SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Axel_K »

Jim Morrison skrev:Man vet att läget inte är optimalt när tabellkalkylatorn plockas fram.
Nej fan, förra säsongen fick jag sitta och skriva tabellen och alla omgångar i notepad själv. Gick ju bra då vi hamnade trea som jag trott!
Nu tror jag att vi klarar oss utan kval pga Brynäs och Modo är skit.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Honken »

Så här slutar tabellen baserat på de 11 senaste matcherna

Bild

Och baserat på de 5 senste

Bild
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

Förra säsongen började våran bästa och avslutande period den 26 Januari. Denna säsongen börjar den imorgon, den 27 Januari. Det är så Säcken hanterar läget :wink:
Användarvisningsbild
seppuko
Inlägg: 1665
Blev medlem: 2010-04-06
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Haninge
Kontakt:

Re: SHL 2014-15

Inlägg av seppuko »

ciirree skrev:Förra säsongen började våran bästa och avslutande period den 26 Januari. Denna säsongen börjar den imorgon, den 27 Januari. Det är så Säcken hanterar läget :wink:
Avd greppa efter halmstrån? :)

Däremot finns det en förhoppning i detta, att du kan ha rätt. Tony tränade ju ned laget så hårt att orken skulle finnas på sluttampen, ungefär då Säcken klev in förra året. Vi ska ju inte glömma bort att vi vann två raka matcher innan Tony fick kliva av. Så om trenden är densamma kanske det är så att vi är bättre tränade än motståndarna i denna tunga period som kommer (om två veckor cirka).
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: SHL 2014-15

Inlägg av ciirree »

seppuko skrev:
ciirree skrev:Förra säsongen började våran bästa och avslutande period den 26 Januari. Denna säsongen börjar den imorgon, den 27 Januari. Det är så Säcken hanterar läget :wink:
Avd greppa efter halmstrån? :)

Däremot finns det en förhoppning i detta, att du kan ha rätt. Tony tränade ju ned laget så hårt att orken skulle finnas på sluttampen, ungefär då Säcken klev in förra året. Vi ska ju inte glömma bort att vi vann två raka matcher innan Tony fick kliva av. Så om trenden är densamma kanske det är så att vi är bättre tränade än motståndarna i denna tunga period som kommer (om två veckor cirka).
Haha precis den avdelningen ja. Vilken avdelning som helst bara vi slipper kval ;)

Känslan är ju faktiskt lite densamma som förra säsongen då vi förlorar. Hoppas verkligen att vi kan övertyga nu på slutet.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL 2014-15

Inlägg av minalman »

Man kollar matchschemat efter uppehållet. Från och med 10 februari är det match nästan jämt!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Re: SHL 2014-15

Inlägg av isolerad »

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. SHL har skjutit sig själva i foten. De tvingade DIF att ge 7 miljoner till aik för att aik skulle klara sig i hockeyallsvenskan. Det verkar ju gå sådär för aik. Istället ser det ut som att vi är på väg att trilla ur SHL. Nästa säsong riskerar alltså SHL att stå utan Stockholmslag. Om fem år spelar troligtvis inget Stockholmslag i hockeyallsvenskan heller. Om 20 år kommer hockeyn vara död och vara i paritet med bandyn i Sverige idag. Tjohoo!
i
Magnutz
Inlägg: 12172
Blev medlem: 2010-04-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Söder om Hovet

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Magnutz »

isolerad skrev:Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. SHL har skjutit sig själva i foten. De tvingade DIF att ge 7 miljoner till aik för att aik skulle klara sig i hockeyallsvenskan. Det verkar ju gå sådär för aik. Istället ser det ut som att vi är på väg att trilla ur SHL. Nästa säsong riskerar alltså SHL att stå utan Stockholmslag. Om fem år spelar troligtvis inget Stockholmslag i hockeyallsvenskan heller. Om 20 år kommer hockeyn vara död och vara i paritet med bandyn i Sverige idag. Tjohoo!
Den skaran har väl inte tagit några bra beslut på länge...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Vikas
Inlägg: 5736
Blev medlem: 2012-09-14

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Vikas »

Skeppet sjönk till slut. Det såg man dock komma för länge sen.

Sista matchen jag ser och sista posten jag skriver fram tills kvalet. Önskar er andra lycka till.
Användarvisningsbild
#87
Inlägg: 1792
Blev medlem: 2012-01-26

Re: SHL 2014-15

Inlägg av #87 »

Brynäs tar bara 1 poäng. Skönt. Viktigt.
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av gaspo »

Ja vi ses i kvalet. Då jävlar kanske spelarna visar lite glöd?
Leksand
Inlägg: 183
Blev medlem: 2012-03-28

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Leksand »

Då var ni alltså officiellt indragna i bottenstriden. Lite otippat, när ni stod emot så länge.

Tror dock inte att ni behöver vara så oroliga. Det är tre rätt usla lag ni har att tampas med.

MoDo har femton (!) raka matcher utan en trepoängare, och har absolut inte material till att jaga ikapp heller. Bara att räkna bort.

Brynäs tror man att det skulle gå att få ut mer av, men det verkar ha låst sig där på något vis. Tommy Jonsson fick stanna för länge. De har egentligen varit dålig sedan december 2013 och hade fått kvala redan förra året, om serien hållit på några omgångar till.

Vi har en löjlig tunn trupp. Ryno och Sallinen är fantastiska, framförallt den senare, som lär spela i NHL nästa år. Dominant i 5 mot 5, PP och BP. Spelade över 30 minuter i en match för ett tag sedan. Lär inte ha hänt en forward i modern tid på den här nivån. Men ni såg själva idag hur mycket som är beroende av dem. I stort sett ALLT offensivt. De sista 8 omgångarna spelas över 15 dagar. TOTALT livsfarligt att ha en så tunn trupp då. Räcker med en skada på en av dem så är vi rökta där.

Lite som med Brynäs så känns det som att det finns någon nivå till att plocka ut hos er, framförallt på individuella spelare. Räcker för er att ha ett av de två dåliga lagen, Leksand och Brynäs, bakom er för att hålla undan. Det tror jag att ni gör.
Leksand
Inlägg: 183
Blev medlem: 2012-03-28

Re: SHL 2014-15

Inlägg av Leksand »

Användarvisningsbild
bastis7
Inlägg: 2206
Blev medlem: 2005-06-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av bastis7 »

Leksand skrev:Då var ni alltså officiellt indragna i bottenstriden. Lite otippat, när ni stod emot så länge.

Tror dock inte att ni behöver vara så oroliga. Det är tre rätt usla lag ni har att tampas med.

MoDo har femton (!) raka matcher utan en trepoängare, och har absolut inte material till att jaga ikapp heller. Bara att räkna bort.

Brynäs tror man att det skulle gå att få ut mer av, men det verkar ha låst sig där på något vis. Tommy Jonsson fick stanna för länge. De har egentligen varit dålig sedan december 2013 och hade fått kvala redan förra året, om serien hållit på några omgångar till.

Vi har en löjlig tunn trupp. Ryno och Sallinen är fantastiska, framförallt den senare, som lär spela i NHL nästa år. Dominant i 5 mot 5, PP och BP. Spelade över 30 minuter i en match för ett tag sedan. Lär inte ha hänt en forward i modern tid på den här nivån. Men ni såg själva idag hur mycket som är beroende av dem. I stort sett ALLT offensivt. De sista 8 omgångarna spelas över 15 dagar. TOTALT livsfarligt att ha en så tunn trupp då. Räcker med en skada på en av dem så är vi rökta där.

Lite som med Brynäs så känns det som att det finns någon nivå till att plocka ut hos er, framförallt på individuella spelare. Räcker för er att ha ett av de två dåliga lagen, Leksand och Brynäs, bakom er för att hålla undan. Det tror jag att ni gör.


Officiellt nu? Vet inte hur många omgångar vi har varit 7 poäng bort från kvalet!
gaspo
Inlägg: 1532
Blev medlem: 2012-02-24
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL 2014-15

Inlägg av gaspo »

KG värvar sämre än järlefelt
Låst