Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Goalie
Inlägg: 92
Blev medlem: 2007-03-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Lund

Inlägg av Goalie »

Vore bra sa jag, och vad menar du med en sniper?Skulle man skjuta kanske några slutar gå på matcher
thomasliedberg
Inlägg: 15
Blev medlem: 2006-09-02
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av thomasliedberg »

vad sägs om den här http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10243


sen tycker jag att William Wallen borde få chansen nästa år. Kanske inte hela säsongen utan någon match så att han får känna på spelet. Då blir det lättare när det blir dags på riktigt om något år http://www.eliteprospects.com/player.php?player=6048
Senast redigerad av thomasliedberg den 2007-04-03 11:19:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Bild på Mike Siklenka längst upp till vänster och här i leksand-clown-utstyrsel.

Stor, tung och högerfattad back, tja varför inte?
Sidney Crosby
Inlägg: 880
Blev medlem: 2007-01-04
Ort: Dystopin

Inlägg av Sidney Crosby »

Varför inte titta på några av Malmoes backar? Pavel Trnka, Jason Wooley, Vladimir Sicak och Daniel Casselståhl? Alla står uten kontrakt... Främst Casselståhl och Sicak som skulle kunna passa bra in...
Sirrebirre
Inlägg: 120
Blev medlem: 2006-11-12
Ort: Visby

Inlägg av Sirrebirre »

Goalie skrev:Vore bra sa jag, och vad menar du med en sniper?Skulle man skjuta kanske några slutar gå på matcher

om du inte skämtade så är sniper ett uttryck inom hockey för en spelare som har förmåga att pricka små ytor/luckor på målvakten. därav ordet sniper ;)
Djurgår'n tills jag dör !
Användarvisningsbild
Cellus
Inlägg: 129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Cellus »

DIF_Soldier skrev: Kanske det. Utländska spelare som jag kommer ihåg från elitserien tidigare år är ju Kalle Sahlstedt, Hannes Hyvönen, Josef Boumedienne, Pavel Rosa m.fl. Därobland tycker jag Sahlstedt är värd att kolla upp. Bra offensivt som defensivt.
Utländska spelare? Josef Boumedienne?
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
kungK2
Inlägg: 225
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Jönköping

Inlägg av kungK2 »

Cellus skrev:
DIF_Soldier skrev: Kanske det. Utländska spelare som jag kommer ihåg från elitserien tidigare år är ju Kalle Sahlstedt, Hannes Hyvönen, Josef Boumedienne, Pavel Rosa m.fl. Därobland tycker jag Sahlstedt är värd att kolla upp. Bra offensivt som defensivt.
Utländska spelare? Josef Boumedienne?
Ska man vara petig är han väl iaf halvfinne har jag för mig(?) :) Men han valde ju att spela för tre kronor men kunde lika gärna valt att spela för Finland. (Liten reservation för att jag är ute och cyklar..)
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

kungK2 skrev:
Cellus skrev:
DIF_Soldier skrev: Kanske det. Utländska spelare som jag kommer ihåg från elitserien tidigare år är ju Kalle Sahlstedt, Hannes Hyvönen, Josef Boumedienne, Pavel Rosa m.fl. Därobland tycker jag Sahlstedt är värd att kolla upp. Bra offensivt som defensivt.
Utländska spelare? Josef Boumedienne?
Ska man vara petig är han väl iaf halvfinne har jag för mig(?) :) Men han valde ju att spela för tre kronor men kunde lika gärna valt att spela för Finland. (Liten reservation för att jag är ute och cyklar..)
Josef har spelat för svenska landslaget, men har för mig att han själv har sagt att han anser sig själv vara utlänning. Därför säger jag att han är finländare.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

MAP skrev:Sahlstedt, Jantunen... ska vi ha en medelålder på 43 år?
Hade för mig att Sahlstedt var relativt ung, runt 30, men jag kanske misstar mig?
Säg den glädje som varar
Pepp91
Inlägg: 419
Blev medlem: 2006-03-31

Inlägg av Pepp91 »

DIF_Soldier skrev:
MAP skrev:Sahlstedt, Jantunen... ska vi ha en medelålder på 43 år?
Hade för mig att Sahlstedt var relativt ung, runt 30, men jag kanske misstar mig?
Du har nästan rätt, mer rätt än 43 ialla fall :wink: . Sahlstedt är 33 år och har gjort ca 30 poäng i sina 2 senaste säsonger spelandes för Kärpät. Blir nog inte så lätt att få honom hit, Kärpät är väl det närmsta man kan komma storklubbarna i Sverige väl?
Användarvisningsbild
Rocker
Inlägg: 938
Blev medlem: 2006-06-28
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocker »

Bautabröl skrev:Bild på Mike Siklenka längst upp till vänster och här i leksand-clown-utstyrsel.

Stor, tung och högerfattad back, tja varför inte?
Tycker han var rätt usel i leksand denna säsong...
Pepp91
Inlägg: 419
Blev medlem: 2006-03-31

Inlägg av Pepp91 »

Rocker skrev:
Bautabröl skrev:Bild på Mike Siklenka längst upp till vänster och här i leksand-clown-utstyrsel.

Stor, tung och högerfattad back, tja varför inte?
Tycker han var rätt usel i leksand denna säsong...
Han kan ju inte åka skridskor, har aldrig sett något värre. Synd om grabben ju eftersom att han är bra på det mesta förutom att stå på de där skridskorna.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Pepp91 skrev:
DIF_Soldier skrev:
MAP skrev:Sahlstedt, Jantunen... ska vi ha en medelålder på 43 år?
Hade för mig att Sahlstedt var relativt ung, runt 30, men jag kanske misstar mig?
Du har nästan rätt, mer rätt än 43 ialla fall :wink: . Sahlstedt är 33 år och har gjort ca 30 poäng i sina 2 senaste säsonger spelandes för Kärpät. Blir nog inte så lätt att få honom hit, Kärpät är väl det närmsta man kan komma storklubbarna i Sverige väl?
Jo, men det ryktas ju om en "Finninvasion" i Elitserien, så vem vet?

Nu kan vi börja spekulera på allvar, för nu vet vi vilka lag som är i Eliten nästa säsong. Malmös forward Carl Söderberg var ju lite av Malmös motsvarighet till Bremberg innan de fick förstärkning. Han skulle vara något.

Men jag har sagt det 1000 gånger tidigare, ska det satsas så ska vi försöka med Hagos eller i bästa fall Hannula. För vi går väl mot guld nästa år, eller hur?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Bautabröl
Inlägg: 961
Blev medlem: 2006-10-17
Ort: Hedvig Eleonora fs
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Har Moderatorn något emot Daniel Carlsson.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Inlägg: 7144
Blev medlem: 2006-12-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm.

Inlägg av DIF_Soldier »

Bautabröl skrev:Har Moderatorn något emot Daniel Carlsson.
Nej, men han är nog trött på att du, liksom många andra slänger in förslag på spelare som ingen knappt hört talas om, och som de själva inte sett in action. Spelare från ITALIENSKA ligan exempelvis. Bara sluta med det, det är bara löjligt
Säg den glädje som varar
Skriv svar