DIF Hockey - Ge oss ett Möte!

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Kung Kollar
Inlägg: 93
Blev medlem: 2007-01-10
Ort: Lappland.

Inlägg av Kung Kollar »

Jag hade väntat mig att någon skulle fråga om hur DIF kunde missa Linus Klasen. Visst kom frågan upp, men de svaret som gavs blev man ju inte klokare på; Södertälje la sig i och Linus trodde på mer istid där . . . blablabla.
en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
Användarvisningsbild
mårten
Inlägg: 820
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sverige

Inlägg av mårten »

Kung Kollar skrev:Jag hade väntat mig att någon skulle fråga om hur DIF kunde missa Linus Klasen. Visst kom frågan upp, men de svaret som gavs blev man ju inte klokare på; Södertälje la sig i och Linus trodde på mer istid där . . . blablabla.
Du måste verkligen vara uttråkad
Bängan
Inlägg: 53
Blev medlem: 2007-03-20

Inlägg av Bängan »

Kung Kollar skrev:Jag hade väntat mig att någon skulle fråga om hur DIF kunde missa Linus Klasen. Visst kom frågan upp, men de svaret som gavs blev man ju inte klokare på; Södertälje la sig i och Linus trodde på mer istid där . . . blablabla.
Vad skulle anledningen annars vara? Klart han får mer istid i SSK än i DIF, det fattar väl vem som helst. Tror han mer kände sig dålig för att Micke Johansson stack till DIF och de säkert snackat om kommande säsong i DIF etc. Varför tror du egentligen att han drog dit förutom lockanden om mer speltid? Tror inte lönen var problemet denna gång.
Visst var det trist att förlora honom, han kanske visar sig vara grym, eller så var han bara sådär, typ Nicklas Danielsson typen. Det visar sig. Jag blir mer besviken om vi missar Jiri, eller om t ex Hörnqvist hade stuckit till NHL (tack och lov inte)
Användarvisningsbild
Original Frasse
Inlägg: 214
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Aktiv Sittplats i hockey, Sektion 106 i fotboll
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Kall-El skrev:
Original Frasse skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Kall-El skrev:Stor eloge till styrlesen för chatten. Det kanske vore idé att ha chattar med jämna mellanrum säg en gång i månaden eller något liknande för att undvika mycket onödig ryktesspridning.

Att jag sedan inte fick svar på mina frågor var kanske lite synd, men man kan inte få allt. Hade dock varit kul att höra Säckens synpunkt på hur han tycker backarna skötte uppspelen förra säsongen.

Information som dock gjorde mig lite mörkrädd var uttalandet om att ökade publikintäkter ses som största framtida inkomstkälla. Där tror i alla fall jag att man är farligt ute i alla fall.
Håller med,

vi ligger inte så illa till i publikligan som det är nu, men vi ligger ljusår efter många av de andra lagens budget. Kan inte se att vi ska kunna höja snittet så markant att vi kommer ikapp genom det. Intäkter på kringförsäljningen måste förbättras oerhört mycket, men om det sägs inget vidare konkret annat än att den ska ses över.
För att jämföra med ett lag som har samma förutsättningar som vi har, dvs Frölunda, så är det ju bara att jämföra deras vinst med vår, så ser ni ju hur mycket publikintäkterna gör. Visst skulle intäkter för kringförsäljningen vara önskvärt, men i ärlighetens namn, om ni ägde en restaurang i Globen, där ni investerat pengar för personal och utrustning, och en hyresgäst ville ha del av er vinst, hur villiga hade ni varit då? Dra nu inte upp att Djurgården själva skulle driva all försäljning, det finns det inte möjligheter till idag.

Samtidigt är det ju så att besökarna besöker ju restaurangen enbart tackvare att DIF lirar match den kvällen. Är det då inte naturligt att vi skall ha en stor del av vinsten? Jag menar utan oss hade det ju inte dykt upp något folk alls. Som det är nu får vi ju ingenting och det är vi som drar dit folket. Detta tycker inte jag känns direkt rättvist heller. Självklart måste man sträva efter att ha hand om försäljningen till 100% under sina egna matcher. Bara för att ta ett enkelt exempel. Säg att man på varje besökare i snitt kan göra en ren vinst på 20 kronor. ( Antagligen rätt lågt räknat med tanke på prisnivån på mat mm. ) Säg att man når ett snitt på 6000 åskådare per match. detta skulle innebära en ren vinst på 120 000 per hemmamatch. Bara under grundserien skulle detta betyda en ren vinst på 3 miljoner. inte direkt kattskit om man säger så.

Skall man få in samma summa vi publikökning måste snittet upp med ca 1200 personer per match. ( Då räknar jag med en ren vinst på 100 kronor per såld biljett. Kan vara i högsta laget. )
Varför en stor del av vinsten? Företaget som driver samtliga restauranger behöver ju en bra marginal för att kunna driva verksamheten, du menar i ditt resonemang att de ska ha en mindre del av vinsten än Djurgården som inte har investerat en krona i restaurangutrustning, personal eller hyra för lokalen? Då kommer nog samtliga serverings och försäljningsställen snart stå tomma i Globen/Hovet. Och Djurgården förklarade ju redan förra året att organisationen inte räcker till för att driva försäljning/servering på samtliga arrangemang på Globen/Hovet. Och då menar jag samtliga, det totala antalet minns jag inte, men det var runt 300 st tillfällen då det ska vara öppet. Den totala personalstyrkan var också stor, och eftersom det är timanställd personal, så krävs det att man anställer minst 1,5 ggr personalstyrkan för att kunna garantera att verksamheten kan drivas både på Hovet och Globen samtidigt.
Frölunda gick under säsongen 04/05 med 12,8 miljoner i vinst, hade ett eget kapital om 40 miljoner, och detta gjorde dom endast på publikintäkter. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=464993
Sju sorters apa!
Bild
Peter
Inlägg: 140
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Peter »

De som ansvarar för försäljningen har naturligtvis ingen skyldighet att ge DIF några pengar. Vad man kan göra är att skapa en situation som gör att de tjänar på att göra det. När jag är på match så handlar jag ytterst lite. Det är ingen bojkott utan jag är bara inte så intresserad. Skulle jag veta att en del att mina pengar gick till DIF skulle min inköpströskel sjunka och jag skulle handla mer vilket både Baldakinen? och DIF skulle tjäna på.

Kanske skulle JK eller några driftiga supportrar kunna ha nån liten infokampanj bland publiken? Man skulle t.ex kunna dela ut små flyers med nåt i stil med 'Du vet väl att DIF har procent på försäljningen i sportbaren men inte någon annanstans. Stöd DIF - handla i sportbaren!' Skulle fler kräva att föreningen får en del av försäljningen skulle detta givetvis övervägas av rent marknadsmässiga skäl.
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Original Frasse skrev:
Kall-El skrev:
Original Frasse skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Kall-El skrev:Stor eloge till styrlesen för chatten. Det kanske vore idé att ha chattar med jämna mellanrum säg en gång i månaden eller något liknande för att undvika mycket onödig ryktesspridning.

Att jag sedan inte fick svar på mina frågor var kanske lite synd, men man kan inte få allt. Hade dock varit kul att höra Säckens synpunkt på hur han tycker backarna skötte uppspelen förra säsongen.

Information som dock gjorde mig lite mörkrädd var uttalandet om att ökade publikintäkter ses som största framtida inkomstkälla. Där tror i alla fall jag att man är farligt ute i alla fall.
Håller med,

vi ligger inte så illa till i publikligan som det är nu, men vi ligger ljusår efter många av de andra lagens budget. Kan inte se att vi ska kunna höja snittet så markant att vi kommer ikapp genom det. Intäkter på kringförsäljningen måste förbättras oerhört mycket, men om det sägs inget vidare konkret annat än att den ska ses över.
För att jämföra med ett lag som har samma förutsättningar som vi har, dvs Frölunda, så är det ju bara att jämföra deras vinst med vår, så ser ni ju hur mycket publikintäkterna gör. Visst skulle intäkter för kringförsäljningen vara önskvärt, men i ärlighetens namn, om ni ägde en restaurang i Globen, där ni investerat pengar för personal och utrustning, och en hyresgäst ville ha del av er vinst, hur villiga hade ni varit då? Dra nu inte upp att Djurgården själva skulle driva all försäljning, det finns det inte möjligheter till idag.

Samtidigt är det ju så att besökarna besöker ju restaurangen enbart tackvare att DIF lirar match den kvällen. Är det då inte naturligt att vi skall ha en stor del av vinsten? Jag menar utan oss hade det ju inte dykt upp något folk alls. Som det är nu får vi ju ingenting och det är vi som drar dit folket. Detta tycker inte jag känns direkt rättvist heller. Självklart måste man sträva efter att ha hand om försäljningen till 100% under sina egna matcher. Bara för att ta ett enkelt exempel. Säg att man på varje besökare i snitt kan göra en ren vinst på 20 kronor. ( Antagligen rätt lågt räknat med tanke på prisnivån på mat mm. ) Säg att man når ett snitt på 6000 åskådare per match. detta skulle innebära en ren vinst på 120 000 per hemmamatch. Bara under grundserien skulle detta betyda en ren vinst på 3 miljoner. inte direkt kattskit om man säger så.

Skall man få in samma summa vi publikökning måste snittet upp med ca 1200 personer per match. ( Då räknar jag med en ren vinst på 100 kronor per såld biljett. Kan vara i högsta laget. )
Varför en stor del av vinsten? Företaget som driver samtliga restauranger behöver ju en bra marginal för att kunna driva verksamheten, du menar i ditt resonemang att de ska ha en mindre del av vinsten än Djurgården som inte har investerat en krona i restaurangutrustning, personal eller hyra för lokalen? Då kommer nog samtliga serverings och försäljningsställen snart stå tomma i Globen/Hovet. Och Djurgården förklarade ju redan förra året att organisationen inte räcker till för att driva försäljning/servering på samtliga arrangemang på Globen/Hovet. Och då menar jag samtliga, det totala antalet minns jag inte, men det var runt 300 st tillfällen då det ska vara öppet. Den totala personalstyrkan var också stor, och eftersom det är timanställd personal, så krävs det att man anställer minst 1,5 ggr personalstyrkan för att kunna garantera att verksamheten kan drivas både på Hovet och Globen samtidigt.
Frölunda gick under säsongen 04/05 med 12,8 miljoner i vinst, hade ett eget kapital om 40 miljoner, och detta gjorde dom endast på publikintäkter. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=464993
Fallet VFHC går inte att jämföra med då detta lag plockar åskådare från hela Västragötalands län samtidigt som konkurrenssituation i GTB är helt skild från den i STHLM. Läs alla boende i GTB håller på Frölunda i hockey, det finns inte den rivaliteten som i THLM där en person som håller på t ex AIK aldrig kommer att gå på DIF hockeys hemmamatcher i hockey.

Är det så konstigt att vi skall ha del av kakan från försäljningen?

Hade vi inte haft match hade restaurangen inte ens kunnat haft öppet. Frågan är hur bra det gått för samma ställe om den förlorat 25 öppetdagar över en säsong? Varför skall vi bara ställa upp och bjuda till utan att få pengar för detta? Det är ju helt befängt för tusan. Det är tack vare oss som folket dyker upp på stället. Då skall vi ha del av pengarna som går att tjäna annars är vi ofantligt korkade. I annat fall kan vi ju ge fasen i att låta dessa matställen vara öppna under våra matcher eftersom det inte ger oss några pengar. Vi håller inte på med någon form av välgörenhet för tusan.
Användarvisningsbild
Original Frasse
Inlägg: 214
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Aktiv Sittplats i hockey, Sektion 106 i fotboll
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Kall-El skrev:
Original Frasse skrev:
Kall-El skrev:
Original Frasse skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Håller med,

vi ligger inte så illa till i publikligan som det är nu, men vi ligger ljusår efter många av de andra lagens budget. Kan inte se att vi ska kunna höja snittet så markant att vi kommer ikapp genom det. Intäkter på kringförsäljningen måste förbättras oerhört mycket, men om det sägs inget vidare konkret annat än att den ska ses över.
För att jämföra med ett lag som har samma förutsättningar som vi har, dvs Frölunda, så är det ju bara att jämföra deras vinst med vår, så ser ni ju hur mycket publikintäkterna gör. Visst skulle intäkter för kringförsäljningen vara önskvärt, men i ärlighetens namn, om ni ägde en restaurang i Globen, där ni investerat pengar för personal och utrustning, och en hyresgäst ville ha del av er vinst, hur villiga hade ni varit då? Dra nu inte upp att Djurgården själva skulle driva all försäljning, det finns det inte möjligheter till idag.

Samtidigt är det ju så att besökarna besöker ju restaurangen enbart tackvare att DIF lirar match den kvällen. Är det då inte naturligt att vi skall ha en stor del av vinsten? Jag menar utan oss hade det ju inte dykt upp något folk alls. Som det är nu får vi ju ingenting och det är vi som drar dit folket. Detta tycker inte jag känns direkt rättvist heller. Självklart måste man sträva efter att ha hand om försäljningen till 100% under sina egna matcher. Bara för att ta ett enkelt exempel. Säg att man på varje besökare i snitt kan göra en ren vinst på 20 kronor. ( Antagligen rätt lågt räknat med tanke på prisnivån på mat mm. ) Säg att man når ett snitt på 6000 åskådare per match. detta skulle innebära en ren vinst på 120 000 per hemmamatch. Bara under grundserien skulle detta betyda en ren vinst på 3 miljoner. inte direkt kattskit om man säger så.

Skall man få in samma summa vi publikökning måste snittet upp med ca 1200 personer per match. ( Då räknar jag med en ren vinst på 100 kronor per såld biljett. Kan vara i högsta laget. )
Varför en stor del av vinsten? Företaget som driver samtliga restauranger behöver ju en bra marginal för att kunna driva verksamheten, du menar i ditt resonemang att de ska ha en mindre del av vinsten än Djurgården som inte har investerat en krona i restaurangutrustning, personal eller hyra för lokalen? Då kommer nog samtliga serverings och försäljningsställen snart stå tomma i Globen/Hovet. Och Djurgården förklarade ju redan förra året att organisationen inte räcker till för att driva försäljning/servering på samtliga arrangemang på Globen/Hovet. Och då menar jag samtliga, det totala antalet minns jag inte, men det var runt 300 st tillfällen då det ska vara öppet. Den totala personalstyrkan var också stor, och eftersom det är timanställd personal, så krävs det att man anställer minst 1,5 ggr personalstyrkan för att kunna garantera att verksamheten kan drivas både på Hovet och Globen samtidigt.
Frölunda gick under säsongen 04/05 med 12,8 miljoner i vinst, hade ett eget kapital om 40 miljoner, och detta gjorde dom endast på publikintäkter. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=464993
Fallet VFHC går inte att jämföra med då detta lag plockar åskådare från hela Västragötalands län samtidigt som konkurrenssituation i GTB är helt skild från den i STHLM. Läs alla boende i GTB håller på Frölunda i hockey, det finns inte den rivaliteten som i THLM där en person som håller på t ex AIK aldrig kommer att gå på DIF hockeys hemmamatcher i hockey.

Är det så konstigt att vi skall ha del av kakan från försäljningen?

Hade vi inte haft match hade restaurangen inte ens kunnat haft öppet. Frågan är hur bra det gått för samma ställe om den förlorat 25 öppetdagar över en säsong? Varför skall vi bara ställa upp och bjuda till utan att få pengar för detta? Det är ju helt befängt för tusan. Det är tack vare oss som folket dyker upp på stället. Då skall vi ha del av pengarna som går att tjäna annars är vi ofantligt korkade. I annat fall kan vi ju ge fasen i att låta dessa matställen vara öppna under våra matcher eftersom det inte ger oss några pengar. Vi håller inte på med någon form av välgörenhet för tusan.
Givetvis är det bra och även önskvärt att få en del av vinsten. Men en stor del är inte rimligt. Under föregående säsong hade vi del i vinsten från Sportbaren, och den blev större än under året innan då vi också hade det, men informationen om att vi hade del i vinsten var bristfällig. Det är givetvis så att Djurgårdare handlar mer om de vet om att del av vinsten tillfaller Djurgården, men det generarar inte de summor som gör att vi kommer upp i vinstnivå med Frölunda. Och visst 25 öppetdagar på en säsong med ett snitt på 6500 pers generar säkert pengar, men det är nog rätt lite i jämförelse med de andra 275 dagarna då det är mer eller mindre fullsatt på Globens arrangemang.

Visst Frölunda drar publik från hela västra götaland och folk som håller på GAIS i fotboll går på Frölunda i hockey. Men varför kan inte Djurgården satsa på att köra en buss från t ex Enköping, med ett par stopp på vägen, eller Norrtälje. Det skull bli lättare för t ex barnfamiljer och ungdomar att gå på matchen om man slipper parkeringskaoset vid Globenområdet. Det finns över 10 000 medlemmar i Djurgården Fotboll, DIF Hockey har ca 4000-4500 medlemmar, är det inte bätre att locka dessa 10000 att gå på fler matcher än att försöka förhandla till sig pengar från restaurangerna i Globen? Dessutom är ju Globen en arena som Djurgården försöker att lämna.
Sju sorters apa!
Bild
Gäst

Inlägg av Gäst »

Något man kan göra är att bli medlem i DIF hockey..Och bjuda på ett medlemskap till nån kompis,föräldrer,syskon mm

Har betalat mitt medlemskap för nästa säsong samt bjudit min bror på ett medlemskap..Sen köpte jag souvenirer för 600 kronor..

Inga jättesummor detta.Men bättre än ingenting
JJ
Inlägg: 144
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Värmdö
Kontakt:

Inlägg av JJ »

Kung Kollar skrev:Jag hade väntat mig att någon skulle fråga om hur DIF kunde missa Linus Klasen. Visst kom frågan upp, men de svaret som gavs blev man ju inte klokare på; Södertälje la sig i och Linus trodde på mer istid där . . . blablabla.
Har du inget liv? Nä - just det - du är ju SSK:are... :roll:
GULTRÖTTBLÅTT
*************
då, nu, för evigt!
Användarvisningsbild
Kung Kollar
Inlägg: 93
Blev medlem: 2007-01-10
Ort: Lappland.

Inlägg av Kung Kollar »

JJ skrev:
Kung Kollar skrev:Jag hade väntat mig att någon skulle fråga om hur DIF kunde missa Linus Klasen. Visst kom frågan upp, men de svaret som gavs blev man ju inte klokare på; Södertälje la sig i och Linus trodde på mer istid där . . . blablabla.
Har du inget liv? Nä - just det - du är ju SSK:are... :roll:

Klart jag har ett liv, trots jag är; juste SSK:are :twisted:
en fin fågel satt på en gren,
den flög iväg sen var det bara greeenen kvaaar
Användarvisningsbild
Enbom
Inlägg: 2772
Blev medlem: 2006-09-19
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Enbom »

Kung Kollar skrev:
JJ skrev:
Kung Kollar skrev:Jag hade väntat mig att någon skulle fråga om hur DIF kunde missa Linus Klasen. Visst kom frågan upp, men de svaret som gavs blev man ju inte klokare på; Södertälje la sig i och Linus trodde på mer istid där . . . blablabla.
Har du inget liv? Nä - just det - du är ju SSK:are... :roll:

Klart jag har ett liv, trots jag är; juste SSK:are :twisted:
Spelar du också i Sunderby Sportklubb? :D
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

hardrocker35 skrev:Något man kan göra är att bli medlem i DIF hockey..Och bjuda på ett medlemskap till nån kompis,föräldrer,syskon mm

Har betalat mitt medlemskap för nästa säsong samt bjudit min bror på ett medlemskap..Sen köpte jag souvenirer för 600 kronor..

Inga jättesummor detta.Men bättre än ingenting

Exakt, om man säger så här att låt oss säga att 6000 vuxna tecknar ett medlemsskap så blir det 2.100.00 kr och för dem pengarna får man en riktigt bra spelare för.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Användarvisningsbild
Original Frasse
Inlägg: 214
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Aktiv Sittplats i hockey, Sektion 106 i fotboll
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

pekka21 skrev:
hardrocker35 skrev:Något man kan göra är att bli medlem i DIF hockey..Och bjuda på ett medlemskap till nån kompis,föräldrer,syskon mm

Har betalat mitt medlemskap för nästa säsong samt bjudit min bror på ett medlemskap..Sen köpte jag souvenirer för 600 kronor..

Inga jättesummor detta.Men bättre än ingenting

Exakt, om man säger så här att låt oss säga att 6000 vuxna tecknar ett medlemsskap så blir det 2.100.00 kr och för dem pengarna får man en riktigt bra spelare för.
Det motsvarar att DIF höjer publiksnittet med 311 pers med ett biljettpris på 250 kr.
Sju sorters apa!
Bild
Gäst

Inlägg av Gäst »

pekka21 skrev:
hardrocker35 skrev:Något man kan göra är att bli medlem i DIF hockey..Och bjuda på ett medlemskap till nån kompis,föräldrer,syskon mm

Har betalat mitt medlemskap för nästa säsong samt bjudit min bror på ett medlemskap..Sen köpte jag souvenirer för 600 kronor..

Inga jättesummor detta.Men bättre än ingenting

Exakt, om man säger så här att låt oss säga att 6000 vuxna tecknar ett medlemsskap så blir det 2.100.00 kr och för dem pengarna får man en riktigt bra spelare för.

Ska titta på säsongs kort med
Skriv svar