SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
spocksbeard
Inlägg: 501
Blev medlem: 2009-10-04
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015i

Inlägg av spocksbeard »

Bluebrigade08 skrev:Ni 25-40 pajaser som skriker av avgå, kan ni inte bara stanna hemma. Om man vill DIF bästa så hjälper det inte med att skrika avgå. Dessa människor jublade inte ens vid mål. Ni är inga riktiga djurgårdare ni vill bara ställa till med problem. Ni är smuts. Att 30 idioter får ta så stor plats är pinsamt . Det ända ni kan hota jmed är våld.
Håller helt med. Om 98% av alla som är där inte håller med er är det bättre ni bojkottar och stannar hemma.. Fan vad skönt med vinst över bibelbönderna .:)
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av BigJ »

Känns som att det börjar likna något riktigt, riktigt bra om/när vi vi får tillbaka Samuelsson och Fällström. En riktigt ordentlig injektion i vårt tappert kämpande lag i o m Nilsons ankomst, han passar verkligen utomordentligt in med sitt sätt att spela. Vi har stora möjligheter att blicka uppåt är min känsla!
Praetori
Inlägg: 13766
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av Praetori »

Hoppsan. Säcken säger till DN att vi har ett bra powerplay och i artikeln så låter det som han menar generellt och inte just i denna match. Jag är inte böjd att hålla med, det är ju i särklass vår stora brist så här långt i säsongen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
minalman
Inlägg: 8995
Blev medlem: 2012-01-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Moulinsart, Stockholm Nordost

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av minalman »

Praetori skrev:Hoppsan. Säcken säger till DN att vi har ett bra powerplay och i artikeln så låter det som han menar generellt och inte just i denna match. Jag är inte böjd att hålla med, det är ju i särklass vår stora brist så här långt i säsongen.
Sista omgångarna är vi bland de bästa. Det är det som gäller. Just nu och framåt!
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av mb81 »

Praetori skrev:Hoppsan. Säcken säger till DN att vi har ett bra powerplay och i artikeln så låter det som han menar generellt och inte just i denna match. Jag är inte böjd att hålla med, det är ju i särklass vår stora brist så här långt i säsongen.
Det har väl varit bra på sistone? 3 pp-mål idag. Åtta totalt i pp-ligan. Det är ju ändå en placering bättre än vad vi ligger i tabellen.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

minalman skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Länge sedan 3 pinnar kändes så skönt.
Nilson precis så bra jag hoppats på.
Tellan glömmer man numera nästan bort hur nyttig han är. Lätt viktigaste nyförvärvet.
Klassmål av Lauritzen. Syns att han har mer träning kvar, men oj om vi får upp honom i nivå med vad han kan.

Missade 5-2 målet. Brukar gå och pissa när Saviano åker sig fri.
Han gör alltid mål utan målvakt i vägen. 100%
Okej, ska ta lärdom av det. Får bli när en vissa rightare är inne på isen istället.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
DRC
Inlägg: 1106
Blev medlem: 2009-03-13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av DRC »

Lauritzens lilla flipp till Nilson innan 1-0 är också något att suga på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

DRC skrev:Lauritzens lilla flipp till Nilson innan 1-0 är också något att suga på.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Klass.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Lidingö DIF
Inlägg: 775
Blev medlem: 2011-01-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Från Ön

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av Lidingö DIF »

Otroligt lyckliga 3 poäng även fast jag gärna levt utan detta klack-jidder.

Vad hände förresten högt på Aktiv mot mitten/slutet på tredje? Skukvårdare, väktare etc verkade ihärdigt göra skäl för dagspenningen.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4528
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av captcash »

Samme, Nilson, Lauritzen är faktiskt en 1a line som skulle kunna funka denna säsong, kanske lite avsaknad av speed (man vill ju ha Sören i varje kedja) men iaf rutinerad och spel-smart kedja!

Helt ok match, nöjd med det mesta utom Duckbutter-gänget som bölar värre än min 1åring när jag inte låter honom leka med vad han vill.

Kul med hockey igen! :D
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
MGC
Inlägg: 378
Blev medlem: 2011-10-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av MGC »

Lidingö DIF skrev:Otroligt lyckliga 3 poäng även fast jag gärna levt utan detta klack-jidder.

Vad hände förresten högt på Aktiv mot mitten/slutet på tredje? Skukvårdare, väktare etc verkade ihärdigt göra skäl för dagspenningen.
En herre som ramlade och slog i huvudet rätt kraftigt. Väktarna hade säkert inget annat för sig bara.
sensei
Inlägg: 5535
Blev medlem: 2009-02-01
Ort: florida
Kontakt:

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av sensei »

Matcherna mot HV är ju alltid snäppet roligare än standard. Att de blir så sura när vi vinner gör det självklart ännu bättre. Riktigt nöjd med agerandet idag samtidigt som viktiga puckar gick vår väg.

De som buade när Nilson blev presenterad som assist och målskytt borde ju ärligt talat ta en funderare på vad syftet med allting är. Det är totalt obegripligt för mig. Jag hade förmodligen jublat om Bin Laden hade gjort mål för DIF i ett hett läge, på den nivån är det för min del i alla fall.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7197
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

sensei skrev:Matcherna mot HV är ju alltid snäppet roligare än standard. Att de blir så sura när vi vinner gör det självklart ännu bättre. Riktigt nöjd med agerandet idag samtidigt som viktiga puckar gick vår väg.

De som buade när Nilson blev presenterad som assist och målskytt borde ju ärligt talat ta en funderare på vad syftet med allting är. Det är totalt obegripligt för mig. Jag hade förmodligen jublat om Bin Laden hade gjort mål för DIF i ett hett läge, på den nivån är det för min del i alla fall.
Så är det för mig med. Men alla fattar ju varför de håller på.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Hockeyhjärta
Inlägg: 84
Blev medlem: 2012-07-17
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av Hockeyhjärta »

sm910 skrev:Bidrar "avgå styrelsen" med några goda argument så övriga kan omvärdera situationen på rationell grund? Nej.
Finns det någon icke-försumbar mängd föreningsaktiva medlemmar som inte känner till den här härvan och inte går att nå på något annat sätt än genom läktarmanifestationer? Knappast
Är styrelsen omedveten om åsikterna från den falangen? Nej.

Det enda det utgör är en maktdemonstration, hur effektiv den är kan diskuteras när man visar sig vara i förkrossande minoritet på plats, och om någon ändrar sig är det endast för att de hellre viker sig i den här frågan än ser sitt Djurgården ta stryk sportsligt såväl som stämningsmässigt. Bojkotta, klipp kort, kampanja i sociala medier, anordna egna möten, samtal, debatter för våra medlemmar - använd vilka föreningsdemokratiska metoder man vill som sker utanför läktaren. Jag stödjer det till 100%, konstruktiva sätt att förändra det man tycker är fel i föreningen.. Men att som liten minoritet på plats ta det sportsliga och stämningen gisslan är bara destruktivt. Yttrandefrihet, visst, men vad som är tillåtet är inte alltid lämpligt eller bra. Det är inte hållbart i längden att alla som vill säga något ska ta sig tid att proklamerandet på läktarna, vi har gott om andra föreningsdemokratiska kanaler.

Och får jag höra "styrelsen har splittrat" en gång till blir jag grymt trött. Med tusentals medlemmar kommer eller ens ska vi aldrig ha full konsensus i alla frågor. Det är ju just därför vi har stadgar, stämmor, föreningsdemokrati för att hantera den oenigheten. Splittring är inte problemet, problemet är hur vi hanterar det. Goda, vänskapliga samtal och opinionsbildning i respekt är konstruktivt och bra, ytterst avgjort genom årsmötesbeslut. Internbox, "ut med packet" och plakatpolitiska läktarmanifestationer är motsatsen. Jag hoppas verkligen inte vi får fler sådana här matcher, för det är ett total onödigt förstörande utan att någon övertygas om det ena eller det andra på rationell grundval av goda argument.

Och alla destruktiva yttringar är de som utför ansvariga, ingen annan. Det är ett genomskinligt cirkelargument "vi är missnöjda med styrelsen för att vi är splittrad, vi är splittrade för att så många är missnöjda med styrelsen." Att vissa är missnöjda med styrelsen och dess arbete, och den splittring som därav följer, kan aldrig vara skäl i sig. Det är bara en intellektuellt slapp ursäkt för att inte behöva diskutera grundvalarna för missnöjet.
+1
Användarvisningsbild
sm910
Inlägg: 482
Blev medlem: 2013-06-14
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL: Djurgårdens IF - Hv71 17/1 2015

Inlägg av sm910 »

sensei skrev:Matcherna mot HV är ju alltid snäppet roligare än standard. Att de blir så sura när vi vinner gör det självklart ännu bättre. Riktigt nöjd med agerandet idag samtidigt som viktiga puckar gick vår väg.

De som buade när Nilson blev presenterad som assist och målskytt borde ju ärligt talat ta en funderare på vad syftet med allting är. Det är totalt obegripligt för mig. Jag hade förmodligen jublat om Bin Laden hade gjort mål för DIF i ett hett läge, på den nivån är det för min del i alla fall.
Ett svensk variant av Gordie Howe kan du jubla åt i alla fall! Mål, assist och lite sådär mysigt krambrottande med handskarna på..
Skriv svar