Säsongen 14/15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av minalman »

Jim Morrison skrev:
minalman skrev:Om det blir kval är det nog en fördel att vi behöll många med HA-erfarenhet!
Jag hade varit mycket mer orolig om vi hade ett fullspäckat stjärnlag som underpresterade.
Jag var med upp och såg bortamatchen mot leksand i KS och det var mycket tydligt att våra underpresterande stjärnor var väldigt ovana vid scenariot, en ny bortaplan med fanatisk publik. Blir det kval har vi många med erfarenhet av motsvarande resor den här gången.
Men, den dagen den sorgen. Jag är helt övertygad att det här laget ska vända skutan.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4531
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av captcash »

minalman skrev:
Jim Morrison skrev:
minalman skrev:Om det blir kval är det nog en fördel att vi behöll många med HA-erfarenhet!
Jag hade varit mycket mer orolig om vi hade ett fullspäckat stjärnlag som underpresterade.
Jag var med upp och såg bortamatchen mot leksand i KS och det var mycket tydligt att våra underpresterande stjärnor var väldigt ovana vid scenariot, en ny bortaplan med fanatisk publik. Blir det kval har vi många med erfarenhet av motsvarande resor den här gången.
Men, den dagen den sorgen. Jag är helt övertygad att det här laget ska vända skutan.
Don't know if serious or sarcasm... :? Hur om helst så är det där uttrycket hemskt och ger en bara kalla kårar över hela kroppen!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Säsongen 14/15

Inlägg av minalman »

captcash skrev:
minalman skrev: Men, den dagen den sorgen. Jag är helt övertygad att det här laget ska vända skutan.
Don't know if serious or sarcasm... :? Hur som helst så är det där uttrycket hemskt och ger en bara kalla kårar över hela kroppen!
Take a guess!
;)
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av mb81 »

Högström bara 12 min igår. Han brukar ligga på det dubbla. Vad beror det på. Vår bästa back tillsammans med Arne.
Túrin Turambar
Inlägg: 595
Blev medlem: 2012-05-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Túrin Turambar »

Han var ju dock sådär igår...
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av ciirree »

Blickar redan nu mot sista matchen. Borta mot Örebro! Kunde det bli värre? Nej.

Våran absolut svåraste motståndare och om vi har en 10e plats att slåss om i den sista omgången så vet jag inte om jag vill se den alltså. Usch.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av mb81 »

ciirree skrev:Blickar redan nu mot sista matchen. Borta mot Örebro! Kunde det bli värre? Nej.

Våran absolut svåraste motståndare och om vi har en 10e plats att slåss om i den sista omgången så vet jag inte om jag vill se den alltså. Usch.
Absolut svåraste???

Vi har väl spelat lika varje gång men haft lite oflyt i förlängningen. Får hoppas Örebro inte har nåt att spela för sista matchen.
Honken
Inlägg: 1098
Blev medlem: 2009-01-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Tyresö

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Honken »

Rix skrev:Vet inte heller vart jag ska ta detta men "Honken" på forumet var har du tagit vägen? Saknar din statistik inför matcherna, kanske jag som har bommat de helt men de var faktiskt riktigt intressanta att läsa och väldigt bra gjorda. Skulle vara kul om de kom tillbaka! :)
Visst kan jag lägga upp inför matchstatistiken igen samt komma med lite annat också. Kändes lite överflödigt när det mesta finns på SHL.
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Jim Morrison »

Om Lauritzen kommer upp i någon slags nivå;

Sörensen - Eriksson - Fleury
Lauritzen - Nilson - Samuelsson
Saviano - Ljungh - Fällström
Hank - Honk - Ahlén

?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree
Inlägg: 6638
Blev medlem: 2013-07-26
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Västerås

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:Om Lauritzen kommer upp i någon slags nivå;

Sörensen - Eriksson - Fleury
Lauritzen - Nilson - Samuelsson
Saviano - Ljungh - Fällström
Hank - Honk - Ahlén

?
Jag gillar det. Frågan är bara farten på Nilson kedjan.
Annars tycker jag man kan använda, med fördel, både Nilson och Samme i samma kedja. Det kan bli suveränt.
Användarvisningsbild
Klaudius21
Inlägg: 130
Blev medlem: 2012-02-25

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Klaudius21 »

ciirree skrev:
Jim Morrison skrev:Om Lauritzen kommer upp i någon slags nivå;

Sörensen - Eriksson - Fleury
Lauritzen - Nilson - Samuelsson
Saviano - Ljungh - Fällström
Hank - Honk - Ahlén

?
Jag gillar det. Frågan är bara farten på Nilson kedjan.
Annars tycker jag man kan använda, med fördel, både Nilson och Samme i samma kedja. Det kan bli suveränt.
Känns faktiskt riktigt bra! Tre kedjor som kan producera plus våran checking-line som sköter sitt jobb varje match.
Användarvisningsbild
Kebabtallrik
Inlägg: 62
Blev medlem: 2014-04-13
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Kebabtallrik »

Hade helst sett Nilson och Sören i samma lina. Minns hur Nilson spelade Ölvestad till frilägen och Sören är lite vassare på avslut.
Men då saknas en center eller om man flyttar ner Jocke, vilket gör andra linan ännu trögare. :)

Men oavsett ser det lite roligare ut nu.
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av -daniel- »

Jag är inte helt säker på jag hade valt Nilson som center, vi har förvisso inget bra alternativ för 3:e center men föredrar nog nästan Mackan som vinge ändå.

Hade nog kört
Sörensen - Eriksson - Samuelsson
Nilson - Ljungh - Fleury
Saviano - Rundqvist - Fällström
Hank - Honken - Ahlén

Extra: Hage som kanske kan ta Runkens plats.

Ljungh och Nilson fungerade bevisligen jävligt bra ihop senaste matchen (förmodligen enkom en slump, men ändå).

Tror faktiskt jag föredrar den uppställningen... glömde Lauritzen, men han måste ju höja sig betänkligt för att han ska få plats.
Senast redigerad av -daniel- den 2015-01-19 16:49:47, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Användarvisningsbild
Jim Morrison
Inlägg: 9542
Blev medlem: 2009-12-01

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Jim Morrison »

Försökte ju ha kvar så naturliga positioner som möjligt i min lineup.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: Säsongen 14/15

Inlägg av Praetori »

Kebabtallrik skrev:Hade helst sett Nilson och Sören i samma lina. Minns hur Nilson spelade Ölvestad till frilägen och Sören är lite vassare på avslut.
Men då saknas en center eller om man flyttar ner Jocke, vilket gör andra linan ännu trögare. :)

Men oavsett ser det lite roligare ut nu.
Lite vassare än Ölve? Dagens understatement. Ölvestad var i klass med Saviano om man bortser från den där galna matchen mot Modo för ganska exakt 5 år sedan. :lol:

Jag skulle vilja se att man testar att toppa med Sören, Nilson och Samme någon gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Låst