även om jag helt seriöst skulle föredraga honom i truppen framför spelare som Alvarez och Heinerö.
Jag tror Cehlin är lika aktuell som jag trodde att han var för några veckor sedan. Dvs inte alls. Dom verkar inte vara intresserade helt enkelt.

Och tyvärr är jag rätt övertygad att både Alvarez och Heinerö blir kvar. Men man kan väl hoppas att dom spelas bort av Vejdemo och Bernhardt.
Expert.
Knickedick
Inlägg: 1317
Blev medlem: 2014-05-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Knickedick »

Förutsatt att alla utvecklades i rätt riktning så skulle jag faktiskt inte ha något emot en tredjelina med
Alvarez- Ljungh- Heinerö

Ser mer hockey i Alvarez och Heinerö än vad jag gör i ex Emil Lundberg. Men det kanske skiljer sig från vilken typ av hockey man gillar att titta på.
Lundberg skulle absolut kunna göra sig i en fjärde-kedja, men inte på bekostnad av Hank eller Ahlén.
Grimster
Inlägg: 132
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Grimster »

Truppen ser ju ut att bli riktigt intressant tills nästa år och jag tror en topp 4 plats är nog fullt möjligt om kvalitén på det här lagbygget håller i sig.

Däremot så känns nog Guldet väldigt vääääääälllldigt avlägset. :-)
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kalliasson »

Knickedick skrev:Förutsatt att alla utvecklades i rätt riktning så skulle jag faktiskt inte ha något emot en tredjelina med
Alvarez- Ljungh- Heinerö

Ser mer hockey i Alvarez och Heinerö än vad jag gör i ex Emil Lundberg. Men det kanske skiljer sig från vilken typ av hockey man gillar att titta på.
Lundberg skulle absolut kunna göra sig i en fjärde-kedja, men inte på bekostnad av Hank eller Ahlén.
Tycker redan synd om Ljungh. Han förtjänar bättre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Re: Silly-season 2015-16 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:Skönt med officiellt besked om Nilson och Fleury så Kall-El slipper oroa sig för det.
Kall-Els svar skulle väl lyda ungefär såhär;



"Välkommet besked angående Nilson och Fleury men nu borde all energi läggas på att hitta en elak stabil defensiv backklippa med några kilon på kroppen som klarar av att hålla målområdet fritt från påhälsning och inte räds för att spela sarg ut. Denna pjäs skall gärna klara av att lira 25-30 min per match inte minst då vi värvat Press och Hultström två enorma riskfaktorer i min bok.

Vidare är jag orolig över signingen av nya Finnen. Finska spelare och DIF har väl aldrig fungerat undantaget Ossi. Väldans tur att man skeppade iväg Nordmark killen var tänkt som PP-back och bör kunna använda sina kilon mer för att freda målet.

Man bör också snarast hitta nya adresser till herrar Holm och Deilert."
Säg den glädje som varar
Låst