SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av Praetori »

Åttondelsfinal i praktiken. Skit ner er alla tvivlare. 8)
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
S. Skuggan
Inlägg: 1068
Blev medlem: 2012-04-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av S. Skuggan »

#10 skrev:
Sainte skrev:Haha jag tycker det ser ut som Ahlén håller för ögonen på Starkbaum! Klockrent!
Det gör han och det var det ända jag var orolig över.
Mål blev det å de var gott nog, ett härligt mål i en annars märklig (seg) match, men det bryr vi oss knappast om nu. Tre P, blev de!
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av ciirree »

SirDIFalot skrev:Sådär. Nu vill jag att alla slitna vilas mot Örebro.

In med Davidsson, Bernhardt, Löfquist och Vejdemo om han är frisk.
Säcken: Sätter in Davidsson 5 min. Resten stannar hemma.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av SirDIFalot »

Tar vi tre poäng i sista omgången mot Örebro så landar vi på lika många poäng som säsongen vi åkte ur.
Expert.
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av förevigtdjurgården »

Vila i Frid, DIF Hockey.
Användarvisningsbild
Edin
Inlägg: 4285
Blev medlem: 2008-11-11
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av Edin »

Tack Mantas.

Har Nordlund tagit till flaskan? Han har tappat konceptet helt, varit helt urusel på slutet.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
dutti
Inlägg: 518
Blev medlem: 2010-09-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Fruängen

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av dutti »

Henke_F skrev:
Henke_F skrev:
dutti skrev:
Henke_F skrev:Första utvisningen. REDAN Zebrajävel!
Vikas skrev:Och Jocke E missar årets mest öppna läge.
Kronan på verket är att domarn efter 59 minuter och 40 sekunder äntligen tar ut en Brynäsare. Skandal.
Sluta klaga.
Sluta klaga själv du. ;)
Tycker nog dom kunde tagit en Diving för b-näsan då Högstöm blev utvisad. Sen var det väl lite mycket interference dom släppte för min smak.
Haha, jo jag är helt med dig gällande domarinsatsen idag :) Känns dock ändå bra att domarna hade sådan koll på matchens dramaturgi och ville skapa rätt spänning på slutet.

"Jag var aldrig orolig" :roll:


Och som några andra varit inne på, fantastisk ögonbindel levererad av Ahlén.
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av captcash »

förevigtdjurgården skrev:Glädjeläsning.

http://www.luleahockeyforum.com/t705p69 ... -2014-2015
Herregud, fick ju damp av att försöka tyda något på den hemsidan.. kändes som jag kastats i raketfart tillbaka till 1993... antar det stod något kul där men var tvungen att lämna sidan för att inte blir hjärnskadad och få erotiska tankar om min syster.

OT: Kul med 3p hemma, äntligen börjar vi få tillbaka vår borg! Det ska vara ett ställe som folk tycker det är jobbigt att besöka, inte nått jävla godisland där man bara går och hämtar hem 3p.
Nu plöjer vi ner Fuleå och dess skäggtomtar i gatan och cruisear hem en kvartsfinalplats!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
adamn
Inlägg: 7
Blev medlem: 2012-09-28

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av adamn »

Härligt.
Mantas spelade riktigt bra.
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av SirDIFalot »

Jag kan inte för mitt liv begripa vad Djurgården ser i Heinerö. Varför fick han kontrakt till 2017? Han gör ju INGENTING bra. Han är så svag att han är helt inkapabel till att vinna några närkamper. Skapar ingenting offensivt. Får han pucken så hamnar den aldrig hos en medspelare. Han fyller ingen funktion överhuvudtaget och kan inte ta en större eller mindre roll.
Expert.
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av captcash »

SirDIFalot skrev:Jag kan inte för mitt liv begripa vad Djurgården ser i Heinerö. Varför fick han kontrakt till 2017? Han gör ju INGENTING bra. Han är så svag att han är helt inkapabel till att vinna några närkamper. Skapar ingenting offensivt. Får han pucken så hamnar den aldrig hos en medspelare. Han fyller ingen funktion överhuvudtaget och kan inte ta en större eller mindre roll.
Jag tror han signades pga att han ser ut lite som Bäckis,.. och det är ju bra för Bäckis är bra!
I övrigt har jag också svårt att se honom fungera i SHL (iallafall ännu), skeppa till HA där han kan mogna några sekel!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Glory1
Inlägg: 2244
Blev medlem: 2011-03-10

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av Glory1 »

"Efter matchen var det heta känslor.

– Jag tycker vi borde fått med oss fyra solklara utvisningar. Men däremot det som händer med 20 sekunder kvar är inte utvisning. Sen vet jag inte grejen med War-room, jag tycker det är lika bra att vi avskaffar det. De dömer inte konsekvent någonstans. Jag är ruskigt besviken. Det var solklart inte mål, säger Brynäs assisterande tränare Petter Nilsson som också svingade vilt mot en av domarna."


Haha han tycker alltså Brynäs borde fått med sig massa fler utvisningar :lol:
Kan hålla med om att deras utvisning kändes rätt billig, men fram tills dess fick dom haka, slå och hålla i hur jävla mycket dom ville
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av Erik af Sibirien »

SirDIFalot skrev:Jag kan inte för mitt liv begripa vad Djurgården ser i Heinerö. Varför fick han kontrakt till 2017? Han gör ju INGENTING bra. Han är så svag att han är helt inkapabel till att vinna några närkamper. Skapar ingenting offensivt. Får han pucken så hamnar den aldrig hos en medspelare. Han fyller ingen funktion överhuvudtaget och kan inte ta en större eller mindre roll.
Känns given mot Örebro, i.o.f.s.
Användarvisningsbild
Davva
Inlägg: 135
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av Davva »

Henke_F skrev:Tycker nog dom kunde tagit en Diving för b-näsan då Högstöm blev utvisad. Sen var det väl lite mycket interference dom släppte för min smak.
.. du menar denna uppvisning? Gillar speciellt det sista sprattlet, och det verkar zebran också göra. En härlig liten uppvisning i filmeriets ädla konst!

Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot
Inlägg: 17578
Blev medlem: 2009-12-21
Säsongskort: Ja
Ort: Upplands Väsby

Re: SHL Omgång 54: Djurgårdens IF - Brynäs. 3/3 2015

Inlägg av SirDIFalot »

Davva skrev:
Henke_F skrev:Tycker nog dom kunde tagit en Diving för b-näsan då Högstöm blev utvisad. Sen var det väl lite mycket interference dom släppte för min smak.
.. du menar denna uppvisning? Gillar speciellt det sista sprattlet, och det verkar zebran också göra. En härlig liten uppvisning i filmeriets ädla konst!

Bild
Du kan ju inte bevisa ett dugg med stillbild som kan vara tagen när fan som helst under situationen. Som att visa en bild på en high-sticking utvisning där klubban är 20 cm ifrån ansiktet efteråt.
Expert.
Skriv svar