SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av mb81 »

Sjöwall skrev:Oj
Bara av ren nyfikenhet. Var kanske inte det du kommenterade nu för det var väldigt kryptiskt. Men varför gillar du Malmö så mycket?

För mig är det pest eller kolera om det blir Malmö eller Leksand.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Jim Morrison »

Örebro bara kör. Dagen efter utslagning presenterar man en ny tränare och fyra nya spelare, haha. Lite avundsjuk ändå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:Örebro bara kör. Dagen efter utslagning presenterar man en ny tränare och fyra nya spelare, haha. Lite avundsjuk ändå.
Men rätt tråkiga värvningar kan jag tycka. Om de spelarna vi har klara är klara så är det ju svårt att presentera nu.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Jim Morrison »

mb81 skrev:
Jim Morrison skrev:Örebro bara kör. Dagen efter utslagning presenterar man en ny tränare och fyra nya spelare, haha. Lite avundsjuk ändå.
Men rätt tråkiga värvningar kan jag tycka. Om de spelarna vi har klara är klara så är det ju svårt att presentera nu.
Tycker både Peter Andersson och Joel Mustonen är bra värvningar. Squires är väl lite spännande också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:
mb81 skrev:
Jim Morrison skrev:Örebro bara kör. Dagen efter utslagning presenterar man en ny tränare och fyra nya spelare, haha. Lite avundsjuk ändå.
Men rätt tråkiga värvningar kan jag tycka. Om de spelarna vi har klara är klara så är det ju svårt att presentera nu.
Tycker både Peter Andersson och Joel Mustonen är bra värvningar. Squires är väl lite spännande också.
Peter Andersson har jag ingen koll på direkt. Mustonen har väl rätt dåliga siffror i Finland men ung iaf, Hellström ok och Squires klart spännande men har egentligen bara en bra säsong i någon vettig liga.
Varför kör aldrig vi presskonferens för att presentera spelare medans typ alla andra lag gör det?
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9541
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Jim Morrison »

Moderne Tim Heed vann Salming Trophy. Årets svenska back. Åsikter?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av mb81 »

Jim Morrison skrev:Moderne Tim Heed vann Salming Trophy. Årets svenska back. Åsikter?
Klart rätt.
Helt sjukt vilken utveckling denna kille haft. Förra året platsade han väl inte ens i Skellefteå.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Stulle »

Vill minnas att jag läste på forumet någonstans att vi hade runt 44 miljoner i spelarbudget(?) det året vi åkte ur. Det är ju så här i perspektiv helt absurt.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Davidsson
Inlägg: 429
Blev medlem: 2015-02-01

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Davidsson »

Stulle skrev:Vill minnas att jag läste på forumet någonstans att vi hade runt 44 miljoner i spelarbudget(?) det året vi åkte ur. Det är ju så här i perspektiv helt absurt.
Det året vi åkte ur då vi var tippade av "experterna" till en av de stora gludkanditaterna. :oops:
Kan vissa varit överbetalda tro? :?
Rix
Inlägg: 2666
Blev medlem: 2008-01-12

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Rix »

Jim Morrison skrev:Moderne Tim Heed vann Salming Trophy. Årets svenska back. Åsikter?
Hur kan han vinna det, han är ju ingen stor tuff jävel som kan vräka omkull alla framför mål. SKANDAL!? :roll: (Obs inte menat mot dig Jim :D )

Helt rätt att han vinner, rakt igenom en klassback.
Användarvisningsbild
Think if...
Inlägg: 471
Blev medlem: 2014-03-17
Ort: Stockholm, Sweden
Kontakt:

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Think if... »

Tycker att årets back borde blivit en back Alberget 4A
Using Tapatalk
Användarvisningsbild
Kebabtallrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 2014-04-13
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Kebabtallrik »

Think if... skrev:Tycker att årets back borde blivit en back Alberget 4A
Medhåll!
Kalliasson
Inlägg: 520
Blev medlem: 2010-11-15
Ort: Luleå

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Kalliasson »

Davidsson skrev:
Stulle skrev:Vill minnas att jag läste på forumet någonstans att vi hade runt 44 miljoner i spelarbudget(?) det året vi åkte ur. Det är ju så här i perspektiv helt absurt.
Det året vi åkte ur då vi var tippade av "experterna" till en av de stora gludkanditaterna. :oops:
Kan vissa varit överbetalda tro? :?
Vi hade iofs ett på papperet bra lag. Det var inte bara experterna som trodde på oss inför säsongen.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Kall-El »

Är väl inget problem med en tokoffensiv back som är kung i PP om man i övrigt har en backbesättning som kan försvara.

Problemet är ju snarast att vissa härinne vill bygga en backbesättning där bara offensiva kvalitéer premieras och där de mer eller mindre helt bortser från spelarens förmåga att placera sig rätt defensivt, vara stor och stark nog att hålla rent framför mål samt inte minst ge faan i att hålla på att småpeta med klubban istället för att gå in rejält med kropp. ( Läs spela rejält och krångla inte till det i onödan. )

Tyvärr har vi på tok för många backar som inte klarar av grunderna för en back och detta kommer vi fortsätta att få lida för om man inte gör något åt det.

Skulle inte heller så något fel med en backbesättning där det återfanns två offensiva backar t ex Hultström och Press, men då förutsätter det att resten av den tilltänkta startbesättningen bland backarna verkligen kan försvara. ( Och nej jag anser inte att spelare som Holm eller Deilert kan försvara tillräckligt bra för att räknas som pålitliga defensivt. I detta fall är jag faktiskt tveksam även till Högström. )
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

Craig Schira och Jacob Legace klara för Luleå.
Låst