SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Honken »

Lite statistik inför matchen.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Leksand
Inlägg: 183
Blev medlem: 2012-03-28

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Leksand »

Våra matcher 2015.

Brynäs hemma - Två riktigt usla lag, där vi vann mest p g a av tur och att Brynäs var riktigt dåliga.

Skellefteå borta - Åtta skott på mål på hela matchen.

MoDo hemma - MoDo är som sagt riktigt dåliga, men vi var ändå en hårsmån från att supa bort det i tredje perioden.

Örebro borta - Alsen stod på huvudet och vi var utspelade långa stunder, 47-13 i skott eller något sådant, men mot Örebro vinner vi tydligen alltid ändå.

Färjestad borta - Utspelade och torsk med 5-0.

Lincöping hemma - Torsk och det såg väl OK ut stundtals, men riktigt stora svackor under matchen.

Luleå borta - 3-0 och 40 -15 i skott, eller liknande.

Frölunda borta - Bara Alsens storspel som gjorde att vi bara torskade med uddamålet.

Så ni har mycket större chans att vinna än ni tror. 2.90 på tvåa ser klart spelbart ut. Om ni däremot torskar är det dags att börja bli oroliga.

Notabelt är att vi lär vara överlägset sämst i spelformen 5 mot 6. Tror faktiskt att vi ha släppt in fler mål en vi har gjort där i år.

Notabelt är också att det är i PP vi har avgjort väldigt, väldigt många av de matcher vi har vunnit. Ni tar få tvåor och bör fortsätta med det.
Erik af Sibirien
Inlägg: 281
Blev medlem: 2007-08-21

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Erik af Sibirien »

Leksand skrev:Våra matcher 2015.

Brynäs hemma - Två riktigt usla lag, där vi vann mest p g a av tur och att Brynäs var riktigt dåliga.

Skellefteå borta - Åtta skott på mål på hela matchen.

MoDo hemma - MoDo är som sagt riktigt dåliga, men vi var ändå en hårsmån från att supa bort det i tredje perioden.

Örebro borta - Alsen stod på huvudet och vi var utspelade långa stunder, 47-13 i skott eller något sådant, men mot Örebro vinner vi tydligen alltid ändå.

Färjestad borta - Utspelade och torsk med 5-0.

Lincöping hemma - Torsk och det såg väl OK ut stundtals, men riktigt stora svackor under matchen.

Luleå borta - 3-0 och 40 -15 i skott, eller liknande.

Frölunda borta - Bara Alsens storspel som gjorde att vi bara torskade med uddamålet.

Så ni har mycket större chans att vinna än ni tror. 2.90 på tvåa ser klart spelbart ut. Om ni däremot torskar är det dags att börja bli oroliga.

Notabelt är att vi lär vara överlägset sämst i spelformen 5 mot 6. Tror faktiskt att vi ha släppt in fler mål en vi har gjort där i år.

Notabelt är också att det är i PP vi har avgjort väldigt, väldigt många av de matcher vi har vunnit. Ni tar få tvåor och bör fortsätta med det.

Jag ser vad du försöker göra här: antjinxa till förmån för Leksand!

Det funkar inte. Vi förlorar detta.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9504
Blev medlem: 2009-12-01

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Jim Morrison »

Leksand skrev:Våra matcher 2015.

Brynäs hemma - Två riktigt usla lag, där vi vann mest p g a av tur och att Brynäs var riktigt dåliga.

Skellefteå borta - Åtta skott på mål på hela matchen.

MoDo hemma - MoDo är som sagt riktigt dåliga, men vi var ändå en hårsmån från att supa bort det i tredje perioden.

Örebro borta - Alsen stod på huvudet och vi var utspelade långa stunder, 47-13 i skott eller något sådant, men mot Örebro vinner vi tydligen alltid ändå.

Färjestad borta - Utspelade och torsk med 5-0.

Lincöping hemma - Torsk och det såg väl OK ut stundtals, men riktigt stora svackor under matchen.

Luleå borta - 3-0 och 40 -15 i skott, eller liknande.

Frölunda borta - Bara Alsens storspel som gjorde att vi bara torskade med uddamålet.

Så ni har mycket större chans att vinna än ni tror. 2.90 på tvåa ser klart spelbart ut. Om ni däremot torskar är det dags att börja bli oroliga.

Notabelt är att vi lär vara överlägset sämst i spelformen 5 mot 6. Tror faktiskt att vi ha släppt in fler mål en vi har gjort där i år.

Notabelt är också att det är i PP vi har avgjort väldigt, väldigt många av de matcher vi har vunnit. Ni tar få tvåor och bör fortsätta med det.
Vi har torskat 10 raka bortamatcher.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Leksand
Inlägg: 183
Blev medlem: 2012-03-28

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Leksand »

Honken skrev:Lite statistik inför matchen.
Mycket intressant. Tack!

Spelare att hålla koll på Leksand: Tomi Sallinen. Tycker att det pratas väldigt lite om honom i media, i förhållande till hur bra han är, men det blir väl så med spelare som spelar bra i bottengäng. Kan mycket väl vara ordinarie i vilket NHL-lag som helst nästa säsong, som vår gamle Raffl.

Men å andra sidan är det väl ingen här som sitter och uppskattar en bra spelare i ett motståndarlag, lika lite som jag gör det.
Leksand
Inlägg: 183
Blev medlem: 2012-03-28

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Leksand »

Jim Morrison skrev:Vi har torskat 10 raka bortamatcher.
Ju närmare fler gånger man förlorar, desto närmare en seger kommer man, så det talar ju verkligen för er. ;-)

Men OK, det är faktiskt ganska illa.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Axel_K »

Leksand skrev:
Jim Morrison skrev:Vi har torskat 10 raka bortamatcher.
Ju närmare fler gånger man förlorar, desto närmare en seger kommer man, så det talar ju verkligen för er. ;-)

Men OK, det är faktiskt ganska illa.
Logiken säger att vi borde kunna ta det, vilket betyder att vi blir övernörda.
Tyvärr så tar ni detta.
Benjamin L. Willard
Inlägg: 1546
Blev medlem: 2012-10-04
Ort: Saigon... shit; I'm still only in Saigon...

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Vi måste ju ändra rutinen för bortamatcherna nu, 10 raka förluster funkar inte. Kanske börja åka dagen innan till bortamatcherna?
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Axel_K »

Benjamin L. Willard skrev:Vi måste ju ändra rutinen för bortamatcherna nu, 10 raka förluster funkar inte. Kanske börja åka dagen innan till bortamatcherna?
Hur gick det till förra säsongen? Bussen brann och efter det höjde vi oss va?
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av #87 »

Tomas Ros ?@Rosenrasande 30 minför 30 minuter sedan
Patrick Cehlin @PattyC29 är i Leksand, men inte redo för spel ikväll.
B.I.B.A
Inlägg: 2836
Blev medlem: 2009-08-06

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av B.I.B.A »

#87 skrev:Tomas Ros ?@Rosenrasande 30 minför 30 minuter sedan
Patrick Cehlin @PattyC29 är i Leksand, men inte redo för spel ikväll.
Bra för Guter. Nu får han sänka DIF själv istället för att dela poängen med Sillen.
Avgå Jocke.
Användarvisningsbild
sauron
Inlägg: 4388
Blev medlem: 2008-11-18
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: STHLM

Re: Sv: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av sauron »

#87 skrev:Tomas Ros ?@Rosenrasande 30 minför 30 minuter sedan
Patrick Cehlin @PattyC29 är i Leksand, men inte redo för spel ikväll.
Tack gode hockeygud för det, illa nog att Guter redan finns där... Tror fan på riktigt att jag kommer att bryta ihop om vi fortsätter att spela lika uselt som tidigare matcher... Men hoppet är det sista som överger en...

Skickat från min C6903 via Tapatalk
It's the hope that kills you.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av minalman »

Jag hoppas att nicken "Leksand" aldrig avslöjas, då ett brännbål runt majstången skulle kunna bli hens öde i knätofsland. Men tack för intressant information från andra sidan!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
Davva
Inlägg: 135
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av Davva »

Vårt usla borta-facit, "måste"-match, och Guter i smutsig tröja kan bara leda till en slutsats; enkel hemmavinst tyvärr.

Men sen funderade jag lite till på Guter. Han är såklart taggad att avgöra idag. Samtidigt tror att hela DIF är jävligt medvetna om honom och vill verkligen inte torska denna match.

Hoppas och tror faktiskt därför på ett slut på vårt usla bortaspel - delvis tack vare att just Guter numera är knätofs.

1-4, Flörij minst en balja.
PATRIK.
Inlägg: 105
Blev medlem: 2014-10-16
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 27/1 2015

Inlägg av PATRIK. »

captcash skrev:
-daniel- skrev:
PATRIK. skrev:Låter som då och då som att Guter snackar som att han spelat i Leksand i flera år, samtdigt som DIF bara är ett minne blott. "Skönt o komma bort från storstan, stressen och framförallt tunnelbanan ett tag"
http://www.leksandsif.se/artikel/62980/
Sluta fokusera på den där råttan.
Framför allt, sluta böla om vad folk säger i intervjuer... tror nån på allvar att han skulle säga "Ja det suger ju att vara i denna skitstad men tänkte jag skulle mjölka ut lite stålar från kommundopingen innan jag hittar något annat lag. Fans och klubben är ju skit och jag spyr varje morgon på mitt liv just nu! #villhem".

Ingen vidare begåvad kommentar må jag säga. Vad är grejen med dumförklara mig på det sättet? Klart som fan jag fattar att spelare är professionella i intervjuer på den här nivån. Bara larvigt att blanda in "Ja det suger ju att vara i denna skitstad" osv. Men samtidigt kan man inte komma ifrån att reagera på hans klubbfrieri. Särskilt när han pratar om den vit-blåa klacken hit och dit...
Skriv svar