Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
AlltidDIF
Inlägg: 393
Blev medlem: 2006-12-08
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidDIF »

Jag är en av få som hoppas att Nilson kommer och tror han kommer va hungrigare än någonsin.

Allt hat mot han är ej berättigat då Styrelsen har gjort bort sig . Pengarna skänktes också till ungdomssektionen?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
AlltidDIF
Inlägg: 393
Blev medlem: 2006-12-08
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av AlltidDIF »

Hoppas inte detta betyder att Samme är borta resten av säsongen ?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Debacle »

Tuzzen skrev:En intressant fråga till er som är så hatiska mot MN är: Om ni hade blivit felaktigt uppsagda av er AG hade ni gått till facket då eller hade ni bara gillat läget och gått hem som inget hade hänt och sökt nytt jobb?
Om Jag hade varit en av dom ytterst ansvariga, drivit något som berör så många så djupt ner i själen, som jag själv dessutom påstå älska, till något som äventyrade dess existens hade jag det aldrig fallit mig in att göra det. När jag dessutom fått ett annat jobb med liknande lön direkt efter. Jag är i detta fallet inte heller beroende av pengar värst mycket då jag under min karriär haft högavlönade jobb utomlands.

Empati och skuldkänslor för "klubben han älskar"?

Avgå.
Användarvisningsbild
Tooga
Inlägg: 76
Blev medlem: 2008-02-21
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Sollentuna

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Tooga »

Jag säger nej tack till Mackan på rent sportsliga grunder och ser då hellre att vi tar upp någon junior istället. Sen känner jag inte det minsta agg mot Mackan då det var förra styrelsen som agerade helt fel gällande hans kontrakt.
"Min princip är att ge igen. Om nån ger mej falska sedlar ska han ha tillbaka dem. Enda sättet att klara sig i ishockey är att ge igen så att den som klippt till aldrig gör om det." - Lasse Björn
Användarvisningsbild
Rudi
Inlägg: 671
Blev medlem: 2012-07-15
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Rudi »

Om han redan innan processen fattade beslutet att skänka tillbaka eventuellt skadestånd så har han ju aldrig äventyrat föreningens existens.
mb81
Inlägg: 8667
Blev medlem: 2010-11-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av mb81 »

Jag skiter i hela stämningsgrejen. Han verkar ju haft rätt så det kav vi väl glömma.

Men sportsligt och för stämningens skull kan KG och ledningen bara glömma hela grejen!
MN skulle ligga på nittonde plats i vår interna poängliga efter offensiva storheter som Micke Ahlén, Micke Holmqvist, Robin Norell och Philip Holm. Vad ska en sån spelare hit att göra? Ersätta Heinerö typ? Förstår inte vad man vill med det här överhuvudtaget.

Spelare som de allsvenska lagen(ja sådana spelare skulle vi iaf kunnat ro hem) värvat som jag mycket hellre skulle vilja ha än Mackan men ändå egentligen är så sugen på. de skulle iaf kunna göra nån skillnad.

Jordan Smotherman
Conny Strömberg
Andre Deveaux
Yan Stastny
Yanick Lehoux

Men det har väl låtit som att det inte finns något på marknaden. Här fanns fem spelare jag kunde hitta i huvudet som gått till sämre svenska klubbar som skulle göra mer nytta än MN.

Om nu han bryr sig så mycket om DIF borde han stanna i HV och ge allt mot våra konkurrenter och lägga sig mot oss.
Enda sättet han kan hjälpa oss på.
Känns som det fanns två spelare som nästan var omöjliga att värva inför denna säsong. Fernholm och Marcus Nilson. Snart är båda i vår klubb. Parodi!
Tuzzen
Inlägg: 227
Blev medlem: 2013-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Tuzzen »

-daniel- skrev:
Tuzzen skrev:
-daniel- skrev:
Tuzzen skrev:En intressant fråga till er som är så hatiska mot MN är: Om ni hade blivit felaktigt uppsagda av er AG hade ni gått till facket då eller hade ni bara gillat läget och gått hem som inget hade hänt och sökt nytt jobb?
Tror väldigt många sågar den här möjliga värvningen baserat på sportsliga kriterier. Nilson var en bedrövlig spelare och ledare året då vi åkte ur, skulle han vara bättre nu? Knappast. Han är 36 år och är slut som hockeyspelare.

Att sen ta tillbaka honom till vår förening där vår så viktiga supporterskara avskyr karln känns...sådär. För att uttrycka sig milt. :?
Så m a o hade du bara gillat läget och gått hem och sökt nytt jobb kan man tolka ditt ovidkommande svar som?
Oj, vill du ha hjälp med läsförståelsen rekommenderar jag dig att vända dig hit:
http://www.larandelek.se/lasa-2/lasa/3925-2/
Men oj då kan vi ses och läsa den tillsammans eftersom du inte svarade på frågan!
Tuzzen
Inlägg: 227
Blev medlem: 2013-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Tuzzen »

-daniel- skrev:
Tuzzen skrev:
-daniel- skrev:
Tuzzen skrev:En intressant fråga till er som är så hatiska mot MN är: Om ni hade blivit felaktigt uppsagda av er AG hade ni gått till facket då eller hade ni bara gillat läget och gått hem som inget hade hänt och sökt nytt jobb?
Tror väldigt många sågar den här möjliga värvningen baserat på sportsliga kriterier. Nilson var en bedrövlig spelare och ledare året då vi åkte ur, skulle han vara bättre nu? Knappast. Han är 36 år och är slut som hockeyspelare.

Att sen ta tillbaka honom till vår förening där vår så viktiga supporterskara avskyr karln känns...sådär. För att uttrycka sig milt. :?
Så m a o hade du bara gillat läget och gått hem och sökt nytt jobb kan man tolka ditt ovidkommande svar som?
Oj, vill du ha hjälp med läsförståelsen rekommenderar jag dig att vända dig hit:
http://www.larandelek.se/lasa-2/lasa/3925-2/
Men oj då kan vi ses och läsa den tillsammans eftersom du inte svarade på frågan!
Tuzzen
Inlägg: 227
Blev medlem: 2013-06-13
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Tuzzen »

Debacle skrev:
Tuzzen skrev:En intressant fråga till er som är så hatiska mot MN är: Om ni hade blivit felaktigt uppsagda av er AG hade ni gått till facket då eller hade ni bara gillat läget och gått hem som inget hade hänt och sökt nytt jobb?
Om Jag hade varit en av dom ytterst ansvariga, drivit något som berör så många så djupt ner i själen, som jag själv dessutom påstå älska, till något som äventyrade dess existens hade jag det aldrig fallit mig in att göra det. När jag dessutom fått ett annat jobb med liknande lön direkt efter. Jag är i detta fallet inte heller beroende av pengar värst mycket då jag under min karriär haft högavlönade jobb utomlands.

Empati och skuldkänslor för "klubben han älskar"?

Avgå.
Jag frågade inte hur mycket du hade tjänat eller om du hade jobbat utomlands o s v, ett tips är kan du inte svara på frågan så ge fan i och svara över huvudtaget vilket är en god och allmänt känd nätsed.
Användarvisningsbild
MarcusDaze
Inlägg: 1338
Blev medlem: 2013-03-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Mariestad / Leirvik, Norge

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av MarcusDaze »

Calle skrev:Marcus Nilson skulle vara bra för Djurgården tycker Sammy Lindström:

http://bloggar.expressen.se/sannylindst ... jurgarden/

Hm..

Han är ju en jävla pajas också den där Sanny.
Användarvisningsbild
Godnoken
Inlägg: 820
Blev medlem: 2012-09-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Godnoken »

JAG VILL HA NILSON SIGNAD IDAG!!!
Det finns ingen större Djurgårdare än Marcus Nilson - Wikegård
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Kall-El »

Tuzzen

Du kan inte jämföra situationen för en vanlig arbetstagare med den för en välbetald hockeyspelare.

Hade haft full förståelse för om en vanlig knegare inte hade köpt att få sin lön sänkt från 25 till 20k i månaden, men nu snackar vi om en spelare som dragit in i runda slänger 250k i månaden. Alltså samma summa pengar som den vanliga supportern tjänar på ett år tjänade alltså MN på en månad.

Att sedan då denna hockeyspelare börjar gnälla efter att ha fått gå ner i lön till "bara" 200k i månaden är bara skämmigt.

Vi snackar här alltså om ett jobb som ger spelaren ifråga runt 200k i månaden för att jobba ca 2 timmar per dag. Att se en bortskämd ishockeyspelare gnälla över i detta fall småsummor är ett direkt hån mot de fans som dyker upp för att stötta laget i match efter match. En lönesänkning som dessutom skulle genomföras pga en nedflyttning i seriesystemet kanske är bäst tillägga.

Avslutningsvis är det också hyfsat fegt att gömma sig bakom "mitt fack" ville att jag skulle ta striden om detta. Spelaren har väl för helvete en egen vilja.
Debacle
Inlägg: 205
Blev medlem: 2013-02-07
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Debacle »

Tuzzen skrev:
Debacle skrev:
Tuzzen skrev:En intressant fråga till er som är så hatiska mot MN är: Om ni hade blivit felaktigt uppsagda av er AG hade ni gått till facket då eller hade ni bara gillat läget och gått hem som inget hade hänt och sökt nytt jobb?
Om Jag hade varit en av dom ytterst ansvariga, drivit något som berör så många så djupt ner i själen, som jag själv dessutom påstå älska, till något som äventyrade dess existens hade jag det aldrig fallit mig in att göra det. När jag dessutom fått ett annat jobb med liknande lön direkt efter. Jag är i detta fallet inte heller beroende av pengar värst mycket då jag under min karriär haft högavlönade jobb utomlands.

Empati och skuldkänslor för "klubben han älskar"?

Avgå.
Jag frågade inte hur mycket du hade tjänat eller om du hade jobbat utomlands o s v, ett tips är kan du inte svara på frågan så ge fan i och svara över huvudtaget vilket är en god och allmänt känd nätsed.

Jag svarade på din fråga lilla du med förutsättningar ganska lika i ett annat rätt angeläget fall. Om nu din fråga inte alls var relaterad till MN-gate och bara hur man skulle reagera mot sin arbetsgivare idag, får du nog söka dig till familjeliv.se eller något annat forum.
Användarvisningsbild
Stulle
Inlägg: 1219
Blev medlem: 2010-11-23
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Älvsjö

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Stulle »

Min åsikt gällande Mackans agerande har jag redan dragit tidigare så det lämnar jag därhän.

Som andra skrivit så ser inte jag heller hur Mackan ska kunna bidra till en mer sportslig framgång. Hur är det tänkt att han ska användas? Någon skrev att förhandlingar har pågått ett tag, det betyder att han skulle komma in oavsett även om Samme varit frisk. Vem hade han petat då? Rent konspiratoriskt så kom Sammes skada hyfsat lägligt måste jag säga ;)

Att ta in spelare bara för att dom är billiga, spelar gratis eller rent utav betalar för att spela, har ingen betydelse så länge det inte finns plats och roll för spelaren. Visst, man kanske kan slänga in honom i en fjärdelina, eller så får han den nytändningen som KG antagligen hoppas på. Skulle kännas som en ytterst märklig värvning hur som.

Vad denna värvning skulle kosta spelar ingen roll, om pengarna tas från Fair Play. Då har ledningen verkligen skjutit sig själva i foten. Så klantiga kan man inte vara. Oavsett vilken sidan man står i konflikten, och hur pass mycket eller lite man är insatt i den, så krävs det inget geni för att haja det.

Om man väljer att nobba Dogge på grund av sportsliga grunder så är jag väldigt intresserad av motiveringen till denna värvning av KG (om den blir av dvs).
Senast redigerad av Stulle den 2015-01-12 11:21:19, redigerad totalt 1 gånger.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Axel_K
Inlägg: 2177
Blev medlem: 2012-02-03
Säsongskort: Ja

Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg

Inlägg av Axel_K »

Hur svårt är det att förstå?! Allt hat handlar INTE om att han stämde DIF.
Låst